Guest wolkas Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Kilka dni temu pisałem o niniejszym problemie, niestety nie otrzymałem żadnej odpowiedzi co może być przyczyną poniższego problemu. Postanowiłem więc, iż opisze wszystko jeszcze raz nieco dokładniej. A więc po odpaleniu silnika i ruszeniu wszystko jest ok, jednak już po 2-3 minutach(jak przypuszczam znaczenie może tu mieć rozgrzanie silnika), powyżej 2 tysięcy obrotów zaczyna się pojawiać szum z okolic deski rozdzielczej po stronie pasażera. Wraz ze wzrostem obrotów szum się nasila do tego stopnia, iż nawet włączone radio nie jest w stanie go zagłuszyć. Wystarczy wcisnąć sprzęgło i szum ustaje całkowicie. Wczoraj wymieniłem filtr jednak problem pozostał. Samochód o którym mowa to Primera p11 2.0 benzyna, rocznik 1998. Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie gdzie może tkwić problem. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest berni275 Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 a nie jest tak, że im wyższe obroty ty szybciej chodzi wiatrak od wentylacji.U mnie tak jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wolkas Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 a nie jest tak, że im wyższe obroty ty szybciej chodzi wiatrak od wentylacji.U mnie tak jest. ten szum występuje niezależnie od nawiewu. Nawet jak wyłącze nawiew to szum pozostaje :029: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafp11 Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Jeżeli szum zanika całkowicie po wciśnięciu sprzęgła to przyczyną jest układ przeniesienia napędu. Rozumiem, że ten szum pojawia się wtedy gdy auto jest ruchu. Sprawdź czy szum ten pojawia się gdy auto jedzie na luzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wolkas Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Jeżeli szum zanika całkowicie po wciśnięciu sprzęgła to przyczyną jest układ przeniesienia napędu. Rozumiem, że ten szum pojawia się wtedy gdy auto jest ruchu. Sprawdź czy szum ten pojawia się gdy auto jedzie na luzie. Gdy auto jedzie na luzie szum zanika zupełnie. Pojawia się on wraz ze wzrostem obrotów niezależnie od biegu na którym jadę. Nie mam pojęcia co może być przyczyną, ale szum coraz bardziej mnie irytuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pabloo4 Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 A może przyczyna tkwi w łożysku oporowym sprzęgła? Stąd może ten szum? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 opisz no to jeszcze raz. auto stoiiii dodajesz gazu szumi wciskasz sprzęgło nadal jest silnik na obrotach szum ustaje takkk???? z której strony to słychać???czy tez jak jedziesz . opisz czy szum ustaje przy spadku obrotów silnika spadku prędkosci czy tylko po wciśnięciu sprżegła???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wolkas Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 opisz no to jeszcze raz. auto stoiiii dodajesz gazu szumi wciskasz sprzęgło nadal jest silnik na obrotach szum ustaje takkk???? z której strony to słychać???czy tez jak jedziesz . opisz czy szum ustaje przy spadku obrotów silnika spadku prędkosci czy tylko po wciśnięciu sprżegła???? Gdy autko stoi i dodaje gazu i rosną obroty to tego szumu za bardzo nie słychać. Problem pojawia sie w czasie jazdy. Wraz ze wzrostem obrotów szum sie nasila. Powyżej 2000 obrotów staje się on uciążliwy dla ucha. W momencie wciśnięcia sprzęgła szum automatycznie ustaje. Im wyższe obroty tym szum większy. Przykładowo jadąc 100km/h mam 2600 obrotów na 5 biegu, silnik pracuje cicho a raczej szum go zagłusza. Szum dobiega z prawej strony deski rozdzielczej, trudno mi dokładnie zlokalizowac skąd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazii666 Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Troche to dziwne, bo jak: Auto stoi na luzie i dodajesz gazu to jest ok tak? Jak jedziesz na biegu to słychać sum? Jak jedziesz ale auto jest na luzie to szumu nie ma Jak jedziesz na bieu ale na wciśniętym sprzęgle to tego nie ma Jak jedziesz na biegu z wciśniętym sprzęgłem ale z dodanym gazem na ogroty ok 3000 to też tego nie ma, tak? No to