Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] BRAK NAWIEWU, BRAK KLIMY - POMOCY


Guest matix80
 Share

Recommended Posts

Guest matix80

Problem polega na tym, że po włączeniu klimatyzacji lub nawiewu na szybę nic nie dmucha, wszystko przestało działać nagle podczas jazdy, jednak regulując temperaturę pokrętłem na panelu czasami czuje się, że grzałki chyba grzeją.... jednak nie dmucha powietrze. co należy zrobić i jakie przypuszczenia? Nie pomaga zmiana trybu z manuala na auto podobnie jak z źródłem nawiewu z zewnątrz auta bądź wewnętrznych zasobów.

 

 

otagowałem za ciebie - następnym razem będzie kłódka

Link to comment
Share on other sites

Guest matix80

ok, sprawdzone to nie bezpiecznik. po załączeniu słychać delikatny szum ale nawiew ani temperatura się nie zmieniają. gdzie teraz szukać pomocy? jakie przyczyny? możliwość naprawy we własnym zakresie czy tylko serwis?

Link to comment
Share on other sites

Klima jest prawdopodobnie tak jak w P11 uzależniona od nawiewu...

Jeśli zacznie Ci działać nawiew, to powinna zacząć działać klima.

 

Musisz poszukać elektroniki sterującej nawiewem, kody błędów sprawdź (autodiagnostyka).

może akurat coś wyskoczy.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

10A bezpieczniki (No. 10 i 12 oraz 15) oraz 15A bezpieczniki (No. 14 i 16)

 

schemat:

a789a1c89dfbd0f0med.jpg

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobny problem, okazało się, że siadł tzw. moduł nawiewu-jest to elektroniczna płytka, w której bardzo często przepala sie bezpiecznik i wtedy po prostu siada wszystko co dmucha. Na forum był opisywany sposób naprawy ale odradzam, nowy kosztuje około 100 zł w serwisie i po wymianie wszystko wraca do normy. Mam nadzieję, że to jest przyczyną.

Link to comment
Share on other sites

Miałem niedawno ten sam problem. Chodzi o rezystor dmuchawy(w salonie nissana chcieli za niego 300zł), znajduje się za pedałem gazu po prawej stronie.Jest tam kostka, którą musisz wypiąc i wykręcić 2 śruby(troche trzeba się nagimnastykować) . Szczegołowy opis jak to zrobić poszukaj na forum to znajdzesz, ja z niego korzystałem. Jak już rozlutujesz płytke jest tam termiczny bezpiecznik 2A 140 st.C. Szukałem takiego samego bezpiecznika (raczej go nie znajdzjesz).Kupiłem w sklepie elektronicznym podobny bezpiecznik (3A 140st.C tylko na 220V gość w sklepie stwierdził że nie ma to znaczenie że będzie działał przy 12V) koszt bezpiecznika 4 zł. Po wymienie tego bezpiecznika dmuchawa działa bez zarzutów. Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Guest matix80

dziękuję Panowie, nadszedł weekend więc wjeżdżam do garażu i poszukamy przyczyny. Pozdro NissanManiacy :D

 

[ Dodano: Nie 25 Sty, 2009 21:43 ]

wszystkie bezpieczniki ok. jutro jadę do serwisu podłączyć pod komputer. oby naprawa nie przekroczyła 500zł, bo jestem po wymianie mechanizmu od przedniej szyby (500zł) w mojej Primerce

Link to comment
Share on other sites

stary, na 99 % jesli nie bezpieczniki - walnal bezpiecznik termiczno/pradowy w module sterujacym nawiewem - klima dziala - to jest niezalezne, ale nawiew siada....

 

bezpiecznik kosztuje 1,40 ale trzeba modul rozebrac i wylutowac pare elementow, zeby do tego sie dobrac....

 

modul znajduje sie w nawiewie, w pod konsola centralna - dostep upierdliwy od strony kierowcy....

 

oryginalny modul - kiedys pytalem w ASO - 300 pln... nie wiem ile teraz :D

Link to comment
Share on other sites

Żeby sprawdzic czy padł bezpiecznik termiczny w module dmuchawy po wyciągnięciu wtyczki włączasz dmuchawę zwierasz dwa styki z tej wtyczki jak dmuchawa chodzi na full to 100 % bezpiecznik termiczny.

