MKmario Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 kilka razy spotkalem sie z uwaga, ze nalezy zmienic przelozenia w dyferencjalach osi, gdy zakladamy wieksze od seryjnych opony - zwiekszamy srednice kola - chodzi tylko o to, ze bedzie na dyferencjaly osi dzialac wieksza sila i beda badziej obciazone czy jeszcze z czyms sie to wiaze?????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jam Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 wg mnie zeby dyfry mialy problemy to musial bys zalozyc kola od monster trucka moze wiaze sie to jeszcze ze wskazaniami predkosciomierza tak aby predkosc pokazywana sie nie zmienila rownie dobrze mzona by zmienic slimak w skrzyni biegow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKmario Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 ze wskazaniem predkosciomierza na pewno, ale mi bardziej chodzi o mechaniczne zagadnienia... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 To bardziej chodzi o osiągalną prędkość maksymalną i przyspieszenie, jakie jest w stanie osiągnąć samochód. Większa średnica koła = większa prędkość maksymalna, ale również dłuższy czas rozpędzania do niej. Co do zmiany przełożeń to wiesz, jak zakładasz np. 35" do autka, które ma słaby silnik, a oryginalne opony to mniej jak 31" to wypadałoby zmienić. Ale jak założysz opony i uznasz, że dynamika jest wystarczająca to nie musisz nic zmieniać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKmario Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 Ale jak założysz opony i uznasz, że dynamika jest wystarczająca to nie musisz nic zmieniać.no i o potwierdzenie takiego myslenia mi chodzilo... dzieki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 A jaki rozmiar szykujesz ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKmario Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 285/75/16 - teraz mam 265/75/16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 To wielkiej różnicy być nie powinno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wukor Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Spoko da rady, mój kolega ma takie w d-22 z silnikiem 130 km benzyna i jest wszystko ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OFF-ROADER Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Się wezmę i wypowiem .... :diabel2: Generalnie jest tak .... Zmieniamy koła na większe , obliczmy procentową różnicę Tyle też % powinniśmy zwolnić samochód poprzez zmianę przełożeń Każdy powinien ocenić to sam czy ubyło mu mocy Osobiście do 10% zmiany kół na większe uważam że nie jest to konieczne .... powyżej tak Znacznie wtedy obciążamy silnik , sprzęgło , półosie i pozostałe części zespołu napędowego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.