Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Wersja przed czy po fl'u ?


Guest gesiu
 Share

Recommended Posts

Witam . Na poczatku chcialem zaznaczyc ,ze jestem nowy , więc prosze nie bijcie :P . Zakupilem do swojej Almery alumfelgi i nosze sie z zamiarem zakupienia sprezyn obn. 30/30 co by jeszcze ladniej wygladala :D . I tu wlasnie nasowa sie pytanie czy mam wersje przed czy po fl'u (dol kolumny tylnej sprezyny).Swiatla mam te sprzed fl'a ale sadze ze almerka byla bita i z tego powodu sa te sprzed. W dokumentach wszedzie podaja date pierwszej rejestracji.Przegladalem forum ale nie znalazlem jednoznacznej dla mine odpowiedzi. Po identyfikacji vin'u na ruskiej stronce wyskoczylo cos takiego ...

 

VIN JN1FAAN15U0136033

Model code FAVALDFN15EGANTEJE

Internal color B - BLUE

External color BN6 - DARK BLUE PEARL

Production year/mon 9710

Model start year 9507

Model finish year 0004

Model NISSAN ALMERA N15

Description

TRANS - MANUAL TRANSMISSION

BODY - 5 DOOR HATCH BACK

ENGINE - GA14DE TYPE ENGINE

WHL/AREA - 2WD/CENTER EUR

GRADE - GX

Reference

****E AIR BAG(DRIVER+ASSIST) & F/ANTI-

****E POLLUTION(F/AUS,GER) & RR SEAT BELT

****E (WITH A/ELR)

***J* AUTO DOOR LOCK & 2-SPEAKER

**E** COLORED BUMPER & HI-MOUNT STOP LAMP

*T*** ANTILOCK BRAKE SYSTEM F/GER

N**** F/HEATED SEAT & W/SEAT LIFTER

 

Kupowac spreżyny te sprzed 97/10 czy po ?

DZiękuje za wszelkie odpowiedzi , i zycze milego wieczorku ;)

Link to comment
Share on other sites

Lampy wlasnie tez sa sprzed fl'a. PRzednik zderzak tez sprzed ... Autko bylo sprowadzane od zachodnich sasiadow , gdzie pierwsza rejestracja pojazdu odbyla sie 28.04.98

Link to comment
Share on other sites

Guest Crushpl

Jakie masz zegary ( licznik kilometrów) wydaje mi się, że po lifcie licznik kilometrów był elektroniczny. Pozdro. Poprawcie mnie jak sie mylę. Po lifcie grill z przodu również jest inny. Nie wiem co z anteną.

Link to comment
Share on other sites

Jakie masz zegary ( licznik kilometrów) wydaje mi się, że po lifcie licznik kilometrów był elektroniczny. Pozdro. Poprawcie mnie jak sie mylę. Po lifcie grill z przodu również jest inny. Nie wiem co z anteną.

 

Zgadza się.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mlody666

licznik powinien być elektroniczny a antena z tyłu dachu na środku to masz po lifcie. Patrząc na dane z rozkodowajki to na 90% wersja przed FL. Lifting na 100% miał miejsce w maju 1998. Sprawdzałem w paru źródłach w tym w niezawodnej książce "Sam Naprawiam"

 

P.S. Zostawiłem margines 10% bo rozkodowajka (w co wątpię) mogła się pomylić ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie macie Panowie racji. Tzw.Almera I była produkowana od 1995 do początku 2000 roku. W tym czasie, przenosząc produkcję do UK, zastąpiono ją tzw. Almerą II (N15), której lifting polegający m.in. na zmianie przednich i tylnych lamp oraz grilla, zrobiono w połowie (chyba w sierpniu) 2002 roku (N16).

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Nie macie Panowie racji. Tzw.Almera I była produkowana od 1995 do początku 2000 roku. W tym czasie, przenosząc produkcję do UK, zastąpiono ją tzw. Almerą II (N15), której lifting polegający m.in. na zmianie przednich i tylnych lamp oraz grilla, zrobiono w połowie (chyba w sierpniu) 2002 roku (N16).

 

Pozdrawiam.

 

cos pokiełbasiłeś..

 

Lifting N15 był w 97 roku.

Almera II to N16.

 

[ Dodano: Wto 20 Sty, 2009 00:14 ]

gesiu, bierzesz suwmiarke i mierzysz te sprezyny (albo kielich).

jak Ci srednica wychodzi ok 103mm to masz przed liftem i takie tez kupujesz sprężyny, jak Ci wychodzi ok 93mm to masz po lifcie. Mówie tu o tylnych sprężynach.

eea8895ec4429c97.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nie macie Panowie racji. Tzw.Almera I była produkowana od 1995 do początku 2000 roku. W tym czasie, przenosząc produkcję do UK, zastąpiono ją tzw. Almerą II (N15), której lifting polegający m.in. na zmianie przednich i tylnych lamp oraz grilla, zrobiono w połowie (chyba w sierpniu) 2002 roku (N16).

 

Pozdrawiam.

 

Coś kolego Ci się pokręciło.

 

Lifting maj 1998 r

 

Historia modelu N15

http://www.almera.republika.pl/n15.html

 

historia modelu N16

http://www.almera.republika.pl/n16.html

Link to comment
Share on other sites

Witam i z gory dziekuje wszystkim za odpowiedzi... Otoz licznik mam analogowy , antena chowana w slupku...

