Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Zaszroniona szyba przednia wewnątrz kabiny


boom-er
 Share

Recommended Posts

Witam.Mam pytanie czy macie problem z szybą czołową wewnątrz kabiny w QQ.Podczas tych mrozów mam zaszronioną całą-nigdy nie miałem takiego przypadku wiec pisze o tym.Podzielcie sie opiniami na ten temat.

Link to comment
Share on other sites

Witam- prawdopodobnie przyczyną może byc zbyt brudny filtr kabinowy (na czas zimy ja swój wyciągam- i pomaga, szyba przednia od wewnątrz bez szronu).

Link to comment
Share on other sites

ja nowego QQ zaparkowałem na noc na parkingu i to samo miałem.Przebieg wtedy ok 200 km więc to chyba nie wina brudnego filtra..

Link to comment
Share on other sites

Żadne takie "brudny filtr": akurat w Note jest identycznie i jest to wina - czy raczej "wina", zaleta - SZCZELNOŚCI auta.

W innym aucie też tak nie miałem. Ale jednocześnie jak włączałem (w innym aucie) obieg zamknięty (powietrza), to i tak nieznacznie czułem "śmierdziela" przede mną. W Note nie czuję: jest stosunkowo szczelny.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy mam auto 7miesięcy wiec filtr nie moze byc zanieczyszczony,strasznie mnie to irytuje jak wsiadam do auta i szyba jest zalodzona brr...Może jest jakiś sposób na to?Pomóżcie!

Link to comment
Share on other sites

To są tylko moje przypuszczenia "zbyt brudny filtr kabinowy". Ja swój zmieniłem wiosną zeszłego roku to obecnie mogłem zniego wytrzepać masę róznego syfu. Wczesniej gdy jezdziłem zimą bez filtra problemów z szybą nie miałem. Duża wilgotność ciepłego powietrza zaraz po zakończeniu jazdy wewnątrz samochodu + mróz na zewnątrz przy słabej wentylacji pewnie powoduje szronienie.

Link to comment
Share on other sites

potwierdzam - tez w ciagu ostatnich mrozow mam takie zjawisko, ze szyba przednia od srodka bywa oszroniona - i troche mnie to dziwi, bo w poprzednich nissanach (sunny, almera, primera) nie pamietam takiego zjawiska.

Link to comment
Share on other sites

Notek, z tą szczelnością auta to nie przeginaj. To mam rozumieć, że nowe Acury RDX albo Lexusy albo BMW są nieszczelne bo im szyby nie zamarzają od środka przez noc? :D

Moja żona ma micre z miękkim dachem i jest on nie za szczelny, a szyby jak wściekłe zamarzają (a nie ma założonego pyłkowego), natomiast w mojej avensis zero zamarzania.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Szczelność - jak nie szczelność, to co serwis? Bo poddałeś w wątpliwość to co napisałem (ok), ale... nie podałeś alternatywy. Widać sam nie jesteś pewien. :D

Chętnie się dowiem - tylko napisz, bo w tym konkretnym wypadku filtr p.pyłkowy to nie jest, na świeżym jest to samo?

To co - specyficzna budowa auta, ułożenie szyby czy co? :)

Link to comment
Share on other sites

przyczyną zamarzania szyb jest duża wilgotność w kabinie. Wydaje mi się, że najlepiej jest stale używać klimy która skutecznie "zjada" wode we wnetrzu.... no i trzepać buciory ze śniegu przy wsiadaniu :D

Link to comment
Share on other sites

Zawsze w każdym aucie buty trzepałem, kałuży nigdy nie miałem i nie mam.

Klimy używam cały rok, ale poniżej +4'C w Focusie i poniżej -4'C w Note - klima NIE DZIAŁA, więc nie osusza. A to że się sprężarka czy jakiś tam mechanizm posmaruje, to tutaj nie ma znaczenia.

Aha - w moim przypadku też Note jest pierwszym autem, które "zamarza" od środka w czasie mrozów.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kserokop

Ogólnie jak się mało jeździ i po mieście to w środku jest dużo wilgoci i dlatego zamarza. Jak się więcej jeździ i autko jest wtedy osuszone, ale słabe ogrzewanie ma ten nasz nabytek.

Link to comment
Share on other sites

Note też nie ma super ogrzewania - kubatura środka jest duża w końcu.

Ale to mnie nie przekonuje, w poprzednich tak się nie działo - ale też na obiegu zamkniętym jak pisałem, śmierdziela przede mną czułem. W Note nie czuję.

A w QQ czujecie?

Link to comment
Share on other sites

Wczesniej jezdziłem Mitsubishi Space Star(kubatura pojazdu podobna) i nigdy nie miałem przypadku obodzenia szyby wewnątrz pojazdu a dodam ze autko bardziej było eksploatowane w mieście,ogrzewanie tez rewelacyjne.W Qashqai-u ogrzewanie jest dośc słabe i to oblodzenie szyby kłopotliwe(przy skrobaniu kropelki wody z nieczystosciami chlapią na słupki które są pokryte jasnym materiałem i pozostają brudne ślady:(-uważajecie na to).

Link to comment
Share on other sites

widocznie maluch też był szczelny bo kiedys tam jak go miałem też miał śnieg na wewnętrznej stronie szyby :D

Link to comment
Share on other sites

Pisząc o kubaturze miałem na myśli tempo nagrzewania oraz to że pewnie jest to żywcem przeniesione z mniejszej Micry(?)

I powtarzam: TO INNE auto niż SpaceStar więc nie ma co porównywać.

A jakby ktoś znalazł radę, to chętnie wysłucham, choć pewnie nikt nic nie wymyśli...

 

[ Dodano: Sro 14 Sty, 2009 13:15 ]

medyk - w CC też to się dzieje, a nie jest szczelne. Ale to inna KATEGORIA aut IMO. :D

A masz jakiś inny pomysł?

Link to comment
Share on other sites

Guest adadzio

Witajcie, mam QQ od pół roku (20tys. przejechane), podczas tej zimy nie miałem takich problemów jakie Wy opisujecie, auto zawsze stoi na dworzu.... Może faktycznie nie zamarza mi, bo codziennie przejeżdżam do pracy łącznie 130km, klima wlaczona cały rok, auto zdąży się osuszyć.

Pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

witam adadzio na forum :) Może opiszesz swoje doświadczenia z QQ w innych tematach? Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest adadzio
witam adadzio na forum :) Może opiszesz swoje doświadczenia z QQ w innych tematach? Pozdrawiam

Witaj Medyk i wszyscy posiadacze tego autka. Generalnie nic sie nie działo podczas tego pierwszego półrocza (odpukać w niemalowane), do pierwszego serwisu (20tyś), jesli będzie potrzeba chetnie będę się dzielił swoimi uwagami na forum.

Pozdro :)

Link to comment
Share on other sites

Szyby niestety szronią lub parują w każdym samochodzie może w jednym mniej w innym więcej ale jednak parują. Są różne sposoby na zminimalizowanie tego efektu. Ja robię tak. Przed jazdą zostawiam samochód z włączonym silnikiem na ok 2 minuty (w tym czasie palę papierosa), lekko uchylam szybę od strony kierowcy, wentylator na max + pokrętło klimy na (HI) włączam nawiew tylko na szybę i obieg wewnętrzny, ruszając przełączam na obieg zewnętrzny po chwili jazdy jest ok i przełączam klimatyzację na auto.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...