pjoter Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Witam wszystkich sympatyków Navar, Kupiłem niedawno nową D40, mam przejechane ok.8tyś , ale jest to mój pierwszy samochód 4x4 i czeka mnie pierwsza zima ) Kupilem oczywiście do pracy, ale wygląd i całokształ tego co to autko oferuje zauroczyły mnie dawno . Możecie poradzic czy i jak jeździc z wlaczonym 4H na oblodzonej , ośnieżonej drodze ?? Oczywiście instrukcje przestudiowałem i powalczyłem troche na śniegu z 4H, ale chciałbym otrzymac porade na co zwracac uwage, czego sie wystrzegac itp. Dzieki za odpowiedz pitr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luk Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Do jazdy po śniegu, lodzie, piachu, błocie przekręcaj pokrętło na 4H, ale jak tylko wjedziesz na suchy asfalt, to przełączaj na tylni napęd. Pamiętaj, aby nie jeździć z włączonym 4H po utwardzonej asfaltowej drodze. Ciężko się skręca, ponieważ brakuje centralnego mechanizmu różnicowego, a elementy napędu ulegają zużyciu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKmario Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 dokladnie... 4h tylko i wylacznie wtedy gdy kola maja szanse sie uslizgnac przy max skrecie... co do techniki jazdy na sniegu i lodzie, jak za szybko wejdziesz w zakret to wywali ci cale auto na zawnatrz, bez wlaczonego napedu - zarzuci ci dupe... - tak czy siak ladujesz na zewnatrz luku, tak wiec bez nadmiernej wiary w 4x4 jedynie rozwaga i myslenie, a najlepiej na placu gdzies pocwiczyc - jazda w luki 2h i 4h i przyspieszanie wlasnie w luku pozwoli wycwiczyc autozachowanie w jednym i drugim przypadku... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ash_One Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Dokladnie tak jak naisali Ci przedmówcy 4H jak masz snieg pod nogami. Pamiętaj tylko że navi z zapiętym 4x4 rozpędza się aż miło, ale hamuje jak każde inne auto, a nawet i gorzej bo swoje waży Bezpiecznych szaleństw na śniegu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domadm Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Dorzucę swoje 3 grosze: nareszcie zima!! Po mojej wiosce to w zasadzie cały czas mam zapięte 4H, bo lubię trzymać kontrolę nad autem a i wyprzedzanie jest bezstresowe. Jeśli nawet wpadasz w drogę bez śniegu czy lodu a nie jest to miasto z ostrymi zakrętasami to naprawdę nie ma potrzeby wracać do 4L, aczkolwiek co kto lubi. Natomiast polecam wszelkie ośnieżone podjazdy i górki - wjeżdżanie na nie z przyspieszeniem na które pozwala silnik Navary jest jednorazowym przeżyciem - oczywiście na sensownych oponach. Panowie (i Panie) - nie bójcie się 4H, nie gryzie, a w zimie da wam dużo radości i wierzcie mi lub nie, ale wiem z wielu lat praktyki że wytrzyma dużo, bardzo dużo i za MKMario: poćwiczcie łuki, bo rzeczywiście warto mieć to opanowane - trzeba wiedzieć kiedy przyspieszyć a kiedy dać luzu. No i przy zapiętym 4x4 nie działa zarzucanie tyłem na ręcznym ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jasiek25 Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 No i przy zapiętym 4x4 nie działa zarzucanie tyłem na ręcznym a wy praktykujecie reczny ?? ja niewiem jak ta wajcha wyglada .. czy 2 czy 4 koła jak chce drifftowac to gazu dodaje hehe pozdrowionka i miłej zabawy ( w koncu troszke sniegu mamy ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjoter Posted January 8, 2009 Author Share Posted January 8, 2009 Dzieki za wszytkie rady, trzeba jakiś placyk pusty znalezc i pocwiczyc, mysle ze to pozwoli wyczuc autko, Pozdrowionka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKmario Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 zima fajna jest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pietja Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Witam wszystkich :diabel: 2h temu wrocilem z pola :one: Bylem pathfinderem, bo Navary nie chcialo mi sie odsniezac, ale to prawie to samo. I to nie prawda ze na 4h nie da sie driftowac. Reczny i