Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

ALmera 1.6 SR


Guest maciejwra
 Share

Recommended Posts

Guest maciejwra

To i ja coś napisze o swojej Almerze :) Jako, że trochę modów zrobiłem.

dscn2113mb0.th.jpg

 

dscn2120af8.th.jpg

Taka była po zakupie

 

Kupiłem ok 3 lat temu Almerkę N15 SR sprowadzona z Niemiec więc 90KM. W stanie bardzo dobrym z lekkimi usterkami typu: brak chłodnicy wspomagania - wycieki z układu, nie działające długie światła, halogen uszkodzony. Stan poza tym bardzo dobry.

 

 

Wymienione amortyzatory na Bilstain i Kayaba, obniżony i utwardzone sprężyny, niestety nie pamiętam jakiej firmy.

 

dsc00112rz2.th.jpg

 

dsc00113wr7.th.jpg

Wymiana/czyszczenie tłoczków w tylnych hamulcach

 

Modyfikacje jakie zostały przeprowadzone to:

 

Wymiana wałków przez Coobcia, ok 2 lata temu, przyspieszenie zapłonu. Wtedy miały iść dalsze mody ale zajawka poszła w stronę MX i Supermoto więc samochód służył tylko do jeżdżenia...do pracy :) teraz jednak poszliśmy w trochę "grubsze" mody.

 

Został wymieniony kolektor na 4-2-1 od kolegi Gościa. Jednocześnie wydech kompletny na dwóch tłumikach, przelotowym i przelotowo komorowym - Made in Tomala. Przy okazji wymiany kolektora uszkodzili bezpiecznik główny :| 75A trudno lutownica i działą do tej pory :)

 

Następnie po wydech przyszedł czas na kolektor dolotowy - 73C - także od Coobcia. poszerzone kanały dolotowe i miejsce na większa przepustnicę.

 

dscn0012dp5.th.jpg

 

Kolektor 4-2-1

 

dscn0007fs8.th.jpg

 

Warunki :)

 

dscn0015ie1.th.jpg

Różnica w powiększonym i seryjnym

 

Po zdjeciu seryjnie zamontowanego okazało się, że też jest to 73C. Trochę roboty było nie Bodek_N14 :one: i tu podziękowania dla Szfagra :D

 

Po kolektorze przyszedł czas na heble... Założyliśmy heble od Almery GTi - zaciski i jażma, klocki EBC Red Stuff i Tarcze gładkie EBC. Do tego są jeszcze przewody w stalowym oplocie DIAMOND, lecz trzeba przejściówkę dorobić.

 

Hamowanie znacznie się poprawiło ale po rozgrzaniu tarcz.

 

Kolejny mod to założenie przepustnicy z SR20DE oraz zimnego dolotu, wystrojenie przez ECUM.

 

Wszytsko założone u Coobcia niestety jeszcze nie wystrojone ze względu na brak....

 

większej pompy Walbro która już czeka na zamontowanie :)

 

Z modów na razie to wszystko. Obecnie samochód stoi u blacharza, ma być doprowadzony do stanu idealnego. W tym tygodniu mają być zrobione progi, zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, wgniot po parkowaniu sąsiada.....

 

 

Do zrobienia:

 

- Zawieszenie

Amortyzatory i sprężyny D2 regulowane

Wszystkie gumy w zawieszeniu na Belce skrętnej, wymiana końcówek drążków reakcyjnych, wymiana łączników stabilizatorów, wymiana gum stabilizatorów, wymina wahaczy. Co się da będzie poliuretan!

 

- Zamontowanie maski Carbonowej - leży i czeka :diabel:

 

- Przewody w oplocie

- Regulowane kółko

- Wałki z sentry jak gdzieś w ogóle trafię takie coś :(

- Doprowadzenie do sprawności oświetlenia w środku auta - wymiana popalonych żaróweczek

 

W planach

 

Kolektor dolotowy z sentry - podobnie jak z wałkami...

 

Kolejne zdjęcia w Poniedziałek jak odbiorę auto

Link to comment
Share on other sites

Jak dojdą Fruty z sentry to tak celuję w 125KM i coś pod 160Nm...

