Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 2.2 Di - dlaczego kopci?


Guest stiv777
 Share

Recommended Posts

Guest stiv777

Witam. Mam małego problema..

Otóż moja almerka nadmiernie kopci -siwym dymkiem, także na wolnych obrotach. Przy depnięciu zostawia za sobą solidną chmurę. Zauważyłem też że z rury wydobywa się specyficzny zapach. Ktoś coś wie na ten temat?

Link to comment
Share on other sites

Guest anderman

moja 2.2 tez kopciła całkiem sporo ale przedwczoraj wymieniałem olej i duzo mniej zadymia teraz nawet na zimnym.niewiem czy to ma cos wspólnego ale tak jest.pozdr

Link to comment
Share on other sites

wymień filtr paliwa i zalej porządne paliwo, olej nie ma w tym przypadku nic do rzeczy, bo inaczej dymiłaby na czarno

Link to comment
Share on other sites

Guest anderman
wymień filtr paliwa i zalej porządne paliwo, olej nie ma w tym przypadku nic do rzeczy, bo inaczej dymiłaby na czarno

 

no to teraz juz wiem skad u mnie poprawa.filtr paliwa tez był wymieniany.pozdr

Link to comment
Share on other sites

z tego co czytałem na innym forum, to po prostu para wodna może dawać taki efekt, zwłaszcza jak jeździsz na krótkich odcinkach

Link to comment
Share on other sites

Guest stiv777

Filterek był wymieniany całkiem niedawno i bez zmian. Paliwko też tankuję na porządnej stacji. Co do pary to wątpię, przy depnięciu nie zostawało by jej z tyłu tak dużo.

Niepokoi mnie też ten zapach bynajmniej nieprzypominający woni spalin.

 

A co do filterka.. oryginalnie idzie z czujnikiem, niestety gdy kupywałem ten fakt był mi obcy i kupiłem bez -co za tym idzie kostka do podłączenia dynda mi się luzem. Ma to jakieś znaczenie dla prawidłowej pracy silnika ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Mlody666

A płyny ze zbiorniczka wyrównawczego przy chłodnicy nie ubywa?

 

Gdzieś czytałem że jak dymi na siwo i spaliny dziwnie pachną to możliwe jest rozszczelnienie i przedostawanie się płynu do komory spalania lub oleju.

 

I tak jak koledzy piszą jak by palił olej dymił by na czarno

Link to comment
Share on other sites

Guest stiv777

Płynu chłodzącego w zbiorniczku mam bliżej MIN. Wcześniej nie przywiązywałem uwagi akurat do tego, co więcej autko mam niecały rok więc ciężko jest jednoznacznie stwierdzić czy ubywa czy też nie. Ale będę miał to na oku.

 

[ Dodano: Sro 14 Sty, 2009 23:16 ]

Znalazłem ciekawy artykuł:

 

"zawor egr( recylkulacja gazow wylotowych)problemy z moca ponad normalne dymienie szczegolnie nowych dieslow i nie tylko

