Guest gesiu Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Witam . Na poczatku chcialem zaznaczyc ,ze jestem nowy , więc prosze nie bijcie . Zakupilem do swojej Almery alumfelgi i nosze sie z zamiarem zakupienia sprezyn obn. 30/30 co by jeszcze ladniej wygladala . I tu wlasnie nasowa sie pytanie czy mam wersje przed czy po fl'u (dol kolumny tylnej sprezyny).Swiatla mam te sprzed fl'a ale sadze ze almerka byla bita i z tego powodu sa te sprzed. W dokumentach wszedzie podaja date pierwszej rejestracji.Przegladalem forum ale nie znalazlem jednoznacznej dla mine odpowiedzi. Po identyfikacji vin'u na ruskiej stronce wyskoczylo cos takiego ... VIN JN1FAAN15U0136033 Model code FAVALDFN15EGANTEJE Internal color B - BLUE External color BN6 - DARK BLUE PEARL Production year/mon 9710 Model start year 9507 Model finish year 0004 Model NISSAN ALMERA N15 Description TRANS - MANUAL TRANSMISSION BODY - 5 DOOR HATCH BACK ENGINE - GA14DE TYPE ENGINE WHL/AREA - 2WD/CENTER EUR GRADE - GX Reference ****E AIR BAG(DRIVER+ASSIST) & F/ANTI- ****E POLLUTION(F/AUS,GER) & RR SEAT BELT ****E (WITH A/ELR) ***J* AUTO DOOR LOCK & 2-SPEAKER **E** COLORED BUMPER & HI-MOUNT STOP LAMP *T*** ANTILOCK BRAKE SYSTEM F/GER N**** F/HEATED SEAT & W/SEAT LIFTER Kupowac spreżyny te sprzed 97/10 czy po ? DZiękuje za wszelkie odpowiedzi , i zycze milego wieczorku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melo Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 O ile sie nie mylę to wyprodukowana została w październiku 1997r. Jakie masz lampy z tyłu? Wg mnie te po fl ale moge sie mylic . Tutaj masz temat o sprężynach akurat od gti ale podobny problemhttp://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ca++zawieszeniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gesiu Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Lampy wlasnie tez sa sprzed fl'a. PRzednik zderzak tez sprzed ... Autko bylo sprowadzane od zachodnich sasiadow , gdzie pierwsza rejestracja pojazdu odbyla sie 28.04.98 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Yaroo Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Moim zdaniem masz wersje przed liftem. Po lifcie były te wyprodukowane po maju 1998 r - chyba maj nie wiem wiem że to była wiosna 1998 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Crushpl Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Jakie masz zegary ( licznik kilometrów) wydaje mi się, że po lifcie licznik kilometrów był elektroniczny. Pozdro. Poprawcie mnie jak sie mylę. Po lifcie grill z przodu również jest inny. Nie wiem co z anteną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Yaroo Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Jakie masz zegary ( licznik kilometrów) wydaje mi się, że po lifcie licznik kilometrów był elektroniczny. Pozdro. Poprawcie mnie jak sie mylę. Po lifcie grill z przodu również jest inny. Nie wiem co z anteną. Zgadza się. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mlody666 Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 licznik powinien być elektroniczny a antena z tyłu dachu na środku to masz po lifcie. Patrząc na dane z rozkodowajki to na 90% wersja przed FL. Lifting na 100% miał miejsce w maju 1998. Sprawdzałem w paru źródłach w tym w niezawodnej książce "Sam Naprawiam" P.S. Zostawiłem margines 10% bo rozkodowajka (w co wątpię) mogła się pomylić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ajac Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Nie macie Panowie racji. Tzw.Almera I była produkowana od 1995 do początku 2000 roku. W tym czasie, przenosząc produkcję do UK, zastąpiono ją tzw. Almerą II (N15), której lifting polegający m.in. na zmianie przednich i tylnych lamp oraz grilla, zrobiono w połowie (chyba w sierpniu) 2002 roku (N16). Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulture30 Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Nie macie Panowie racji. Tzw.Almera I była produkowana od 1995 do początku 2000 roku. W tym czasie, przenosząc produkcję do UK, zastąpiono ją tzw. Almerą II (N15), której lifting polegający m.in. na zmianie przednich i tylnych lamp oraz grilla, zrobiono w połowie (chyba w sierpniu) 2002 roku (N16). Pozdrawiam. cos pokiełbasiłeś.. Lifting N15 był w 97 roku. Almera II to N16. [ Dodano: Wto 20 Sty, 2009 00:14 ] gesiu, bierzesz suwmiarke i mierzysz te sprezyny (albo kielich). jak Ci srednica wychodzi ok 103mm to masz przed liftem i takie tez kupujesz sprężyny, jak Ci wychodzi ok 93mm to masz po lifcie. Mówie tu o tylnych sprężynach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Yaroo Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Nie macie Panowie racji. Tzw.Almera I była produkowana od 1995 do początku 2000 roku. W tym czasie, przenosząc produkcję do UK, zastąpiono ją tzw. Almerą II (N15), której lifting polegający m.in. na zmianie przednich i tylnych lamp oraz grilla, zrobiono w połowie (chyba w sierpniu) 2002 roku (N16). Pozdrawiam. Coś kolego Ci się pokręciło. Lifting maj 1998 r Historia modelu N15 http://www.almera.republika.pl/n15.html historia modelu N16 http://www.almera.republika.pl/n16.