Guest jacazmudek Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Posiadam nissana micra 1.3 NCVT 2000.r z przebiegiem 150 tys. Po uruchomieniu silnika wydobywa sie niepokojacy halas (stukanie) wydobywajacy sie z okolicy rozrzadu. Poczatkowo z mechanikiem podejrzewalismy ze halas ten wydobywa sie z pompy wodnej lub poszczegolnych rolek, ale po zdjeciu obu paskow okazalo sie ze pompa jest o.k i pozostale rolki tez. Pytanie jest nastepujace czy ten halas ktory slychac jedynie podczas pracy na biegu jalowym (nie ma tu naczenia czy silnik jest rozgrzany czy zimny) a po dodaniu gazu ustepuje moze byc spowodowany zużyciem łancucha rozrzadu lub napinaczy. a moze jest inna przyczyna? Prosze o pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Unexy Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 A może to skrzynia biegów jest winna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacazmudek Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Dziekuje za szybka odpowiedz. Nie bralem tego pod uwage. Czy tez mialas podobny problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 A może to skrzynia biegów jest winna?Możesz jakoś uzasadnić? Bo podejrzewam, że sprawdzane było na luzie, więc czemu akurat skrzynia? wydobywa sie niepokojacy halas (stukanie) wydobywajacy sie z okolicy rozrzadu (1) sprawdź osłony wydechu pod autem. Jeśli to będzie to, to zmień na przyszłość mechanika. (2) Czy rozrząd jest dobrze ustawiony i czy masz wlane prawidłowe paliwo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Unexy Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Moimi pomysłami nie sugeruj się aż tak bardzo tak mi się pomyślało, że hałasy mogą pochodzić z okolic, przenosić się w jakiś sposób, bo skoro mechanik wypowiedział się pozytywnie o rozrządzie... ale może lepiej, żeby światlejsze ode mnie osoby zaopiniowały, nie chcę robić zamieszania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacazmudek Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Paliwo jest o.k z pewnej stacji eurosuper 95. Samochod kupilem niedawno sprowadzony ze Szwajcarii. Nie wiem czy to jest wazne ale przed wymiana oleju wszystko bylo o.k. Zmienilem na full syntetic Castrol edge 0W-40. po jakims czasie pojawily sie te niepokojace odglosy. Dziekuje za pomoc moze to rzeczywiscie błacha sprawa i wystarczy sprawdzic oslony pod wydechem tak jak sugerowales. Generalnie silnik ( jest suchy i nie bierze oleju) i skrzynia biegow pracuja prawidlowo. Auto doskonale przyspiesza tylko ten upierdliwy halas na niskich obrotach. Bardzo dziekuje za cenne rady !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borciuch1964 Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 o boze jakis ty olej wlal? masz 150tysiecy!!!!!!!!!!!!!!! wymien ten olej jak najszybciej na 10w-40 polsyntetyka bo silnik wykonczysz. pewnie wczesniej byl lany polsyntetyk albo nawet i mineralny. Te gruchoty to meczocy sie silnik na wolnych. Nie ma smarowania [ Dodano: Sro 14 Sty, 2009 11:52 ] kto ci to wogole wlal. do nowych aut sie nawet leje 5w-40 syntetyka. masz pelna dokumentacje wraz z poprzednimi zmianami oleju jaki lali? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacazmudek Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 W tej chwili nie pamietam jaki byl wlewany. Wlalem olej ktory jest zalecany przez castrola. link ponizej. Dzieki !!! Sprawdze w domu i upewnie sie czy nie byl to przypadkiem polsyntetyk (takie mam przeczucie) http://ew5.earlweb.com/recommendations.php...mp;vehicle=6303 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borciuch1964 Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 nie leje sie oleju zalenageo tylko przy takim przebiegu mineralny lub