Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] regulacja opuszczonych drzwi


danolek
 Share

Recommended Posts

wiem,ze temat walkowany wiele razy ale czy moglby mi ktos jak dziecku wytlumaczyc jaka podkladke i gdzie podlozyc aby podniesc drzwi (stukaja o zamek przy zamykaniu) ? w poprzednich postach wyczytalem np. : Odkręcilem zawias dolny od drzwi,podłożyłem dystans 3 podklądki między drzwi a zawias i przykręciłem zawias ,drzwi poszły wyżej

 

miedzy drzwi a zawias? a co to da? co najwyzej odsuniecie od zawiasu a nie podniesienie ich.

 

posluze sie rysunkiem z haynes'a. gdzie dac podkladke?? :

 

Untitled-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Też nie wiem o co chodzi sensownie z tymi podkładkami.

Fachowo robisz to tak: ściągasz drzwi, dajesz zawiasy do tokarza, dorobi on nową tulejkę w miejsce starej wyrobionej i masz praktycznie nowe zawiasy dożywotnio. Koszt niewielki, skuteczność naprawy 100%,

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

To jest tak:

Drzwi mają dwa zawiasy - na górze i na dole. Każdy zawias jest z jednej strony przykręcony do karoserii a z drugiej do drzwi.

Podkładki należy podłożyć pod śruby mocujące dolny zawias do drzwi. Tam są dwie śruby. Pod obie taką samą podkładkę.

Ja tą metodą dawno temu naprawiłem drzwi w sunny. Po dziś dzień chodzą jak złoto więc moim zdaniem nie ma sensu bawić się z dorabianiem czy wymienianiem zawiasów.

Link to comment
Share on other sites

Ale powiększasz szczelinę między drzwiami a błotnikiem. Są tacy, u których ten paten nie przejdzie właśnie z tego względu. No ale to prawie kwestia gustu,

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Hm czy powiększam... no masz rację minimalnie powiększam ale patrzyłem i w sunnym ta różnica jest na oko nie do zauważenia, chociaż luz był dość znaczny.

W sumie to nie przeczę że pewnie lepiej wymienić zawiasy czy ich sworznie. Tyle że za pomocą podkładek uzyskałem 100 % rozwiązanie problemu, a kosztowało mnie to 15 minut pracy i ani grosza pieniędzy więc polecam.

Link to comment
Share on other sites

sciaganie drzwi odpada.

 

ale tak na logike co mi da zalozenie podkladki na srube? to zmieni cos w plaszczyznie poziomej nie pionowej,a skoro drzwi sie opuscily,to chce je podniesc,a nie odsunac do tylu.

Link to comment
Share on other sites

wiem,ze temat walkowany wiele razy ale czy moglby mi ktos jak dziecku wytlumaczyc jaka podkladke i gdzie podlozyc aby podniesc drzwi (stukaja o zamek przy zamykaniu) ? w poprzednich postach wyczytalem np. : Odkręcilem zawias dolny od drzwi,podłożyłem dystans 3 podklądki między drzwi a zawias i przykręciłem zawias ,drzwi poszły wyżej

 

miedzy drzwi a zawias? a co to da? co najwyzej odsuniecie od zawiasu a nie podniesienie ich.

 

posluze sie rysunkiem z haynes'a. gdzie dac podkladke?? :

 

Obrazek

 

Pytanie do tych co sciagali: czy zawiasy mają pomalowaną powierzchnie którą przylegają do innych elementów?

kupiłem nowe i chciałem je pomalować przed założeniem, z tym ze nie wiem czy malowac tez te powierzchnie...

Link to comment
Share on other sites

Geometria się kłania! Jak dasz podkładki pod dolny zawias to fakt, ze się dołem odsuną minimalnie ale też górny róg przy słupku środkowym pójdzie do góry. Drzwi opadają bo od ciężaru wyrabiają się tuleje dolna i górna po przeciwnych stronach. Najlepiej kupić zawias górny albo obydwa od anglika i przełożyć, bo z reguły pasażer rzadziej jeździ niż kierowca i mniej się wyrabia zawias. Ale oprócz tego można zrobić tak jak było już pisane i ja tak zrobiłem. Poluzować śruby górnego zawiasu -te co przykręcają zawias do nadwozia (nie drzwi), podłożyć najlepiej skórę pod dół drzwi, potem deseczkę (w pionie patrząc pod klamką) i pod to lewarek. Delikanie podnieść i dokręcić śruby. Ale wczęśniej po poluzowaniu śrub trzeba odbić zawias bo jest oprócz śrub jeszcze na jakimś kleju lub silkonie. Otwory na śruby mają na tyle luzu, że skompesuje się luz wyrobionych tulei.

Link to comment
Share on other sites

Geometria się kłania! Jak dasz podkładki pod dolny zawias to fakt, ze się dołem odsuną minimalnie ale też górny róg przy słupku środkowym pójdzie do góry. Drzwi opadają bo od ciężaru wyrabiają się tuleje dolna i górna po przeciwnych stronach. Najlepiej kupić zawias górny albo obydwa od anglika i przełożyć, bo z reguły pasażer rzadziej jeździ niż kierowca i mniej się wyrabia zawias. Ale oprócz tego można zrobić tak jak było już pisane i ja tak zrobiłem. Poluzować śruby górnego zawiasu -te co przykręcają zawias do nadwozia (nie drzwi), podłożyć najlepiej skórę pod dół drzwi, potem deseczkę (w pionie patrząc pod klamką) i pod to lewarek. Delikanie podnieść i dokręcić śruby. Ale wczęśniej po poluzowaniu śrub trzeba odbić zawias bo jest oprócz śrub jeszcze na jakimś kleju lub silkonie. Otwory na śruby mają na tyle luzu, że skompesuje się luz wyrobionych tulei.

