Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

roznice w silnikach 2,2Di oraz w ich skrzyniach


frezeer
 Share

Recommended Posts

Interesuje mnie czym sie rozni silnik 2,2Di z primery 126KM od tego w almach 116KM. Jak wiadomo w primerze nie jest roblemem uzyskac ponad 140KM a silnik w almie po wielkich wysilkach ma raptem 130KM.

 

Druga sprawa to zauwazylem ze 2,2Di mialo rozne skrzynie.

Moja almera jest z francji i ma inny 5 bieg niz przykladowo alma z niemiec ktora mialem okazje sie przejechac.

200km/h osiagam majac 4500obr a ta alma z niemiec 200km/h uzyskala przy 4000obr.

Nacodzien porownujac almere z almera tino zauwazylem ze 5 w tino spada o okolo 500obr natomiast w almie obroty po zapieciu 5 spadaja o 1000obr.

 

Jak to jest byly rozne wersje na rozne rynki? :zdziw:

Link to comment
Share on other sites

O ile mi dobrze wiadomo to w primerach było 2.2 Dci- już francuski motor i z tego co słyszę raczej niezbyt udany... Natomiast 2.2 DI ładowany do N16 i Tino- był w bodajże 3 wersjach- 116KM, 125KM, oraz 136KM- był silnikiem udanym

Link to comment
Share on other sites

A nie było przypadkiem tak, że Di miało 110 i 115KM a dopiero DCi miał 136KM?

Link to comment
Share on other sites

1. Silniki 2,2 montowane w nissanach nigdy nie było francuskie (było 1000 razy na forum)

2. Almera n-16 przed liftingiem miała 110KM i posiadała tradycyjny układ wtryskowy bez intercoolera oraz małą turbosprężarkę GT15

3. Almera po lifcie miała 2 różne silniki 2,2 w ofercie oba już z common rail firmy denso. Odpowiednio posiadały moce 111KM i 136. Słabszy nie ma IC, ma taką samą słabszą turbinę jak przed liftem. Mocniejszy ma IC oraz turbo ze zmienną geometrią oraz skrzynię 6 biegową.

4. Almera tino miała przed liftem taki sam motor jak zwykła almera tylko z IC i miała 114KM

5. Almera tino po lifcie miała takie układy napędowe jak zwykła almera po liftingu.

6. Primera p12 zawsze miała common rali oraz IC. Wpierw system bosha 126KM, później denso 136KM.

7. Do niedawna nie dało się programowo tuningować aut ze sterownikiem DENSO (może coś się zmieniło ? ) Pozostawało założenie boxa

Tyle z moich obserwacji, ale oczywiście mogą być inne konfiguracje o których nie słyszałem

Link to comment
Share on other sites

Di to niestety felerna pompa VP44

 

dlaczego felerna? Ja słyszałem, że ogólnie silnik 2.2 DI ładowany w almerach był bardzo udany... i w końcu jak to jest z jego mocami? Wiem że niektóre Almery z tym silnikiem były 6-cio biegowe.

Link to comment
Share on other sites

dlaczego felerna?

Bo lubi paść w okolicach przebiegu 150tys.km lub później, naprawa w okolicach 2000-3000zł

Link to comment
Share on other sites

Bo lubi paść w okolicach przebiegu 150tys.km lub później, naprawa w okolicach 2000-3000zł

 

To w takim razie czy każde 2.2 DI ją miało czy występowały różne wersje? Psuła się tak sama z siebie czy raczej od np złego paliwa??

Link to comment
Share on other sites

Każde 2.2DI ją ma, a co do psucia, to w zasadzie można to nazwać zużyciem, im gorsze paliwo (np. w USA) tym szybciej się zużywa.

Link to comment
Share on other sites

Tak sobie właśnie czytam opinie na temat tego motoru na autocentrum i są dość dobre.

 

Widzę że Ty też masz taki silnik w swojej. Powiedz mi on jest na łańcuchu tak?? Nie mogę też rozszyfrować tego jakie były moce tych 2.2 DI, czy każdy z nich miał intercooler, jaki był tam układ zasilania paliwem (strzelam, że bezpośredni wtrysk i zwykła rozdzielaczowa pompa wtryskowa), no i wreszcie jak z tym 2.2 co miał 136KM- francuskie to czy japońskie??

Link to comment
Share on other sites

z ta pompa w 2,2 Di to zadna regula ,w Tino mam zrobione ponad 200tys i pompa nie byla ruszana. Stefino silnik jest na lancuchu ,wtrysk bezposredni na pompie vp44 moce to 110 i 116KM . 2,2Dci to japonski silnik! rozni sie turbina i zasilaniem a tak to silnik prawie identyczny ,prawie bo skrzynia ma 6 biegow

Link to comment
Share on other sites

właśnie znalazłem w auto świecie z września 2007 roku, ze wszystkie 2.2 diesle ładowane do almer to JAPOŃCZYKI!!!. Teraz nich mi ktoś jeszcze powie jak to jest jeżeli chodzi o spalanie takiego silnika i przede wszystkim które mają intercooler a które nie.

 

frezeer Z tego co pisze Auto świat motory 2.2 DI z bezpośrednim wtryskiem na klasycznej pompie miały tylko jeden wariant mocy- 110KM- więc skąd ten drugi 116KM??

