Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K12] czujnik temperatury powietrza (strasznie kopci i jewst


Guest gruchol
 Share

Recommended Posts

Guest gruchol

Witam,

Potrzebuje sie dowiedziec gdzie znajduje sie czujnik temperatury powietrza.

Szuklem na rurach dolotowych ale nigdzie nie moge znalezc moze ktos przyblizyc miejsce lub fotke jakas??

Wiem ze to ma byc czujnik 2 pinowy, musze zmienic bo na kompiepokazuje -40 :diabel2:

a nie moge go znalezc

Link to comment
Share on other sites

jeżeli masz na myśli czujnik temperatury zewnętrznej to sprawdź okolice dołu zderzaka, chłodnicy (pas przedni).

Link to comment
Share on other sites

ale o jakim czujniku mówisz, czujnik który jest na dolocie nie pokazuje Ci przecież temperatury na zegarach (-40).

Link to comment
Share on other sites

A o jakim on kompie pisze?:) O kompie z deski rozdzielczej czy kompie diagnostycznym?:)

Bo jak tym pierwszym to czujnik gdzieś w okolicach zderzaka oczywiście.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

to już autor tematu musi wreszcie sprecyzować o co mu chodzi, bo kursu wróżbitów niestety nie dane mi było ukończyć.

Link to comment
Share on other sites

Guest gruchol

Sorki chlopaki ze nie napisalem jaki komp...

Chodzi o komp diagnostyczny i pokazuje temp powietrza -40C i z tego co sie dowiedzialem jest taki czujnik i go juz mam nawet w domu, ale nie wiem gdzie go wlozyc bo nie moge znalezc starego..

Wyglad on tak

http://allegro.pl/item523214244_czujnik_te...ugeot_reno.html

Przeplywomierza nie ma, wlasnie zastepuje go ten czujnik temp

 

Oj te francuskie wynalazki :P

Link to comment
Share on other sites

jak to nie masz przepływomierza? szukałem, grzebałem i nic nie znalazłem ale logika podpowiadała by że czujnik temperatury powinien znajdować się już za turbiną i za intercoolerem jeżeli takowy posiadasz a nie bezpośrednio na dolocie.

Link to comment
Share on other sites

Guest gruchol

Najdziwniejsze jest to, że tam niczego nie ma od filtra powietrza do turbiny( przynajmniej ja nic nie widzę) na obudowie filtra powietrza też nic nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Guest gruchol

Fotki dzisiaj juz nie podesle bo nie mam przy sobie auta, ale chyba znalazlem ten czujnik musze jutro popatrzec:

Tutaj link zdjecia, ktore mi najprawdopodobniej pomoglo:|

http://allegro.pl/item524352139_nissan_alm...ik_1_5_dci.html

na czrnej rurze siwy czujnik.

Oj jutro bedzie rozbierania bo to miejsce jest nie dostepne bo tak ciasno tam jest dlatego go nie widzialem;/

Link to comment
Share on other sites

Guest gruchol

Szuklaem wczoraj tego czujnik temp i nie znalazlem wiee wychodzi ze go nie ma, tylko dlaczego komp pokazuje -40 C . W srodku na panelu pokazuje dobrze...

Podczas szukania rozebralem rure od intercoolera do turbiny i znalazlem tam duzo oleju.. Jak by przechylic ta rure pionowo to by sie pewnie polalo ciurkiem. A od jakiegos czasu auto ponizej 2500 obr nie chce jechacc i strasznie dymi na czarno. Dopiero powyzej 2500 zaczyna jechac w miare dobrze.. Myslalem ze to wina czujnika temp ze mu daje za duza dawke paliwa i taki mul ale teraz sie zastanawiam czy to nie turbina przypadkiem poleciala??

Jak myslkicie chlopaki??

Link to comment
Share on other sites

Ale powiedz jeszcze raz, jak jest opisany ten czujnik na testerze, dokładną nazwę. Bo nie wiadomo, czy Ty odczytujesz -40st cz. powietrza do wyświetlacza, czy temp. powietrza zasysanego czy temp. powietrza doładowanego. Na desce to pokazuje temperaturę otoczenia z czujnika który najczęściej jest w okolicach przedniego spojlera, a -40stC wskazuje, że jest on wypięty z obwodu.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest gruchol

Na kompie pokazuje "temp powietrza zasysanego" i jest -40C. Dziwne jest to ze bledu nie ma tyko jak sie wchodzi w poszczegolne parametry typu obroty silnika itp to jest parametr temp powietrza zasysanego i pokazuje -40

Link to comment
Share on other sites

aaa... czyli to rozjaśnia sprawę. Słuchaj, być może w Twoim silniku nie ma tego czujnika (a jest czujnik np. powietrza doładowanego) a tylko program diagnostyczny (zakładam, że uniwersalny) widzi brak sygnału z tego czujnika i wyświetla wartość -40stC jaka jest przy otwartym obwodzie. Bo skoro tego czujnika nie ma na odcinku turbina - filtr powietrza, to go nie ma. No i gdzie jest przepływomierz w tym silniku, piszesz, że go nie masz...

Najlepiej by było, abyś podjechał na jakiś inny tester i wtedy wyjaśni się sytuacja. U nas również czasem na jednym testerze pokazuje np. brak sygnału z włącznika sprzęgła, a okazuje się, że ten samochód nie ma takiego włącznika. Na drugim testerze jest już wszystko ok.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

no i sprawa wyjaśniona:)

 

Bo skoro tego czujnika nie ma na odcinku turbina - filtr powietrza

 

a czemu miał by służyć ten czujnik na tym odcinku?

 

[ Dodano: Pią 23 Sty, 2009 13:18 ]

no i sprawa wyjaśniona:)

 

Bo skoro tego czujnika nie ma na odcinku turbina - filtr powietrza

 

a czemu miał by służyć ten czujnik na tym odcinku?

 

Podczas szukania rozebralem rure od intercoolera do turbiny i znalazlem tam duzo oleju.. Jak by przechylic ta rure pionowo to by sie pewnie polalo ciurkiem. A od jakiegos czasu auto ponizej 2500 obr nie chce jechacc i strasznie dymi na czarno. Dopiero powyzej 2500 zaczyna jechac w miare dobrze.

 

prawdopodobnie turbo Ci leje w intercooler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...