Guest farrad Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Witam wszystkich! Tak jak wspomniałem w temacie, mam problem z odpalaniem samochodu. Posiadam Primerę 1.6 16v B+G z 1997r.. Przeczytałem wiele postów na stronie i niestety nic nie pomaga. Objawy są dosyć dziwne, samochód nie odpala gdy jest duża wilgotność powietrza, jak postoi dłuższy czas. Próbowałem wielu metod z tego co pisaliście i z tego co dowiedziałem się od innym mechaników. Zacząłem od wymiany kopułki i palca, jak się okazało była w dość kiepskim stanie, lecz nic nie pomogło. Sprawdzałem przewody WN, nie puszczają iskier tak jak to często się zdarza, zdjąłem je i osuszyłem na kaloryferze, ale i to na nie wiele się zdało. Samochód co prawda odpalił za drugim razem po dłuższej chwili, ale przez jakiś czas chodził nie równo, zwykle kiedy jest zła pogoda potrzebuję 10 prób zanim zaskoczy, tak jakby nie miał ssania, chce a nie może . Kiedy silnik jest ciepły nie mam najmniejszych problemem z uruchamianiem. Sprawdziłem także klemy jak i wymieniłem akumulator. Pompa paliwa jest chyba ok , słychać ją po przekręceniu kluczyka, sprawdziłem także rozrusznik i jest ok. Czy macie jakiś pomysł co robić? Znacie jakiegoś dobrego elektro-mechanika w Lublinie lub okolicach który miał do czynienia z nissanem? Gdzie naprawiacie swoje auta w Lublinie? Pomóżcie jak możecie. Pozdrawiam Farrad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 jaka instalacja gazowa może ona coś pitoli nie odpala sie odrazu ... wg mnie bym stawiał na czujnik temp--poprostu coś co żle ustawia skład mieszaniki sonda lambda napewno nie bo jeszcze nie działa.. jak kręcisz rozrusznikiem chwile to czy wciskasz gaz w podłoge ,, przy odpalaniu nie wolno tego robić podobno ,,,natomiast po dłuższej chwili zalewa cylindry i jedyna szansa to by przepalił mieszanke to wcisnięcie gazu... rozrusznik jak sie kręci to znaczy że jest ok i jak rozrusznik sie kręci tz że akumulator też jest ok nie bardzo jest tam co szukać ew czy świece w jakim stanie ,,,,jak auto chodziło nie równo to powinien sie odpalić check ja miałem taki przypadek w Sentrze z 98 roku 1,6 gazu nie miała ale jak było cholernie mokro wilgotno /deszcz/ śnieg to auto odpaliło a potem pod wpływem temp odparowało z silnika i siadło na kablach zaczął przerywać i zdechł w deszczu potem kable wycierałem odpaliłem w końcu chodził nie równo ale mu przeszło,.,,, tak że sie dziwie czemu ci sie check nie odpala ,,,czy na włączonych kontrolkach ci sie zapala bo może masz już jakiś błąd i go nie zauważyłeś ,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bravomen Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Pierwsze otaguj temat bo Ci go zamkną Drugie: Wymień te kable bo pewnie nadają się tylko jako smycz do kluczy i pewnie będzie dobrze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fago2009 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Panowie ja tez mam problem z odpaleniem , mojej Primerki 2,0 slx na jednopunkcie, samochodem jezdzilem , postawilem go jak gdyby nigdy nic pod blokiem, o godzinie 18 probowalem odpalic na benzynie,i nic, na gazie i tez nic, parownik polewalem goraca woda , myslalem ze przymarzl i nic, samochod obecnie stoi u mechanika, swice mam powymieniane na ngk , wiec sa ok, przewody mam powymieniane na nippartsa, palec sprawdzal mowil ze ok, samochod probowalismy palic na zaciag i tez d*pa , i na gazie i na benzynie, rece mi juz opadaja...Raptem 13 godzin postal i juz nie moglem odpalic...Jak macie jakies pomysly co to moze byc to napiszcie mi czy na gadu 511903 , czy na email fago2002@poczta.onet.pl ,samochod normalnie kreci , a nie odpala, tak jakby mial chec , ale d*pa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 tz trzeba sprawdzić czy iskra dochodzi do świecy .. odkręcić świece zapiąć kabel do niej i pokręcić rozrusznikiem co do autora tematu to myślałem że kable wymienił i ze dostaje iskre ,,, jeszcze jeden znany mi przypadek jak to sie palec odkręcił w aparacie u kuzyna w 100 nxie GTi też można sprawdzić dalej to bym kombinował czy nie zdechło coś w instalacji gazowej i czy nie odpina B i G najprościej przynajmniej u mnie jest tak że udpalam na gazie -- SPRAWDZIĆ napięcie na Elektrozaworach czy jest i czy gaz idzie ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fago2009 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 tz trzeba sprawdzić czy iskra dochodzi do świecy ..odkręcić świece zapiąć kabel do niej i pokręcić rozrusznikiem co do autora tematu to myślałem że kable wymienił i ze dostaje iskre ,,, jeszcze jeden znany mi przypadek jak to sie palec odkręcił w aparacie u kuzyna w 100 nxie GTi też można sprawdzić dalej to bym kombinował czy nie zdechło coś w instalacji gazowej i czy nie odpina B i G najprościej przynajmniej u mnie jest tak że udpalam na gazie -- SPRAWDZIĆ napięcie na Elektrozaworach czy jest i czy gaz idzie ... sprawdzalem u siebie swiece tak jak mowisz, sprawdzalismy te zawory od gazu , czy zalacza czy nie zalacza, nie mam pojecia o co chodzi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 najprościej to tak że one klikają stukają jak dostają prąd --to poprostu elektromagnesy są Poprostu jak przełączysz na gaz w centralce to zapal kontrolki w aucie znajdz obojetnie który elektrozawór - masz zawsze 2 kable jeden bedzie niebieski a drugi czarny niebieski to powinien być 12V+ a czarny masa --odepnij i zapnij spowrotem .. albo lepiej najpierw odepnij przewód obojętnie który lepiej czarny masowy i przełącz na gaz i włącz kontrolki --i podepnij kabel powinieneś uzyskać takie klikniecie i przeskok iskry jak nie bedzie czegoś takiego tz że nie ma prądu na tym kablu i że zawór sie nie otwiera ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fago2009 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 najprościej to tak że one klikają stukają jak dostają prąd --to poprostu elektromagnesy są Poprostu jak przełączysz na gaz w centralce to zapal kontrolki w aucie znajdz obojetnie który elektrozawór - masz zawsze 2 kable jeden bedzie niebieski a drugi czarny niebieski to powinien być 12V+ a czarny masa --odepnij i zapnij spowrotem .. albo lepiej najpierw odepnij przewód obojętnie który lepiej czarny masowy i przełącz na gaz i włącz kontrolki --i podepnij kabel powinieneś uzyskać takie klikniecie i przeskok iskry jak nie bedzie czegoś takiego tz że nie ma prądu na tym kablu i że zawór sie nie otwiera ... Jeden przelacznik podobno schrzaniony ten przy parowniku , no dobra ok , ale dlaczego nie pali mi z benzyny ? To odwrotnie powinno byc chyba ,ze z benzyny powinien pykac a miec problemy z gazem a nie odwrotnie , a tymbardziej oba na raz... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 palec dobrze zamontowany w aparacie zapłonowym...bezpieczniki w centralce gazowej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest farrad Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 jaka instalacja gazowa może ona coś pitoli nie odpala sie odrazu ... instalacja jest w porządku , ten sam problem byl jeszcze przed zalozeniem, ale w lecie nie mialo to takiego nasilenia wg mnie bym stawiał na czujnik temp--poprostu coś co żle ustawia skład mieszaniki sonda lambda napewno nie bo jeszcze nie działa.. pytałem w ASO, gdyby to był czujnik to by nie odpalal tez na cieplym , a u mnie na cieplym nie ma zadnych problemow jak kręcisz rozrusznikiem chwile to czy wciskasz gaz w podłoge ,,przy odpalaniu nie wolno tego robić podobno ,,,natomiast po dłuższej chwili zalewa cylindry i jedyna szansa to by przepalił mieszanke to wcisnięcie gazu... wszystko zgodnie z dekalogiem rozrusznik jak sie kręci to znaczy że jest ok i jak rozrusznik sie kręci tz że akumulator też jest ok nie bardzo jest tam co szukać ew czy świece w jakim stanie ,,,,jak auto chodziło nie równo to powinien sie odpalić check ja miałem taki przypadek w Sentrze z 98 roku 1,6 gazu nie miała ale jak było cholernie mokro wilgotno /deszcz/ śnieg to auto odpaliło a potem pod wpływem temp odparowało z silnika i siadło na kablach zaczął przerywać i zdechł w deszczu potem kable wycierałem odpaliłem w końcu chodził nie równo ale mu przeszło,.,,, tak że sie dziwie czemu ci sie check nie odpala ,,,czy na włączonych kontrolkach ci sie zapala bo może masz już jakiś błąd i go nie zauważyłeś ,,, Check sie zapala tylko przed odpaleniem , wiec chyba tak jak byc powinno , pozniej znika. Z tym nierównym chodzeniem musze sprostowac , generalnie chodzi jak szwajcarski zegarek , jedynie na krotka chwile przy odpalaniu na zimnym delikatnie wariuje. Tak czy inaczej dzieki za odp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Jak kończysz jazde pod domem to przełącz na PB i zgaś ... mimo wszystko bym stawiał na kable choć mogą mieć przebićie jak są wilgotne ,,, i czy nie masz jakiegoś patentu w instalacji co odłącza pompę paliwa.