Czesc! Posiadam rovera 75 cdt 2.0 bmw diesel. Kilka miesiecy temu zauwazylem zwiekszajace sie dymienie spalin jak rowniez zuzycie paliwa az do ponad 30% wieksze przy spadku mocy o okolo 25%.Poczatkowo myslalem ze to normalne przy 150 tys. km na liczniku, lecz cos nie dawalo mi spokoju.Uzywajac roznych programow skanujacych staralem sie wyeliminowac przyczyny tego stanu.Odczyty skanera glownie wskazywaly na maf (przeplywomierz powietrza, ktory mierzy powietrze zasysane do silnika), wiec nie mogl byc to zuzyty silnik. Po wymianie mafu ciagle bylo tak samo. Szukajac rozwiazania poszedlem w druga strone, w strone wydechu, ktory w nowych samochodach jest powiazany z zasysaniem swiezego powietrza . EGR valve (zawor recylkulacji gazow wylotowych)- system opracowany przez Amerykanow, pozwalajacy zmniejszyc emisje spalin przez czesciowe ich dopalenie. Zdemontowalem zawor, oczywiscie byl otwarty, tzn.spaliny dostawaly sie do silnika przez caly czas jego pracy. Prawidlowo dzialajacy uklad EGR powinien dawkowac spaliny od okolo 1800 obr/min. Przyczyna otwarcia bylo zabrudzenie wewnetrznych kanalow zaworu. Po oczyszczeniu i zamontowaniu elementu podlaczylem scaner, ciagle wykrywal blad. Pomyslalem o odlaczeniu sterowania EGR(odlaczenie przewodu podcisnienia z grzybka zaworu) - podzialalo wrecz idealne!!! Silnik odzyskal moc, dymienie-nawet przy 4000 tys obr/min trudno zobaczyc jakiekolwiek spaliny. Oczywiscie moglem zostawic wypiete sterowanie EGR-u, lecz wolalem kupic nowy selenoid, ktory steruje EGR-em. Ciagle zastanawiam sie czy to zuzycie silnika czy EGR selenoid doprowadzil do tego stanu -moze dwa naraz?

p.s.Uklady EGR powinny chronic srodowisko, lecz jak widac czasem potrafia pracowac wrecz przeciwnie."

 

Ma to zastosowanie do naszych almerek?

Link to comment
Share on other sites

Guest Mlody666

Możesz też spróbować sprawdzić olej czy sie na przykład trochę nie pieni, nie pachnie płynem chłodniczym. Jak masz możliwość jakoś spojrzeć na jego większa ilość to poobserwuj czy nie pływają w nim takie "oczy" jak w tłuszcz w rosole. Jeżeli powyższe będzie na Tak to najprawdopodobniej płyn dostaje się do oleju i to będzie przyczyną. W takim przypadku konieczna jest wymiana którejś z główniejszych uszczelek w silniku ale której to nie pamiętam.

 

EGR masz jak najbardziej (chyba ze poprzedni właściciel usunął - ale nic nie pisałeś o spadku mocy :P Poza tym uszkodzenie EGR nie tłumaczy dziwnego zapachu spalin. No i z tego co wiem to jego uszkodzenie spowodowało by zapalenie się lampki "Check engine"

 

Samo zwiększone dymienie w zimie jest normalne tyle ze dymek powinien być biały a nie siwy :D

 

Powodzenia w diagnozie :diabel:

Link to comment
Share on other sites

Ma to zastosowanie do naszych almerek?

I tak i nie... odłączyć nie możesz, bo wyskoczy błąd, zostaje zaślepienie kawałkiem miedzianej blaszki.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam benzynkę, ale dopisze swoje dwa słowa.. Niektórzy sądzą, że paliwo to paliwo i tankuja tam gdzie popadnie.. Jeśli dbacie o swoje auto to na prawde tankujcie kilka groszy więcej na porzadnych stacjach shell, BP.. Ja dwa razy zatankowalem pod żaglami (taka stacja w trojmiescie) jakies 2 miesiące temu. Jak auto zapalałe zimno szła czarna chmurka (na benzynie!) co 30-40km pokazywał się check engine z błędem sondy.. Jak wyjezdziłem paliwo zatankwoalem innym i było ok.. tydzien pozniej znow zatankowalem pod zaglami bo nei byłem pewny ze to paliwo i znowu to samo.. znow dymil na zimnym czarnym dymem, a pozniej check engine z sonda lambda..

 

Teraz tankuje tylko na shellu i nic sie nie dzieje.. Ba spocie Nissana ktoś mówił, że podobno tam chrzczą paliwo..

 

Aha na tamtym paliwie pod żaglami wzieła mnie Tigra 1.4 .. gdzie moja 1.8 objezdzałem 1.6 Tigrę bez problemu

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę sobie wtrącić 3 grosze na temat dymu-kolor i zapach.

