Guest matix80 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Problem polega na tym, że po włączeniu klimatyzacji lub nawiewu na szybę nic nie dmucha, wszystko przestało działać nagle podczas jazdy, jednak regulując temperaturę pokrętłem na panelu czasami czuje się, że grzałki chyba grzeją.... jednak nie dmucha powietrze. co należy zrobić i jakie przypuszczenia? Nie pomaga zmiana trybu z manuala na auto podobnie jak z źródłem nawiewu z zewnątrz auta bądź wewnętrznych zasobów. otagowałem za ciebie - następnym razem będzie kłódka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 nawiew i klima jest na jednym bezpieczniku. Zaczął bym od niego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matix80 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 a jakiś schemat bezpieczników??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 w srodku , pod klapką powinieneś miec opis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matix80 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 ok, sprawdzone to nie bezpiecznik. po załączeniu słychać delikatny szum ale nawiew ani temperatura się nie zmieniają. gdzie teraz szukać pomocy? jakie przyczyny? możliwość naprawy we własnym zakresie czy tylko serwis? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Chyba to cię powinno zainteresować. http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ighlight=nawiew Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matix80 Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 na każdym biegu nie działa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
counterox Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Klima jest prawdopodobnie tak jak w P11 uzależniona od nawiewu... Jeśli zacznie Ci działać nawiew, to powinna zacząć działać klima. Musisz poszukać elektroniki sterującej nawiewem, kody błędów sprawdź (autodiagnostyka). może akurat coś wyskoczy. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jawert Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 10A bezpieczniki (No. 10 i 12 oraz 15) oraz 15A bezpieczniki (No. 14 i 16) schemat: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest orasje Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Miałem podobny problem, okazało się, że siadł tzw. moduł nawiewu-jest to elektroniczna płytka, w której bardzo często przepala sie bezpiecznik i wtedy po prostu siada wszystko co dmucha. Na forum był opisywany sposób naprawy ale odradzam, nowy kosztuje około 100 zł w serwisie i po wymianie wszystko wraca do normy. Mam nadzieję, że to jest przyczyną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waluś Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Miałem niedawno ten sam problem. Chodzi o rezystor dmuchawy(w salonie nissana chcieli za niego 300zł), znajduje się za pedałem gazu po prawej stronie.Jest tam kostka, którą musisz wypiąc i wykręcić 2 śruby(troche trzeba się nagimnastykować) . Szczegołowy opis jak to zrobić poszukaj na forum to znajdzesz, ja z niego korzystałem. Jak już rozlutujesz płytke jest tam termiczny bezpiecznik 2A 140 st.C. Szukałem takiego samego bezpiecznika (raczej go nie znajdzjesz).Kupiłem w sklepie elektronicznym podobny bezpiecznik (3A 140st.C tylko na 220V gość w sklepie stwierdził że nie ma to znaczenie że będzie działał przy 12V) koszt bezpiecznika 4 zł. Po wymienie tego bezpiecznika dmuchawa działa bez zarzutów. Powodzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matix80 Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 dziękuję Panowie, nadszedł weekend więc wjeżdżam do garażu i poszukamy przyczyny. Pozdro NissanManiacy [ Dodano: Nie 25 Sty, 2009 21:43 ] wszystkie bezpieczniki ok. jutro jadę do serwisu podłączyć pod komputer. oby naprawa nie przekroczyła 500zł, bo jestem po wymianie mechanizmu od przedniej szyby (500zł) w mojej Primerce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silver Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 stary, na 99 % jesli nie bezpieczniki - walnal bezpiecznik termiczno/pradowy w module sterujacym nawiewem - klima dziala - to jest niezalezne, ale nawiew siada.... bezpiecznik kosztuje 1,40 ale trzeba modul rozebrac i wylutowac pare elementow, zeby do tego sie dobrac.... modul znajduje sie w nawiewie, w pod konsola centralna - dostep upierdliwy od strony kierowcy.... oryginalny modul - kiedys pytalem w ASO - 300 pln... nie wiem ile teraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waluś Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Żeby sprawdzic czy padł bezpiecznik termiczny w module dmuchawy po wyciągnięciu wtyczki włączasz dmuchawę zwierasz dwa styki z tej wtyczki jak dmuchawa chodzi na full to 100 % bezpiecznik termiczny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matix80 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 samochód w warsztacie, zgodnie