polsyntetyk jeszcze jak sie nie wie co bylo wczesniej lane! zrobiles mega blad ktory cie moze slono kosztowac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Wlalem olej ktory jest zalecany przez castrola. link ponizej.O kurde oni tam faktycznie zalecają olej 0W40. A przy okazji na dole po prawej jest taki link "drobnym drukiem" w którym m.in. napisano: Dokładność bądź kompletność danych i informacji zawartych na stronie „Dobierz olej do swojego samochodu” nie jest objęta żadną gwarancją lub rękojmią. Przed użyciem jakiegokolwiek produktu firmy Castrol, prosimy upewnić się, że specyfikacja produktu firmy Castrol jest identyczna ze specyfikacją producenta dla konkretnego sprzętu. Jaka miła firma, to po co to w ogóle zamieszczają, żeby narobić zamieszania i kłopotów ludziom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borciuch1964 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 zalecany to on jest ale do samochodzu z przebiegiem 10km wtedy silnik jest w stanie idealnym i nie potrzebuje dobrego gestego smarowania... to jest wlasnie to jak sie za duzo kieruje ulotkami OLej 10w40 to jest max. ale jak sie tlucze nie wiem czy bym nie wlal mu 15w40 minerala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Witek Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 U mnie też coś tam stuka jak silnik na jałowym chodzi prawdopodobnie to już rozrząd ale cóż można się spodziewać po aucie które było firmowym olej mam 10w40 mobil super s i jest ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borciuch1964 Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 do wiekszych przebiegow juz trzeba lac minerała jak sie cos juz tlucze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eX Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 w mojej 1.0 mam 215tys i od 2 lat lany jest dla bezpieczenstwa 10w40. natomiast w octavce gdzie jestem pewien gdzie byla uzytkowana w jaki sposob u jak serwisowana, pomimo przebiegu 220tys leje 5w30 i oleju nie ubywa miedzy wymianami. ja bym jak najszybciej zmienil olej i nie katowal auta na tym 0w40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borciuch1964 Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 eX dobrze ujete "katowanie" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siinski Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 jacazmudek, Jeżeli zależy Tobie na tym aucie czym prędzej zrób wymianę łańcuchów i napinaczy rozrządu.Miałem przez pięć lat taką micrę jak Twoja ( też 1.3 z N-CVT ),kupiłem ją trzy letnią z przebiegiem 50 tkm.I przy zakupie zauważyłem że po odpaleniu na wolnych obrotach hałasuje rozrząd.Działo się to przy odpaleniu na zimno,po rozgrzaniu silnika ów odgłos znikał.Pojechałem z tym do ASO Nissana a tam mi wyjaśniono że w Mikrze jest rozrząd łańcuchowy i jeżeli mi to nie przeszkadza to można tak jeździć i nic się nie stanie.I się nie stało...aż do przebiegu 122 tkm kiedy przy spokojnym ruszaniu silnik mi zgasł i nie dał się odpalić.Okazało się że wykręcił się napinacz górnego łańcucha i dostał się między koła wałków rozrządu blokując je i zrywając łańcuch.Do remontu głowica w której wymieniono połowę zaworów.W Mikrze masz dwa łańcuchy rozrządu i dwa napinacze hydrauliczne pędzone ciśnieniem oleju w silniku.Każdy z napinaczy jest wkręcany dwoma śrubami w blok silnika.Wymieniając je zmuś mechanika aby śruby którymi są wkręcane w blok posmarował klejem Loctite zabezpieczającym śruby przed odkręcaniem się.Całą wymianę rozrządu z robotą mechanika powinieneś zamknąć w 1 kzł i jeżeli słychać wyraźnie rozrząd warto to zrobić. