Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1.5pb, Źle się uczy?


Guest Dudi_pl
 Share

Recommended Posts

Guest Dudi_pl

Witam.

 

Główny problem polega na tym że po puszczeniu gazu obroty spadają nisko (do ok 200obr) po czym dopiero się podnoszą się do nominalnych. Głównie to widać przy hamowaniu silnikiem gdy wrzucę luz przy około 1500 obrotach.

 

Byłem dziś u elektronika aby sprawdzić sondę lambda (po wywaleniu kata powiedzieli mi że mogła ucierpieć od spalin), powiedział że działa, ale coś nie tak -> reset adaptacji. Po tym przez chwilę było w porządku, ale po zrobieniu rundki znowu zaczęło się to samo, obroty spadały, ale już w mniejszym stopniu. Elektronik wziął kasę za diagnostykę i pojechałem. Po dojechaniu do domu dłużą trasą aby sprawdzić jak się zachowuje znowu jest tak samo jak przed resetem :/

 

Samochód miał wywalonego (zapchanego) kata, po tym było (z tego co zauważyłem) podobnie, przez pewien czas dobrze, później zaczęły znowu spadać obroty jak to było przed wywaleniem kata.

 

Komp może źle się uczyć? Jakieś pomysły?

 

Mam kabelek do kompa to jeżeli potrzebujecie jakiś informacji do zdiagnozowania to sprawdzę.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dudi_pl

Przepływomierza nie sprawdzałem, można to zrobić 'domowymi' sposobami (kablem)?

 

Na luzie obroty nie falują ani nic złego się z nimi nie dzieje, na zimnym silniku są wyższe niż na rozgrzanym, na rozgrzanym około 800-900rpm. Jedyny objaw to taki że spadają nisko a dopiero po chwili się podnoszą.

 

Dodam też że dużo pali i po wdepnięciu na gaz na zimnym silniku na niskich obrotach krztusi się i ogólnie ma chyba mniejszą moc w pozostałych przypadkach.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dudi_pl

Gość ogólnie dość przyjemny i chyba dobrze podchodzi do klienta, tylko kwestia umiejętności. Jutro mam jeszcze podjechać to wstawi na próbę świeżą sondę żeby zobaczyć czy to z nią jest problem.

 

Hmh, wracając do przepływki, może ona być problemem? da się jakoś ją sprawdzić?

Link to comment
Share on other sites

Da się na wiele sposobów. Najprościej widzisz pracę przepływomierza na testerze. Możesz również sprawdzić jego pracę najzwyklejszym miernikiem cyfrowym. Wraz ze wzrostem obrotów rośnie wartość napięcia wyjściowego w zakresie 0-5V (na b. jałowym 1V z małym haczykiem). Na jednym pinie masz masę, na jednym +5V zasilanie.

Ale to nie wygląda na usterkę przepływomierza...

 

Poza tym, wracając do tematu, przy braku katalizatora nigdy druga sonda nie będzie pracować normalnie i prawidłowo, gdyż będzie ona powielać wskazanie pierwszej sondy (logiczne). Przy sprawnym katalizatorze, na pierwszej sondzie wymagana jest sinusoidka a na drugiej stałe napięcie w okolicach 0,7-1,0V.

 

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dudi_pl

Co do drugiej sondy, domyślam się. Ale czy ona bierze udział w określaniu mieszanki dla silnika, czy jest tylko aby nadzorować pracę katalizatora?

Link to comment
Share on other sites

Druga sonda tylko nadzoruje pracę katalizatora (poniekąd stąd mamy info również o składzie mieszanki). Jednak to pierwsza sonda jest elementem pilotującym i decydującym o korektach w składzie mieszanki. I dlatego druga sonda chyba nigdy nie powoduje problemów w pracy silnika.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...