Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] kostki od obrotka


Gość cylo88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chcial bym dokladnie wiedziec czy ta kostka jest od obrotomierza ktorego u mnie niema w n14 93r i czy moge jesli jest ona od obrotka podlaczyc tam taki oddzielny elektryczny

foto http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48f34a46194a420f.html

 

ale mam jeszcze jedno pytanko bo znalazlem jakas kostkie przy alternatorze a nie mam na nia w nim miejsca moze ktos wie od czego ona jest a tu jej foto

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b56fe1cbba4a1aff.html

z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego .. nie ma co sie bawic w "dobieranie" obrotkow .. wiem bo probowalem

 

Co ci polecam :)

 

Kup na allegro lub dowolnym autoszrtocie caly panel z zegarami (i tutaj ważna uwaga - najlepsze to zegary od NX100 lub pochodznych .. on ma predkosciomierz na linke oraz

wskazniki paliwa/temp po bokach zegarow ) i robisz tak :

 

bierzesz swoje zegary rozbierasz :) tylko uwazaj na zaczepy ja sie paru pozbylem ...

wymontuj sobie z niego predkosciomierz ...

 

Wez nowe zegary zakupione .. z tamtad wywal predkosciomierz i musisz go wpasowac

u mnie wszedl bez problemu pod delikatnym naprezeniem ale tarcza jest idealnie

jak sie patrzy :)

 

I zacznyna sie zabawa w kostki ... niestety .. ale trzeba wszytskie poprzepinac pod

nowe zegary .. posiadalem schematy obu i po ok godzince .. w garazu :D udalo mi

sie ozywic deske .. co prawda najgorsze jest podlaczenie predkosciomierza ...

niestety ta deska nie posiada do niego stykow .. ja poprostu przylutowalem kable do niego

i wpiolem ladnie do wtyczek i zaizolowalem ... co do sygnalu od obrotomierza jest

za to odpowiedzialny pin w komputerze .. dokladnie nie pamietam juz ale chyba 108 ...

jak bedziesz chcial zrobie Ci foto ktory to kabel.

 

I deseczka jak tralala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego .. mala pomylka sie wdarla :)

 

zegary powinny byc takie

http://allegro.pl/item527010205_akii_nissa..._wskazniki.html

 

od starego N14 :)

 

Przy okazji masz link mozesz kupic :)

 

Foto Ci dzis zrobie .. a co do schematów bede musial pogrzebac po dysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Yo :)

 

Zeby nie smiecic w temacie od mojego alternatora tu CI daje narazie to:

 

Pin z ktorego musisz sobie pociagnac sygnal do obrotka (widok jak patrzysz wprost na ECU)

 

ecu.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko :)

 

masz fart bo spalila mi sie dioda chyba od zegarka albo nie łaczy to jak bede to

wybebeszać zrobie CI fotke tej masakry za deska rozdzielcza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji i ja się może czegoś dowiem,

skąd mam wziąć zegary z obrotomierzem do wersji bez linki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

allegro, szroty itp itd

 

Zegarów szukaj obojetne czy z linka czy bez - ja mialem z linka i przerobilem na bez :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ? ano prosto ..

 

pol kilo gwozdzi ... kilo cyny i 20dkg ziemniakow :P

 

zartuje :D

 

Normalnie .... z zegarow swoich wyciagasz tylko predkosciomierz

z tamtych zegraow wywalasz predkosciomierz i wkladasz swoj

 

oczywiscie jak wspominalem do przerobienia sa wszytskie kostki ktore przychodza

do deski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie to nie dla mnie :(

jeśli o zrobienie czegokolwiek w aucie to jestem zagubiony jak dziecko we mgle :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wersję gaźnikową (prędkościomierz na linkę). mam dwa pytania :

1.poprzekładałem kabelki we wtyczkach i nie wiem dlaczego ale temperatura płynu idzie do max.(jak silnik jest zimny pokazuje silnik nie nagrzany)

2. jak podpiąć obrotek do instalacji żeby funkcjonował ?tam są jakieś trzy gniazda (śrubki) i dokładnie chciałbym wiedziec co gdzie przychodzi. z góry dzięki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka ? od predkosciomierza ? nie mam pojecia .. wiem tylko ze jest on

po lewej stronie zegarow bodajze ...