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacazmudek Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Bardzo dziekuje za cenne rady. Wczoraj moj mechanik wymienil wszystkie kola zebate (rowniez posrednie), oba napinacze i oczywiscie 2 lancuchy. Wiem ze stosowal specjalny preparat (jak mi tlumaczyl ze stosuje sie go zeby sruby sie nieodkrecaly). Mysle ze zastosowal ten preparat do przykrecania napinaczy). Na aucie bardzo mi zalezy dlatego wymiane zrobilem jak tylko zdiagnozowalem ze to rorząd. Po rozebraniu okazalo sie ze oba lancuchy sa dosyc mocno rozciagniete a slizgi napinaczy wytarte. Nie jestem w stanie ocenic jaki byl stan hydrauliki w napinaczach. Oczywiscie olej s pelnego syntetyka zmienilem na polsyntetyk (odnalazlem ksiazke serwisowa w ktorej wlewany byl olej szwajcarski (swiss oil) 10W-40. Za timing kit (zestaw do wymiany rozrzadu-kompletny wraz kolami) zaplacilem 740 zl + naprawa 300 zl. Teraz wszystko jest O.K. Dziekuje za rady pozdrawiam!!!! [ Dodano: Nie 25 Sty, 2009 19:31 ] Czy ktos sie orientuje jali olej i jak czesto nalezy wymienicac w automacie nissan micra 1.3 NCVT. ( przebieg 150 tys.) Przelozenia w mojej skrzyni nie pracuja zbyt precyzyjnie. Przy przełączaniu "przeskakuja". Wyczuwalny jest opor przy wlaczaniu na tryb D. Najtrudniej jest trafic we wlasciwy tryb pracy szczegolnie jak auto jest zimne. Plynnie wchodzi jedynie wsteczny. Natomaist po zalaczeniu trybu drive samochod plynnie przyspiesza i wszystko jest o.k Po rozgrzaniu skrzynia pracuje lżej. prosze o cenne rady. Moze przejechac sie do fachowcow z Jozefowa (specjalistyczny serwis automatycznych skrzyn biegow) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siinski Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Jeżeli dobrze pamiętam ( parę lat temu już micrę sprzedałem-żonka jeździ kolejną :one: :one: :one: )to powinno się to robić co 60 tyś km.Olej półsyntetyczny klasy Dextron II tzw czerwony.Po odkręceniu miski olejowej skrzyni dostaniesz się do filtra oleju skrzyni biegów i też powinno się go wymienić.Oczywiście zakładając na powrót miskę po wymianie filtra zakładasz na nią nową uszczelkę.Jeżeli działa Ci nieprecyzyjnie wybierak skrzyni można to wyregulować.Regulację robisz od spodu wybieraka na łączeniu jego z drążkiem idącym do skrzyni biegów.Robota na kilkanaście minut. Pozdrawiam i powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacazmudek Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Wielkie dzieki za szybka odpowiedz. Tak sie sklada ze micra tez jest mojej zony, ale lubie nia jezdzic, bo to bardzo fajne i zwinne auto. Obawiam sie ze w moim miescie nie ma fachowcow ktorzy mogli by to zrobic, wiec pewnie udam sie do serwisu w Józefowie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawcior Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 koledzy a ja caly czas leje 5 W-40 do silnika przebieg 280 tysi, przy 300 chce rozrzad robic, jakim olejem go zalać wtedy ? zeby sie nie urwal. auto eksploatowane z umiarem ale czasem lubie podciagnac do 5-6 tysiecy ale tylko czasem . raz na 10 tysiecy auto spala ok 0.5 oleju no moze 0.7 gora napewno nie wiecej. doleam tak aby bylo zawsze max na miarce bagnetu. spala tak przy jezdzie takiej jak mowie, na ogol predkosc podrozna 11-130 ale czasem jak droga dobra i 150 jest a zcasem na odcince do 165 na 4 bieg... pozniej 5 wlaczam... jaki olej aby silnik zył jeszcze ok 200 tyskow p.s 2 ok 315 tysiecy chce zrobic generalny reomnt (zaworki, glowica itp) auto jezdzone na dlugich trasach. w wiekszosci. po miescie rzadko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Mam około 150tys przebiegu, leję 10W40 od niecałych 100tys, co lał wcześniej niemiec nie wiem. Oleju nie bierze ani grama (parę dni po wymianie sprawdzam poziom oleju, jest zawsze w normie, następne sprawdzenie przed wymianą i zawsze jest tyle samo na bagnecie), rozrząd raczej oryginalny. Ja tam do odcinki nie jeżdżę, ale do 5-6 tys. to regularnie na trójce dociągam, staram się tylko na nagrzanym silniku, przeważnie się udaje (powstrzymać przed tym zabiegiem, jak jest jeszcze zimny) . 