Gość matix80 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Problem polega na tym, że po włączeniu klimatyzacji lub nawiewu na szybę nic nie dmucha, wszystko przestało działać nagle podczas jazdy, jednak regulując temperaturę pokrętłem na panelu czasami czuje się, że grzałki chyba grzeją.... jednak nie dmucha powietrze. co należy zrobić i jakie przypuszczenia? Nie pomaga zmiana trybu z manuala na auto podobnie jak z źródłem nawiewu z zewnątrz auta bądź wewnętrznych zasobów. otagowałem za ciebie - następnym razem będzie kłódka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 nawiew i klima jest na jednym bezpieczniku. Zaczął bym od niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matix80 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 a jakiś schemat bezpieczników??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 w srodku , pod klapką powinieneś miec opis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matix80 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 ok, sprawdzone to nie bezpiecznik. po załączeniu słychać delikatny szum ale nawiew ani temperatura się nie zmieniają. gdzie teraz szukać pomocy? jakie przyczyny? możliwość naprawy we własnym zakresie czy tylko serwis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Chyba to cię powinno zainteresować. http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ighlight=nawiew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matix80 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 na każdym biegu nie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Klima jest prawdopodobnie tak jak w P11 uzależniona od nawiewu... Jeśli zacznie Ci działać nawiew, to powinna zacząć działać klima. Musisz poszukać elektroniki sterującej nawiewem, kody błędów sprawdź (autodiagnostyka). może akurat coś wyskoczy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 10A bezpieczniki (No. 10 i 12 oraz 15) oraz 15A bezpieczniki (No. 14 i 16) schemat: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość orasje Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Miałem podobny problem, okazało się, że siadł tzw. moduł nawiewu-jest to elektroniczna płytka, w której bardzo często przepala sie bezpiecznik i wtedy po prostu siada wszystko co dmucha. Na forum był opisywany sposób naprawy ale odradzam, nowy kosztuje około 100 zł w serwisie i po wymianie wszystko wraca do normy. Mam nadzieję, że to jest przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waluś Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Miałem niedawno ten sam problem. Chodzi o rezystor dmuchawy(w salonie nissana chcieli za niego 300zł), znajduje się za pedałem gazu po prawej stronie.Jest tam kostka, którą musisz wypiąc i wykręcić 2 śruby(troche trzeba się nagimnastykować) . Szczegołowy opis jak to zrobić poszukaj na forum to znajdzesz, ja z niego korzystałem. Jak już rozlutujesz płytke jest tam termiczny bezpiecznik 2A 140 st.C. Szukałem takiego samego bezpiecznika (raczej go nie znajdzjesz).Kupiłem w sklepie elektronicznym podobny bezpiecznik (3A 140st.C tylko na 220V gość w sklepie stwierdził że nie ma to znaczenie że będzie działał przy 12V) koszt bezpiecznika 4 zł. Po wymienie tego bezpiecznika dmuchawa działa bez zarzutów. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matix80 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 dziękuję Panowie, nadszedł weekend więc wjeżdżam do garażu i poszukamy przyczyny. Pozdro NissanManiacy [ Dodano: Nie 25 Sty, 2009 21:43 ] wszystkie bezpieczniki ok. jutro jadę do serwisu podłączyć pod komputer. oby naprawa nie przekroczyła 500zł, bo jestem po wymianie mechanizmu od przedniej szyby (500zł) w mojej Primerce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silver Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 stary, na 99 % jesli nie bezpieczniki - walnal bezpiecznik termiczno/pradowy w module sterujacym nawiewem - klima dziala - to jest niezalezne, ale nawiew siada.... bezpiecznik kosztuje 1,40 ale trzeba modul rozebrac i wylutowac pare elementow, zeby do tego sie dobrac.... modul znajduje sie w nawiewie, w pod konsola centralna - dostep upierdliwy od strony kierowcy.... oryginalny modul - kiedys pytalem w ASO - 300 pln... nie wiem ile teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waluś Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Żeby sprawdzic czy padł bezpiecznik termiczny w module dmuchawy po wyciągnięciu wtyczki włączasz dmuchawę zwierasz dwa styki z tej wtyczki jak dmuchawa chodzi na full to 100 % bezpiecznik termiczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matix80 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 samochód