Guest kaktusiorr Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Jakis czas temu zmienialem skrzynie bo stara miala tak wywalone lozyska, ze rozwalilo mi sprzeglo od drgan. Po wymiania sprzegla calego i skrzyni, okazalo sie, ze auto jest slabe na wyzszych biegach... ..i jak kiedys smigalem pod 150km/h na autostradzie, tak teraz 120 rozbujac to jest dobrze...a czas, zeby to zrobic, masakra! Dostalem tu rady, ze to moze katalizator, ale analiza spalin wyszla ok, wiec to raczej wykluczone. Mam micre 94 1.0 16V....skrzynie 'nowa' mam z micry o tym samym silniku podobno, tyle ze 96rocznik....jest mozliwosc, ze tam byly inne przelozenia i dlatego im wyzszy bieg, tym gorsze osiagi?? Chyba ,ze sie mechanik walnal i zalozyl od np 1.3 ? Jest to mozliwe? Wkurza mnie ten mul teraz a nie chce poplynac z kasa znowu, bo mechanik moj pojechal w cholere i nie wroci juz. Co moge zrobic? jak sprawdzic czy to dobra skrzynia wsadzona? Dla przykladu....120km/h na 5biegu mialem zawsze przy 4tys obrotow.....po prostu gaz i bylo, teraz jade 100km/h przy ok 3500obotow i ledwo co daje rade docisnac do 4tys i w gore Na nizszych biegach idzie ok. chociaz czuje juz troche ,ze na 3biegu juz tez auto sie do 100km/h ledwo dociaga.....a kiedys az nim szarpalo. co zrobic? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest polo-auto-czesc Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 bzdury gadasz bombel!!!!!skrzynia od 1.3 nie pasuje do 1.0!!!!!!! a ty kolego masz cos nie tak z autem ale napewno masz skrzynie biegow od 1.0 jesli masz silnik 1.0 wiec szukaj innej przyczyny!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 skrzynia od 1.3 nie pasuje do 1.0!!!!!!!To nie tak. Nie pasuje ot tak sobie, ale wsadzić się raczej da. Tyle, że trzeba by też było wymieniać półośkę(ki?) i oczywiście kombinować ze sprzęgłem. Zatem kolega ma raczej skrzynię od 1.0, bo nikomu nie chciałoby się robić takiej rzeźby zupełnie bez sensu.kaktusiorr, jak tam filtry powietrza, paliwa i pvc (też w puszce filtr powietrza), dawno wymieniane? Masz obrotomierz - jak się auto na luzie wkręca na obroty - bez problemu czy też wolniej niż kiedyś? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kaktusiorr Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Czyli reasumujac: skrzynia jest dobra, bo nie ma roznych przelozen do tego silnika 1.0 16V? Filtr powietrza i swiece wymienilem ostatnio, przepustnice czyscilem, ogolnie na komputerze sprawdzalem auto i wszystko w porzadku z odczytow. Pozostaje wiec wymienic mi filtr paliwa, a jesli to nie pomoze, to moze pompa paliwa zapchana? Przypomnialem sobie, ze jak mechanik wracal z juz zrobionym autem, to dojechal doslownie na styk pod moj dom, bo auto zdechlo na parkinu z powodu pustego baku, bo zapomnial mi mechanik zatankowac :/ Jest mozliwe, ze jakis syf zapchal pompe paliwa? nigdy dotad nie wyczyscilem baku do zera i bylo ok....wiec jak przyjechal, to w sumie benzyny nie bylo a skrzynie i sprzeglo bylo nowe..tak wiec nie mam porownania co do tego, jak auto jechalo w trasie zanim je odebralem a po wymianie skrzyni. Jesli filtr paliwa nowy nie pomoze, to jak sie moge dostac do pompy paliwa? KIedys gdzies (chyba nawet tu) czytalem, ze pompe czasami wystarczy wyciagnac i wymyc...pytanie moje, JAK to zrobic?? gdzie jej w ogole szukac? Co do obrotow...wkreca sie silnik gorzej od pulapu ok 3tys...1 i 2 jako ze najmocniejsze biegi chodza wg mnie tak samo jak bylo kiedys, bo latwo wtedy obroty skonczyc na 7tys pozniej mul przy wiekszych predkosciach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest polo-auto-czesc Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Sluchaj kolego co do skrzyni inny jest walek sprzeglowy w 1.3 wiec napewno nie skrzynia,ostatnio jeden koles bral odemnie wuchte czesci do micry k11 bo mial identyczne objawy auto zmulilo sie na maxa a powymienial polowe auta...katalizatory,tlumiki,przeplywomierz,filtry itd.a okazalo sie ze cos nie tak bylo z rzozadem!