Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N14] kostki od obrotka


Guest cylo88
 Share

Recommended Posts

chcial bym dokladnie wiedziec czy ta kostka jest od obrotomierza ktorego u mnie niema w n14 93r i czy moge jesli jest ona od obrotka podlaczyc tam taki oddzielny elektryczny

foto http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48f34a46194a420f.html

 

ale mam jeszcze jedno pytanko bo znalazlem jakas kostkie przy alternatorze a nie mam na nia w nim miejsca moze ktos wie od czego ona jest a tu jej foto

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b56fe1cbba4a1aff.html

z gory dzieki

Link to comment
Share on other sites

Kolego .. nie ma co sie bawic w "dobieranie" obrotkow .. wiem bo probowalem

 

Co ci polecam :)

 

Kup na allegro lub dowolnym autoszrtocie caly panel z zegarami (i tutaj ważna uwaga - najlepsze to zegary od NX100 lub pochodznych .. on ma predkosciomierz na linke oraz

wskazniki paliwa/temp po bokach zegarow ) i robisz tak :

 

bierzesz swoje zegary rozbierasz :) tylko uwazaj na zaczepy ja sie paru pozbylem ...

wymontuj sobie z niego predkosciomierz ...

 

Wez nowe zegary zakupione .. z tamtad wywal predkosciomierz i musisz go wpasowac

u mnie wszedl bez problemu pod delikatnym naprezeniem ale tarcza jest idealnie

jak sie patrzy :)

 

I zacznyna sie zabawa w kostki ... niestety .. ale trzeba wszytskie poprzepinac pod

nowe zegary .. posiadalem schematy obu i po ok godzince .. w garazu :D udalo mi

sie ozywic deske .. co prawda najgorsze jest podlaczenie predkosciomierza ...

niestety ta deska nie posiada do niego stykow .. ja poprostu przylutowalem kable do niego

i wpiolem ladnie do wtyczek i zaizolowalem ... co do sygnalu od obrotomierza jest

za to odpowiedzialny pin w komputerze .. dokladnie nie pamietam juz ale chyba 108 ...

jak bedziesz chcial zrobie Ci foto ktory to kabel.

 

I deseczka jak tralala :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Yo :)

 

Zeby nie smiecic w temacie od mojego alternatora tu CI daje narazie to:

 

Pin z ktorego musisz sobie pociagnac sygnal do obrotka (widok jak patrzysz wprost na ECU)

 

ecu.JPG

Link to comment
Share on other sites

Spoko :)

 

masz fart bo spalila mi sie dioda chyba od zegarka albo nie łaczy to jak bede to

wybebeszać zrobie CI fotke tej masakry za deska rozdzielcza :D

Link to comment
Share on other sites

Przy okazji i ja się może czegoś dowiem,

skąd mam wziąć zegary z obrotomierzem do wersji bez linki ?

Link to comment
Share on other sites

allegro, szroty itp itd

 

Zegarów szukaj obojetne czy z linka czy bez - ja mialem z linka i przerobilem na bez :D

Link to comment
Share on other sites

Jak ? ano prosto ..

 

pol kilo gwozdzi ... kilo cyny i 20dkg ziemniakow :P

 

zartuje :D

 

Normalnie .... z zegarow swoich wyciagasz tylko predkosciomierz

z tamtych zegraow wywalasz predkosciomierz i wkladasz swoj

 

oczywiscie jak wspominalem do przerobienia sa wszytskie kostki ktore przychodza

do deski.

Link to comment
Share on other sites

w takim razie to nie dla mnie :(

jeśli o zrobienie czegokolwiek w aucie to jestem zagubiony jak dziecko we mgle :(

Link to comment
Share on other sites

ja mam wersję gaźnikową (prędkościomierz na linkę). mam dwa pytania :

1.poprzekładałem kabelki we wtyczkach i nie wiem dlaczego ale temperatura płynu idzie do max.(jak silnik jest zimny pokazuje silnik nie nagrzany)

2. jak podpiąć obrotek do instalacji żeby funkcjonował ?tam są jakieś trzy gniazda (śrubki) i dokładnie chciałbym wiedziec co gdzie przychodzi. z góry dzięki:)

Link to comment
Share on other sites

Linka ? od predkosciomierza ? nie mam pojecia .. wiem tylko ze jest on

po lewej stronie zegarow bodajze ...