Link to comment
Share on other sites

Guest matix80

samochód w warsztacie, zgodnie z Waszymi wskazówkami padł moduł sterujący nawiewem. za nowy zapłaciłem 400zł + 150 napełnianie - odgrzybianie klimatyzacji, + robocizna. czekam na odbiór samochodu do jutra.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jacek Jawilak

Mam Taki sam problem znalazłem ten cały czujnik tylko nie wiem które kabelki zewrzeć mam jeden cienki niebieski 9V jeden gruby niebieski 12 v i gruby czarny (chyba masa). niech ktoś poradzi bo nie chce spalić układu sterującego lub czegoś jeszcze

Link to comment
Share on other sites

Guest Jacek Jawilak

Tez załatwiłem :) w oczekiwaniu na części zmostkowałem bezpiecznik termiczny (mam nadzieję że nie spłonę :) części zamówione i czekam. W aso gdzie mieszkam zażyczyli sobie 150Euro plus robocizna (stwierdzili że to 2-3 godzin (20 Euro za godz) Złodziejstwo w biały dzień

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Harry

Odswierzam temat. Wyciagniecie sterownika to doslownie 5 min dla wygimnastykowanego czleka, dla piwosza 10 min ;-), kluczem nasadowym 8 z mala grzechotka odkrecamy 2 srubki i wyciagamy caly modul. I teraz uwaga. Jezeli wasz nawiem wogole nie dmucha wymieniamy tylko bezpiecznik pradowo-termiczny. Jest problem z dostaniem oryginalu 2A/140 stopni. Mozna zastosowac zblizony 1A/140, 3A/140( ja zalozylem 3A/130 taki akurat mialem i tez chodzi) . Jezeli dmucha na max zostal uszkodzony na 99% tranzystor sterujacy K2500 NEC. Tranzystor praktycznie nie do dostania, natomiast swietnie jak na razie radzi sobie u mnie zamiennik IRFP 150.

Teraz najwazniejsze dlaczego to pada. W/g mojej teorii w zwiazku ze zuzyciem sie silnika nawiewu (a dokladnie komutatora i szczotek) pobierany jest z czasem coraz wiekszy prad nawet o +3A w skutek czego pada najpierw bezpiecznik lub/i/ potem tranzystor. Najlepszym pewnie rowiazaniem jest wymiana modulu i wentylatora. Lub jego reanimacja poprzez wyczyszczenie komutatora i wymiane szczotek. Dla niedoswiadczonych elektronikow informacja a dzien dzisiejszy taki modol sterujacy w ASO kosztuje 180 zł. Wymiana tak jak napisalem 5 min. Mam kilka zdjec co i jak i gdzie wiec jak bedzie potrzeba moge je gdzies zawiesic.

Poniewaz otrzymalem kilka maili z prosba o zdjecia podaje ponizej linki do nich :

 

http://www.czerski.net/p12/1.jpg

http://www.czerski.net/p12/2.jpg

http://www.czerski.net/p12/3.jpg

http://www.czerski.net/p12/4.jpg

http://www.czerski.net/p12/5.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest SzAkAl

mam podobny problem a ze nic innego nie znalazlem to dolanczam sie do tego tematu mam taki problem w aucie ze jak ustawie temp na 18*C to na maksa mrozi jak ustawie na 18,5*C to na maksa grzeje wie moze ktos co jest grane ??

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest remi2000

Panowie, może ktoś wie, czy w sedanie P12 z wylotów pod tylną szybą winno dmuchać powietrze ?,bo u mnie jest martwo, niezależnie od ustawień klimy :029:

Link to comment
Share on other sites

Guest Harry
mam podobny problem a ze nic innego nie znalazlem to dolanczam sie do tego tematu mam taki problem w aucie ze jak ustawie temp na 18*C to na maksa mrozi jak ustawie na 18,5*C to na maksa grzeje wie moze ktos co jest grane ??

 

SzAkAl mysle ze jest to problem z termostatem a nie regulatorem obrotow. Sprawdzilbym jeszcze (niestety w ASO) czy sie cos z oprogramowaniem komputera nie porobilo.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Też miałem problem z nadmuchem i dziś znajomy elektronik mi to zrobił w 20 min. A mianowicie nadmuch w ogóle i na żadnym biegu nie chodził. Niby bezpiecznik termiczny lub cały moduł koło pedału gazu walnięty. A tu ZONK wystarczyło luty jeszcze raz przegrzać (czyli roztopić i chwile podgrzać) i wszystko śmiga. Typowe zjawisko "zimnych lutów". Widać dostawca modułu jest kiepskim podwykonawcą.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest bastard

też to miałem, koszt modułu sterowania nawiewem w aso 180 zł za robotę chcieli 130, sam sobie to zrobiłem dzieki fachowej instrukcji zamieszczonej na forum

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...