gato Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 mam pytanie do właścicieli 350Z- jaka moc wam wyszła ? Dlaczego pytam, od 2 lat jeżdżę zetką i cały czas nurtuje mnie pytanie odnośnie mocy tego auta. Kupiłem je w PL fabrycznie nowe i po dotarciu zrobiłem w trójmieście pomiar na 2 dobrych hamowniach i moc była na jednej 257KM na drugiej 264KM- mam ten silnik o mocy 280KM. Moment wykazało 302 w stosunku do 363 jak podaje producent. Niby kilka procent mniej - natomiast na forum nissana w niemczech gdzie takich aut jest naprawdę dużo wykresy pokazują coś innego. Wszystkie auta mają 278-281 KM. Jak wygląda u was? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 nie zapominaj że pomiar pomiarowi nie równy. zależy to od temperatury powietrza, wysokości nad poziomem morza, jakości paliwa, dokładności kalibracji samego urządzenia i wielu, wielu innych czynników.... tą swoją moc co podajesz to na silniku czy na kołach? jak na kołach to choćby stąd różnice bo producent podaje na silniku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gato Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 nie zapominaj że pomiar pomiarowi nie równy. zależy to od temperatury powietrza, wysokości nad poziomem morza, jakości paliwa, dokładności kalibracji samego urządzenia i wielu, wielu innych czynników.... tą swoją moc co podajesz to na silniku czy na kołach? jak na kołach to choćby stąd różnice bo producent podaje na silniku. tu się z tobą zgodzę, pomiary to ja już robiłem wiele razy bo coś tam zawsze kąbinuje aby tej mocy było ciut więcej ;-), pomiar robię w 2 najbardziej znanych hamowniach w trójmieście i z tego co wiem są dobrze skalibrowane (czy jak to się tam zwie) informacja na wykresie ze moc na silniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majkel. Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Jeśli tankuje na ashaun czy innym carrefourowskim paliwie, to roznice moga byc. Ja na pomiarach byłem wiele razy i tankowałem rozne paliwa.. Tankujac na neste miałem 110KM zamiast ~120.. Teraz przed pomiarem tankuje tylko na shellu.. Fabrycznie powinienem miec 114KM, na obu hamowniach w Gdyni wychodzilo mi rowne 120KM..wykresy praktycznie sie nakładały.. bylo to w upalne lato robione ostatnio.. Ostatni pomiar robilem przy trochę przerobionym dolocie i dodało mi 2KM Jedyne co zauwazyłem to wzrost w stosunku do 95 oktanowki o 2KM i troche momentu na Vpower racing 100 i spadek o 7KM i 10Nm przy zatankowaniu nędznej dla mojego silnika 98, takze w stosunku do 95-ki.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Pomiar przede wszystkim zalerzy od tego jak prawidłowo dobiorą przełożenie... reszta to pojedyńcze konie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mdzalewscy Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Kupiłem je w PL fabrycznie nowe i po dotarciu zrobiłem w trójmieście pomiar na 2 dobrych hamowniach największa moc będzie od przebiegu rzędu 80-100tyś km, a nie powyjściu prawie z fabryki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 największa moc będzie od przebiegu rzędu 80-100tyś km, a nie powyjściu prawie z fabryki to wyjaśnij skąd się Twoja teoria wzięła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gato Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 Jeśli tankuje na ashaun czy innym carrefourowskim paliwie' date=' to roznice moga byc. Ja na pomiarach byłem wiele razy i tankowałem rozne paliwa.. Tankujac na neste miałem 110KM zamiast ~120.. Auto od początku jest tankowane tylko na 98 jak podaje producent, tylko BP lub Statoil. Pomiary zawsze robiłem w chłodne dni. [ Dodano: Sob 03 Sty, 2009 15:06 ] Kupiłem je w PL fabrycznie nowe i po dotarciu zrobiłem w trójmieście pomiar na 2 dobrych hamowniach największa moc będzie od przebiegu rzędu 80-100tyś km' date=' a nie powyjściu prawie z fabryki[/quote'] pierwszy pomiar robiłem po 2 tys km w między czasie byłem kilka razy bo wymieniłem na sportowy wydech i zawsze robię pomiar przed i po. Wyniki zawsze takie same. Obecnie auto ma 25 tyś. km - mocy ani więcej ani mniej. (tzn