AbEE Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Witam Od 2 dni mam problem ze zdiagnozowaniem nastepującego problemu : Objawy: przy ruszaniu na 1 szarpie samochodem, praktycznie dopiero po mocniejszym "przygazowaniu" da się jakoś w miarę bezproblemowo ruszyć. Druga rzecz: przy większej prędkości >70km/h pojawiają się mocno wyszuwalne wibracje na puszczonym pedale sprzęgła, szczególnie mocno to czuć jeśli dotknie się leciutko butem pedał. Dodam iż sprzęgło nie "ślizga", skrzynia nie "chuczy" jeszcze 3 dni temu wszystko działało jak należy... Macie jakieś pomysły co to może być ? ? ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Redas Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 zobacz przewody wysokiego napiecia moze trzeba juz je wymienic ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcineq20 Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 ile masz najechane w almerce AbEE? moze to byc poducha pod silnikiem lub pod skrzynią, albo sprzęgło.najlepiej sprawdzic jego stan tj. sprawdzic stan poduszek. Nawet jesli nie sa popękane mogę byc popękane w środku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AbEE Posted January 18, 2009 Author Share Posted January 18, 2009 zobacz przewody wysokiego napiecia moze trzeba juz je wymienic ... Chyba źle opisałem problem, albo sie nie zrozumieliśmy. Auto pali od razu, nie ma problemu z przyśpieszeniem i spalaniem. Chodzi o to, że problem z ruszaniem jest związany z tym drgającym pedałem sprzęgła. Oba problemy pojawiły się idealnie w tm samym czasie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ADAM85 Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Specjalistą nie jestem. u mnie jest ok, ale w moim sunny po wymianie sprzęgła oryginalnego na inne miałem to samo, bardzo mnie to denerwowało - w sprzęgle jest coś takiego jak tłumik drgań. Może wraz z zużyciem ten element "pada" i to oznaka końca sprzęgła. Może to z zimna Nie wiem - ale jedno jest pewne - to nie jest normalne - i wątpię, że naprawialne - chyba że wymiana sprzęgła na nowe. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest accerone Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 1. Za problemy z ruszaniem mogą być odpowiedzialne źle działające hamulce - sprawdź czy dobrze odbijają i nie powodują oporów - rusz, przejedź ze 2 -3 km i wyjdź dotknij dekli - felg czy nie są gorące (kluczyk zabierz co by Ci autem nikt nie odjechał) - tłoczki mogą źle chodzić lub zupełnie się zapiec np na tylnych kołach - to może być przyczyna - w przypdaku zwichrowanych tarcz - nawet leciutko mogło by to też dawać drgania - jednak raczej nie tylko na pedał sprzęgła ale również delikatne wibracje na kierownicę - głównie przy hamowaniu z dużej prędkości oraz na dźwignię zmiany biegów. 2. może to być jedna lub więcej poduszek silnika lub (bardziej prawdopodobne) skrzyni biegów - co mogło by też tłumaczyć wibracje na pedale sprzęgła a w połączeniu z usterką skrzyni/sprzęgła problem z ruszaniem 3. może to być również coś innego ale jeżeli to co napisałeś to są jedyne objawy, przyczyn bym szukał w mocowaniu, funkcjonowaniu układu przeniesienia napędu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AbEE Posted January 18, 2009 Author Share Posted January 18, 2009 1. Za problemy z ruszaniem mogą być odpowiedzialne źle działające hamulce - sprawdź czy dobrze odbijają i nie powodują oporów - rusz, przejedź ze 2 -3 km i wyjdź dotknij dekli - felg czy nie są gorące (kluczyk zabierz co by Ci autem nikt nie odjechał) - tłoczki mogą źle chodzić lub zupełnie się zapiec np na tylnych kołach - to może być przyczyna - w przypdaku zwichrowanych tarcz - nawet leciutko mogło by to też dawać drgania - jednak raczej nie tylko na pedał sprzęgła ale również delikatne wibracje na kierownicę - głównie przy hamowaniu z dużej prędkości oraz na dźwignię zmiany biegów. 