 

Co do kostek nie przerazajcie sie :) rozebranie tej deski to MOMENT ...

Kostki to nie problem choc troszke czasu trzeba posiedziec ze srubokrecikiem

i powyciagac piny.

 

Co do rosnacej temperatury : zobacz czy nie wpieles na odwrot sygnałow

Jesli jest wszystko ok to prawdopodobnie te zegary mialy inny czujnik temp

i nejlepiej bedzie jak sobie przelozysz ze swojego. U mnie np jest mniej

jak powinno byc ale ja sie tym nie zrazam .. wazne ze pokazuje :)

 

Dzis pstrykne foto dla zainteresowanych co i jak oraz postaram sie zamiescic schematy

deski rozdzielczej. Pin gdzie sie trzeba wpiac z obrotkiem jest wyzej (tak jak sie patrzy

na ECU nalezy delikatnie naciac przewod do miedzi i zakrecic tam swoj kabelek lub

przylutowac i zaizolowac ot cala filozofia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jasiek77

Kolego Komprezz czekamy z niecierpliwością:) Dzisiaj zgodnie z Twoją sugestią zakupiłem licznik z obrotkiem od 100NX, ja posiadam N14 z licznikiem bez linki, więc czeka mnie w/w przeróbka. Zatem jesteśmy na stend baju :) Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wiem ze jestem szybki bil lol ... ale macie juz to

 

Milej zabawy ...

 

Oto 4 modele licznikow (nalezy zobaczyc jaki sie ma , i jaki sie zakupilo)

wyprowadzenia rozpisane zgodnie z kostkami - aby sie upewnic

miernik w lape i znalesc kontrolke od recznego i sprawdzic czy pojawia

sie 12V po zaciagnieciu (oczywiscie stacyjka wlaczona)

 

84978771.th.jpg

 

75731788.th.jpg

 

98198486.th.jpg

 

53038534.th.jpg

 

PLUS ZEGARY CYFROWE !

 

12850171.th.jpg

 

87652172.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obrotek się wpina pod ecu jak się ma prędkościomierz elektroniczny a nie na linkę jak ja mam.podobno w moim przypaku muszę ciagnać z cewki ale nie wiem jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Ty chcesz ciagnac z cewki ?

 

Wszystko co jest potrzebne masz w aucie

 

Masz predkosciomierz na linke ? - przekladasz go do drugich zegarow

Podobnie jesli masz elektroniczy tez go przekladasz

 

Oczywiscie w drugim wypadku trzeba przylutowac kabelki do predkosciomierza

i wsadzic odpowiednio we wtyki poniewaz w desce nie ma tych sygnalow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reasumując: mając nissana sunny 1,4 gaźnik wystarczy,ze wepne się w ten wskazany pin przy kompie i po sprawie?jeżeli tak to czy muszę jeszcze jakiś sygnał doprowadzić do obrotka żeby ten zadziałał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega komprez troche namieszał :-) - tak mi się wydaje :)

 

Silniki z gaźnikiem: sygnał ciągniesz z wtyczki która powinna znajdować się u Ciebie pod maską(poszukaj na forum, było już o tym). A jeżeli jej nie znajdziesz, to ciągniesz sygnał bezpośrednio z cewki. Ja tak przynajmniej zrobiłem i hulało, a autko było na gaźniku ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze komp MUSI miec sygnal obrotow.

 

Inaczej jak po podpieciu Conzulta pokazywalo by ilosc obrotow ?

 

Z powietrza on sobie tego raczej nie bierze :)

 

Podepnij obrotek pod ten pin i zobacz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...