Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] DWIE KOMORY NA ŚWIECE ZALANE OLEJEM:( CO ROBIĆ??


Guest gregors
 Share

Recommended Posts

Guest gregors

witam!

 

moje autko to primera p10 1,6 gaźnik 92r

 

Mam taki problem: ostatnio otwieram maskę patrze a tu na pokrywie klawiatury olej wiec zdziwienie skad to? podnosze kabel w.napięcia od świecy a tu cała wtyczka zalana w oleju, nie wspominajac o świecy.

Sprawdziłem - swieca dokęcona. olej zalał mi 1-erwsza i -4-ta świecę, dwie środkowe komory suchutkie. podokręcałem wszystkie śruby klawiatury ale czy to cos ma do rzeczy?

 

przetarłem wszystko, wymieniłem świece na inne ale nie wiem co tu robić dalej?:(

co to może być? uszczelka, głowica? :(

 

prosze o pomoc! czy ktos się z was z czymś takim się spotkał?

Link to comment
Share on other sites

Pójść do sklepu i kupić komplet uszczelek pod dekiel zaworów, poczym wymienić i dodatkowo uszczelnić silikonem

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak jak napisał kolega Janusz. Tzreba kupić komplet uszczelek gniazd od świeć.

Ja to u siebie tez przerabiałem, tylko że u mnie zalało tylko 4 cylinder. Za uszczelki zaplacilem coś chyba koło 20-30 złoty + 20złoty wymiana.

Link to comment
Share on other sites

Guest donn_primerra

to na wiecej niz 10000 procent te uszczelki wymien uszczelke pokrywy zaworow +te okrągłe na świece jak ci koledzy radzą i gites. no chyba ze ci głowica pękła w co bardzo wątpie heh pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest gregors

narazie dokręciłem wszystkie śruby klawiatury i widze że jak narazie jest ok, ale wymienie te uszczelki jak sie tylko troche cieplej zrobi.

 

 

dzięki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

nowa uszczelka=nie dawać silikonu!! Chyba że bardzo małą warstwę która musi przeschnać przed założeniem uszczelki. Swoją drogą uszczeleczka w zestawie to droższa sprawa. Niestety:(

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Temat bardzo pomocny ale mam pare pytań dotyczących p11 i silnika 2.0 16V.

1. Czy zbyt duża ilość sylikonu może spowodować przeciek oleju do świecy. Wydaje mi się że jest go ciut za dużo. Mechanik mówił, że uszczelka jest nowa. Czy ktoś jeszcze potwierdzi, że do nowej uszczelki nie daje się sylikonu.

2. Ten sam mechanik urwał jedną śrubę od pokrywy i przykleił ją na sylikon żeby się trzymała. :028: Poszedłem wczoraj podokręcać śruby i dopiero to zauważyłem. Czy będzie pasować śruba od silnika 1.6 16V? Czy wystarczy zwykła śruba z jakąś tulejką.

3. Gdy odkręce pokrywe będe musiał zakładać nowe uszczelki, czy można wsadzić te same (jeżeli będą w dobrym stanie)?

Link to comment
Share on other sites

Moje skromne zdanie.... Nowa uszczelka bez silikonu. Musi trzymać. Dociągać śruby na raty, wg zasady, po przekątnej.

Po demontażu zaleca się nowe uszczelki. stara, która już była założona jest wygnieciona i dopasowana dokładnie do swojego położenia. Więc po demontażu/montażu może trzymać, ale nie musi.

Zmień mechanika. To pewne. Partacz pierwsza liga jeżeli urwaną śrubę wtyka na silikon.... Szok normalnie, że tacy szmaciarze jeszcze funkcjonują!

Link to comment
Share on other sites

Zmień mechanika. To pewne. Partacz pierwsza liga jeżeli urwaną śrubę wtyka na silikon.... Szok normalnie, że tacy szmaciarze jeszcze funkcjonują!

