Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Dziwne zachowanie sprzęgła Almery N15 1.4 16V


AbEE
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Od 2 dni mam problem ze zdiagnozowaniem nastepującego problemu :

 

Objawy: przy ruszaniu na 1 szarpie samochodem, praktycznie dopiero po mocniejszym "przygazowaniu" da się jakoś w miarę bezproblemowo ruszyć.

Druga rzecz: przy większej prędkości >70km/h pojawiają się mocno wyszuwalne wibracje na puszczonym pedale sprzęgła, szczególnie mocno to czuć jeśli dotknie się leciutko butem pedał.

 

Dodam iż sprzęgło nie "ślizga", skrzynia nie "chuczy" ;) jeszcze 3 dni temu wszystko działało jak należy...

 

Macie jakieś pomysły co to może być ? ? ? :(

Link to comment
Share on other sites

ile masz najechane w almerce AbEE? moze to byc poducha pod silnikiem lub pod skrzynią, albo sprzęgło.najlepiej sprawdzic jego stan tj. sprawdzic stan poduszek. Nawet jesli nie sa popękane mogę byc popękane w środku

Link to comment
Share on other sites

zobacz przewody wysokiego napiecia moze trzeba juz je wymienic ...

 

Chyba źle opisałem problem, albo sie nie zrozumieliśmy. Auto pali od razu, nie ma problemu z przyśpieszeniem i spalaniem. Chodzi o to, że problem z ruszaniem jest związany z tym drgającym pedałem sprzęgła. Oba problemy pojawiły się idealnie w tm samym czasie.

Link to comment
Share on other sites

Specjalistą nie jestem. u mnie jest ok, ale w moim sunny po wymianie sprzęgła oryginalnego na inne miałem to samo, bardzo mnie to denerwowało - w sprzęgle jest coś takiego jak tłumik drgań. Może wraz z zużyciem ten element "pada" i to oznaka końca sprzęgła.

 

Może to z zimna :)

Nie wiem - ale jedno jest pewne - to nie jest normalne - i wątpię, że naprawialne - chyba że wymiana sprzęgła na nowe.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest accerone

1. Za problemy z ruszaniem mogą być odpowiedzialne źle działające hamulce - sprawdź czy dobrze odbijają i nie powodują oporów - rusz, przejedź ze 2 -3 km i wyjdź dotknij dekli - felg czy nie są gorące (kluczyk zabierz co by Ci autem nikt nie odjechał) - tłoczki mogą źle chodzić lub zupełnie się zapiec np na tylnych kołach - to może być przyczyna - w przypdaku zwichrowanych tarcz - nawet leciutko mogło by to też dawać drgania - jednak raczej nie tylko na pedał sprzęgła ale również delikatne wibracje na kierownicę - głównie przy hamowaniu z dużej prędkości oraz na dźwignię zmiany biegów.

 

2. może to być jedna lub więcej poduszek silnika lub (bardziej prawdopodobne) skrzyni biegów - co mogło by też tłumaczyć wibracje na pedale sprzęgła a w połączeniu z usterką skrzyni/sprzęgła problem z ruszaniem

 

3. może to być również coś innego ale jeżeli to co napisałeś to są jedyne objawy, przyczyn bym szukał w mocowaniu, funkcjonowaniu układu przeniesienia napędu

Link to comment
Share on other sites

1. Za problemy z ruszaniem mogą być odpowiedzialne źle działające hamulce - sprawdź czy dobrze odbijają i nie powodują oporów - rusz, przejedź ze 2 -3 km i wyjdź dotknij dekli - felg czy nie są gorące (kluczyk zabierz co by Ci autem nikt nie odjechał) - tłoczki mogą źle chodzić lub zupełnie się zapiec np na tylnych kołach - to może być przyczyna - w przypdaku zwichrowanych tarcz - nawet leciutko mogło by to też dawać drgania - jednak raczej nie tylko na pedał sprzęgła ale również delikatne wibracje na kierownicę - głównie przy hamowaniu z dużej prędkości oraz na dźwignię zmiany biegów.