 

Poza tym auto świat pisze że 2.2DCI to praktycznie to samo co 2.2 DI, ale ma inny układ zasilania paliwem(2.2DCI jest już na common railu- w późniejszych modelach N16) I tak:

 

2.2 DCI- 112KM- common rail, turbina bez zmiennej geometrii łopatek

2.2DCI- 136KM- common rail, turbina ze zmienną geometrią łopatek.

 

i 2.2 DI- o którym wiem najmniej- tyle, że ma 110KM i turbinę.

 

Proszę więc o poinformowanie mnie czy wszystkie ww silniki mają intercooler? Jeśli nie to które go mają a które nie?? Jakie są lepsze w eksploatacji?? Który pali mniej??

Link to comment
Share on other sites

spalanie kwestia sporna ,jak mu depne to potrafi 10l przekroczyc ,za to w trasie do 150km/h schodzi poniezej 5l. Ciekawostka ze jadac do berlina stala predkoscia 200km/h wzial mi 6,2l. Intercooler byl montowany w almerze tino o w primerze 136km

 

[ Dodano: Sro 14 Sty, 2009 06:40 ]

zastanawia mnie mozliwosc przeszczepu/przerobienia pompy w tym silniku bo to ona nie daje mozliwosci rozwiniecia duzych mocy temu silnikowi :027:

Link to comment
Share on other sites

Intercoolera nie ma:

almera 2,2DI

almera tino 2,2 dCi w tej mniejszej mocy 111KM (oczywiście po FL).

almera 2,2 dCi w tej mniejszej mocy 111KM (oczywiście po FL)

CAŁA reszta łącz nie z primerą i x-trailem już ma INTERCOOLER

 

Różnice w IC:

x-trail ma ic na silniku

primera w pierwszej serii boczny a potem przedni

tino przed FL boczny w nadkolu, potem w 136 KM przedni

almera ic przedni tylko w wersji 136KM

Link to comment
Share on other sites

Ok teraz już mam w miarę pojęcie o tych motorach

Powiedzcie mi jeszcze jak szybko odróżnić francuskiego 1.5 DCI od japońskiego 2.2 DCI ??

Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie mi jeszcze jak szybko odróżnić francuskiego 1.5 DCI od japońskiego 2.2 DCI ??

Wejdź sobie na allegro i popatrz na zdjęcia silników.

Link to comment
Share on other sites

no właśnie sęk w tym że patrząc na jeden i drugi nie widać znaczącej różnicy...

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Teres!!

 

Jak ja szukałem po gratce to ktoś napisał że silnik 2.2 a fotka dał tą z góry.... ale teraz już wszelkie wątpliwości rozwiane. Pytałem o te silniki bo szukam czegoś fajnego dla żony.. w grę wchodzi C3, Swift, Micra(ale Micra najmniej bo ma mało miejsca nad głową z tyłu), no i właśnie Almera bo widzę że są po przyzwoitych cenach. Warunki: Musi być diesel, koniecznie 5dr i roczniki 2005- i młodsze. Ostatnie kryterium nie dotyczy Almery.

Link to comment
Share on other sites

hmm niby wszystko jasne ale... Ja mam 2.2 di 2000r, jezdzilem chyba 5 takimi i wszystkie chodzily mniej wiecej tak samo( slabo idzie do 2000:( ), ale moj brat mial taka z 2002r(sprzed fl) niby 2.2di 110, wizualnie tez identyczny ale roznica w jezdzie powalajaca! Miala duzo lepszego kopa, zadnej turbodziury i spalanie ok 0.5l mniejsze. tylko sporo glosniejsza:( . Czy ktos potrafi mi powiedziec w czym tkwila taka roznica? Przelozenie tez miala inne ja przy 2000obr na 5 mialem 110km/h on 90

Ps dla mnie miala jakies 30koni wiecej od mojego a nie byl to dci

Link to comment
Share on other sites

ma on taka wersje jak ja . I raczej napewno wybity katalizator. Skrzynia ma inne przelozenia co sie przeklada na o niebo lepsze przyspieszenia.

Link to comment
Share on other sites

katalizatora raczej nie mial wybitego, bo byla sciagana z niemiec a tam by przegladu nie przeszla. Ja w swojej wybilem ale roznicy prawie nie bylo. ale on mial 5 skrzynie,tak jak ja.Czyli sa 2 rodzaje skrzyn 5biegowych? On musial miec jeszcze cos z silnikiem bo byl sporo glosniejszy(podobnie jak tdi). Poza tym jak na luzie wciskalem gaz to momentalnie wchodzil na 5tys,moja sie przez ok sekunde namysla i dopiero wchodzi na obr.. Zauwazylem jescze ze w mojej czuje ze po 2000 tys turbina zaczyna ciagnac u niego tego nie bylo.Ciagnie od dolu

Link to comment
Share on other sites

tak sa 2 rodzaje skrzyn 5 biegowych, katalizator wybity na 100% almera bez kata ciagnie juz od 1700 ,po wybiciu kata robi sie ciut glosniej ,ewentualnie mial jeszcze stozek ktory wbrew pozorom sprawuje sie swietnie w tym silniku ,do pelni szczescia wywalamy tylny tlumik i juz nic nie blokuje silnika :D a przeciez przeglad w niemczech tez mozna chyba zrobic za kilka euro wlozone w dowod? :D

Link to comment
Share on other sites

w takim razie mysle ze zmienienie skrzyni dalo by lepsze efekty niz to cale chipowanie w alltuning(przyrost ok 10koni i 50niutkow). Bo tu roznica w jezdzie jest bardzo duza

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...