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gesiu Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Witam i z gory dziekuje wszystkim za odpowiedzi... Otoz licznik mam analogowy , antena chowana w slupku... vulture30, teraz wlasnie wrocilem z pracy i tak na szybko sprawdzilem srednice sprezyn , wyszlo mi okolo (bloto , brak dostepu i pospiech ) 110 mm czyli sa ta sprezyny przed fl'em... Tak apropo, czy zalatwia z drogich forumowiczow nissanklubu sprezyny 30/30 weiteca bo przegladajac tematy takie chcialbym zalozyc, a allegro milczy... :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DŁUGI.76 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 licznik powinien być elektroniczny a antena z tyłu dachu na środku to masz po lifcie nie jestem pewien z tą antena czy sie nie mylisz bo ja mam almere z 99r czyli po lifcie licznik elektroniczny a antene chowaną w słupku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ajac Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Faktycznie pokiełbasiłem, ale jedynie oznaczenia modeli . Przepraszam. Model N15 produkowano od 1995 do początku 2000 roku. Na wiosnę 1998 roku poddano ją jedynie niewielkim zmianom - przynajmniej ja nigdy nie spotkałem się z innym określeniem. Wzięło się to pewnie stąd, że zmiany w modelu N15 nie były zbyt duże. Natomiast tzw. Face Lifting miał miejsce dopiero w sierpniu 2002 roku i dotyczył almery N16, która zastąpiła N15 w 2000r. Tu zmiany były dużo poważniejsze. Pewnie, że to różnica w zasadzie tylko w nazewnictwie, ale takie są fakty. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maxko Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 na wiosne 1998 wlasnie almera n15 przeszla face lifting... poprawiono [bo lifting znaczy odmlodzenie] lampy, wnetrze. N16 to juz nowa generacja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulture30 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 To tylko kwestia nazewnictwa, ale dla mnie i N15 i N16 przeszyły Facelifting I tu i tu zmiany były podobne, czyli lampy, zderzak, grill. N16 dostała silnik ze zmiennymi fazami rozrządu, N15 mniejśża średnice spręzyn Nie wiem co tam jeszcze pozmieniali :] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grucha jr Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Na stronie Weiteca możesz zamówić: http://www.weitec.pl/pokaz_produkt.php?idprod=38&cow1=1 Ewentualnie na ebay'u: http://motoryzacja-czesci.shop.ebay.pl/ite...p;_osacat=70132 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mlody666 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Tak na marginesie to przeglądałem allegro i sporo oferowanych sprężyn jest podawana jako pasujące do roczników 95-200 tak więc czy różnica w średnicy kielicha nie ma zastosowania bardziej do amortyzatorów niż zamych sprężyn?? Poza tym mam jeszcze pytanie czy do 2.0D będa takie same jak do silników benzynowych - chodzi o tył bo z przodu to wiem że sa twardsze z uwagi na cięzszy silnik Ech nawet nie mam zamiaru ich wymieniac po prostu czysta ciekawość :diabel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grucha jr Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Tak na marginesie to przeglądałem allegro i sporo oferowanych sprężyn jest podawana jako pasujące do roczników 95-200 Dokładanie to samo zauważyłem... Ale są też takie które są podzielone na pasujące do rocznikow 95-97 i 97-00. Troche to dziwne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Zakupilem do swojej Almery alumfelgi ALUFELGI Jak ja kupowalem sprezyny to nie bylo roznic przed FL i po FL. Nie przeraz sie jak przod bedzie wyzej niz tyl. Czesto po zalozeniu taki efekt w N15 jest widoczny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gesiu Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Zakupilem do swojej Almery alumfelgi ALUFELGI PRzegladajac alledrogo natrafilem na http://moto.allegro.pl/item530643289_sprez...mera_95_97.html . Jednoczesnie nasowa sie pytanie czy sa to jakies dobre sprezyny czy badziew :?: Zainteresowalem sie nimi poniewaz cena duzo nizsza od weitecow. Lepiej dolozyc i kupic zielone weitec'i czy zolte mad'y :> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulture30 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Tak na marginesie to przeglądałem allegro i sporo oferowanych sprężyn jest podawana jako pasujące do roczników 95-200 tak więc czy różnica w średnicy kielicha nie ma zastosowania bardziej do amortyzatorów niż zamych sprężyn? CHyba tak. Tzn musisz dobrac amorki do sprężyn. Jesli kupujesz amroki to musisz wiedziec jakie masz sprężyny, ale jesli kupujesz i amorki i spręzyny to byleby jedne do drugich pasowały średnicą, a to czy N15 po czy przed FL to juz nie istotne. W końcu spreżyny z reszta auta styku nie mają, a mocownaie amortyzatorów nie było zmieniane. Tak mi sie wydaje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grucha jr Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Na allegro są nawet jeszcze tańsze i obniżają podobno o 40mm: http://moto.allegro.pl/item526089943_sprez...0_40mm_mts.html Nie wiem tylko jak z jakością tych sprężyn. Są też jakieś Eibach'a ale do GTI, kiedyś koleś miał też do innych silników: http://moto.allegro.pl/item526203014_sprez...n15_eibach.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gesiu Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 40mm jak na seryjne amorki zdaje mi sie ,ze za nisko , natomiast te eibachy nie beda pasowac, dzwonilem do tego sprzedajacego juz wczesniej ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grucha jr Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 W dziale tuning jest też świeży temat o obniżaniu N15. Może znajdziesz tam jakieś ciekawe informacje: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=50220 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lagoo Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Witam Mam jedno pytanie. Być może banalne, jednak w tej kwestii jestem laikiem. Czy drzwi N15 5HB z przed liftu będą pasować do N15-ki 5HB po liftingu ? Rozstaw śrub itp. rzeczy są identyczne ? Byłbym wdzięczny za info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.