oczywiście wzrost mocy po zmianach) obecnie z całym przelotowym wydechem oraz sportowym tlumikiem Invidia, wykazuje ok 280KM . Powracam do mojego pytania jakie wyniki wyszły w seryjnych zetkach u innych klubowiczów. Przypominam ze na niemieckim forum wszyscy zgodnie mówią że mają po 280km w serii. Jako ciekawostkę podam ze auto było docierane z szwajcarską precyzją. Pierwsze co zrobiłem jak go odebrałem to wymieniłem olej na motul syntetyk. Przez 2 tys km auto ani razu nie było deptane. Tak jak mówią najlepsze szkoły docierania jezdziłem normalnie nim w rożnych zakresach prędkości ale max 2/3 gazu. Po 2 tys. ponownie wymieniłem olej na motul i zaczołem go używać do tego po co został stworzony ;-). Następnie pomiar i małe zaskoczenie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Jako ciekawostkę podam ze auto było docierane z szwajcarską precyzją. Tak jak mówią najlepsze szkoły docierania jezdziłem normalnie nim w rożnych zakresach prędkości ale max 2/3 gazu. wiesz, są różne techniki docierania silników spalinowych, polecam przeczytać ten artykuł, który z góry uprzedzam jest dość kontrowersyjny... http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight= Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest simon11 Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 To ci powiem że dobra moc ci wyszła jak pokazało 260KM, te silniki tak mają... niestety. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gato Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 [ wiesz, są różne techniki docierania silników spalinowych, polecam przeczytać ten artykuł, który z góry uprzedzam jest dość kontrowersyjny... http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight= Pewnie wiele jest rozwiązań ale lepiej nie eksperymentować ;-) pozatym jak autor pisze napewno ktoś przed oddaniem auta i tak gaz do dechy kilka razy wcisnoł [ Dodano: Nie 04 Sty, 2009 00:55 ] To ci powiem że dobra moc ci wyszła jak pokazało 260KM, te silniki tak mają... niestety. no włąśnie tu jest pytanie czemu auta w Polsce pokazują 260 a w Niemczech 280, a może mają inne hamownie ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziubas Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 i tak dobrze ci wyszło kiedyś czytałem na jakiejś stronie test hamowania 15stu zetek tylko dwie trzymały serie ,najmniej było 248hp ,a reszta wlasnie w okolicy 265hp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Jak masz możliwość to sprawdz u siebie sklad spalin pod pełnym obciążeniem to ci powiem ile strojeniem idize ugrać KM i Nm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gato Posted January 4, 2009 Author Share Posted January 4, 2009 Jak masz możliwość to sprawdz u siebie sklad spalin pod pełnym obciążeniem to ci powiem ile strojeniem idize ugrać KM i Nm wrzuciłem mały opisik mojego auta pod "projektami i prezentacje" a jak byś mi jeszcze doradził w jaki sposób mam sprawdzić ten skład to będę wdzięczny....wąchałem rurę i nie mogłem rozpoznać składu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 na analizatorze spalin oczywiśie:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mdzalewscy Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 największa moc będzie od przebiegu rzędu 80-100tyś km, a nie powyjściu prawie z fabryki to wyjaśnij skąd się Twoja teoria wzięła. z artykułów, jeden był ogólnie poświęcony nowoczesnym silnikom wielozaworowym ze zmiennymi fazami rozrządu gdzie poruszano sprawę mocy i jej nieoszacowania w jednostkach japońskich, a drugi artykuł, czy nawet program ( nie pamiętam) był o Hondzie chyba S2000, gdzie prowadzący jasno tłumaczył iż silnik ten osiąga największą moc na granicy o.k 80-90tyś km i długo potem ją trzyma. Natomiast należy pamietać że to są różnice małe rzędu 2-3%. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacek_178 Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 nie zapominajcie ze w polsce mamy kiepskiej jakosci paliwa to od razu czuc jak sie sie przejedzie granice i w niemczech zatankuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.