150km/h micrą to żaden komfort, więc jeśli czasem tyle pojadę to bardzo rzadko i tylko na chwilę. Normalne prędkości to 50-60km/h, 80-100km/h, czyli większość miasto bez korków, trochę trasa ale bez szaleństw (i warunków na nie), czasem 110-130 autostrada, ale to naprawdę rzadko. Czemu chcesz wymieniać rozrząd, są jakieś wskazania oprócz przebiegu? Tak samo z tym generalnym remontem... Warto w ogóle wchodzić w coś takiego? Może lepiej nabyć "nowy" silnik po prostu? Tylko jak to zrobić, żeby "nowy" nie był gorszy niż stary... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawcior Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 właśnie tego sie obawiam- ze jak wloze nowy to i tak bedzie trzeba wladowac tyle samo co w stary i oby nie wiecej a objaw taki, ze w ASO nissana mi powiedzieli ze rorzad wytrzymuje max 300 tysiecy. bylem tez u takiego faceta ale to bylo 90 tysiecy temu, co zajmuje sie naprawa silnikow na regulacji zaworkow.. i tez mowile ze trzeb aby taki remont pyknac ( chociaz mowil tez ze 20 tysiecy nie przejade , a przejechalem juz 90 i dalej smiga :027: >. ogolnie boje sie zeby kiedys ten lancuch po prostu nie pekl z nadmiaru kilometrow . bo lepiej wymienic wczesniej niz pozniej. zreszta chyba wiekszosc osob wymienia rozrzady itp przy takich przebiegach a może sie myle ? btw auto trzyma parametry prawie fabryczne jesli chodzi o spalanie, oleju tez prawie nie bierze , wiec nie wiem juz czy robic czy jezdzic ,do usranej smierci'' i tlyko ten lancuszek wymienic . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johnnyb Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Witam, Również mam podobny problem, żółwia dopiero co kupiłem, auto jak przystało uprowadzone od Niemiaszków, rocznik 1995 a przebieg około 170 kKM, czy prawdziwy nie wiem, autko dość w przyzwoitej kondycji, jeździ dobrze. Wracając do sedna hałas na zimnym silniku na biegu jałowym, sprawdziłem pompę, rolki itp. ostał się jeno rozrząd. Mam pytanie ile kosztuje kompletny rozrząd do Micry i czy ktoś coś może doradzić gdzie kupić i jaki. Rozmawiałem z jednym mechanikiem mówił mi że podróbki wymieniał już w niektórych autach razem z olejem, dlatego zapytuje się co kupić. Czy ktoś mógłby doradzić ewentualnie jakiś przyzwoity serwis który mi zainstaluje rozrząd w okolicy Wawy? czy na >>tej<< aukcji tower jest wart zachodu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawcior Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 ASO ODYSSSEY WAWA- częsci + robota 1100 zl, same czesci ok 350-500 zalezy chyba czy np maja jakies promocje na to, na allegro czesci oryginalne zawsze ciut tansze niz w ASO.ja niedlugo bede robil w moim. a co do tych stukow- zalezy to też od paliwa. , dzis rano na benzynie ze stacji PKS Lublin stukalo i nierowno pracowalo, po zalaniu shell v-power 95 jakoś było lepiej...i ciszej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johnnyb Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 Dzięki, wczoraj dzwoniłem po kilku warsztatach i powiedziano mi mniej więcej podobną cenę ok. 1200 PLN za wszystko, ale żadnych kuł zębatych nie wymieniają, tylko łańcuszki, ślizgi i napinacze, więc kupiłem taki zestaw na allegro i niedługo wymienię z kolegą. Szkoda ze przedwczoraj wymieniłem olej, będę musiał jeszcze raz zlewać..... Walczę jeszcze z płytką od dmuchawy, na razie dłużej jak 10 minut nie pochodziła :-) pozdrawiam, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.