lisek Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Tytuł specjalnie taki jaca V6 nie bij tylko sie drocze Do rzeczy: Na szarpakach mi powiedzieli że drożek kierowniczy mam do wymiany (nie końcówkę) Podjechałem do IC, kupiłem, wziołem się za wymianę a tu zonk. Gwint w nowym drążku jest inny niż u mnie. Czy ktoś przerabiał temat i może powiedzieć mi dlaczego wg katalogów ten drążek do mnie nie pasuje? Przeglądałem fotki na allegro tych co ludzie mają i też nie są takie jakie u mnie być powinny. Macie pomysł gdzie szukać, żeby mi nie wciskali znowu złego? Zakupy allegro odpadają, chyba że macie zaufanego sprzedawcę, bo nie chce odsyłać paczki z częścią która kosztuje 30-60zł. ew. - przejrzałem swój drążek i jest w bardzo dobrym stanie moim zdaniem. Czy stuk z lewej strony maglownicy może być spowodowany czymś innym niż drązek? Jakiś luz na maglownicy? Dodam że stukanie z tego miejsca występuje na dowolnie skręconych kołach więc nie chodzi o typowy luz który powstaje przy jeździe prosto. Help Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filtron1 Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 a moze to przegob ci puka takie sa objawy na skreconych kolach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 przegub to raczej strzela i to na skreconych kolach, nie to nie przegob, ewidentnie chodzi o drazek lub maglownice (tak jakby miala luz i skakala gora-dol). no nic szukam odpowiedniego drazka, jak wymienie i nic to nie a to bede myslal dalej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nice-wawa Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 U mnie jak poszło łożysko zwrotnicy to też myślałem że to drążek kierowniczy .Nawet kupiłem już chciałem wymieniać ale jak go odkręciłem to nie miał żadnego luzu to go zostawiłem. [ Dodano: Nie 04 Sty, 2009 00:53 ] sprawdź może łożysko . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rysiu83 Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 łożysko zwrotnicy przerabiam ten sam temat...... :/ unieś samochód,złap koło po bokach i poruszaj nim a powinieneś zauważyć luz na tzw górnym łożysku (łożysku zwrotnicy) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted January 4, 2009 Author Share Posted January 4, 2009 ok sprawdze, możecie mi przybliżyć koszt takiego łożyska i ile sie trzeba narobić z wymianą ewentualną ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rysiu83 Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 około 70 zeta za zestaw naprawczy no i trzeba wyciągać zwrotnicę a z tym trochę zabawy jest z tego co wyczytałem i sam nie mam zamiaru się z tym pie...... (wiecie o co chodzi ) :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nice-wawa Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Dasz sobie radę z łożyskiem ,czas około max 2h jak masz garaż i podstawowe narzędzia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted January 5, 2009 Author Share Posted January 5, 2009 przyjrze się temu tematowi w takim razie, ja sie zawsze bawie w to sam, mam tylko dwa autka aktualnie z silnikami do roboty, jak je zrobie to wjade swoim na warsztat Sądzę jednak,że to nie to bo jak mówie, byłem po samochodem na szarpakach i ewidentnie waliło z okolic maglownicy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nice-wawa Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Ja byłem 2 razy na szarpakach , i nic dokładnie nie wyszło. Dopiero jak znajomy mechanik zabrał się łapką to wyszło co i jak . Też miałem wrażenie że to maglownica , ale na szczęście się okazało że to tylko łożyska zwrotnicy do wymiany . [ Dodano: Pon 05 Sty, 2009 11:39 ] Przy skręcie kierownicą było słychać tylko jeden stuk , tak samo przy odbijaniu . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomekb Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Kupując końcówkę drażka dobrze jest zmierzyć ( bez demontażu oczywiście) najpierw średnicę gwintu starej końcówki i spojrzeć czy to gwint lewy czy prawy oraz czy końcówka ma gwint do końca - w wielu modelach aut występują różne gwinty i długości końcówek drążków, z reguły da sie to wyczytać z katalogu, ale warunkiem jest że sprzedawca musi umiec czytać. Nawet gdy trafimy na sprzedawcę analfabetę to znająć średnicę gwintu i długość końcówki drążka możemy już w sklepie się upewnić czy gość nam nie wciska ciemnoty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.