Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Przekroczona emisja spalin na niskich obrotach


Guest romek1984
 Share

Recommended Posts

Guest romek1984

Witam,

 

To moj pierwszy post na farum, wiec za wszystkie bledy itp. z gory przepraszam.

Mieszkam w Irlandii mam od ponad 1,5 roku Almere N16 z silnikiem 1.5 benzyna i dzisiaj bylem zdawac przeglad... auto nie przeszlo testu emisji spalin(CO) na niskich obrotach, na wysokich wszystko ok. Wyniki wygladaly nastepujaco:

 

niskie obroty: CO 3.54% ; HC 0ppm

wysokie obroty: CO 0,03 ; HC 72ppm ; lambda 1,000

 

Co mnie zastanawia to ze na wydruku raportu pisze temperatura silnika/oleju 0 st. celcjusza, posiadam rapory z ostatnich dwoch przegladow od poprzedniego wlasciciela i tam na jednym jest temperatuura 82 i 92st. ... czy to moze miec jakis wplyw na wyniki badania?

Od poczatku mam problemy z gasnieciem auta, za kazdym razem jak pojade do jakiegos mechanika zabiera sie on za czyszczenie przepustnicy, czasmi pomaga na pare dni, a czasami nie;( ostatnio wymienili(ok. miesiaca temu) mi zawor wolnych obrotow i od tamtego czasu prawie wogole nie gasnie, ale pare razy sie zdazylo. Nie jestem mechanikiem, ale moje auto po wrzuceniu na bieg jalowy prawie zawsze zatrzymuje sie na innych obrotach miedzy 800 a 950.

 

Moze ktos z Was ma jakies sugestie co to moze byc, bo juz trace sily:-(

 

Wielkie dzieki za wszelka pomoc, pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Co mnie zastanawia to ze na wydruku raportu pisze temperatura silnika/oleju 0 st. celcjusza, posiadam rapory z ostatnich dwoch przegladow od poprzedniego wlasciciela i tam na jednym jest temperatura 82 i 92st. ... czy to moze miec jakis wplyw na wyniki badania?

Nie wiem jakie powinny być wartości tych pomiarów ale różnica tych wartości w stosunku do zimnego i ciepłego silnika na pewno ma wpływ na wynik badania.

moje auto po wrzuceniu na bieg jalowy prawie zawsze zatrzymuje sie na innych obrotach miedzy 800 a 950.
Czyli w normie.
Link to comment
Share on other sites

Badania wykonuje się na rozgrzanym silniku, dodatkowo po 2 minutach trzymania silnika na 2tys obr/min. Więc martwienie się wynikami na zimnym nie ma sensu.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest romek1984

Tylko ze ja przyjechalem samochodem na te pomiary i silnik byl cieply, a na wydruku jest podana temperatura 0 st. Wynikaloby z tego ze pan, ktory dokonywal pomiarow nie sprawdzil temperatury, albo nie podpial termometru czy cos ... to tylko moje spekulacje i zastanawia mnie czy to mialo jakis wplyw na pomiar, bo jak zaznaczylem na wydrukach z poprzednich badan(co 1,5 roku) temperatura wynosila 82 i 92 st.

 

Norma przynajmniej w Irlandii dla CO to 0.3%

Link to comment
Share on other sites

Wynik na wysokich obrotach masz super,a i na niskich nie jest żle zwłaszcza ,że HC=0,to znaczy,że nie ma niespalonego paliwa a lambda 1,0 wskazuje na prawidłowa mieszankę,czyli stosunek powietrza do paliwa.Wysokie CO jest zazwyczaj objawem spalania oleju.

Link to comment
Share on other sites

Przed badaniem możesz dodać środka zwiększającego lepkość i gęstość oleju,albo zmienić olej na bardziej gesty i lepki.podjedz z tymi wynikami do dobrego mechanika i zobacz co ci powie i czy potwierdzi branie oleju.Droższa alternatywa to remont silnika(pierścienie)

Link to comment
Share on other sites

Guest romek1984

Zaczynam tracic wiare czy w Irlandii sa jacys dobrzy mechanicy...

ten u ktorego bylem wlasnie powiedzial cos o jakims preparcie oczyszczajacym do benzyny i ze przed badaniem powinienem dobrze rozgrzac katalizaztor.

 

Powiedzial ze busialby polowe auta sprawdzic zeby dojsc dlaczego tak sie dzieje :/

Link to comment
Share on other sites

Możesz spróbować dodać tego specyfiku,a co do katalizatora to ma racje.Przed badaniem przeleć się na 2,3,biegu ze 3 km.Niestety jeśli ą to początki brania oleju to niestety,tak jak pisałem powyżej.

