Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Uroki zimy!


Guest ronnii
 Share

Recommended Posts

Guest ronnii

Ostatnio zima pokazała, że istnieje więc napiszcie co wam ciekawego się działo na ulicach z samochodem =p

 

Ja na przykład z braku zamarzniętego ręcznego parkowałem na krzakach, bo auto się staczało a teraz jeżdżę z cegłami w bagażniku i używam je jako stopera ;p

Link to comment
Share on other sites

Guest Mike_83
lol nigdy w zime nie zaciagam recznego tylko zostawiam na biegu i nigdy sie nie stoczyl... moze sprobuj
Tak samo robie.Zaciagam gdzies pod sklepem,zeby sie rozruszal.
Link to comment
Share on other sites

na małym spadzie na biegu spokojnie nie zjedzie, najlepiej tak ze jak samochód stoi przodem do dołu to wrzucić wsteczny a jak tylem w dół to jedynke, bo np na takiej trójce to juz może sie stoczyć

Link to comment
Share on other sites

Guest radzio000
Tak samo robie.Zaciagam gdzies pod sklepem,zeby sie rozruszal.

ja znam lepsze sposoby na rozruszanie recznego, tyle tych oblodzonych zakretow zima :P

Link to comment
Share on other sites

ja znam lepsze sposoby na rozruszanie recznego, tyle tych oblodzonych zakretow zima

 

Nie kuś ;)

A właśnie co jest "lepsze": zaciągnięcie ręcznego czy zostawienie auta na biegu? (nie tylko zimą)

Link to comment
Share on other sites

Zimą jak mocny mróz nigdy nie zostawiaj na ręcznym bo przymarznie ci zacisk.

Na spadach mi auto stacza się jak na biegu zostawiam. Przeciwny bieg do kierunku spadu tez nic nie daje. Nie wiem od czego to zależy że jednym działa a innym nie

Link to comment
Share on other sites

Teraz jak byly te mrozy u nas po -22 caly czas mialam na recznym i nic się nie działo... Wogóle byłam w szoku bo Nissan odpalał za każdym razem na "tyk"...

Ale jak to jest że na 1 się nie stoczy z górki w tyl a na 3 już może?

Link to comment
Share on other sites

Ale jak to jest że na 1 się nie stoczy z górki w tyl a na 3 już może?

 

Jak starałem sie popchnąc auto kiedy stało na jedynce lub na wstecznym to za nic nie dałem rady przepchnąc, kiedy było na trójce to z dużym oporem ale się przetaczało. Dlatego napisałem ze na trójce może się stoczyć.

 

Btw, mój jedyny przypadek:

kiedyś zostawiłem nyske na stromym podjeździe na jedynce i po całym dniu zauważyłem ze sie stoczyło około metra, ale tam naprawde było stromo i od tej pory w jak parkuje w takich miejscach to zaciągam ręczny dodatkowo

 

Wogóle byłam w szoku bo Nissan odpalał za każdym razem na "tyk"

Sprawnego Nissana z dobrym aku żaden mróz nie zatrzyma :D:P

Link to comment
Share on other sites

Guest Kamilos210

Ja nawet jak zostawię samochód na górce to na biegu mi nigdy nie zjedzie :D

Co do ręcznego to lepiej "poślizgać" się i wykorzystać trochę pogodę za oknem :P

Link to comment
Share on other sites

Jedynka i wsteczny to faktycznie najlepsze bieg jesli chodzi o to zeby sie nie stoczyl. ronnii, jesli tobie sie stacza na biegu tzn ze masz do remontu juz skrzynie :) Ja uzywam w zime recznego i nic nie przymarza :) a zakrety boje sie ostro brac bokiem na reczny ze wzgledu na poloske :)

Link to comment
Share on other sites

Jedynka i wsteczny to faktycznie najlepsze bieg jesli chodzi o to zeby sie nie stoczyl. ronnii, jesli tobie sie stacza na biegu tzn ze masz do remontu juz skrzynie :) Ja uzywam w zime recznego i nic nie przymarza :) a zakrety boje sie ostro brac bokiem na reczny ze wzgledu na poloske :)

 

I juz mam jeden powod zeby nauczyć się używania biegu po zgaszeniu silnika... Przynajmniej zobacze czy nie mam skrzyni do remontu ;) ale powaznie coś musze zatrybic i sobie zakodować te "zasadki biegowe" a reczny używać do "piruetów" ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest maly447

a ja sobie na reczny w te mrozy narzekać nie mogłem bo taki mam odruch że reczny odrazy zaciągam i nic mi nie zamarzło a co do dodatkowych waloró ręcznego to własnie mi się nawieszchnia topi hihi :027:

Link to comment
Share on other sites

To że do tej pory nie zamarzł to nie znaczy, że będzie tak zawsze. Najczęściej linka przymarza do pancerza.

A co do staczania się auta na biegu to warto by sprawdzić kompresję

Link to comment
Share on other sites

do remontu skrzynie to znaczy? ;p Student ma zawsze pod górkę =p

Ogólnie to wam powiem, że primerka jest moim pierwszym autem. Jestem dalej laikem w temacie motoryzacji, ale jak przed kupnem byłem zielony tak teraz po 4 miesiącach gdy to napsuło mi się już chyba wszystko wiedza wzrosła o 1000%. Już modlitwy nie pomagają a ona dalej się psuje=p

Link to comment
Share on other sites

Ale jak to jest że na 1 się nie stoczy z górki w tyl a na 3 już może?

Bo na jedynce i wstecznym jest największe przełożenie i potrzeba największej siły, żeby przepchnąć samochód, dlatego zostawiamy, albo na wstecznym albo na jedynce.

 

Jedynka i wsteczny to faktycznie najlepsze bieg jesli chodzi o to zeby sie nie stoczyl. ronnii, jesli tobie sie stacza na biegu tzn ze masz do remontu juz skrzynie

 

Już prędzej silnik nie domaga niż skrzynia, nie wiem jakby musiała być zużyta skrzynia, żeby przez nią samochód się staczał.

 

Tak jak Peter pisał, sprawdź ciśnienie na cylindrach bo może już kompresji nie trzyma i stąd problem.

 

Ja tam ręcznego na postoju nie używam, no chyba, że naprawdę jest stromo to wtedy dla bezpieczeństwa go zaciągnę, ale normalnie to zostawiam tylko na biegu.

Oczywiście w codziennej jeździe używam dosyć często, praktycznie na każdych czerwonych światłach po to, żeby się linki i dźwigienki nie zapiekły a w zimie to nie tylko na światłach :mikolaj:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...