 

2. może to być jedna lub więcej poduszek silnika lub (bardziej prawdopodobne) skrzyni biegów - co mogło by też tłumaczyć wibracje na pedale sprzęgła a w połączeniu z usterką skrzyni/sprzęgła problem z ruszaniem

 

3. może to być również coś innego ale jeżeli to co napisałeś to są jedyne objawy, przyczyn bym szukał w mocowaniu, funkcjonowaniu układu przeniesienia napędu

 

Z hamulcami jest wszystko w jak najleszym porządku (tarcze wymienione wraz z klockami jakies 2tys km temu

Objawy które wymieniłem są jedynymi jakie występują. Myślę, że skrzynia biegów jest w porządku, wiec zostają te poduszki które wymieniłeś. Jutro wezmę samochód na jakiś kanał i zobaczę ze znajomym mechanikiem na to.

 

Czy wymiana poduszki skrzyni biegów jest skomplikowana ? trzeba wymontowywac skrzynię ?

 

[ Dodano: Nie 18 Sty, 2009 16:52 ]

ile masz najechane w almerce AbEE? moze to byc poducha pod silnikiem lub pod skrzynią, albo sprzęgło.najlepiej sprawdzic jego stan tj. sprawdzic stan poduszek. Nawet jesli nie sa popękane mogę byc popękane w środku

 

Słuszna uwaga (czytałem wasze posty od końca ;)) Autko ma 163 tyś przejechane.

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Od 2 dni mam problem ze zdiagnozowaniem nastepującego problemu :

 

Objawy: przy ruszaniu na 1 szarpie samochodem, praktycznie dopiero po mocniejszym "przygazowaniu" da się jakoś w miarę bezproblemowo ruszyć.

Druga rzecz: przy większej prędkości >70km/h pojawiają się mocno wyszuwalne wibracje na puszczonym pedale sprzęgła, szczególnie mocno to czuć jeśli dotknie się leciutko butem pedał.

 

Dodam iż sprzęgło nie "ślizga", skrzynia nie "chuczy" ;) jeszcze 3 dni temu wszystko działało jak należy...

 

Macie jakieś pomysły co to może być ? ? ? :(

 

Z tego co napisałeś to wina jest tylko w sprzęgle. Takie efekty daje przegrzane sprzęgło - i to jest najczęstsza przyczyna. Bardzo rzadko zdarza się, aby pękła sprężyna w docisku. Możesz jedynie kontrolnie sprawdzić, czy zrobienie większego luzu na sprzęgle nie daje poprawy. Ale wszystko wskazuje na to, że trzeba wyciągnąć skrzynię.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Bo pewnie problem znika na rozgrzanym sprzęgle a będzie się ujawniał na zimnym :)

 

No jakieś cuda się dzieją bo zarówno na zimnym jak i rozgrzanym sprzęgle problem zniknął :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest DŁUGI.76
No i nie wiem czy się cieszyć czy nie ale wczoraj żona autem na uczelnie jechała a jak wróciła problem zniknął ... :027: :D

Pozostaje Ci tylko życzyć aby każdy problem rozwiązywał sie właśnie w ten sposób ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Właśnie wymienił mi brat tarcze i klocki hamulcowe i w tym momencie zaczęły się problemy przy ruszaniu i na 2 jakby chciał zgasnac potem na wyższych biegach niby ok ale jakoś dziwnie chodzi jakby mi coś klekotalo znów jak zwalniam redukcja do 2 ten sam problem jak na początku wcześnie tego nie miałam czy to może być związane z ta wymianą ?

Link to comment
Share on other sites

Właśnie wymienił mi brat tarcze i klocki hamulcowe i w tym momencie zaczęły się problemy przy ruszaniu i na 2 jakby chciał zgasnac potem na wyższych biegach niby ok ale jakoś dziwnie chodzi jakby mi coś klekotalo znów jak zwalniam redukcja do 2 ten sam problem jak na początku wcześnie tego nie miałam czy to może być związane z ta wymianą ?

Niech brat sprawdzi czy koła obracają się normalnie czyli nie stawiają oporu. Może zacisk złapał i blokuje.

Edited by Łukasz Wwa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...