danolek Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 wiem,ze temat walkowany wiele razy ale czy moglby mi ktos jak dziecku wytlumaczyc jaka podkladke i gdzie podlozyc aby podniesc drzwi (stukaja o zamek przy zamykaniu) ? w poprzednich postach wyczytalem np. : Odkręcilem zawias dolny od drzwi,podłożyłem dystans 3 podklądki między drzwi a zawias i przykręciłem zawias ,drzwi poszły wyżej miedzy drzwi a zawias? a co to da? co najwyzej odsuniecie od zawiasu a nie podniesienie ich. posluze sie rysunkiem z haynes'a. gdzie dac podkladke?? : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Też nie wiem o co chodzi sensownie z tymi podkładkami. Fachowo robisz to tak: ściągasz drzwi, dajesz zawiasy do tokarza, dorobi on nową tulejkę w miejsce starej wyrobionej i masz praktycznie nowe zawiasy dożywotnio. Koszt niewielki, skuteczność naprawy 100%, pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
z2maciek Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 To jest tak: Drzwi mają dwa zawiasy - na górze i na dole. Każdy zawias jest z jednej strony przykręcony do karoserii a z drugiej do drzwi. Podkładki należy podłożyć pod śruby mocujące dolny zawias do drzwi. Tam są dwie śruby. Pod obie taką samą podkładkę. Ja tą metodą dawno temu naprawiłem drzwi w sunny. Po dziś dzień chodzą jak złoto więc moim zdaniem nie ma sensu bawić się z dorabianiem czy wymienianiem zawiasów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Ale powiększasz szczelinę między drzwiami a błotnikiem. Są tacy, u których ten paten nie przejdzie właśnie z tego względu. No ale to prawie kwestia gustu, pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
z2maciek Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Hm czy powiększam... no masz rację minimalnie powiększam ale patrzyłem i w sunnym ta różnica jest na oko nie do zauważenia, chociaż luz był dość znaczny. W sumie to nie przeczę że pewnie lepiej wymienić zawiasy czy ich sworznie. Tyle że za pomocą podkładek uzyskałem 100 % rozwiązanie problemu, a kosztowało mnie to 15 minut pracy i ani grosza pieniędzy więc polecam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danolek Posted January 25, 2009 Author Share Posted January 25, 2009 sciaganie drzwi odpada. ale tak na logike co mi da zalozenie podkladki na srube? to zmieni cos w plaszczyznie poziomej nie pionowej,a skoro drzwi sie opuscily,to chce je podniesc,a nie odsunac do tylu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowak1 Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 wiem,ze temat walkowany wiele razy ale czy moglby mi ktos jak dziecku wytlumaczyc jaka podkladke i gdzie podlozyc aby podniesc drzwi (stukaja o zamek przy zamykaniu) ? w poprzednich postach wyczytalem np. : Odkręcilem zawias dolny od drzwi,podłożyłem dystans 3 podklądki między drzwi a zawias i przykręciłem zawias ,drzwi poszły wyżej miedzy drzwi a zawias? a co to da? co najwyzej odsuniecie od zawiasu a nie podniesienie ich. posluze sie rysunkiem z haynes'a. gdzie dac podkladke?? : Obrazek Pytanie do tych co sciagali: czy zawiasy mają pomalowaną powierzchnie którą przylegają do innych elementów? kupiłem nowe i chciałem je pomalować przed założeniem, z tym ze nie wiem czy malowac tez te powierzchnie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitko Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Geometria się kłania! Jak dasz podkładki pod dolny zawias to fakt, ze się dołem odsuną minimalnie ale też górny róg przy słupku środkowym pójdzie do góry. Drzwi opadają bo od ciężaru wyrabiają się tuleje dolna i górna po przeciwnych stronach. Najlepiej kupić zawias górny albo obydwa od anglika i przełożyć, bo z reguły pasażer rzadziej jeździ niż kierowca i mniej się wyrabia zawias. Ale oprócz tego można zrobić tak jak było już pisane i ja tak zrobiłem. Poluzować śruby górnego zawiasu -te co przykręcają zawias do nadwozia (nie drzwi), podłożyć najlepiej skórę pod dół drzwi, potem deseczkę (w pionie patrząc pod klamką) i pod to lewarek. Delikanie podnieść i dokręcić śruby. Ale wczęśniej po poluzowaniu śrub trzeba odbić zawias bo jest oprócz śrub jeszcze na jakimś kleju lub silkonie. Otwory na śruby mają na tyle luzu, że skompesuje się luz wyrobionych tulei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Geometria się kłania! Jak dasz podkładki pod dolny zawias to fakt, ze się dołem odsuną minimalnie ale też górny róg przy słupku środkowym pójdzie do góry. Drzwi opadają bo od ciężaru wyrabiają się tuleje dolna i górna po przeciwnych stronach. Najlepiej kupić zawias górny albo obydwa od anglika i przełożyć, bo z reguły pasażer rzadziej jeździ niż kierowca i mniej się wyrabia zawias. Ale oprócz tego można zrobić tak jak było już pisane i ja tak zrobiłem. Poluzować śruby górnego zawiasu -te co przykręcają zawias do nadwozia (nie drzwi), podłożyć najlepiej skórę pod dół drzwi, potem deseczkę (w pionie patrząc pod klamką) i pod to lewarek. Delikanie podnieść i dokręcić śruby. Ale wczęśniej po poluzowaniu śrub trzeba odbić zawias bo jest oprócz śrub jeszcze na jakimś kleju lub silkonie. Otwory na śruby mają na tyle luzu, że skompesuje się luz wyrobionych tulei. Robiłem dokładnie tak samo. lewarek przez styropian i wio. Co do odbijania tej masy którą są oblepione zawiasy to u mnie to puściło przy podnoszeniu drzwi lewarkiem tak że nie ma praktycznie śladu po jakimś dłubaniu czy czymś podobnym. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danolek Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 Geometria się kłania! Jak dasz podkładki pod dolny zawias to fakt, ze się dołem odsuną minimalnie ale też górny róg przy słupku środkowym pójdzie do góry. Drzwi opadają bo od ciężaru wyrabiają się tuleje dolna i górna po przeciwnych stronach. Najlepiej kupić zawias górny albo obydwa od anglika i przełożyć, bo z reguły pasażer rzadziej jeździ niż kierowca i mniej się wyrabia zawias. Ale oprócz tego można zrobić tak jak było już pisane i ja tak zrobiłem. Poluzować śruby górnego zawiasu -te co przykręcają zawias do nadwozia (nie drzwi), podłożyć najlepiej skórę pod dół drzwi, potem deseczkę (w pionie patrząc pod klamką) i pod to lewarek. Delikanie podnieść i dokręcić śruby. Ale wczęśniej po poluzowaniu śrub trzeba odbić zawias bo jest oprócz śrub jeszcze na jakimś kleju lub silkonie. Otwory na śruby mają na tyle luzu, że skompesuje się luz wyrobionych tulei. to jest konkretna odpowiedz. czyli reansumujac : odkrecamy zawias na gorze przy nadwoziu oraz zawias na dole przy drzwiach,podnosimy drzwi.dajemy podkladke na sruby na dole przy dzwiach,dokrecamy wszystko. czy sie myle? i jaka dac podkladke gruba? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Ja bym spróbował na razie bez podkładek na samym zawiasie spróbować tak jak pisałem. Podkładamy lewarek pod drzwi poluzowujemy śruby które mocują zawiasy dolne i górne do nadwozia i podkręcamy trochę lewarkiem. Dokręcamy śruby, ściągamy lewarek i patrzymy jakie efekt. Ewentualnie poprawiamy. Tyle na temat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danolek Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 dzieki wielkie,dzisiaj sprobuje wyregulowac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 U mnie z kolei strasznie szumi u pasarzera po lewej ( tył ). Do zimy tego nie było. Czy te podniesienie drzwi coś da, czy macie cos innego na to. Te zaczeby do zamka są jakoś regulowane, czy e tam? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danolek Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 U mnie z kolei strasznie szumi u pasarzera po lewej ( tył ). Do zimy tego nie było. Czy te podniesienie drzwi coś da, czy macie cos innego na to. Te zaczeby do zamka są jakoś regulowane, czy e tam? to raczej uszczelki. co do zawiasow - jak sie dostac do mocowan przy nadwoziu bez sciagania blotnika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitko Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Trzeba zdjąć koło i zdemontować nadkole plastikowe. Wtedy z trudem ale odpowiednim kluczem da się odkręcić śruby zawiasów. Nie pamiętam ale chyba jedną ze śrub zawiasu da się też poluzować przy otwartych drzwiach. Ja dolnego zawiasu nie odkrecałem tylko górny i to wystarczyło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danolek Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 no to zostane przy podkladkach. a tak w kwestii techniczno-demontazowej - jak odkrece tylko nakretki z dolnego zawiasu to zejdzie mi zawias,czy tez trzeba wyjac sworzen,czy ktos ma trzymac te drzwi czy sam sobie poradze,podeprzec lewarkiem przy operacji z samymi podkladkami na dolnym zawiasie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawa Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 przerabiałem ten temat jak tylko kupiłem swoje auto. wydarły mi się tulejki górnej zawiasy. wziąłem się odrazu do roboty bo szkoda zamka a wymiana zawiasy i tak nie minie. wsadziłem używaną od " anglika" i jest git tam kierowca jest z prawej więc lewe są mało chodzone. [ Dodano: Wto 27 Sty, 2009 22:42 ] najpierw poruszaj drzwiami i sprawdź jakie masz i gdzie luzy w zawiasach. jak są spore to lepiej wymienić zawiase i dopiero regulować. otwory w zawiasach od strony słupka są troche większe niż śruba.luzuje się nakrętki przy słupku i reguluje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danolek Posted January 28, 2009 Author Share Posted January 28, 2009 narazie nie chce chce wymieniac zawiasow. pytam wiec o 'podkladkowanie' ponownie - czy po odkreceniu nakretek od srub w drzwiach przy zawiasie dolnym zawias wyjdzie czy tez trzeba wyjmowac sworzen? podpierac drzwi na lewarek czy tez ktos ma je trzymac? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawa Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 poluzuj dolną zawiasę przy słupku i spróbuj przesunąć w stronę tyłu samochodu przez co automatycznie drzwi od strony zamka powinny się podnieść Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.