jarekl Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Witam Mam problem z odpalaniem Almery N16 benzyna (około 40tys przebiegu). Po przekręceniu kluczyka kręci ale nie chce odpalić . Powrót kluczykiem i ponowne przekręcenie w końcu umożliwia odpalenie samochodu. Nie ma żadnych błędów na komputerze, akumulator w porządku. W ASO wymienili przepływomierz i stacyjkę jednak problem pozostał. Może ktoś z was już z tym walczył? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest walut Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 walczyłem i przegrałem , zawsze pali za drugim razem ((( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 No ale co się dzieje, że nie odpala? Bo musi być jakiś problem. Brak iskry? Brak pracy wtryskiwaczy itd? pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mlody666 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 A kluczyk masz oryginalny?? Jak masz 2 komplety to spróbuj na 2 kluczyku odpalić. NIedawno czytałem na forum almery o podobnym problemie i wyszło na to ze coś na linii kluczyk - immobilajzer (NATS) nie łączyło. Użycie drugiego kompletu kluczy załatwiło sprawę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 ale to w takim razie nie powinien kręcić, bo immobiliser odcina też rozrusznik, czy się mylę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 ale to w takim razie nie powinien kręcić, bo immobiliser odcina też rozrusznik, czy się mylę? A jak przekrecisz na zapłon to gaśnie po chwili lampka od immobilisera, czy pali sie stale :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mlody666 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Immo przeważnie odcina dopływ paliwa więc będzie kręcił Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarekl Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 Lampka od immobilizera gaśnie chwile po przekręceniu na zapłon, drugim kluczykiem nie próbowałem odpalać więc jeszcze sprawdze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magda_lab Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 U mnie problem jest taki, że od wczoraj nie odpala. Po przekręceniu kluczyka słyszę klik (gdzieś pod maską), gasną wszystkie kontrolki ale zapala się kontrolka immo i już nie gaśnie, kręci tylko rozrusznik. Jak palił to niezwracałam uwagi na to kiedy gaśnie immo. Sprawdziłam na 2-ch kluczykach (oba fabryczne) i bez zmian. Czy ktoś miał taki przypadek i może mi coś doradzić? Potrzebuję chociaż dojechać do najbliższego ASO (ok. 15km). Z góry dzięki za pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 a ja mam lepszą zagadkę. wczoraj dopiero zauważyłem w moim (n16 1.5 po fl) że wogóle się nie pali kontrolka od immo (nats). ani w pozycji zapłon, ani podczas uruchamiania. wszystko działa bez zarzutu tylko brak tej kontrolki. i teraz tak sobie myślę czy to tylko żarówka się przepaliła czy może jakimś dziwnym trafem u mnie nie ma NATS, choć to wydawało by się mało prawdopodobne gdyż był on fabrycznie montowany we wszystkich modelach razem z centralnym zamkiem (choć zawsze istnieje możliwość że ktoś to kiedyś odłączył). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mosinamaly Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Witam. Mam problem z moja almerka n16 1,5 benzyna z 2000 roku. Auto jak sie rozgrzeje do swojej temperatury gaśnie i nie można jej pozniej odpalic dopiero jak ostygnie to odpali. Bardzo bede wdzieczny za pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest logis Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Witam. Mam problem z moja almerka n16 1,5 benzyna z 2000 roku. Auto jak sie rozgrzeje do swojej temperatury gaśnie i nie można jej pozniej odpalic dopiero jak ostygnie to odpali. Bardzo bede wdzieczny za pomoc. Sprawdź czujnik temperatury silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mosinamaly Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Witam. czujnik sprawdzony jest ok. Elektryk twierdzi ze nie dochodzi prad na wytryski ale tylko jak jest rozgrzany. Nie mam zielonego pojecia co jest zgrane. Ale dzieki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarekl Posted February 6, 2009 Author Share Posted February 6, 2009 U mnie problem z odpalaniem pozostał. Wymieniony został łańcuch rozrządu (według serwisu to miała być przyczyna) ale nadal długo kręci przy pierwszym odpalaniu (około 5 sekund). Za drugim razem pali od razu, jak chwile postoi sytuacja się powtarza. Mam pytanie do posiadaczy almery w benzynie - u was też tak długo kręci za pierwszym razem? Ktoś może ma jeszcze jakiś pomysł co może być nie tak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Konstruktor Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 A rozrusznik sprawdzaiłeś?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest logis Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Wymieniony został łańcuch rozrządu (według serwisu to miała być przyczyna) .Jeśli tak twierdzili to nie wykonali zleconej naprawy a co za tym idzie nie dotrzymali umowy.Jedz do nich i się wykłóć ,że teraz na swój koszt niech szukają przyczyny skoro wymieniony łańcuch nią nie był a za niego zapłaciłeś.Tak na marginesie szukał bym problemu w układzie paliwowym biorąc pod uwagę co piszesz o objawach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarekl Posted February 6, 2009 Author Share Posted February 6, 2009 Samochód jest jeszcze na gwarancji - więc nie ponoszę kosztów. Co do układu paliwowego - będzie to zapewne kolejny krok w poszukiwaniu usterki. Bardziej interesowała mnie wasza opinia - czy tak długie kręcenie za 1 razem przy odpalaniu jest dość powszechne w almerach (według serwisu porównywali z innymi almerami i odpala identycznie ) - ja mam porównanie z almera w dieslu i tam nie ma żadnych problemów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majkel. Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Takie długie kręcenie nie jest powszechne.. Musisz coś z tym zrobić.. Ja czy lato, czy zima - 15st odpala mi na dotyk zawsze .. czyli przekręcam i odpalam.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest walut Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 Czytając to wszystko mogę stwierdzic ze moja przegrana walka była heroiczna Na Twoim miejscu jeszcze bym sprawdził czy przed zapłonem pompa paliwa dobija do właściwego ciśnienia, bo silnik masz jak sądzę benzynowy. Tutaj możesz szukać rozwiązania problemu. A potem już tylko pozostaje CI przyjąć do wiadomości że Twoje auto odpala za drugim razem :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majkel. Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 W Fordach Mondeo kolo 2001-2003 odpalanie auta za drugim razem to było normalne.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest konjoo Posted May 8, 2011 Share Posted May 8, 2011 Witam! Mam N16 1.5 DCI i od dwóch miesięcy mam to samo. Odpala zawsze za drugim razem. Co jakiś czas wjeżdżam do mechanika lub elektryka ale nikt nie potrafi zdiagnozować na 100% co to takiego... Przy okazji wymieniłem filtry świece itd... Problem pozostał. Aha rozrusznik nie ruszony więc następnym razem właśnie tą część wymienię... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.