Guest maciejwra Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 To i ja coś napisze o swojej Almerze Jako, że trochę modów zrobiłem. Taka była po zakupie Kupiłem ok 3 lat temu Almerkę N15 SR sprowadzona z Niemiec więc 90KM. W stanie bardzo dobrym z lekkimi usterkami typu: brak chłodnicy wspomagania - wycieki z układu, nie działające długie światła, halogen uszkodzony. Stan poza tym bardzo dobry. Wymienione amortyzatory na Bilstain i Kayaba, obniżony i utwardzone sprężyny, niestety nie pamiętam jakiej firmy. Wymiana/czyszczenie tłoczków w tylnych hamulcach Modyfikacje jakie zostały przeprowadzone to: Wymiana wałków przez Coobcia, ok 2 lata temu, przyspieszenie zapłonu. Wtedy miały iść dalsze mody ale zajawka poszła w stronę MX i Supermoto więc samochód służył tylko do jeżdżenia...do pracy teraz jednak poszliśmy w trochę "grubsze" mody. Został wymieniony kolektor na 4-2-1 od kolegi Gościa. Jednocześnie wydech kompletny na dwóch tłumikach, przelotowym i przelotowo komorowym - Made in Tomala. Przy okazji wymiany kolektora uszkodzili bezpiecznik główny 75A trudno lutownica i działą do tej pory Następnie po wydech przyszedł czas na kolektor dolotowy - 73C - także od Coobcia. poszerzone kanały dolotowe i miejsce na większa przepustnicę. Kolektor 4-2-1 Warunki Różnica w powiększonym i seryjnym Po zdjeciu seryjnie zamontowanego okazało się, że też jest to 73C. Trochę roboty było nie Bodek_N14 :one: i tu podziękowania dla Szfagra Po kolektorze przyszedł czas na heble... Założyliśmy heble od Almery GTi - zaciski i jażma, klocki EBC Red Stuff i Tarcze gładkie EBC. Do tego są jeszcze przewody w stalowym oplocie DIAMOND, lecz trzeba przejściówkę dorobić. Hamowanie znacznie się poprawiło ale po rozgrzaniu tarcz. Kolejny mod to założenie przepustnicy z SR20DE oraz zimnego dolotu, wystrojenie przez ECUM. Wszytsko założone u Coobcia niestety jeszcze nie wystrojone ze względu na brak.... większej pompy Walbro która już czeka na zamontowanie Z modów na razie to wszystko. Obecnie samochód stoi u blacharza, ma być doprowadzony do stanu idealnego. W tym tygodniu mają być zrobione progi, zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, wgniot po parkowaniu sąsiada..... Do zrobienia: - Zawieszenie Amortyzatory i sprężyny D2 regulowane Wszystkie gumy w zawieszeniu na Belce skrętnej, wymiana końcówek drążków reakcyjnych, wymiana łączników stabilizatorów, wymiana gum stabilizatorów, wymina wahaczy. Co się da będzie poliuretan! - Zamontowanie maski Carbonowej - leży i czeka :diabel: - Przewody w oplocie - Regulowane kółko - Wałki z sentry jak gdzieś w ogóle trafię takie coś - Doprowadzenie do sprawności oświetlenia w środku auta - wymiana popalonych żaróweczek W planach Kolektor dolotowy z sentry - podobnie jak z wałkami... Kolejne zdjęcia w Poniedziałek jak odbiorę auto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puchaczz Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 może jakieś fotki ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejwra Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Dzisiaj wrzucę, na razie opis ob akurat czas miałem:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maacieq Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 fajne autko powodzenia bo idę w tym samym kierunku, a mówię fajne bo b. często je widuję Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Jak dojdą Fruty z sentry to tak celuję w 125KM i coś pod 160Nm... PS. bardzo podobają mi się Almery SR i GTi, tak mnie korci by na ich bazie postawić wóz na codzień i na wyścigi z jakimś mocnym VE... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kriczer Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Ładnie sie zapowiada Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejwra Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Dzisiaj lub jutro odbieram Almerke od blacharza, który to wymienił kompletnie progi, zabezpieczył podwozie, wyminił błotnik i drzwi wyklepał, może samochód będzie czysty to foty ładne porobie, na dniach trzeba też zamontowac Walbro i Piątek hamownia zobaczymy co powie.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Foty to już na hamowni się porobi coby było widać tą moc na kołach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejwra Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Po hamowaniu lekko się rozczarowałem, chociaż przyrost jest niewątpliwy to mogło by być więcej mocy Niestety coś jest zjebane....Albo pompa paliwa dała d*py - zagrzała się ze względu na małą ilość paliwa - brak chłodzenia albo nie ma mas na EcuM....Tak czy siak do sprawdzenia. Wykres. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Nie jest źle, ogarniaj się z tym paliwem i ponownie na hamkę czas Ps. mam manometr to możne te twoją pompę sprawdzić ale nim do mnie przyjedziesz to wszystkie czarne przewody przy ECU dodatkowo zmasują z budą... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejwra Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Spoko ogarnę w tym tygodniu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 O Szwagronie, dopiero zauważyłem twój temat. Nie będę się wypowiadał co do urody auta bo od początku znasz moje zdanie Powiem tyle, że jak na GA16 to podaje ten wóz. Jedzie zupełnie inaczej niż mój ale wskazówka prędkościomierza pnie się bardzo ładnie. Trzeba ogarnąć porting kolektora. Teraz jak się trochę usmalił, będzie widać czy wchodzić. Może złamiesz magiczne 120KM. No i zabieg z sondą podpowiedziany przez Coobcia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Miło że wpadliście - przynajmniej wiadomo że sonda zdrowa Zróbcie patent z sondą to się AFR wkońcu zmierzy i będzie wiadomo czy wachy jest dość czy dalej beida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Miło że wpadliście - przynajmniej wiadomo że sonda zdrowa oczywiście chodziło o pompę :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dodo Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 dopiero zacząłem śledzić ten temat i myślę że będę śledził postępy prac bo sam mam almerkę z tym samym silnikiem konkretne plany i przeróbki oby wszystko układało się po Twojej myśli ja podpatrzę i może u siebie wprowadzę jakieś mody :diabel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejwra Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 No pompa na szczęście zdrowa ufff... Teraz mam problem z płynem chłodniczym....Trzeba pamiętać, że przy zmianie przepustnicy na większą od SR20DE jest ona niższa i przewód wychodzący od płynu chłodniczego wychodzi wprost na rozdzielacz przewodów hamulcowych.... lipa straszna, już 3 razy wyleciał mi cały płyn chłodniczy teraz mam włożoną i zagiętą rurkę gumową - na patencie ale i to nie zda egzaminu w cieplejsze dni... porobię zdjęcia to zobaczycie ocb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 trzeba by tam wpsawać jakąś alu rurkę do obudowy tej przepustnicy... żeby na bok szła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Rozwiercić i wywalić starą końcówkę, otwór nagwintować. Kupić odpowiednie kolanko alu lub miedziane i naciąć na nim gwint. Wszystko skręcić z nakrętką kontrującą i nawet pocić się nie będzie. Jak dojdę do siebie to coś tam zrobimy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejwra Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Na razie jest węźyk gumowy wzmocniony ale to drut robota....musi być pożądnie:) Ogólnie przez to gówno straciłem jakieś 15L płynu aaa i w tym przypadku poxilina to shit! Najgorsze jest to, że kolanko nałożone na ta rurkę nic nie da bo silnik przecież rusza się i obija o rozdzielacz od hebli....niezła rzeźba będzie.....Może ktoś ma do sprzedania taką samą przepustnicę to pokombinuję na niej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.