Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Do czego to służy(ło)


Guest conan_librarian
 Share

Recommended Posts

Guest conan_librarian

Witam. Od miesiąca mam sunego (1.4 92r. chyba gaźnik) i niepokoi mnie brak rury zaznaczonej na foto (foto nie mojego silnika tylko takiego który tą rurę ma). Pytanie - co to jest i do czego służy i czym skutkuje brak ?

Link to comment
Share on other sites

Guest conan_librarian

Kuźwa na tym forum coś nie chodzi dołączanie fot więc opiszę - jak stoję przodem do silnika to po prawej z (chyba) kolektora wydechowego wychodzi jakaś rura o średnicy ok. 4 cm a u mnie jej nie ma.

Link to comment
Share on other sites

jeżeli chodzi o to o czym ja myślę jest to rura łączaca kolektor wyedechowy z układem dolotowym.chodzi o podgrzewanie powietrza.podobno zimny silnik lepiej pracuje jak zasysa ciepłe powietrze.gdzieś o tym czytałem.

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że rurka EGRu nie ma średnicy 4cm ;) To prawdopodobnie doprowadzenie ciepłego powietrza z nad kolektora wydechowego do dolotu.

Link to comment
Share on other sites

jeżeli chodzi o to o czym ja myślę jest to rura łączaca kolektor wyedechowy z układem dolotowym.chodzi o podgrzewanie powietrza.podobno zimny silnik lepiej pracuje jak zasysa ciepłe powietrze.gdzieś o tym czytałem.

 

akurat na zimnym lepiej chodzi bo wchodzi wiecej powietrza co jest dobre :)

 

jesli chodzi o zasysanie cieplego powietrza to takei rozwiazanie jest bardziej po to aby dany silnik w zime zachowal normy czystosci spalin gdyz widocznie na zimno nie spala idealnie paliwa

Link to comment
Share on other sites

po Twoim opisie tez mi sie wydaje ze to egr.. ale jak bodek_n14 napisal, nie ma od srednicy 4cm, wiec lepiej zapodaj ta fotke to predzej Ci ktos pomoze :)

 

[ Dodano: Czw 15 Sty, 2009 18:05 ]

a co do twojego sunny to 92r to napewno gaznik :)

Link to comment
Share on other sites

da się ale niektórzy podają linki do stron.ważne by można było zobaczyć o co chodzi :)

Link to comment
Share on other sites

Ta rura, to dokładnie tak jak pisali koledzy. Doprowadza ciepłe powietrze, chodzi o to żeby silnik szybciej się zagrzał jak jest zimno. Generalnie można się bez tego obyć :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mike_83
Ta rura, to dokładnie tak jak pisali koledzy. Doprowadza ciepłe powietrze, chodzi o to żeby silnik szybciej się zagrzał jak jest zimno.
Popieram,mam to samo w swojej P10.Nie wiem przypadkiem czy bez tego wiecej nie bedzie spalal,przynajmniej na zimnym silniku.
Link to comment
Share on other sites

Podczas mrozów zapobiega skraplaniu się paliwa w dolocie i ewentualnemu obladzaniu się dolotu podczas mroźnej wilgotnej pogody zanim silnik nie rozgrzeje komory silnika.Zapobiega tworzeniu się tak zwanego "punktu rosy" w układzie dolotowym.

Czyli któtko mówiąc zimne wilgolne powietrze przelatujące z dużą prędkością przez chłodną rurę tworzy osadzającą się rosę tworzącą szron :D

Miałem ostatnio taki przypadek u siebie,gdzie układ dolotowy pozbawiony jest całkowicie dogrzewania,że podczas takiej właśnie pogody po odpaleniu silnika i kilkunastu sekundach pracy zalał się w trupa.Powodem był szron na dyszach powietrza dwóch gaźników. :/

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak jak pisze kolega wyżej. Poza tym, to też robili dla zaliczenia norm emisji.

W starych N13 był kanał wodny w kolektorze dolotowym, jego zadanie było podobne - ułatwienie dostarczania mieszanki w niskich temperaturach.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...