PS. bardzo podobają mi się Almery SR i GTi, tak mnie korci by na ich bazie postawić wóz na codzień i na wyścigi z jakimś mocnym VE...

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejwra

Dzisiaj lub jutro odbieram Almerke od blacharza, który to wymienił kompletnie progi, zabezpieczył podwozie, wyminił błotnik i drzwi wyklepał, może samochód będzie czysty to foty ładne porobie, na dniach trzeba też zamontowac Walbro i Piątek hamownia zobaczymy co powie....

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejwra

Po hamowaniu lekko się rozczarowałem, chociaż przyrost jest niewątpliwy to mogło by być więcej mocy :)

 

Niestety coś jest zjebane....Albo pompa paliwa dała d*py - zagrzała się ze względu na małą ilość paliwa - brak chłodzenia albo nie ma mas na EcuM....Tak czy siak do sprawdzenia.

 

Wykres.

 

hamowanie1ka2.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nie jest źle, ogarniaj się z tym paliwem i ponownie na hamkę czas :)

Ps. mam manometr to możne te twoją pompę sprawdzić ale nim do mnie przyjedziesz to wszystkie czarne przewody przy ECU dodatkowo zmasują z budą...

Link to comment
Share on other sites

O Szwagronie, dopiero zauważyłem twój temat. Nie będę się wypowiadał co do urody auta bo od początku znasz moje zdanie :) Powiem tyle, że jak na GA16 to podaje ten wóz. Jedzie zupełnie inaczej niż mój ale wskazówka prędkościomierza pnie się bardzo ładnie.

 

Trzeba ogarnąć porting kolektora. Teraz jak się trochę usmalił, będzie widać czy wchodzić. Może złamiesz magiczne 120KM.

No i zabieg z sondą podpowiedziany przez Coobcia.

Link to comment
Share on other sites

Miło że wpadliście - przynajmniej wiadomo że sonda zdrowa :)

Zróbcie patent z sondą to się AFR wkońcu zmierzy i będzie wiadomo czy wachy jest dość czy dalej beida.

Link to comment
Share on other sites

Miło że wpadliście - przynajmniej wiadomo że sonda zdrowa :)

 

oczywiście chodziło o pompę :one:

Link to comment
Share on other sites

dopiero zacząłem śledzić ten temat i myślę że będę śledził postępy prac bo sam mam almerkę z tym samym silnikiem ;) konkretne plany i przeróbki oby wszystko układało się po Twojej myśli :D ja podpatrzę i może u siebie wprowadzę jakieś mody :diabel:

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejwra

No pompa na szczęście zdrowa ufff... Teraz mam problem z płynem chłodniczym....Trzeba pamiętać, że przy zmianie przepustnicy na większą od SR20DE jest ona niższa i przewód wychodzący od płynu chłodniczego wychodzi wprost na rozdzielacz przewodów hamulcowych.... lipa straszna, już 3 razy wyleciał mi cały płyn chłodniczy :( teraz mam włożoną i zagiętą rurkę gumową - na patencie ale i to nie zda egzaminu w cieplejsze dni... porobię zdjęcia to zobaczycie ocb

Link to comment
Share on other sites

trzeba by tam wpsawać jakąś alu rurkę do obudowy tej przepustnicy... żeby na bok szła.

Link to comment
Share on other sites

Rozwiercić i wywalić starą końcówkę, otwór nagwintować. Kupić odpowiednie kolanko alu lub miedziane i naciąć na nim gwint. Wszystko skręcić z nakrętką kontrującą i nawet pocić się nie będzie.

 

Jak dojdę do siebie to coś tam zrobimy.

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejwra

Na razie jest węźyk gumowy wzmocniony ale to drut robota....musi być pożądnie:) Ogólnie przez to gówno straciłem jakieś 15L płynu aaa i w tym przypadku poxilina to shit! Najgorsze jest to, że kolanko nałożone na ta rurkę nic nie da bo silnik przecież rusza się i obija o rozdzielacz od hebli....niezła rzeźba będzie.....Może ktoś ma do sprzedania taką samą przepustnicę to pokombinuję na niej?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...