mrozilla Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Witam Otóż mam taki problem, że przy około 3 tys. obr/min. tak jakby się dusił i nie da rady wejść na wyższe obroty i szarpie w tym momencie i tak się dzieje na praktycznie każdym biegu. Co może być przyczyną i jak ją zniwelować... pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomekb Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 filtr paliwa, filtr powietrza, lub regulator pompy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrozilla Posted January 10, 2009 Author Share Posted January 10, 2009 Filtr powietrza na pewno nie, ponieważ jest w dobrym stanie oraz dzisiaj był czyszczony i nic to nie pomogło, objaw nadal występuje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomekb Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Czy po dłuższym postoju samochodu po zapaleniu sinika jest przez kilka minut lepiej ? Jesli tak to na 100% filtr paliwa - Filtr paliwa może być też w porządku a np masz skorodowany zbiornik paliwa i rdza lub brud przytkały smok> zdejmij korek z wlewu paliwa odłacz przewód paliwa przed filtrem i dmuchnij pompką lub kompresorem w zbiornik. Nie wiem jak to wygląda w terrano ale np w Iveco bardzo często były podobne objawy przy uszkodzeniu tej ręcznej pompki paliwa ( zasysała powietrze ) no ale wtedy sa też trudności z zapalaniem silnika. Ja bym postępował tak: 1 filtr paliwa 2 przedmuchanie zbiornika 3 próba zasilania silnika grawitacyjnie z butelki z pominięciem filtrów Jęsli ta droga nie doprowadzi cię do sukcesu to do pompiarza bo bedzie to znaczyło że masz uszkodzoną pompe wtryskową Oczywiście zakładam że nie grzebałeś na tyle głeboko by np przestawić pompę wtryskowa ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bogdan815 Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 witam u mnie sie dzieje podobnie tzn gdy samochod jest na luzie mozna dac obroty duze i jest ok. ale w czasie jazdy to powyzej 3 tys obrotow zaczyna przerywac i sie dusi moze ktos miał cos podobnego? pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomekb Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 ludzie !!! nauczcie sie raz w roku zmieniac filtry paliwa i wyróbcie sobie nawyk by mieć zawsze zapasowy filtr pod ręką, czasami wystarczy raz zatankować syf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bigi Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 ja mialem cos podobnego - obrotow Ci nie powiem bo mam zajechany obrotomierz, ale dusil i szarpal powyzej 80km/.h na 4 biegu i mysle ze analogicznie na innuch. Mialem jakies paliwo po 2zl za litr. wyjechalem prawie wszystko i zatankowalem 30 litrow - od razu inaczej. sprobuj wyjechac co masz i zalej gdzie inndziej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest leśnik-szkółkar Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 zgadza sie silniki naszych tyrranków są bardzo wrazliwe na jakość paliwa, popytajcie tylko w serwisach większość problemów z silnikiem 2,7 to wynik tankowania gównianego paliwka - zapychają się filtry i siadają pompy wtryskowe. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MichalGDA Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 potwierdzam jeździłem na lukoilu zwykłym teraz przezucilem sie na BP ultimate i nie ma zadnego problemu .... a tak swoja drogą polecam zielone z holowników - norweskie - bajka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bogdan815 Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 witam zmieniłem filtr paliwa i nic nie pomogło dalej przerwa przy wyzszych obrotach, wyjałem zbiornik paliwa oczysciłem go , wylałem paliwo , zalałem inne i dalej nic zauwazyłem ze gdy zaczyna przerywac to wtedy zaczyna kopcic białym dymem, moze ktos cos poradzi???? pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Kopci na biało z niespalonego paliwa, które się dostaje do wydechu. Tylko teraz czy masz rozregulowaną pompę wtryskową, czy turbo niedomaga. To już kwestia do diagnozy kolejnej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MichalGDA Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 jak masz bialy dym to znak ze turbina sie skonczyła ... pali sie olej wg mnie czeka Cię regeneracja turbiny... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.