frezeer Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Interesuje mnie czym sie rozni silnik 2,2Di z primery 126KM od tego w almach 116KM. Jak wiadomo w primerze nie jest roblemem uzyskac ponad 140KM a silnik w almie po wielkich wysilkach ma raptem 130KM. Druga sprawa to zauwazylem ze 2,2Di mialo rozne skrzynie. Moja almera jest z francji i ma inny 5 bieg niz przykladowo alma z niemiec ktora mialem okazje sie przejechac. 200km/h osiagam majac 4500obr a ta alma z niemiec 200km/h uzyskala przy 4000obr. Nacodzien porownujac almere z almera tino zauwazylem ze 5 w tino spada o okolo 500obr natomiast w almie obroty po zapieciu 5 spadaja o 1000obr. Jak to jest byly rozne wersje na rozne rynki? :zdziw: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefino Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 O ile mi dobrze wiadomo to w primerach było 2.2 Dci- już francuski motor i z tego co słyszę raczej niezbyt udany... Natomiast 2.2 DI ładowany do N16 i Tino- był w bodajże 3 wersjach- 116KM, 125KM, oraz 136KM- był silnikiem udanym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theant Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 A nie było przypadkiem tak, że Di miało 110 i 115KM a dopiero DCi miał 136KM? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 1. Silniki 2,2 montowane w nissanach nigdy nie było francuskie (było 1000 razy na forum) 2. Almera n-16 przed liftingiem miała 110KM i posiadała tradycyjny układ wtryskowy bez intercoolera oraz małą turbosprężarkę GT15 3. Almera po lifcie miała 2 różne silniki 2,2 w ofercie oba już z common rail firmy denso. Odpowiednio posiadały moce 111KM i 136. Słabszy nie ma IC, ma taką samą słabszą turbinę jak przed liftem. Mocniejszy ma IC oraz turbo ze zmienną geometrią oraz skrzynię 6 biegową. 4. Almera tino miała przed liftem taki sam motor jak zwykła almera tylko z IC i miała 114KM 5. Almera tino po lifcie miała takie układy napędowe jak zwykła almera po liftingu. 6. Primera p12 zawsze miała common rali oraz IC. Wpierw system bosha 126KM, później denso 136KM. 7. Do niedawna nie dało się programowo tuningować aut ze sterownikiem DENSO (może coś się zmieniło ? ) Pozostawało założenie boxa Tyle z moich obserwacji, ale oczywiście mogą być inne konfiguracje o których nie słyszałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frezeer Posted January 12, 2009 Author Share Posted January 12, 2009 czyli silnik z primery oznaczany jako DI to juz common rail? masz jakies informacje na temat skrzyn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Di to niestety felerna pompa VP44. A co do skrzyń to nie mam informacji ale bardzo możliwe, że przełożenia są różne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefino Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Di to niestety felerna pompa VP44 dlaczego felerna? Ja słyszałem, że ogólnie silnik 2.2 DI ładowany w almerach był bardzo udany... i w końcu jak to jest z jego mocami? Wiem że niektóre Almery z tym silnikiem były 6-cio biegowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 dlaczego felerna? Bo lubi paść w okolicach przebiegu 150tys.km lub później, naprawa w okolicach 2000-3000zł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefino Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Bo lubi paść w okolicach przebiegu 150tys.km lub później, naprawa w okolicach 2000-3000zł To w takim razie czy każde 2.2 DI ją miało czy występowały różne wersje? Psuła się tak sama z siebie czy raczej od np złego paliwa?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Każde 2.2DI ją ma, a co do psucia, to w zasadzie można to nazwać zużyciem, im gorsze paliwo (np. w USA) tym szybciej się zużywa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefino Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Tak sobie właśnie czytam opinie na temat tego motoru na autocentrum i są dość dobre. Widzę że Ty też masz taki silnik w swojej. Powiedz mi on jest na łańcuchu tak?? Nie mogę też rozszyfrować tego jakie były moce tych 2.2 DI, czy każdy z nich miał intercooler, jaki był tam układ zasilania paliwem (strzelam, że bezpośredni wtrysk i zwykła rozdzielaczowa pompa wtryskowa), no i wreszcie jak z tym 2.2 co miał 136KM- francuskie to czy japońskie?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frezeer Posted January 13, 2009 Author Share Posted January 13, 2009 z ta pompa w 2,2 Di to zadna regula ,w Tino mam zrobione ponad 200tys i pompa nie byla ruszana. Stefino silnik jest na lancuchu ,wtrysk bezposredni na pompie vp44 moce to 110 i 116KM . 2,2Dci to japonski silnik! rozni sie turbina i zasilaniem a tak to silnik prawie identyczny ,prawie bo skrzynia ma 6 biegow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefino Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 właśnie znalazłem w auto świecie z września 2007 roku, ze wszystkie 2.2 diesle ładowane do almer to JAPOŃCZYKI!!!. Teraz nich mi ktoś jeszcze powie jak to jest jeżeli chodzi o spalanie takiego silnika i przede wszystkim które mają intercooler a które nie. frezeer Z tego co pisze Auto świat motory 2.2 DI z bezpośrednim wtryskiem na klasycznej pompie miały tylko jeden wariant mocy- 110KM- więc skąd ten drugi 116KM?? Poza tym auto świat pisze że 2.2DCI to praktycznie to samo co 2.2 DI, ale ma inny układ zasilania paliwem(2.2DCI jest już na common railu- w późniejszych modelach N16) I tak: 2.2 DCI- 112KM- common rail, turbina bez zmiennej geometrii łopatek 2.2DCI- 136KM- common rail, turbina ze zmienną geometrią łopatek. i 2.2 DI- o którym wiem najmniej- tyle, że ma 110KM i turbinę. Proszę więc o poinformowanie mnie czy wszystkie ww silniki mają intercooler? Jeśli nie to które go mają a które nie?? Jakie są lepsze w eksploatacji?? Który pali mniej?