 

Co do kostek nie przerazajcie sie :) rozebranie tej deski to MOMENT ...

Kostki to nie problem choc troszke czasu trzeba posiedziec ze srubokrecikiem

i powyciagac piny.

 

Co do rosnacej temperatury : zobacz czy nie wpieles na odwrot sygnałow

Jesli jest wszystko ok to prawdopodobnie te zegary mialy inny czujnik temp

i nejlepiej bedzie jak sobie przelozysz ze swojego. U mnie np jest mniej

jak powinno byc ale ja sie tym nie zrazam .. wazne ze pokazuje :)

 

Dzis pstrykne foto dla zainteresowanych co i jak oraz postaram sie zamiescic schematy

deski rozdzielczej. Pin gdzie sie trzeba wpiac z obrotkiem jest wyzej (tak jak sie patrzy

na ECU nalezy delikatnie naciac przewod do miedzi i zakrecic tam swoj kabelek lub

przylutowac i zaizolowac ot cala filozofia :)

Link to comment
Share on other sites

Guest jasiek77

Kolego Komprezz czekamy z niecierpliwością:) Dzisiaj zgodnie z Twoją sugestią zakupiłem licznik z obrotkiem od 100NX, ja posiadam N14 z licznikiem bez linki, więc czeka mnie w/w przeróbka. Zatem jesteśmy na stend baju :) Pozdrówka

Link to comment
Share on other sites

Ok wiem ze jestem szybki bil lol ... ale macie juz to

 

Milej zabawy ...

 

Oto 4 modele licznikow (nalezy zobaczyc jaki sie ma , i jaki sie zakupilo)

wyprowadzenia rozpisane zgodnie z kostkami - aby sie upewnic

miernik w lape i znalesc kontrolke od recznego i sprawdzic czy pojawia

sie 12V po zaciagnieciu (oczywiscie stacyjka wlaczona)

 

84978771.th.jpg

 

75731788.th.jpg

 

98198486.th.jpg

 

53038534.th.jpg

 

PLUS ZEGARY CYFROWE !

 

12850171.th.jpg

 

87652172.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

obrotek się wpina pod ecu jak się ma prędkościomierz elektroniczny a nie na linkę jak ja mam.podobno w moim przypaku muszę ciagnać z cewki ale nie wiem jak.

Link to comment
Share on other sites

A co Ty chcesz ciagnac z cewki ?

 

Wszystko co jest potrzebne masz w aucie

 

Masz predkosciomierz na linke ? - przekladasz go do drugich zegarow

Podobnie jesli masz elektroniczy tez go przekladasz

 

Oczywiscie w drugim wypadku trzeba przylutowac kabelki do predkosciomierza

i wsadzic odpowiednio we wtyki poniewaz w desce nie ma tych sygnalow.

Link to comment
Share on other sites

reasumując: mając nissana sunny 1,4 gaźnik wystarczy,ze wepne się w ten wskazany pin przy kompie i po sprawie?jeżeli tak to czy muszę jeszcze jakiś sygnał doprowadzić do obrotka żeby ten zadziałał?

Link to comment
Share on other sites

Kolega komprez troche namieszał :-) - tak mi się wydaje :)

 

Silniki z gaźnikiem: sygnał ciągniesz z wtyczki która powinna znajdować się u Ciebie pod maską(poszukaj na forum, było już o tym). A jeżeli jej nie znajdziesz, to ciągniesz sygnał bezpośrednio z cewki. Ja tak przynajmniej zrobiłem i hulało, a autko było na gaźniku ;-)

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi sie ze komp MUSI miec sygnal obrotow.

 

Inaczej jak po podpieciu Conzulta pokazywalo by ilosc obrotow ?

 

Z powietrza on sobie tego raczej nie bierze :)

 

Podepnij obrotek pod ten pin i zobacz ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...