Guest Maxko Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Witam Mam almere 1.4 juz od ponad miesiaca, silnikowo geniusz. Ale psuja mi sie takie duperele... wycieraczki do tej pory chodzily bardzo opornie, okazalo sie w warsztacie ze ktos tam grzebal, mechanik poskladal caly mechanizm na nowo i chodza wzorowo, ale gdy sa w stanie spoczynku wygladaja bardzo krzywo. Jest na to jakas rada? Czy po prostu w n15 sa tak krzywo na szybie ulozone? druga sprawa to cos mi sie dzieje z pedalem gazu. Czasem na swiatlach jak stoje to trzeba przezwyciezyc opor zeby go wcisnac, potem chodzi jak maslo. Co mozna z tym zrobic? trzecia sprawa to na wolnych obrotach [na jałowym] telepie mi sie maska i daje dosc nieprzyjemny odglos do wnetrza. Dodanie troszeczke gazu [na obrotomierzu ledwo widac ze sie wskazowka ruszyla] eliminuje problem. Czego to wina i jak z tym walczyc? Bardzo bym prosil o pomoc... poza tymi duperelami to auto chodzi jak masło. Dobrze ze nie produkowali jej w europie :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Odpowiedź na problem nr 1: klucz 12mm, odkręcasz ramiona wycieraczek z trzpieni i ustawiasz na prosto na wielofrezie, przykręcasz i po robocie. Czas 2min 30sek. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grucha jr Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 A do wycieraczek przypadkiem nie klucz 15?? Pozatym w 2.30 możesz się nie wyrobić, ale w 8 minut raczej tak (jeśli krzywo są 2 szt) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Ad.3 Jeżeli luz jest przy słupkach to masz wyrobione zawiasy klapy - wymiana lub regeneracja. Jeżeli luz jest od przodu to podkręcić odbojniki lub przesunąć zamek klapy w dół. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest McAlmera Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 pkt.2 wyczyścić przepustnice - sprawdzone. Zbiera się tam syf i się przycina - szczególnie w korkach, po chwili stania na wolnych obr. Potem mozna pomysleć o zatkaniu/wywaleniu EGR - mniej syfu będzie się tam dostawać. na razie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maxko Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 dzieki wszystkim za rady. Nie ma to jak szybka i fachowa pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Speeder Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 pkt.2 wyczyścić przepustnice - sprawdzone. Zbiera się tam syf i się przycina - szczególnie w korkach, po chwili stania na wolnych obr. Autor postu napisał, że pedał mu się blokuje więc obstawiałbym raczej wytarcie linki gazu niż problem z przepustnicą. Ja bym tą linkę wyciągnął i obejrzał - jak nie ma przetarć to nasmarował a jak ma ślady zużycia to wymienił. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maxko Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 nie napisalem ze sie blokuje tylko ze stawia opor przy pierwszym nacisnieciu od dluszego czasu [np przy probie ruszenia po postoju na swiatlach] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Speeder Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Jeśli pedał mechanicznie stawia opór to nie jest to raczej wina przepustnicy a mechanizmu przeniesienia na przepustnice. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maxko Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 no tak, ale jak juz sie przezwyciezy ten opor to chodzi gładko, nawet jak sie pusci i ponownie wcisnie... no nic, sprwadze i to i to : ). Dzieki Speeder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest McAlmera Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Będę jednak obstawał przy swoim :diabel2: Dwa razy już tak zwalczyłem problem "klejącego się" gazu. Maxko - spróbuj po prostu zdjąć obudowe filtra i przeczyść szmatką nasączoną rozpuszczalnikiem (na jakimś np. patyczku) powierzchnię styku przepustnicy z korpusem (przyda się ktoś, kto wciśnie pedał gazu) - zobaczysz ile smoły wyjdzie. Jeśli problem minie - miałem rację :064: , jesli nie walcz z linką. na razie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 druga sprawa to cos mi sie dzieje z pedalem gazu. Czasem na swiatlach jak stoje to trzeba przezwyciezyc opor zeby go wcisnac, potem chodzi jak maslo. Co mozna z tym zrobic? A teraz, w okresie ziomwym pojawia Ci się ten problem ? Bo mi zawsze podczas gorących, letnich dni, przycina się Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TomK Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 druga sprawa to cos mi sie dzieje z pedalem gazu. Czasem na swiatlach jak stoje to trzeba przezwyciezyc opor zeby go wcisnac, potem chodzi jak maslo. Co mozna z tym zrobic? też tak czasami mam i jest to mechaniczne zablokowanie pedała. Tak jakby zaskoczył jakiś ząbek i trzeba mocniej wcisnąć, żeby "przeskoczył blokadę" i później chodzi tak jak powinien. I nie zdarza się to po każdym staniu na światłach. Sytuacja sporadyczna. Wg mnie to zacinająca się linka. Brudna przepustnica nie może mechanicznie blokować pedału gazu!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matt28 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Almera ktora kupilem tydzien temu rowniez miala ten problem. Przez pierwsze kilka dni pedal gazu wyraznie sie przycinal. W sobote podczas wymiany oleju i filtrow wlalem troche WD-40 do pancerza linki gazu. Jak dotychczas zona nie zglaszala zadnych anomalii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest McAlmera Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 I jak tam Maxko? Walczyłeś już z problemem :?: daj znać dla potomnych Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maxko Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 wycieraczki ustawilem, wpsikalem troche wd 40 do pancerza i na koniec zepsulem aparat zaplonowy, takze nie wiem czy pedał sie zacina czy nie. : ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.