2. może to być jedna lub więcej poduszek silnika lub (bardziej prawdopodobne) skrzyni biegów - co mogło by też tłumaczyć wibracje na pedale sprzęgła a w połączeniu z usterką skrzyni/sprzęgła problem z ruszaniem 3. może to być również coś innego ale jeżeli to co napisałeś to są jedyne objawy, przyczyn bym szukał w mocowaniu, funkcjonowaniu układu przeniesienia napędu Z hamulcami jest wszystko w jak najleszym porządku (tarcze wymienione wraz z klockami jakies 2tys km temu Objawy które wymieniłem są jedynymi jakie występują. Myślę, że skrzynia biegów jest w porządku, wiec zostają te poduszki które wymieniłeś. Jutro wezmę samochód na jakiś kanał i zobaczę ze znajomym mechanikiem na to. Czy wymiana poduszki skrzyni biegów jest skomplikowana ? trzeba wymontowywac skrzynię ? [ Dodano: Nie 18 Sty, 2009 16:52 ] ile masz najechane w almerce AbEE? moze to byc poducha pod silnikiem lub pod skrzynią, albo sprzęgło.najlepiej sprawdzic jego stan tj. sprawdzic stan poduszek. Nawet jesli nie sa popękane mogę byc popękane w środku Słuszna uwaga (czytałem wasze posty od końca ) Autko ma 163 tyś przejechane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Witam Od 2 dni mam problem ze zdiagnozowaniem nastepującego problemu : Objawy: przy ruszaniu na 1 szarpie samochodem, praktycznie dopiero po mocniejszym "przygazowaniu" da się jakoś w miarę bezproblemowo ruszyć. Druga rzecz: przy większej prędkości >70km/h pojawiają się mocno wyszuwalne wibracje na puszczonym pedale sprzęgła, szczególnie mocno to czuć jeśli dotknie się leciutko butem pedał. Dodam iż sprzęgło nie "ślizga", skrzynia nie "chuczy" jeszcze 3 dni temu wszystko działało jak należy... Macie jakieś pomysły co to może być ? ? ? Z tego co napisałeś to wina jest tylko w sprzęgle. Takie efekty daje przegrzane sprzęgło - i to jest najczęstsza przyczyna. Bardzo rzadko zdarza się, aby pękła sprężyna w docisku. Możesz jedynie kontrolnie sprawdzić, czy zrobienie większego luzu na sprzęgle nie daje poprawy. Ale wszystko wskazuje na to, że trzeba wyciągnąć skrzynię. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AbEE Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 No i nie wiem czy się cieszyć czy nie ale wczoraj żona autem na uczelnie jechała a jak wróciła problem zniknął ... :027: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Bo pewnie problem znika na rozgrzanym sprzęgle a będzie się ujawniał na zimnym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AbEE Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 Bo pewnie problem znika na rozgrzanym sprzęgle a będzie się ujawniał na zimnym No jakieś cuda się dzieją bo zarówno na zimnym jak i rozgrzanym sprzęgle problem zniknął Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DŁUGI.76 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 No i nie wiem czy się cieszyć czy nie ale wczoraj żona autem na uczelnie jechała a jak wróciła problem zniknął ... :027: Pozostaje Ci tylko życzyć aby każdy problem rozwiązywał sie właśnie w ten sposób Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mery Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 Właśnie wymienił mi brat tarcze i klocki hamulcowe i w tym momencie zaczęły się problemy przy ruszaniu i na 2 jakby chciał zgasnac potem na wyższych biegach niby ok ale jakoś dziwnie chodzi jakby mi coś klekotalo znów jak zwalniam redukcja do 2 ten sam problem jak na początku wcześnie tego nie miałam czy to może być związane z ta wymianą ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Wwa Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 (edited) Właśnie wymienił mi brat tarcze i klocki hamulcowe i w tym momencie zaczęły się problemy przy ruszaniu i na 2 jakby chciał zgasnac potem na wyższych biegach niby ok ale jakoś dziwnie chodzi jakby mi coś klekotalo znów jak zwalniam redukcja do 2 ten sam problem jak na początku wcześnie tego nie miałam czy to może być związane z ta wymianą ? Niech brat sprawdzi czy koła obracają się normalnie czyli nie stawiają oporu. Może zacisk złapał i blokuje. Edited February 14, 2014 by Łukasz Wwa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.