PS

Dobry mechanik powinien wykręcić świece i na podstawie ich wyglądu wszystko ci powie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam

 

Z gory przepraszam, ze odkopuje watek ale mam dokladnie ten sam problem. Dzisiaj robilem przeglad w irlandii i niestety udupili mnie na emisji spalin.

Moje wyniki to:

 

Wolne obroty (940 rpm) CO 5.35% | HC 179 ppm

Szybkie obroty (2,590 rpm) CO 0.04% | HC 39 ppm

 

Poprzednio mialem przeglad okolo miesiac wczesniej, ale udupili mnie na tylko na swiatlach.

 

Czy ktos orientuje sie czego to może być problem? Jeśli spala olej tzn. że padła uszczelka pod głowicą? Temp silnika jest w połowie miernika.

Temp oleju przy poprzednim tescie to 89C przy dzisiejszym tescie juz 105C.

Czt może to być też wina starego oleju? Nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał olej a naklejki żadnej nie mam kiedy kolejna wymiana.

 

Jakie inne podzespoły ewentualnie mogą powodować tak dużą emisje spalin na niskich obrotach?

 

EDIT: silnik byl rozgrzany, juz 30 minut wczesniej zaczalem smigac autem do samego testu.

EDIT2: zapomnialem napisac, niedawno wymienialem przeplywomierz i przed wymiana auto gaslo przy zwalnianiu/wrzucaniu na bieg jalowy. Po zmianie ustalo, ale teraz znowu zaczela mi auto gasnac. Czy te objawy sa w jakis sposob powiazane ze zwiekszona emisja spalin?

 

Z góry dziękuje

Edited by miktil
Link to comment
Share on other sites

Guest woocash

Uszczelka do spalania oleju chyba dużo nie ma, a napewno wyjechanie pierścienie. Przede wszystkim wymień olej powinieneś to zrobić zaraz po kupnie auta. I na retescie cie znów całego sprawdzali? Nie tylko światła, czy przyjechałeś po terminie? Czy widzisz ubytki oleju? Mogła też paść sonda lambda lub katalizator.

Link to comment
Share on other sites

Olej sprawdzony i nie wygląda aż tak źle, nie wiem czy mi sie tylko zdaje ale tak jakby pachniał benzyną. Ubytków też nie ma bo jest do tego dyndzelka poziom. Sonda lambda była wymieniana około 2 miesięcy temu.

 

 

co do samego NCT, nie wiem jak u Was ale tutaj gdzie ja mieszkam jest totalny problem bo nie ma miejsc na przegląd, mi sie ogólnie skończył 12 lipca i dopiero niedawno miałem przegląd. Termin re-testu miałem, ale niestety ani w moim mieście ani w pobliskich nie było wolnego terminu, a 50 euro za nowy test musiałem zabulić. skandal.

Edited by miktil
Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Z gory przepraszam, ze odkopuje watek ale mam dokladnie ten sam problem. Dzisiaj robilem przeglad w irlandii i niestety udupili mnie na emisji spalin.

Moje wyniki to:

 

Wolne obroty (940 rpm) CO 5.35% | HC 179 ppm

Szybkie obroty (2,590 rpm) CO 0.04% | HC 39 ppm

 

Poprzednio mialem przeglad okolo miesiac wczesniej, ale udupili mnie na tylko na swiatlach.

 

Czy ktos orientuje sie czego to może być problem? Jeśli spala olej tzn. że padła uszczelka pod głowicą? Temp silnika jest w połowie miernika.

Temp oleju przy poprzednim tescie to 89C przy dzisiejszym tescie juz 105C.

Czt może to być też wina starego oleju? Nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał olej a naklejki żadnej nie mam kiedy kolejna wymiana.

 

Jakie inne podzespoły ewentualnie mogą powodować tak dużą emisje spalin na niskich obrotach?

 

EDIT: silnik byl rozgrzany, juz 30 minut wczesniej zaczalem smigac autem do samego testu.

EDIT2: zapomnialem napisac, niedawno wymienialem przeplywomierz i przed wymiana auto gaslo przy zwalnianiu/wrzucaniu na bieg jalowy. Po zmianie ustalo, ale teraz znowu zaczela mi auto gasnac. Czy te objawy sa w jakis sposob powiazane ze zwiekszona emisja spalin?

 

Z góry dziękuje

 

HC 179 ppm niespalone paliwo.Jaka byla lambda? Sprawdz świece.( BKR 5 E-11 NGK V-Line bedą dobre).Wolne obroty zbyt wysokie powino byc 800+-50.