z Waszymi wskazówkami padł moduł sterujący nawiewem. za nowy zapłaciłem 400zł + 150 napełnianie - odgrzybianie klimatyzacji, + robocizna. czekam na odbiór samochodu do jutra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jacek Jawilak Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 Mam Taki sam problem znalazłem ten cały czujnik tylko nie wiem które kabelki zewrzeć mam jeden cienki niebieski 9V jeden gruby niebieski 12 v i gruby czarny (chyba masa). niech ktoś poradzi bo nie chce spalić układu sterującego lub czegoś jeszcze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matix80 Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 zrobione w warsztacie koszt 600zł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jacek Jawilak Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Tez załatwiłem w oczekiwaniu na części zmostkowałem bezpiecznik termiczny (mam nadzieję że nie spłonę części zamówione i czekam. W aso gdzie mieszkam zażyczyli sobie 150Euro plus robocizna (stwierdzili że to 2-3 godzin (20 Euro za godz) Złodziejstwo w biały dzień Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Harry Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Odswierzam temat. Wyciagniecie sterownika to doslownie 5 min dla wygimnastykowanego czleka, dla piwosza 10 min ;-), kluczem nasadowym 8 z mala grzechotka odkrecamy 2 srubki i wyciagamy caly modul. I teraz uwaga. Jezeli wasz nawiem wogole nie dmucha wymieniamy tylko bezpiecznik pradowo-termiczny. Jest problem z dostaniem oryginalu 2A/140 stopni. Mozna zastosowac zblizony 1A/140, 3A/140( ja zalozylem 3A/130 taki akurat mialem i tez chodzi) . Jezeli dmucha na max zostal uszkodzony na 99% tranzystor sterujacy K2500 NEC. Tranzystor praktycznie nie do dostania, natomiast swietnie jak na razie radzi sobie u mnie zamiennik IRFP 150. Teraz najwazniejsze dlaczego to pada. W/g mojej teorii w zwiazku ze zuzyciem sie silnika nawiewu (a dokladnie komutatora i szczotek) pobierany jest z czasem coraz wiekszy prad nawet o +3A w skutek czego pada najpierw bezpiecznik lub/i/ potem tranzystor. Najlepszym pewnie rowiazaniem jest wymiana modulu i wentylatora. Lub jego reanimacja poprzez wyczyszczenie komutatora i wymiane szczotek. Dla niedoswiadczonych elektronikow informacja a dzien dzisiejszy taki modol sterujacy w ASO kosztuje 180 zł. Wymiana tak jak napisalem 5 min. Mam kilka zdjec co i jak i gdzie wiec jak bedzie potrzeba moge je gdzies zawiesic. Poniewaz otrzymalem kilka maili z prosba o zdjecia podaje ponizej linki do nich : http://www.czerski.net/p12/1.jpg http://www.czerski.net/p12/2.jpg http://www.czerski.net/p12/3.jpg http://www.czerski.net/p12/4.jpg http://www.czerski.net/p12/5.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SzAkAl Posted May 10, 2009 Share Posted May 10, 2009 mam podobny problem a ze nic innego nie znalazlem to dolanczam sie do tego tematu mam taki problem w aucie ze jak ustawie temp na 18*C to na maksa mrozi jak ustawie na 18,5*C to na maksa grzeje wie moze ktos co jest grane ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest remi2000 Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Panowie, może ktoś wie, czy w sedanie P12 z wylotów pod tylną szybą winno dmuchać powietrze ?,bo u mnie jest martwo, niezależnie od ustawień klimy :029: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Harry Posted May 31, 2009 Share Posted May 31, 2009 mam podobny problem a ze nic innego nie znalazlem to dolanczam sie do tego tematu mam taki problem w aucie ze jak ustawie temp na 18*C to na maksa mrozi jak ustawie na 18,5*C to na maksa grzeje wie moze ktos co jest grane ?? SzAkAl mysle ze jest to problem z termostatem a nie regulatorem obrotow. Sprawdzilbym jeszcze (niestety w ASO) czy sie cos z oprogramowaniem komputera nie porobilo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szemek Posted June 1, 2009 Share Posted June 1, 2009 Osobom, które trafią do tego wątku z wyszukiwarki (tak jak np. ja) proponuję zajrzeć także do tego wątku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziki-toy Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 Też miałem problem z nadmuchem i dziś znajomy elektronik mi to zrobił w 20 min. A mianowicie nadmuch w ogóle i na żadnym biegu nie chodził. Niby bezpiecznik termiczny lub cały moduł koło pedału gazu walnięty. A tu ZONK wystarczyło luty jeszcze raz przegrzać (czyli roztopić i chwile podgrzać) i wszystko śmiga. Typowe zjawisko "zimnych lutów". Widać dostawca modułu jest kiepskim podwykonawcą. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bastard Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 też to miałem, koszt modułu sterowania nawiewem w aso 180 zł za robotę chcieli 130, sam sobie to zrobiłem dzieki fachowej instrukcji zamieszczonej na forum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.