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest farrad Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Jak kończysz jazde pod domem to przełącz na PB i zgaś ...mimo wszystko bym stawiał na kable choć mogą mieć przebićie jak są wilgotne ,,, i czy nie masz jakiegoś patentu w instalacji co odłącza pompę paliwa.. Tak tez dzis zrobilem, bo tak powiedziano mi w jednym z serwisow, lecz tak jak mowie na PB bylo to samo. Zobaczymy rano:) w czwartek wymienie przewody i swiece, napewno nie zaszkodzia moze akurat pomoze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Ja zacząłbym od podpięcia tego pod dobry sprzęt, aby zobaczyć DLACZEGO nie chce odpalić. Bo jakiś powód fizycznie musi być. Ale zakładam, że nie masz do kogo jechać, to skoro już teoretycznie wszystko sprawdziłeś, proponuję jeszcze zdjąć i przeczyścić gumowo- metalową rurkę łączącą zawór EGR z zaworem modulacyjnym. Ona będzie mocno zabita lub zatkana czarnym nagarem. Ta rurka z jednej strony jest przykręcona nakrętką przelotową na klucz 12mm a z drugiej strony jest tylko wciśnięta. Sprawdź też, czy sam EGR nie jest lekko podwieszony. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artur h Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Podstawa to świece .Jeśli nie wymieniłeś to napewno pomoże.Polecam NGK chyba najlepsze w tej chwili na rynku. Pozatym nadają się świetnie do gazu.Życze powodzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fago2009 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Podstawa to świece .Jeśli nie wymieniłeś to napewno pomoże.Polecam NGK chyba najlepsze w tej chwili na rynku. Pozatym nadają się świetnie do gazu.Życze powodzenia. mam pytanko a gdzie jest ten zawor egr? w ktorym miejscu on jest ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Stojąc przed silnikiem to lekko z prawej strony silnika od strony ściany grodziowej. Taki okrągły element i obok niego drugi, ale plastikowy. One są połączone charakterystyczną rurką. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fago2009 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 juz wiem co u mnie siedzi,wiem ze mialem pecha ostrego, samochod nie chcial mi odpalic z gazu bo mialem schrzaniony ten zaworek co wpuszcza gaz, byl caly zawalony i nie dzialal, a co z benzyna? No wiec po odpaleniu na gazie rozgrzalismy silnik,i chcielismy przezucic na benzyne, samochod zaczal spadac zobrotow, strzaly z rury, nierowne oborty , pedla gazu falujaco na wysokich obrotach trzeba bylo pulsacyjnie wciskac szybko, zeby nie opadl z obrotow, po jakis 2 minutach , rowna praca silnika na beznynie jak gdyby nigdy nic...Podejrzewamy wtrysk... lub filtr paliwa, ale w filtr watpie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest farrad Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Oddalem dzis samochod do elektromechanika zeby zobaczyl czy cos wyskakuje w komputerze. zobaczymy co dalej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fago2009 Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 farrad mi mechanik kazal , przegonic auto na beznynie po odpaleniu, go na benzynie,ja np sam nie umialem go odpalic z gazu na beznyne, jemu sie udalao i , pozniej juz tylkoz benzyny go strugalismy , i powiem Ci ze dalem mu po kotlach troche, zeby ten wtrysk rozruszac,i powiem Ci ze po nocy ode bralem auto od mechanika, i bez problemu przelaczam z benzyny na gazi odwrotnie, pytanie tylko na jak dlugo ;/, dowiadywalem sie to sam wtrysk 150zl a z reszta z tymi calymi pierdolami 350 zl, no zobaczymy, rozruszam mojego na benzynce jeszcze ,zobaczymy co z tego wyjdzie ;/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bravomen Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Oddalem dzis samochod do elektromechanika zeby zobaczyl czy cos wyskakuje w komputerze. zobaczymy co dalej. A te przewodziki wymieniles w koncu? Bo nic nie piszesz na ten temat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest farrad Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Koles u ktorego dzis zostawilem samochod mowi zeby sie chwile wstrzymac z przewodami bo ich koszt moze byc duzy, bo powiedzial ze nie wyglada mu to na przewody. Takze jeszcze dwa dni sie wstrzymam i napisze Wam co to z tego wyniklo."Fago2009"trzymam kciuki. [ Dodano: Wto 27 Sty, 2009 10:24 ] Witam ponownie Chcialem Wam powiedziec ze w koncu znalazlem przyczyne nie odpalania mojej primery. Trzeba bylo wymienic komputer, gdyz poprzedni mial blad sterownika dotyczacy regulacji temperatury czy cos takiego. W momencie proby odpalenia samochodu komputer wskazywal temp silnika 50 st. C i podawal za malo paliwa by odpalic motor.(oczywiscie gdy silnik byl w rzeczywistosci kompletnie zimny). Koszt 700zl za wszystko, ale pali jak glupi:) Pozdrawiam farrad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.