Mechanika już zmieniłem. Niestety człowiek uczy się na błędach. Partacz faktycznie niezły. Jeżdżąc primerą od 8 lat kupił mi też wahacze górne firmy NK. Co mój nowy mechanik ani nawet znajomy co się zajmuje sprzedażą części od 15 lat, o takich nie słyszeli. Niestety tego znajomego za późno poznałem i musze się teraz bujac. Zapłaciłem za nie po 150zł/szt, a 555 kosztowały 110/szt!!! Przy montażu nawet jednego nie przykręcił dobrze.

 

Szok normalnie, że tacy szmaciarze jeszcze funkcjonują!

Jak załatwie do końca sprawe z reklamacją owych wahaczy to pójdzie do internetu na lokalne strony i fora opinia o tym szmaciarzu :diabel2: albo :502: hehe

Pewnie straci paru klientów.

Dwie osoby mi mówiły że jest dobry i się zna, ale widocznie tak było kiedyś i już się tak nie przykłada.

Sory że się rozpisałem nie na temat.

Remo, dzieki za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tofu

a dokręcanie to chyba nie na krzyż tylko od środka na boki lub od jednej strony na drugą ....

zresztą przy pokrywie to chyba nie ma takiego strasznego znaczenia ale na logikę ,głowica to już wiadomu klucz ,,

 

zresztą różni fachmani są ..jeden silnik zrobią remont tak że zrywa asfalt a w drugim podpinają wężyk jakiegoś obiegu wodnego jako paliwo do gażnika i się dziwą z kąd jest woda w gażniku i w cylindrach ,,,hm...

 

w SR20 pokrywa jest analogicznie taka sama jak GA16

jest taka sama uszczelka dookoła gniazd świec ,,,

 

pomyślmy że dawniej nie było silikonu i jakiś wsio działo nic nie miało prawa cieknąc a teraz zawsze jak moge to daje silikon zaszkodzić nie zaszkodzi w zawsze coś doszczelni albo i tak wylezie poza uszczelkę bo nie bedzie miał miejsca zostać ,,,

Link to comment
Share on other sites

w SR20 pokrywa jest analogicznie taka sama jak GA16

jest taka sama uszczelka dookoła gniazd świec ,,,

Byłem w sklepie i widziałem że uszczelki od świec od silnika 2.0 są połączone takimi pseczkami. Czy są to tylko paseczki żeby to się razem trzymało, czy to też jest uszczelka?

Link to comment
Share on other sites

Tofu, dokładnie jak głowicę. I dokładnie, nie ma to większego znaczenia przy pokrywce, ale... Jak robić to z zasadami!!! He he... Powodzenia!

Link to comment
Share on other sites

Jak nie pomoże dokręcenie nową śrubą, to będe musiał i tak rozebrać i zobaczyć co tam jest za uszczelka. Mechanik (ten partacz) mówił, że przy wymianie napinacza wymienił uszczelke na nową, ale sylikonu tam jest tyle w koło, że wątpie, żeby tam była nowa uszczelka. Się zobaczy.

Dzięki wszystkim za rady. Napisze co było.

Link to comment
Share on other sites

ziomek, jak będziesz ją ponownie zakładał to chociaż ja odtłuść benzynka ekstrakcyjna tak samo dekiel i oparcie uszczelki

Link to comment
Share on other sites

ziomek, jak będziesz ją ponownie zakładał to chociaż ja odtłuść benzynka ekstrakcyjna tak samo dekiel i oparcie uszczelki

Wiem, wiem. Dzięki.

 

[ Dodano: Pon 08 Cze, 2009 22:54 ]

Śrby powkręcane, przejechane 260 km i świeca sucha. Tylko troszke wilgotna na początku gwintu, ale to pewnie dlatego, że nie da się dokładnie wyczyścić.

 

[ Dodano: Wto 16 Cze, 2009 20:52 ]

Dojechałem na zlot i z powrotem i jeszcze troche dzisiaj pojeździłem. Razem będzie jakieś 1000 km. Świeca suchutka całkowicie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...