Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka silnika


nemo
 Share

Recommended Posts

Swici się pomarańczowa kontrolka,silnik zimny brak mocy,trzeba podrzać silnik 2-3 minutki,ijedzie,5 bieg brak mocy,max szybkość 80-100 km/ha,i jakby większe spalanie.Paliwo jest ok. na kompie pokazuje uboga miesznka .Co robic ? w serwisie powiedzieli że najlepiej jakby sztanęła w ogóle paranoja-Władek

Link to comment
Share on other sites

U mnie winny jest przepływomierz powietrza. Objawy takie, że na zimnym mocy ma bardzo mało, po rozgrzaniu mocy przybywa. W te duże mrozy raz miałem tak, że max udało mi się samochód do 107km/h rozpędzić, w drodze powrotnej jechał prawie bezproblemowo (chwilowo blisko 120km/h, nie na max możliwości)

Link to comment
Share on other sites

a ja bym sprawdzil lambde ktora moze oszukiwac i podawac za ubogo i nie pojedzie

Link to comment
Share on other sites

Podczas przyśpieszania ECU pomija regulację wg. lambdy i przechodzi z closed loop na open loop... czyli mówiąc prosto olewa wskazania sondy i ładuje dawkę paliwa nie patrząc na skład stechiometryczny (stworzony dla poprawnej pracy katalizatora). Poza tym, sondy nie pracują na zimnych silnikach, a przecież zimnym silnikiem też możemy przycisnąć. Więc lambda na 100 nie.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki podpowiedzi,dziś wymieniłem sonde kontrolka przestała świecic,ale mocy brak nadal z mechanikiem uznaliśmy że przeplywomierz,odłączył przepływke i autko hula. No ale jest problem bo nie można kupić samej przepływki,w slepie a także w serwisie powiedzieli że przepływka to jest integralna razem z przepustnicą no i cena powalająca 3450 PLN-kurde za co? jestem niepełnosprawny dla mnie to kupa kasy,może wiecie gdzie to skombinować ? :sylwester:

 

Dodano: Pią 23 Sty, 2009 19:50

podaje nr tel;0605403166 email-nwladek1@neostrada.pl :sylwester: :sylwester:

Link to comment
Share on other sites

na szrociku lub allegro....

I zatluc wszystkich co zajmuja miejsca niepelnosprawnym na parkingu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sam woze niepelnosprawnego i wiem jak to jest :< masakra w tej polsce

Link to comment
Share on other sites

Przypuszczam, że może wystarczy przeczyścić przepływomierz? Zdejm filtr powietrza, odkręć jego dolną część, masz wtedy przed sobą przepustnicę zakrytą siateczką metalową. Możesz spróbować wyciągnąć siatkę, ale to nie takie proste. Ale możesz też przyjrzeć jej się uważnie, i patrząc z góry w jej tylnej części zauważysz kanalik a w nim cienki drucik (kilka mm). Kup spray do czyszczenia gaźników, śrubokręcikiem powiększ oczko w metalowej siatce, tak aby wsunąć rureczkę spraya i wypsykaj ten drucik. Tylko go nie dotykaj. Zauważ, czy po czyszczeniu jest czystszy, cieńszy?

Złóż wszystko i odpal silnik. Może ciężej zapalić, bo go ciut podlejesz sprayem. Jeżeli to nie pomoże, to prawdopodobnie wtedy wymiana.

A ma ten mechanik jakiś tester? Albo możliwość miernikiem zmierzenia napięcia na przepływomierzu na b. jałowym i na np dokładnie 1000obr/min? Wtedy powiedziałbym Ci dokładnie co i jak.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli to auto sprzed liftu, a zapewne tak, to przeczytaj też przyklejony temat o regeneracji przepływomierza. Zaszkodzić nie zaszkodzi, a pomóc może ;).

Link to comment
Share on other sites

dzięki za podpowiedzi,na wtorek jestem umówiony z elektrnikiem,sam się za to niebiore-władek

 

[ Dodano: Czw 29 Sty, 2009 14:28 ]

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi,była to wina przepływomierza coś tam pomajstrował przy przepływce i nie to autko,nie dało sie na maxa wyprubować bo warunki na drodze b,kiepskie zima wróciła.no ale na 7 nawierzchnia czarna było 2km. pod gorke i pusta droga no i ,TUP TUSIA pokazała pazur!!!!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D -Władek

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Po 6 miesiącach od regeneracji przepływki dziś zapaliła się kontrolka,narazie nie zauważyłem jakichś niepojących objawów,spadku mocy czy gasnięcia silnika itp.

Ale,jest jeden objaw niewiem czy jest ztym związek,poprzejechaniu jakichś 200km w niemal ciągle przy ruszaniu wkorku bez trzymania hamulca ręcznego słychać było pisk jakby z hamulca,dzis po 70 km ten pisk zaczął się powtarzać i pózniej zapaliła się kontrolka silnika.

Może coś doradzicie bo niewiem czy można kolejny raz regenerować przepływke,czy może to cos innego,narazie jeszcz nie podpinałem do kompa-Władek

Link to comment
Share on other sites

Ten "pisk" przy ruszaniu (rozumiem, że hamulców) to może być objaw nieodpuszczajacych hamulców, a to może być spowodowane zatartymi tłoczkami. Mi w Hondzie nie opuszczają do końca tylne zaciski i potrafi czasem zacząć "szurać" albo raz nawet usłyszałem popiskiwanie. Co ciekawe - tarcze z tyłu się nie grzeją...

 

W Micrze z tyłu masz bębny, tak więc pewnie przednie zaciski powoli klasyfikują się do regeneracji. Z tym bym jednak się wstrzymał...

 

A kontrolka? Niestety, ale sama kontrolka zbyt wiele nie mówi... Coś mu nie podpasowało z silnikiem, możliwe, ze wykrył błąd sondy/przepływomierza/innego czujnika który pojawił się ot tak jeden raz, ale równie dobrze coś może powoli zaczynać szwankować... U nas w Micrze zdarzało sie, że czasem ot tak zapalała się kontrolka i po paru dniach/godzinach gasła.

 

jeśli nie zgaśnie to jedź na komputer i niech sprawdzą co to takiego.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...