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frezeer Posted January 13, 2009 Author Share Posted January 13, 2009 spalanie kwestia sporna ,jak mu depne to potrafi 10l przekroczyc ,za to w trasie do 150km/h schodzi poniezej 5l. Ciekawostka ze jadac do berlina stala predkoscia 200km/h wzial mi 6,2l. Intercooler byl montowany w almerze tino o w primerze 136km [ Dodano: Sro 14 Sty, 2009 06:40 ] zastanawia mnie mozliwosc przeszczepu/przerobienia pompy w tym silniku bo to ona nie daje mozliwosci rozwiniecia duzych mocy temu silnikowi :027: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Intercoolera nie ma: almera 2,2DI almera tino 2,2 dCi w tej mniejszej mocy 111KM (oczywiście po FL). almera 2,2 dCi w tej mniejszej mocy 111KM (oczywiście po FL) CAŁA reszta łącz nie z primerą i x-trailem już ma INTERCOOLER Różnice w IC: x-trail ma ic na silniku primera w pierwszej serii boczny a potem przedni tino przed FL boczny w nadkolu, potem w 136 KM przedni almera ic przedni tylko w wersji 136KM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefino Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Ok teraz już mam w miarę pojęcie o tych motorach Powiedzcie mi jeszcze jak szybko odróżnić francuskiego 1.5 DCI od japońskiego 2.2 DCI ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Powiedzcie mi jeszcze jak szybko odróżnić francuskiego 1.5 DCI od japońskiego 2.2 DCI ?? Wejdź sobie na allegro i popatrz na zdjęcia silników. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefino Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 no właśnie sęk w tym że patrząc na jeden i drugi nie widać znaczącej różnicy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Czy te silniki ciężko odróżnić ? 1.5DCI 2.2DCI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefino Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Dzięki Teres!! Jak ja szukałem po gratce to ktoś napisał że silnik 2.2 a fotka dał tą z góry.... ale teraz już wszelkie wątpliwości rozwiane. Pytałem o te silniki bo szukam czegoś fajnego dla żony.. w grę wchodzi C3, Swift, Micra(ale Micra najmniej bo ma mało miejsca nad głową z tyłu), no i właśnie Almera bo widzę że są po przyzwoitych cenach. Warunki: Musi być diesel, koniecznie 5dr i roczniki 2005- i młodsze. Ostatnie kryterium nie dotyczy Almery. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mario632 Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 hmm niby wszystko jasne ale... Ja mam 2.2 di 2000r, jezdzilem chyba 5 takimi i wszystkie chodzily mniej wiecej tak samo( slabo idzie do 2000:( ), ale moj brat mial taka z 2002r(sprzed fl) niby 2.2di 110, wizualnie tez identyczny ale roznica w jezdzie powalajaca! Miala duzo lepszego kopa, zadnej turbodziury i spalanie ok 0.5l mniejsze. tylko sporo glosniejsza:( . Czy ktos potrafi mi powiedziec w czym tkwila taka roznica? Przelozenie tez miala inne ja przy 2000obr na 5 mialem 110km/h on 90 Ps dla mnie miala jakies 30koni wiecej od mojego a nie byl to dci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frezeer Posted January 18, 2009 Author Share Posted January 18, 2009 ma on taka wersje jak ja . I raczej napewno wybity katalizator. Skrzynia ma inne przelozenia co sie przeklada na o niebo lepsze przyspieszenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mario632 Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 katalizatora raczej nie mial wybitego, bo byla sciagana z niemiec a tam by przegladu nie przeszla. Ja w swojej wybilem ale roznicy prawie nie bylo. ale on mial 5 skrzynie,tak jak ja.Czyli sa 2 rodzaje skrzyn 5biegowych? On musial miec jeszcze cos z silnikiem bo byl sporo glosniejszy(podobnie jak tdi). Poza tym jak na luzie wciskalem gaz to momentalnie wchodzil na 5tys,moja sie przez ok sekunde namysla i dopiero wchodzi na obr.. Zauwazylem jescze ze w mojej czuje ze po 2000 tys turbina zaczyna ciagnac u niego tego nie bylo.Ciagnie od dolu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frezeer Posted January 18, 2009 Author Share Posted January 18, 2009 tak sa 2 rodzaje skrzyn 5 biegowych, katalizator wybity na 100% almera bez kata ciagnie juz od 1700 ,po wybiciu kata robi sie ciut glosniej ,ewentualnie mial jeszcze stozek ktory wbrew pozorom sprawuje sie swietnie w tym silniku ,do pelni szczescia wywalamy tylny tlumik i juz nic nie blokuje silnika a przeciez przeglad w niemczech tez mozna chyba zrobic za kilka euro wlozone w dowod? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mario632 Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 w takim razie mysle ze zmienienie skrzyni dalo by lepsze efekty niz to cale chipowanie w alltuning(przyrost ok 10koni i 50niutkow). Bo tu roznica w jezdzie jest bardzo duza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.