Gość conan_librarian Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Witam. Od miesiąca mam sunego (1.4 92r. chyba gaźnik) i niepokoi mnie brak rury zaznaczonej na foto (foto nie mojego silnika tylko takiego który tą rurę ma). Pytanie - co to jest i do czego służy i czym skutkuje brak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 polecam www.imageshack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość conan_librarian Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Kuźwa na tym forum coś nie chodzi dołączanie fot więc opiszę - jak stoję przodem do silnika to po prawej z (chyba) kolektora wydechowego wychodzi jakaś rura o średnicy ok. 4 cm a u mnie jej nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 jeżeli chodzi o to o czym ja myślę jest to rura łączaca kolektor wyedechowy z układem dolotowym.chodzi o podgrzewanie powietrza.podobno zimny silnik lepiej pracuje jak zasysa ciepłe powietrze.gdzieś o tym czytałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pat Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Poczytaj na forum Nissan Power Team o tuningu za 2 zł. To powinno rozjaśnić sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Myślę, że rurka EGRu nie ma średnicy 4cm To prawdopodobnie doprowadzenie ciepłego powietrza z nad kolektora wydechowego do dolotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 jeżeli chodzi o to o czym ja myślę jest to rura łączaca kolektor wyedechowy z układem dolotowym.chodzi o podgrzewanie powietrza.podobno zimny silnik lepiej pracuje jak zasysa ciepłe powietrze.gdzieś o tym czytałem. akurat na zimnym lepiej chodzi bo wchodzi wiecej powietrza co jest dobre jesli chodzi o zasysanie cieplego powietrza to takei rozwiazanie jest bardziej po to aby dany silnik w zime zachowal normy czystosci spalin gdyz widocznie na zimno nie spala idealnie paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 podobno zimny silnik lepiej pracuje jak zasysa ciepłe powietrze. Bo Pb ma wtedy lepsze parowanie.Dlatego zimny ma ssać ciepłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 z tym ze silnik sam sie grzeje a powietrze ma byc zimne! ale troche OT poszedl conan_librarian, dawaj ta fotke to zobaczymy co jest grane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość -xXx- Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 po Twoim opisie tez mi sie wydaje ze to egr.. ale jak bodek_n14 napisal, nie ma od srednicy 4cm, wiec lepiej zapodaj ta fotke to predzej Ci ktos pomoze [ Dodano: Czw 15 Sty, 2009 18:05 ] a co do twojego sunny to 92r to napewno gaznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość conan_librarian Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Czy da się tu wstawić fotę bezpośrednio z pliku czy trzeba podawać url do jakiejś strony ze zdjęciem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 da się ale niektórzy podają linki do stron.ważne by można było zobaczyć o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość conan_librarian Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 No to zaczniemy od d*py strony. Poniżej jest link do sunego na allegro. Tam jest foto silnika i na tym foto ta rura (grubsza z opaską zaciskową) wychodzi po prawo (patrząc od przodu) od uchwytu bagnetu. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7445930 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antoniobermuda Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Ta rura, to dokładnie tak jak pisali koledzy. Doprowadza ciepłe powietrze, chodzi o to żeby silnik szybciej się zagrzał jak jest zimno. Generalnie można się bez tego obyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Ta rura, to dokładnie tak jak pisali koledzy. Doprowadza ciepłe powietrze, chodzi o to żeby silnik szybciej się zagrzał jak jest zimno.Popieram,mam to samo w swojej P10.Nie wiem przypadkiem czy bez tego wiecej nie bedzie spalal,przynajmniej na zimnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość conan_librarian Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 A w którym miejscu powinien wchodzić drugi koniec tej rury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 od dołu w układ dolotowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Podczas mrozów zapobiega skraplaniu się paliwa w dolocie i ewentualnemu obladzaniu się dolotu podczas mroźnej wilgotnej pogody zanim silnik nie rozgrzeje komory silnika.Zapobiega tworzeniu się tak zwanego "punktu rosy" w układzie dolotowym. Czyli któtko mówiąc zimne wilgolne powietrze przelatujące z dużą prędkością przez chłodną rurę tworzy osadzającą się rosę tworzącą szron Miałem ostatnio taki przypadek u siebie,gdzie układ dolotowy pozbawiony jest całkowicie dogrzewania,że podczas takiej właśnie pogody po odpaleniu silnika i kilkunastu sekundach pracy zalał się w trupa.Powodem był szron na dyszach powietrza dwóch gaźników. :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Dokładnie tak jak pisze kolega wyżej. Poza tym, to też robili dla zaliczenia norm emisji. W starych N13 był kanał wodny w kolektorze dolotowym, jego zadanie było podobne - ułatwienie dostarczania mieszanki w niskich temperaturach. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.