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kaktusiorr Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Rozrzad smiga, mechanik nie mial mu nic do zarzucenia...po za tym, ta pompa mnie bardziej zastanawia, bo to sie stalo dokladnie w 1 czasie....wymienie filtr paliwa, tyle moge dzis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Pompę masz w zbiorniku pod tylną kanapą, dostęp tamtędy. Osobiście nigdy tego nie otwierałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kaktusiorr Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Filtr paliwa nowy, bez zmian. Jedno jeszcze zauwazylem, bo zrobilem teraz 50km autostrada....ze auto , jak mu depne na max gaz, buczy gdzies.....i to nie jest dzwiek z silnika. Taki gluchy niski, wibrujacy dzwiek. Co do samych biegow, to na 4ce teraz jezdze tak jak na 5ce kiedys....podobna moc i predkosci. Nie musze tez deptac max po gazie. Tak wiec zostala mi chyba tylko ta pompa paliwa(?)....dobiore sie do niej wkrotce, moge ja przeczyscic benzyna ekstrakcyjna i pedzlem? tam sa jakies kratki podobno, co sie moga zatykac jak syf z dna pociagnie.....one sa razem z pompa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest polo-auto-czesc Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Do pompy prosto sie dobrac kanape podnosisz tylna odkrecasz blache ocharaniajaca,dalej odkrecasz taki czarny pierscien i zdejmujesz dekielek od zbiornika,a pompa paliwa jest w srodku na takich szynach musisz ja wypia z tego i dopiero wyjmiesz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kaktusiorr Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 pompa ogladnieta, czyste siteczko jak lza bak na dnie tez czysty bez syfu, tak wiec opada. zostal katalizator albo faktycznie rozrzad :/ Chyba mi sie wydawalo, ze sa 2 katalizatory, 1 zaraz za kolektorem(puszka) a drugi na dole. Na chlopski rozum to ten pierwszy powinien byc zasyfialy, nie? Chyba lepiej od rozrzadu, sciagnac obudowe i bedzie widac co i jak, wtedy zostanie tylko katalizator wyciagnac i go oblukac pod swiatlo..hmm..przechlapane :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest polo-auto-czesc Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 tak sa 2 katy 2 micronie ale na moj nos to nie beda katalizatory zapchane......katy jedynie moga sie wypalic.....a wtedy bedzie pusta puszka...co do odkrecenia kata przy silniku musisz odkrecic caly kolektor wydechowy bo inaczej do jednej sruby nie dojdziesz...wiec powodzenia:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nuri Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 pol auto jesteś na 200% pewny, że są inne skrzynie? Ja miałem 1.0 98- a teraz mam 1.4 00- i mam ochotę wsadzić tam skrzynię od 1.0 ze względu na krótsze przełożenia. W każdym razie jednego jestem pewien - sprzęgła są w tych samochodach identyczne, więc teoria z innym rozmiarem wałka (przynajmniej w tych dwóch konkretnych przypadkach) sie nie sprawdza.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aBa Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Jak możesz to cyknij foto skrzyni,bo do k11 pasują skrzynie od 1.2 k10,które mają dłuższe przełożenia,a litrowy silniczek nie ma takiego momentu jak 1.2 :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest polo-auto-czesc Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 nuri co do silnika 1.4 brak pojecia u mnie ale silnik 1.0 16v jest inny niz 1.3 16v sprzeglo nie pasuje bo walek sprzeglowy jest inny i skrzynia nie pasuje od 1.0 do 1.3 i odwrotnie..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfabox0266 Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 do k11 pasują skrzynie od 1.2 k10 Pozostaje rozwiercić cztery główne otwory mocowania skrzyni z silnikiem z fi 8 na fi10,a reszta bez zmian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 nuri, na pewno jest tak, że skrzynie i półośki w 1.0 po lifcie w 98 jest inne niż w 1.0 przed liftem. Możliwe więc, że po lifcie 1.0 i 1.4 mają kompatybilne skrzynie... ale nie wiem tego na pewno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemech Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 A jak twoje odczucia z prędkości? Bo powiem szczerze kiedys spotkałem się z przypadkiem, że po prostu inny był napęd prędkościomierza i przekłamywał na przebiegu (spalanie wychodziło 13 l/100km) i na prędkości. Silnik może być ok, tak samo cała reszta, tylko licznik przekłamuje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nuri Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 nuri co do silnika 1.4 brak pojecia u mnie