Link to comment
Share on other sites

@logis dziekuje za cenne uwagi. To prawda, ze sa za wysokie i dopiero teraz przy dokladnym przeanalizowaniu dwoch wynikow zauwazylem roznice. Podam moze wyniki dwoch roznych testow:

 

test 1 zrobiony 7 wrzesnia:

 

Niskie obroty (860 rpm) CO 0.48% | HC 83 ppm

Wysokie obroty (2,870 rpm) CO 0.07% | HC 58 ppm

Temperatura silnika/oleju 84C

 

test 2 zrobiony 14 pazdziernika:

 

Niskie obroty (940 rpm) CO 5.35% | HC 179 ppm

Wysokie obroty (2,590 rpm) CO 0.04% | HC 39 ppm

Temperatura silnika/oleju 105C

 

Jesli chodzi o lambde to podana jest tylko w przypadku wysokich obrotow i w obydwu testach wynosila 1.00

Wychodzi na to, ze i tak nie spala calkowicie paliwa. Czy to problem w swiecach? Nie mam jak dzisiaj tego sprawdzic, ale jutro jak tylko beda mial wolną chwilke od razu je sprawdze.

 

Czy wyniki wysokich obrotów, temperatura silnika/oleju, jak i emisja spalin zależy od poziomu rozgrzania silnika czy to raczej wskazuje na jakąs usterke silnika?

 

EDIT: zapomnialem napisac, ze dzisiaj zgasl mi na swiatlach, odpalalem do 3 razy i 3 razy zgasl po chwili.

Edited by miktil
Link to comment
Share on other sites

@logis dziekuje za cenne uwagi. To prawda, ze sa za wysokie i dopiero teraz przy dokladnym przeanalizowaniu dwoch wynikow zauwazylem roznice. Podam moze wyniki dwoch roznych testow:

 

test 1 zrobiony 7 wrzesnia:

 

Niskie obroty (860 rpm) CO 0.48% | HC 83 ppm

Wysokie obroty (2,870 rpm) CO 0.07% | HC 58 ppm

Temperatura silnika/oleju 84C

 

test 2 zrobiony 14 pazdziernika:

 

Niskie obroty (940 rpm) CO 5.35% | HC 179 ppm

Wysokie obroty (2,590 rpm) CO 0.04% | HC 39 ppm

Temperatura silnika/oleju 105C

 

 

 

Jesli chodzi o lambde to podana jest tylko w przypadku wysokich obrotow i w obydwu testach wynosila 1.00

Wychodzi na to, ze i tak nie spala calkowicie paliwa. Czy to problem w swiecach? Nie mam jak dzisiaj tego sprawdzic, ale jutro jak tylko beda mial wolną chwilke od razu je sprawdze.

 

Czy wyniki wysokich obrotów, temperatura silnika/oleju, jak i emisja spalin zależy od poziomu rozgrzania silnika czy to raczej wskazuje na jakąs usterke silnika?

 

EDIT: zapomnialem napisac, ze dzisiaj zgasl mi na swiatlach, odpalalem do 3 razy i 3 razy zgasl po chwili.

 

Wszystkie tego typu testy przeprowadza sie na rozgrzanym silniku i przede wszystkim rozgrzanym katalizatorze.Jesli sama gasnie bez powodu dobrze bylo by ja podpiąć pod kompa i przeanalizować parametry pracy.

Link to comment
Share on other sites

 

test 1 zrobiony 7 wrzesnia:

 

Niskie obroty (860 rpm) CO 0.48% | HC 83 ppm

Wysokie obroty (2,870 rpm) CO 0.07% | HC 58 ppm

Temperatura silnika/oleju 84C

 

test 2 zrobiony 14 pazdziernika:

 

Niskie obroty (940 rpm) CO 5.35% | HC 179 ppm

Wysokie obroty (2,590 rpm) CO 0.04% | HC 39 ppm

Temperatura silnika/oleju 105C

 

 

 

A może poprzedni zalał silnik jakimś uszczelniaczem który chwilowo poprawił emisje spalin? Bierze olej?

Link to comment
Share on other sites

Nie, w obydwu testach schemat wyglądał tak samo. Pół godzinki przed testem wyjazd na miasto i rozgrzewanie silnika.

Norma dla CO na niskich obrotach nie powinna przekraczac 0,50% wiec w poprzednim tescie ledwo co zdalem i widac ze usterka zaczela sie powieksza przez ostatnie miesiac. Jade zaraz do mechanika wiec moze cos wymysli i dam znac. Olej jak sprawdzalem jest do gornego dzyndzelka wiec raczje go nie bierze.

 

EDIT: z tego co sie orientuje w pierwszym tescie mialem jeszcze wlaniety przeplywomierz. czy on mogl zanizyc emisje spalin na niskich obrotach?

Edited by miktil
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...