_Janusz_ Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Witam Otóż mam problem ze swoją Primerką. Wczoraj przyjechałem zaparkowałem pod blokiem i poszedłem do domu. Potem chciałem pojechać odstawić do garażu, a tu zonk. Nie chce odpalić. Kręcić kręci, iskra jest (paliwo jeszcze niesprawdzone) wszystko się załącza itp. Dodatkowo nie działa centralny zamek, szyberdach i el. szyby. Bezpiecznik od tego pod maską podmieniony, przekaźnik też. Myślę, że jedno z drugim jest jakoś powiązane, ponieważ prima ma założone zabezpieczenie odcinające pompę paliwa i jak mniemam "geniusze", którzy je zakładali podpięli się z nim pod właśnie ten obwód. Tak więc teraz proszę Was o jakieś wskazówki i sugestie, zwłaszcza jeśli chodzi o obwód szyb, centralnego i szyberdachu - gdzie może być w nim usterka. A i Prima to SR20Di + LPG II gen. Pozdrawiam i z góry dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 sprawdzałeś miernikiem czy do bezpieczników dochodzi zasilanie? Trzeba wiedziec chociaz po ktorej stronie obwodu szukac usterki. Obdzwonie kumpla elektryka i sie postaram czegoś dowiedziec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest caMaro Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Sprawdź immobilajzer, mi on ostatnio też narozrabiał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted January 5, 2009 Author Share Posted January 5, 2009 lisek bezpieczniki wszystkie obleciane i sprawdzone. Mogę jeszcze raz przelecieć i sprawdzić, ale wątpię. Sprawdzenie miernikiem to było pierwsze co zrobiłem. Najdziwniejsze jest to, że padło otwieranie szyb, centralny i szyber, a w raz z nimi odpalanie. caMaro a możesz dokładniej napisać co? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 gdyby to był immo to by mrugał check silnika. Silnik nie odpala moim zdaniem tak jak podejrzewałeś, bo gazownicy odcięcie podłączyli pod ten obwód. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest caMaro Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Jakiś mózg podłączał sam LPG i immobilajzer, coś pokręcił i dzięki temu immo unieruchomił mi cały samochód. Rozrusznik kręcił, ale samochód nie chciał odpalić. Oświetlenie działało ale centralny już na przykład nie. P.S. U mnie check nie migał!!! A mimo to był to immobilajzer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted January 5, 2009 Author Share Posted January 5, 2009 Już z nawet przekaźnik od LPG podmieniłem na nówkę, bo jak ostatnio padł to było podobnie. W zasadzie immobilajzer też podejrzewam, że nie rozłącza jakoś do końca. Jeszcze tak sobie myślę, że może stacyjka nie załącza tego obwodu ale to by też nie załączało reszty, a reszta działa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest caMaro Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Ja stawiam na immobilajzer, odłącz go i wtedy spróbuj odpalić. Gdy to nie pomoże, wtedy można przyjrzeć się stacyjce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lamia Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Mi ostatnio padła kostka w stacyjce... Wszystko się załaczało ale autko ni rusz odpalić... początkowo stawialiśmy na rozrusznik i szczotki ale się okazało że to jednak ta kostka poszła na wieczny spoczynek... w sumie wyszlo 200zl z robota kostka - 120zl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted January 5, 2009 Author Share Posted January 5, 2009 Lamia a rozrusznik kręcił? Bo u mnie o padło wszystko równocześnie z tym jak padł centralny szyby i szyberdach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lamia Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 rozrusznik zakrecil moze z kilka razy na koncu wzielismy auto na zapych i prosto do elektryka bo innej rady nie bylo :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 W n16 potrafi zawilgotnieć immobilajzer (pierścień wokół stacyjki-warto przejrzeć styki) i wtedy potrafi odciąć i rozrusznik nie zakręca-przerabiałem kilka razy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted January 5, 2009 Author Share Posted January 5, 2009 Dżem tylko u mnie rozrusznik kręci. Na 95% nie podaje paliwa, gdyż pompa jest odcinana przez zabezpieczenie, które jakiś pacan podpiął pewnikiem pod obwód który mi padł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lamia Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Nie wiem ale strzelam bo jeszcze przy moim zanim sie dowiedzielismy ze to kostka, padla propozycja przewodu masowego (czy jakos tak) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted January 5, 2009 Author Share Posted January 5, 2009 U mnie masy są ok, choć może teraz jakaś gdzieś puściła, ale napewno nie pod maską. Wstawimy samochód do garażu na dzień lub 2 i zobaczymy co się stanie jak się trochę zagrzeje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marceli Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Jeśli iskra jest to tak jak pisałeś sprawdz tylko czy ma paliwo. Jeśli bedzie miał i to i to musi zapalić ,no niema bata. Nie szukaj winy w całym aucie od razu.Wyeliminuj podstawowe rzeczy. Ma iskre-musi miec i paliwo. Wstawienie do garazu Ci niewiele zmieni,tyle że bedziesz mial cieplej szukać przyczyny. Niewiem dokladnie jak ma Di ale pompe zalacza jakis przekaznik?? Sprawdz to. Moze padł.Moze pompa? Tyle moich sugestii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted January 5, 2009 Author Share Posted January 5, 2009 marceli tzn on miał dorabiane zabezpieczenie i sądzę, że jest oo właśnie na pompe więc wiadomo nie poda mi paliwa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Peter Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 A na gazie pali? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 wiekszosc sterowników w inst II gen, nie pozwoli na odpał z gazu niestety, bez wejścia w tryb awaryjny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Peter Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 W trybie awaryjnym odpala się na gazie poprzez dwukrotne szybkie przełączenie w tę i z powrotem. Musi być włączony zapłon. Nie za każdym razem się udaje ale z reguły za drugim dioda zmienia kolor i wtedy można palić na gazie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 nie zawsze, ja sie kiedys męczyłem u siebie i mi nie wyszło, tak samo u kumpla w jakimś stagu sie mordowałem i też nie wyszło. Kij wie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Peter Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Co prawda ja się jeszcze nie spotkałem z przypadkiem, żeby się to nie udało, ale to nie znaczy że tak nie jest. Jest jeszcze metoda polegająca na zrobieniu obejścia pod maską przy module. Trzeba zsunąć wsuwkę (niestety nie pamiętam którą), dostawić jakiś kabelek i drugim końcem kabelka złapać masę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Kiedyś czytałem na forum (tylko nie pamiętam gdzie), że woda ciekła do wnętrza i nie było styku w module centralnego zamka. Z tego tematu i z linków w nim zawartych można wyciągnąć dość dużo informacji: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ht=modu%B3+szyb [ Dodano: Wto 06 Sty, 2009 08:53 ] i tu o module el. szyb: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ht=modu%B3+szyb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bandi Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 odkrec przwód paliwowy przed wtryskiem i niech ktoś zakreci rozrusznikem jezeli pompa działa paliwo bedzie wypływało zatknij koncówke palcem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted January 6, 2009 Author Share Posted January 6, 2009 Temat chwilowo zawieszony. Primera poszła do garażu a ja musiałem wyjechać. Ale wszelkie sugestie mile widziane nadal. Jeśli chodzi o pompę paliwa to tak jak pisałem prawdopodobnie jest założona na nią blokada (poprzedni właściciel), która jest właśnie podpięta pod obwód, który padł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.