ale silnik 1.0 16v jest inny niz 1.3 16v sprzeglo nie pasuje bo walek sprzeglowy jest inny i skrzynia nie pasuje od 1.0 do 1.3 i odwrotnie..... nuri, na pewno jest tak, że skrzynie i półośki w 1.0 po lifcie w 98 jest inne niż w 1.0 przed liftem. Możliwe więc, że po lifcie 1.0 i 1.4 mają kompatybilne skrzynie... ale nie wiem tego na pewno. Wydaje mi się, że są kompatybilne, bo wg katalogu jest w nich takie samo sprzęgło (od 98 roku ma większą średnicę o 2cm). A jesteście pewni, że w 1.0 są krótsze przełożenia? Bo po prostu u mnie to można przysnąć zanim się ten motor wkręci.. [ Dodano: Pon 23 Mar, 2009 09:51 ] Odpowiadam sam sobie na pytanie o przełożenia skrzyni: w 1.0 i 1.3/1.4 przełożenia poszczególnych biegów są dokładnie takie same. Różnica jest w przekładni głównej, która w 1.0 ma przełożenie 4.471 a w 1.3/1.4 3.895. Także po wymianie skrzyni w 1.0 na taką od 1.3/1.4 samochód będzie beznadziejnie przyspieszać, ale jak już się rozbuja to teoretycznie będzie szybszy, natomiast jak do mocniejszych wersji wsadzimy skrzynię od 1.0 auto będzie miało krótsze biegi, lepsze przyspieszenie (z koniecznością częstszej zmiany biegów), ale spadnie prędkość maksymalna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
franc821 Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 A ja mam takie pytanko: czy skrzynia z micry 1.0 po lifcie (99r.) będzie pasować do tej z lat 93-98 ? (1.0) Bo słyszałem, że różnią się tym że ta po 98r ma elektroniczny miernik prędkości (jakoś tak) ale ze da sie jakoś linkę podłączyć - prawda czy fałsz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nuri Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 wg mnie nie, bo po 98 także w skrzyni od 1.0 jest większe sprzęgło - takie same jak w 1.3 (wcześniej 1.0 miały 160mm a 1.3 180mm). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 Wg mnie również nie, bo półośka Ci nie wejdzie do skrzyni (inny wieloklin). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
franc821 Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 Dzięki za odpowiedź - to chyba znak, że nie ma co się śpieszyć z wymianką :641: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 wg mnie nie, bo po 98 także w skrzyni od 1.0 jest większe sprzęgło - takie same jak w 1.3 (wcześniej 1.0 miały 160mm a 1.3 180mm). A masz informacje czy wystapila roznica przelozen? Mamy dwie micry w domu jedna 98r. druga 99r. ostatnio wymienialismy sprzeglo w tej z 99r. i okazalo sie, ze sprzeglo jest takie jak w 1.3. W nowszej micrze biegi sa zdecydowanie krotsze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kaktusiorr Posted June 18, 2009 Share Posted June 18, 2009 Ok, reasumujac, skrzynia z micry '99 pasuje do micry '94 pod warunkiem, ze zalozy sie wieksze sprzeglo i poloski pasujace do nowszej skrzyni (czyli najlepiej wyciagniete razem ze skrzynia z micry '99). Dorwalem do mojej Micry '94 skrzynie z poloskami, wszystko szczelne i w dobrym stanie. Tyle, ze wlasnie...albo ja oddam, albo tez wsadze wieksze sprzeglo(do 1.3) Problem najwiekszy mam z predkosciomierzem, bo oczywiscie mam linke...a nowa skrzynia ma elektroniczny juz....mozna po prostu wklad przelozyc ze starej skrzyni? Bo z tego, co ogladalem to mocowanie wyglada mi na takie samo, w dokladnie tym samym miejscu. Zdaje sobie sprawe, ze biegi w tym wypadku bede mial krotsze, auto bedzie szybciej przyspieszac ale ogolnie predkosc maksymalna bedzie mniejsza. No i kolejne pytanie wlasnie...jaki to rzad wielkosci? Teraz smigam czasami 140 a bywalo ze i 150km/h, jesli wymienie skrzynie na ta z micry '99 to o ile V max mi zmaleje? :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfabox0266 Posted June 18, 2009 Share Posted June 18, 2009 Ok, reasumujac, skrzynia z micry '99 pasuje do micry '94 pod warunkiem, ze zalozy sie wieksze sprzeglo i poloski pasujace do nowszej skrzyni (czyli najlepiej wyciagniete razem ze skrzynia z micry '99). Z tym większym sprzęgłem to bym był ostrożny.Ma na pewno większy docisk ,a co ważniejsze inne rozstawy śrub docisku na kole zamachowym,a to już trochę inna bajka. Może okazać się że trzeba by wymienic wszystko,zaczynając od koła zamachowego poprzez sprzęgło ,półosie a skończywszy na piastach kół. :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.