Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N15] wolne obroty, pedał gazu, wycieraczki...


Guest Maxko
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Mam almere 1.4 juz od ponad miesiaca, silnikowo geniusz. Ale psuja mi sie takie duperele... wycieraczki do tej pory chodzily bardzo opornie, okazalo sie w warsztacie ze ktos tam grzebal, mechanik poskladal caly mechanizm na nowo i chodza wzorowo, ale gdy sa w stanie spoczynku wygladaja bardzo krzywo. Jest na to jakas rada? Czy po prostu w n15 sa tak krzywo na szybie ulozone?

 

druga sprawa to cos mi sie dzieje z pedalem gazu. Czasem na swiatlach jak stoje to trzeba przezwyciezyc opor zeby go wcisnac, potem chodzi jak maslo. Co mozna z tym zrobic?

 

trzecia sprawa to na wolnych obrotach [na jałowym] telepie mi sie maska i daje dosc nieprzyjemny odglos do wnetrza. Dodanie troszeczke gazu [na obrotomierzu ledwo widac ze sie wskazowka ruszyla] eliminuje problem. Czego to wina i jak z tym walczyc?

 

Bardzo bym prosil o pomoc... poza tymi duperelami to auto chodzi jak masło. Dobrze ze nie produkowali jej w europie :one:

Link to comment
Share on other sites

Odpowiedź na problem nr 1:

klucz 12mm, odkręcasz ramiona wycieraczek z trzpieni i ustawiasz na prosto na wielofrezie, przykręcasz i po robocie. Czas 2min 30sek.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

A do wycieraczek przypadkiem nie klucz 15?? Pozatym w 2.30 możesz się nie wyrobić, ale w 8 minut raczej tak (jeśli krzywo są 2 szt) ;)

Link to comment
Share on other sites

Ad.3

 

Jeżeli luz jest przy słupkach to masz wyrobione zawiasy klapy - wymiana lub regeneracja. Jeżeli luz jest od przodu to podkręcić odbojniki lub przesunąć zamek klapy w dół.

Link to comment
Share on other sites

Guest McAlmera

pkt.2 wyczyścić przepustnice - sprawdzone. Zbiera się tam syf i się przycina - szczególnie w korkach, po chwili stania na wolnych obr.

Potem mozna pomysleć o zatkaniu/wywaleniu EGR - mniej syfu będzie się tam dostawać.

 

na razie

Link to comment
Share on other sites

Guest Speeder
pkt.2 wyczyścić przepustnice - sprawdzone. Zbiera się tam syf i się przycina - szczególnie w korkach, po chwili stania na wolnych obr.

 

Autor postu napisał, że pedał mu się blokuje więc obstawiałbym raczej wytarcie linki gazu niż problem z przepustnicą. Ja bym tą linkę wyciągnął i obejrzał - jak nie ma przetarć to nasmarował a jak ma ślady zużycia to wymienił.

Link to comment
Share on other sites

no tak, ale jak juz sie przezwyciezy ten opor to chodzi gładko, nawet jak sie pusci i ponownie wcisnie... no nic, sprwadze i to i to : ). Dzieki Speeder.

Link to comment
Share on other sites

Guest McAlmera

Będę jednak obstawał przy swoim :diabel2:

 

Dwa razy już tak zwalczyłem problem "klejącego się" gazu.

 

Maxko - spróbuj po prostu zdjąć obudowe filtra i przeczyść szmatką nasączoną rozpuszczalnikiem (na jakimś np. patyczku) powierzchnię styku przepustnicy z korpusem (przyda się ktoś, kto wciśnie pedał gazu) - zobaczysz ile smoły wyjdzie.

Jeśli problem minie - miałem rację :064: , jesli nie walcz z linką.

 

na razie

Link to comment
Share on other sites

druga sprawa to cos mi sie dzieje z pedalem gazu. Czasem na swiatlach jak stoje to trzeba przezwyciezyc opor zeby go wcisnac, potem chodzi jak maslo. Co mozna z tym zrobic?

 

A teraz, w okresie ziomwym pojawia Ci się ten problem ?

Bo mi zawsze podczas gorących, letnich dni, przycina się

Link to comment
Share on other sites

druga sprawa to cos mi sie dzieje z pedalem gazu. Czasem na swiatlach jak stoje to trzeba przezwyciezyc opor zeby go wcisnac, potem chodzi jak maslo. Co mozna z tym zrobic?

też tak czasami mam :) i jest to mechaniczne zablokowanie pedała. Tak jakby zaskoczył jakiś ząbek i trzeba mocniej wcisnąć, żeby "przeskoczył blokadę" i później chodzi tak jak powinien. I nie zdarza się to po każdym staniu na światłach. Sytuacja sporadyczna.

Wg mnie to zacinająca się linka.

Brudna przepustnica nie może mechanicznie blokować pedału gazu!!!

Link to comment
Share on other sites

Almera ktora kupilem tydzien temu rowniez miala ten problem. Przez pierwsze kilka dni pedal gazu wyraznie sie przycinal. W sobote podczas wymiany oleju i filtrow wlalem troche WD-40 do pancerza linki gazu. Jak dotychczas zona nie zglaszala zadnych anomalii.

Link to comment
Share on other sites

wycieraczki ustawilem, wpsikalem troche wd 40 do pancerza i na koniec zepsulem aparat zaplonowy, takze nie wiem czy pedał sie zacina czy nie. : )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...