Guest obek Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Witam wszystkich, Potrzebuję następującej informacji. Czy w instalacji sekwencyjnej (mój przypadek to BIGAS N) podczas pracy na benzynie sygnały z ecu gazowego do wtryskiwaczy benzynowych są pobierane bezpośrednio z ecu benzynowego, czy też podlegają ewentualnym korektom (powtarzam, że instalacja lpg nie pracuje) - ale fizycznie połączenia elektryczne idą z ecu benzyny poprzez ecu gazowe do wtryskiwaczy. Moje pytanie wynika z problemu polegającego na niemożności utrzymaniu stałych obrotów w przedziale do około 3 tys. (na postoju przy wciskaniu pedału gazu) oraz na tym, że niezależnie czy auto pracuje na benzynie czy na gazie co jakiś czas nagle samoczynnie przy wolnych obrotacg wyłączane są wtryskiwacze benzynowe i auto przy wolnych obrotach bywa, że gaśnie - zwłaszcza na benzynie). Dodatkowym problemem jest konieczność kręcenia rozrusznikiem przy uruchamianiu silnika (z wyjątkiem gdy silnik chwilę wcześniej zgasł, bądź auto ze dwa dni nie było uruchamiane). Pozdrawiam i dziękuję z góry za ewentualne wyjaśnienia i wsparcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Czy w instalacji sekwencyjnej (mój przypadek to BIGAS N) podczas pracy na benzynie sygnały z ecu gazowego do wtryskiwaczy benzynowych są pobierane bezpośrednio z ecu benzynowego, czy też podlegają ewentualnym korektom bezpośrednio z ECU benzynowego i bez żadnych korekt jest stosowane w instalacjach z wtryskiem gazu w fazie ciekłej. Dodatkowym problemem jest konieczność kręcenia rozrusznikiem przy uruchamianiu silnika ??!! a jak niby chcesz uruchomić silnik bez kręcenia rozrusznikiem?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest obek Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Dziękuję za odpowiedź. Chodzi mi mianowicie o to, czy gdy silnik pracuje na benzynie fizycznie wtryskiwacze benzynowe dostają taki sam sygnał jakby nie było instalacji gazowej (połączenia z ecu banzynowego lecą do ecu gazowego, a z niego do wtryskiwaczy benzynowych i oczywiście gazowych). Co do kręcenia rozrusznikiem to mam nadzieję, że zostałem zrozumiany - chodzi o dłuższe kręcenie. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 z tego co wiem to tak, przynajmniej powinno tak być. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komprez Posted February 9, 2009 Share Posted February 9, 2009 Instalacja gazowa ze swoim sterownikiem dziala tak (na przygladzie STAG300) Kable od wtryskiwaczy benzynowych sa podlaczone pod komputer od gazu Komputer gazu ma swoj prog przelaczania np 20stopni C Po przekroczeniu temp uruchamiana jest sekwencja przelaczania na gaz dziala to tak ze w okreslonych odstepach czasu (definiowane w ustawieniach) jest wlaczany 1,2,3 i 4 wtryskiwacz gazu po kolei a jednoczesnie wylaczany jest beznynowy - efekt ? zmiana paliwa bez najmniejszego wyczucia podczas jazdy Odpalanie oczywiscie zawsze na benzynie tj jesli jest juz prog przekroczony to po okreslonym czasie (tez zdefiniowanym) nastepuje przelaczenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.