łożysko dociskowe się kłania tylko dlaczego słyszychać je od strony pasażera??????? Może to łożysko podpory półosiki tylko że je było by słychać cały czas podczas jazdy. A może skrzynia biegów i jej łożyska (olej w niej sprawdzałeś ?) Dziwne to naprawde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wolkas Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Małe sprostowanie. Podczas stania jak dodaje gazu to również szumi. Będe jeszcze musial sprawdzić jak jest gdy wcisne sprzęgło i dodam gazu bo tak jeszcze nie sprawdzałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 na moje oko to ci coś w silniku szumi bo przecież jak jedziesz i wcisniesz sprżegło to obroty spadaja i dlatego przestaje chyba ze trzymasz jednocześnie gaz i sprzęgło. a na postoju nie szumi na pewno????? najpierw dokładnie w jakich warunkach a pózniej dopiero bedziemy myslec co to. sory nie doczytałem czyli na postoju też szumi. na postoju wcisni sprżegło i zobacz .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wolkas Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 na moje oko to ci coś w silniku szumi bo przecież jak jedziesz i wcisniesz sprżegło to obroty spadaja i dlatego przestaje chyba ze trzymasz jednocześnie gaz i sprzęgło. a na postoju nie szumi na pewno????? najpierw dokładnie w jakich warunkach a pózniej dopiero bedziemy myslec co to. sory nie doczytałem czyli na postoju też szumi. na postoju wcisni sprżegło i zobacz .... Właśnie tak zrobie, sprawdze to jutro rano i zobaczymy. Dziwne jest jeszcze to, że po odpaleniu silnika przez kilka minut tego szumu nie ma, a jeśli nawet jest to minimalny i dopiero po 2-3 minutach szumi juz na całego:/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 sprawdz bedzie wiadomo czy skrzynia czy coś z osprzetem silnika paski pompy itp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wolkas Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 sprawdz bedzie wiadomo czy skrzynia czy coś z osprzetem silnika paski pompy itp A więc sprawdziłem. Szumi zawsze jak jest na obrotach, to znaczy jak dodam gazu przy wcisniętym sprzęgle i obroty wzrosną to zaczyna szumieć. Niezależnie czy robie tak jadąc czy stojąc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitko Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Może to być szum od pompy wody bądź łożyska alternatora lub pompy wspomagania. Są po stronie pasażera a z reguły elementy wirujace im szybciej się kręcą tym głośniejszy wydają odgłos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 no dokładnie kolega wyzej ci napisał . od razu wydało mi sie to podejrzane i stawiałem na osprzęt silnika . wiec w pierwszej kolejności paski wymontowywuj i nasłuchuj 2.0 silnik czyli pompa wody albo alternator ewentualnie pompa wspomagania. opcjonalnie spręzarka klimy jesli masz . najpierw zdejmujesz mały pasek napędzający tylko pompe wspomagania odpalasz sluchasz. pózniej zdejmujesz wielki pasek odpalasz sluchasz nie za długo bo nie pracuje pompa wody. paski masz zdjęte krecisz po kolei wszystkimi kołami ręką sluchasz czy któreś podejrzanie nie szumi. na koniec jesli to nie przyniesie efektu i na zdjetych paskach dalej szumi to pan łańcuch . nie tylko dzwoni lubi sobie też nieżle szurac po płozach. stawiam na pompe od wspomagania. daj znać do czego doszedleś . pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wolkas Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Wielkie dzięki za pomoc:) Trzeba się wziąć do roboty. Jak zlokalizuję przyczynę to dam znać. Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest abram Posted April 18, 2009 Share Posted April 18, 2009 Witam koledzy musze sie was zapytac bo nie mam pojecia co to moze byc tak jak temat własnie dochodza mnie dziwne odglosy z komory silnika tylko to troche inaczej niz u kolegi wyzej u mnie na wyzszych obrotach wydobywa sie bardzo dziwny dzwiek nawet nie wiem do czego go porownac.tak sam jest w czasie jazdy jak i na luzie szczegolnie jak dam mu troche obrotów.to napewno nie klima bobyła wyłaczona .moze to kiepski opis ale moze ktos wie....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.