stawal bokiem az milo. Po zasniezonym polu mialem ok 90-100 :diabel2: Pod oblodzone gorki podjezdzalem nawet na tylenym napedzie Ogolnie podobalo mi sie to zimowe szalenstwo :diabel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 ale na nawet na zaśnieżonych i pełnych samochodów parkingach pod marketami oraz podczas manewrów polecam 2H . Parkowanie na ciasnych parkingach na 4H wymaga mnóstwa miejsca albo dużo czasu BTW: jazda zimą na 2H daje też dużo frajdy , prawie jak jazda F 125P - Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jasiek25 Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 I to nie prawda ze na 4h nie da sie driftowac. Reczny i stawal bokiem az milo. z 4h to gazu dodaje i recznego uzywac nie musze .. sam leci bokiem po dodaniu gazu jazda zimą na 2H daje też dużo frajdy , prawie jak jazda F 125P - :diabel2: albo i lepiej hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Baltic Sailor Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Witam i pozdrawiam wszystkich. Przymierzam sie mocno do kupna Navary. Na temat 4x4 przeczytalem na tym forum prawie wszystko. Mimo to pytania pozostaly. Ze 4x4 na sniegu, blocie itp. to jasne. Ze na suchym nie bo na zakretach auto sie "spina" i grozba uszkodzenia napedu tez jasne. Moje pytanie: Jak to jest na mokrym asfalcie. Na przaklad na trasie bez ostrych zakretow przy mokrej nawierzchni. Wyprzedzam i przspieszam z 80 na 130 km/h 2H czy 4H ? Przy 2H troche strach czy mnie "d*pa" nie wyprzedzi. Jakie macie doswiadczenia z 4H na mokrym asfalcie ?. Pozdrawiam :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ryży_Koń Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Pietja wydaje mi sie że w Pathu inaczej jest rozwiązany układ przeneisienia napędu. W Navarze masz na sztywno tył z przodem spięty więc zaciągnięcie ręcznego powoduje stanięcie wszystkich kół Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domadm Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Baltic, jak jest mokry asfalt to czasem włączam 4H przed ruszeniem spod świateł a po osiągnięciu prędkości podróżnej odłączam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Baltic Sailor Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 domadm, dzieki. Przy momencie obrotowym navary i lekkiej pace ruszanie z 4H na mokrym OK. Ale dalej przy wyprzedzaniu na 2H tak na luzie czy z lekkim stresem ? :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OFF-ROADER Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Jak zima to zima :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Se wziął i pojechał w biesy i porobił zdjęcia A teraz szpanuje :diabel2: PS. Jazda po głębokim śniegu jest wypas, ale lód na felgach zostaje i potrafi niezły rezonans dawać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OFF-ROADER Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Se wziął i pojechał w biesy i porobił zdjęcia Jasnowidz się znalazł :diabel2: Pół dnia się wykopywaliśmy :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luk Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Ale dalej przy wyprzedzaniu na 2H tak na luzie czy z lekkim stresem ? :?: Na luzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKmario Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Ale dalej przy wyprzedzaniu na 2H tak na luzie czy z lekkim stresem ? :?: Na luzie. no dokladnie - nie inaczej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Baltic Sailor Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Ale dalej przy wyprzedzaniu na 2H tak na luzie czy z lekkim stresem ? :?: Na luzie. no dokladnie - nie inaczej No to jestem spokojny i przestaje myslec o napedzie L200. :mikolaj: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jasiek25 Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Przy momencie obrotowym navary i lekkiej pace ruszanie z 4H na mokrym OK no według wagi na przegladzie tył jest jakies 150 kg lzejszy od przodu w mojej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.