 

vulture30, teraz wlasnie wrocilem z pracy i tak na szybko sprawdzilem srednice sprezyn , wyszlo mi okolo (bloto , brak dostepu i pospiech :D ) 110 mm czyli sa ta sprezyny przed fl'em...

 

Tak apropo, czy zalatwia z drogich forumowiczow nissanklubu sprezyny 30/30 weiteca bo przegladajac tematy takie chcialbym zalozyc, a allegro milczy... :/

Link to comment
Share on other sites

Guest DŁUGI.76
licznik powinien być elektroniczny a antena z tyłu dachu na środku to masz po lifcie

nie jestem pewien z tą antena czy sie nie mylisz bo ja mam almere z 99r czyli po lifcie licznik elektroniczny a antene chowaną w słupku

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie pokiełbasiłem, ale jedynie oznaczenia modeli :P . Przepraszam.

Model N15 produkowano od 1995 do początku 2000 roku. Na wiosnę 1998 roku poddano ją jedynie niewielkim zmianom - przynajmniej ja nigdy nie spotkałem się z innym określeniem. Wzięło się to pewnie stąd, że zmiany w modelu N15 nie były zbyt duże.

Natomiast tzw. Face Lifting miał miejsce dopiero w sierpniu 2002 roku i dotyczył almery N16, która zastąpiła N15 w 2000r. Tu zmiany były dużo poważniejsze.

Pewnie, że to różnica w zasadzie tylko w nazewnictwie, ale takie są fakty. :D

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

na wiosne 1998 wlasnie almera n15 przeszla face lifting... poprawiono [bo lifting znaczy odmlodzenie] lampy, wnetrze.

 

N16 to juz nowa generacja.

Link to comment
Share on other sites

To tylko kwestia nazewnictwa, ale dla mnie i N15 i N16 przeszyły Facelifting :)

I tu i tu zmiany były podobne, czyli lampy, zderzak, grill.

N16 dostała silnik ze zmiennymi fazami rozrządu, N15 mniejśża średnice spręzyn :D

Nie wiem co tam jeszcze pozmieniali :]

Link to comment
Share on other sites

Guest Mlody666

Tak na marginesie to przeglądałem allegro i sporo oferowanych sprężyn jest podawana jako pasujące do roczników 95-200 tak więc czy różnica w średnicy kielicha nie ma zastosowania bardziej do amortyzatorów niż zamych sprężyn?? Poza tym mam jeszcze pytanie czy do 2.0D będa takie same jak do silników benzynowych - chodzi o tył bo z przodu to wiem że sa twardsze z uwagi na cięzszy silnik :D

 

Ech nawet nie mam zamiaru ich wymieniac po prostu czysta ciekawość :diabel:

Link to comment
Share on other sites

Tak na marginesie to przeglądałem allegro i sporo oferowanych sprężyn jest podawana jako pasujące do roczników 95-200

 

Dokładanie to samo zauważyłem... Ale są też takie które są podzielone na pasujące do rocznikow 95-97 i 97-00. Troche to dziwne...

Link to comment
Share on other sites

Zakupilem do swojej Almery alumfelgi

ALUFELGI

 

Jak ja kupowalem sprezyny to nie bylo roznic przed FL i po FL.

Nie przeraz sie jak przod bedzie wyzej niz tyl.

Czesto po zalozeniu taki efekt w N15 jest widoczny.

Link to comment
Share on other sites

Zakupilem do swojej Almery alumfelgi

ALUFELGI

:P

 

PRzegladajac alledrogo natrafilem na http://moto.allegro.pl/item530643289_sprez...mera_95_97.html .

Jednoczesnie nasowa sie pytanie czy sa to jakies dobre sprezyny czy badziew :?:

Zainteresowalem sie nimi poniewaz cena duzo nizsza od weitecow. Lepiej dolozyc i kupic

zielone weitec'i :D czy zolte mad'y :>

Link to comment
Share on other sites

Tak na marginesie to przeglądałem allegro i sporo oferowanych sprężyn jest podawana jako pasujące do roczników 95-200 tak więc czy różnica w średnicy kielicha nie ma zastosowania bardziej do amortyzatorów niż zamych sprężyn?

 

CHyba tak. Tzn musisz dobrac amorki do sprężyn.

Jesli kupujesz amroki to musisz wiedziec jakie masz sprężyny, ale jesli kupujesz i amorki i spręzyny to byleby jedne do drugich pasowały średnicą, a to czy N15 po czy przed FL to juz nie istotne. W końcu spreżyny z reszta auta styku nie mają, a mocownaie amortyzatorów nie było zmieniane. Tak mi sie wydaje :)

Link to comment
Share on other sites

Na allegro są nawet jeszcze tańsze i obniżają podobno o 40mm:

 

http://moto.allegro.pl/item526089943_sprez...0_40mm_mts.html

 

Nie wiem tylko jak z jakością tych sprężyn.

 

Są też jakieś Eibach'a ale do GTI, kiedyś koleś miał też do innych silników:

 

http://moto.allegro.pl/item526203014_sprez...n15_eibach.html

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam

 

Mam jedno pytanie. Być może banalne, jednak w tej kwestii jestem laikiem.

Czy drzwi N15 5HB z przed liftu będą pasować do N15-ki 5HB po liftingu ? Rozstaw śrub itp. rzeczy są identyczne ?

Byłbym wdzięczny za info.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...