w warsztacie, zgodnie z Waszymi wskazówkami padł moduł sterujący nawiewem. za nowy zapłaciłem 400zł + 150 napełnianie - odgrzybianie klimatyzacji, + robocizna. czekam na odbiór samochodu do jutra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jacek Jawilak Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Mam Taki sam problem znalazłem ten cały czujnik tylko nie wiem które kabelki zewrzeć mam jeden cienki niebieski 9V jeden gruby niebieski 12 v i gruby czarny (chyba masa). niech ktoś poradzi bo nie chce spalić układu sterującego lub czegoś jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matix80 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 zrobione w warsztacie koszt 600zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jacek Jawilak Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Tez załatwiłem w oczekiwaniu na części zmostkowałem bezpiecznik termiczny (mam nadzieję że nie spłonę części zamówione i czekam. W aso gdzie mieszkam zażyczyli sobie 150Euro plus robocizna (stwierdzili że to 2-3 godzin (20 Euro za godz) Złodziejstwo w biały dzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Odswierzam temat. Wyciagniecie sterownika to doslownie 5 min dla wygimnastykowanego czleka, dla piwosza 10 min ;-), kluczem nasadowym 8 z mala grzechotka odkrecamy 2 srubki i wyciagamy caly modul. I teraz uwaga. Jezeli wasz nawiem wogole nie dmucha wymieniamy tylko bezpiecznik pradowo-termiczny. Jest problem z dostaniem oryginalu 2A/140 stopni. Mozna zastosowac zblizony 1A/140, 3A/140( ja zalozylem 3A/130 taki akurat mialem i tez chodzi) . Jezeli dmucha na max zostal uszkodzony na 99% tranzystor sterujacy K2500 NEC. Tranzystor praktycznie nie do dostania, natomiast swietnie jak na razie radzi sobie u mnie zamiennik IRFP 150. Teraz najwazniejsze dlaczego to pada. W/g mojej teorii w zwiazku ze zuzyciem sie silnika nawiewu (a dokladnie komutatora i szczotek) pobierany jest z czasem coraz wiekszy prad nawet o +3A w skutek czego pada najpierw bezpiecznik lub/i/ potem tranzystor. Najlepszym pewnie rowiazaniem jest wymiana modulu i wentylatora. Lub jego reanimacja poprzez wyczyszczenie komutatora i wymiane szczotek. Dla niedoswiadczonych elektronikow informacja a dzien dzisiejszy taki modol sterujacy w ASO kosztuje 180 zł. Wymiana tak jak napisalem 5 min. Mam kilka zdjec co i jak i gdzie wiec jak bedzie potrzeba moge je gdzies zawiesic. Poniewaz otrzymalem kilka maili z prosba o zdjecia podaje ponizej linki do nich : http://www.czerski.net/p12/1.jpg http://www.czerski.net/p12/2.jpg http://www.czerski.net/p12/3.jpg http://www.czerski.net/p12/4.jpg http://www.czerski.net/p12/5.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SzAkAl Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 mam podobny problem a ze nic innego nie znalazlem to dolanczam sie do tego tematu mam taki problem w aucie ze jak ustawie temp na 18*C to na maksa mrozi jak ustawie na 18,5*C to na maksa grzeje wie moze ktos co jest grane ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość remi2000 Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Panowie, może ktoś wie, czy w sedanie P12 z wylotów pod tylną szybą winno dmuchać powietrze ?,bo u mnie jest martwo, niezależnie od ustawień klimy :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 mam podobny problem a ze nic innego nie znalazlem to dolanczam sie do tego tematu mam taki problem w aucie ze jak ustawie temp na 18*C to na maksa mrozi jak ustawie na 18,5*C to na maksa grzeje wie moze ktos co jest grane ?? SzAkAl mysle ze jest to problem z termostatem a nie regulatorem obrotow. Sprawdzilbym jeszcze (niestety w ASO) czy sie cos z oprogramowaniem komputera nie porobilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szemek Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Osobom, które trafią do tego wątku z wyszukiwarki (tak jak np. ja) proponuję zajrzeć także do tego wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Też miałem problem z nadmuchem i dziś znajomy elektronik mi to zrobił w 20 min. A mianowicie nadmuch w ogóle i na żadnym biegu nie chodził. Niby bezpiecznik termiczny lub cały moduł koło pedału gazu walnięty. A tu ZONK wystarczyło luty jeszcze raz przegrzać (czyli roztopić i chwile podgrzać) i wszystko śmiga. Typowe zjawisko "zimnych lutów". Widać dostawca modułu jest kiepskim podwykonawcą. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bastard Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 też to miałem, koszt modułu sterowania nawiewem w aso 180 zł za robotę chcieli 130, sam sobie to zrobiłem dzieki fachowej instrukcji zamieszczonej na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.