 

-dym niebieskawy,zapach podobny do spalin dwusuwu,podwyższone CO w spalinach - branie oleju

-biały prawie bezwonny pojawiający się rano po odpaleniu,mroź,duża wilgotność -para wodna

-biały b.duże ilości przez cały czas,zapach słodkawy-spalany płyn chłodzący

-biały zapach ropy-zbyt duża dawka paliwa

-czarny - nieprzepalone do końca paliwo

Link to comment
Share on other sites

Guest stiv777

Bezpośrednio luknąć na olej w silniku nie mogę, płyn chłodniczy jest praktycznie bezwonny -ciężko jest cokolwiek poczuć jak się go wącha bezpośrednio, nie mówiąc o wykrywaniu jego w oleju węchem. Istnieje inna metoda wykrywania tej nieszczelności w silniku ?

Link to comment
Share on other sites

Tak,jesli by tak bylo to w zbiorniczku plynu chlodniczego to bys mial slady oleju. Jak mialem citroena c2 1.4 hdi to tez mi puszczal biala chmure i bral przy tym olej( ok 1l/1000km).Samochod sprzedalem ale bylem prawie pewny ze to bylo przez turbine. Moja rada:

1. Sprawdz czy nie masz oleju w zbiorniczku plynu chlodzacego.(jak jest to poszla uszczelka pod glowica)

2.Sprawdz czy ci nie bierze oleju i czy na bagnecie nie masz kropelek (pecherzykow)wody

3.zdejmij z turbiny ten gumowy dolot i zobacz czy jest w nim olej(powinno go byc sladowe ilosci).Jesli jest go duzo to pada ci turbina i to bym obstawial !

Link to comment
Share on other sites

Guest stiv777

Płyn jest czysty i jego stan wydaje mi się stabilny. Za to co jakiś czas dolewam oleju. Jego ubytki tłumaczyłem nieszczelnością uszczelki w silniku ( mam pobrudzoną jedną stronę silnika ).

Link to comment
Share on other sites

to ile dolewasz tego oleju? a poci sie pewnie przy rozrzadzie,ten typ tak ma:) Sprawdz ta turbine, musisz tylko odkrecic ten cybant co nakladasz gumowy dolot, Wszystko masz pod reka:)

Link to comment
Share on other sites

Guest sleepyhead
Pozwolę sobie wtrącić 3 grosze na temat dymu-kolor i zapach.

 

-dym niebieskawy,zapach podobny do spalin dwusuwu,podwyższone CO w spalinach - branie oleju

-biały prawie bezwonny pojawiający się rano po odpaleniu,mroź,duża wilgotność -para wodna

-biały b.duże ilości przez cały czas,zapach słodkawy-spalany płyn chłodzący

-biały zapach ropy-zbyt duża dawka paliwa

-czarny - nieprzepalone do końca paliwo

 

Zgadzam się z tym, przerabiałem dokładnie to samo u siebie.

Dodam, że jak zajechałęm 1.7TD w Astrze, to na pękniętej głowicy (spalał płyn chłodzący) na zimnym nie dymił, ale na ciepłym dymił na niebieskawo. Silnik do kapitalnego poszedł :(

Link to comment
Share on other sites

też mi szybko ubywa, ale z tego co widze w innych samochodach to jest przeważnie w nakrętce coś w rodzaju zaworku ciśnieniowego (przepraszam za nie fachową nazwę), a w tino jest zakrętka ale i jest wolny wylot odpowietrznikiem, może po prostu odparowuje. Oleju mi nie ubywa, nie kopci, oczka nie pływają w płynie, plam pod samochodem nie widze. Leje Paraflu czy jakoś tak może z tego powodu, mam zamiar zmienić na to co nissan zaleca, może wtedy nie bedzie takich ubytków.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...