Robiłem dokładnie tak samo. lewarek przez styropian i wio. Co do odbijania tej masy którą są oblepione zawiasy to u mnie to puściło przy podnoszeniu drzwi lewarkiem tak że nie ma praktycznie śladu po jakimś dłubaniu czy czymś podobnym. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Geometria się kłania! Jak dasz podkładki pod dolny zawias to fakt, ze się dołem odsuną minimalnie ale też górny róg przy słupku środkowym pójdzie do góry. Drzwi opadają bo od ciężaru wyrabiają się tuleje dolna i górna po przeciwnych stronach. Najlepiej kupić zawias górny albo obydwa od anglika i przełożyć, bo z reguły pasażer rzadziej jeździ niż kierowca i mniej się wyrabia zawias. Ale oprócz tego można zrobić tak jak było już pisane i ja tak zrobiłem. Poluzować śruby górnego zawiasu -te co przykręcają zawias do nadwozia (nie drzwi), podłożyć najlepiej skórę pod dół drzwi, potem deseczkę (w pionie patrząc pod klamką) i pod to lewarek. Delikanie podnieść i dokręcić śruby. Ale wczęśniej po poluzowaniu śrub trzeba odbić zawias bo jest oprócz śrub jeszcze na jakimś kleju lub silkonie. Otwory na śruby mają na tyle luzu, że skompesuje się luz wyrobionych tulei.

 

to jest konkretna odpowiedz.

 

czyli reansumujac : odkrecamy zawias na gorze przy nadwoziu oraz zawias na dole przy drzwiach,podnosimy drzwi.dajemy podkladke na sruby na dole przy dzwiach,dokrecamy wszystko. czy sie myle?

 

i jaka dac podkladke gruba?

Link to comment
Share on other sites

Ja bym spróbował na razie bez podkładek na samym zawiasie spróbować tak jak pisałem.

Podkładamy lewarek pod drzwi poluzowujemy śruby które mocują zawiasy dolne i górne do nadwozia i podkręcamy trochę lewarkiem. Dokręcamy śruby, ściągamy lewarek i patrzymy jakie efekt. Ewentualnie poprawiamy. Tyle na temat.

Link to comment
Share on other sites

U mnie z kolei strasznie szumi u pasarzera po lewej ( tył ). Do zimy tego nie było. Czy te podniesienie drzwi coś da, czy macie cos innego na to. Te zaczeby do zamka są jakoś regulowane, czy e tam?

Link to comment
Share on other sites

U mnie z kolei strasznie szumi u pasarzera po lewej ( tył ). Do zimy tego nie było. Czy te podniesienie drzwi coś da, czy macie cos innego na to. Te zaczeby do zamka są jakoś regulowane, czy e tam?

 

to raczej uszczelki.

 

 

co do zawiasow - jak sie dostac do mocowan przy nadwoziu bez sciagania blotnika?

Link to comment
Share on other sites

Trzeba zdjąć koło i zdemontować nadkole plastikowe. Wtedy z trudem ale odpowiednim kluczem da się odkręcić śruby zawiasów. Nie pamiętam ale chyba jedną ze śrub zawiasu da się też poluzować przy otwartych drzwiach. Ja dolnego zawiasu nie odkrecałem tylko górny i to wystarczyło.

Link to comment
Share on other sites

no to zostane przy podkladkach.

 

a tak w kwestii techniczno-demontazowej - jak odkrece tylko nakretki z dolnego zawiasu to zejdzie mi zawias,czy tez trzeba wyjac sworzen,czy ktos ma trzymac te drzwi czy sam sobie poradze,podeprzec lewarkiem przy operacji z samymi podkladkami na dolnym zawiasie?

Link to comment
Share on other sites

przerabiałem ten temat jak tylko kupiłem swoje auto. wydarły mi się tulejki górnej zawiasy. wziąłem się odrazu do roboty bo szkoda zamka a wymiana zawiasy i tak nie minie. wsadziłem używaną od " anglika" i jest git tam kierowca jest z prawej więc lewe są mało chodzone. :)

 

[ Dodano: Wto 27 Sty, 2009 22:42 ]

najpierw poruszaj drzwiami i sprawdź jakie masz i gdzie luzy w zawiasach. jak są spore to lepiej wymienić zawiase i dopiero regulować. otwory w zawiasach od strony słupka są troche większe niż śruba.luzuje się nakrętki przy słupku i reguluje.

Link to comment
Share on other sites

narazie nie chce chce wymieniac zawiasow.

pytam wiec o 'podkladkowanie' ponownie - czy po odkreceniu nakretek od srub w drzwiach przy zawiasie dolnym zawias wyjdzie czy tez trzeba wyjmowac sworzen? podpierac drzwi na lewarek czy tez ktos ma je trzymac?

Link to comment
Share on other sites

poluzuj dolną zawiasę przy słupku i spróbuj przesunąć w stronę tyłu samochodu przez co automatycznie drzwi od strony zamka powinny się podnieść

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...