Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 2.2di wymiana uszczelki pod głowicą


Guest mbit
 Share

Recommended Posts

zdążyłem kupić i ....

początki uszkodzenia uszczelki na razie pojawia się delikatne ciśnienie w układzie chłodzenia i wypycha płyn do zbiorniczka z chłodnicy po ostygnięciu nie wraca a otwierając korek chłodnicy słychać bardzo cichy syk przez chwilę więc pewnie padła uszczelka . a teraz pytanie do tych " szczęściarzy " co wymieniali uszczelkę w okolicach Warszawy ILE TO KOSZTUJE wszystko w komplecie bo pewnie trzeba splanować i przejrzeć co nieco no i gdzie robią w okolicy Warszawy bez naciągania najlepiej od południowej strony pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

A masz "masło" w zbiorniczku? Jak nie to raczej nie uszczelka. Jak bardzo podnosi ci się poziom? Bo podczas pracy i po rozgrzaniu trochę się podniesie i na bank odkręcając korek chłodnicy zasyczy.

Link to comment
Share on other sites

zdążyłem kupić i ....

początki uszkodzenia uszczelki na razie pojawia się delikatne ciśnienie w układzie chłodzenia i wypycha płyn do zbiorniczka z chłodnicy po ostygnięciu nie wraca a otwierając korek chłodnicy słychać bardzo cichy syk przez chwilę więc pewnie padła uszczelka . a teraz pytanie do tych " szczęściarzy " co wymieniali uszczelkę w okolicach Warszawy ILE TO KOSZTUJE wszystko w komplecie bo pewnie trzeba splanować i przejrzeć co nieco no i gdzie robią w okolicy Warszawy bez naciągania najlepiej od południowej strony pozdrawiam

 

Na razie to co napisałeś, to idealny opis uszkodzonego korka chłodnicy.

 

Jeżeli to uszczelka lub pęknięta głowica to musisz dodatkowo mieć problemy z temperaturą silnika, w czasie jazdy wskazówka powinna opadać i iść do góry, oraz powinno chwilami zanikać ogrzewanie w kabinie. "masła" , czyli oleju w chłodnicy wcale mieć nie musisz, bo nie zawsze olej miesza się z płynem. Wystarczy, że kompresja uchodzi do kanału chłodniczego, który jest najbliżej cylindrów - i tak się dzieje w większości przypadków.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

"masła" nie ma temperatura jest ok i nie waha się problem z ogrzewaniem był temperatura powietrza z nagrzewnicy zaczęła spadać na wolnych obrotach ale przy szybszych zrobiło się ciepło w kabince ( na zewnątrz było -16) dolałem wtedy płyn do "max "i przejeździłem już 1500km płyn w zbiorniku na ciepłym silniku zalany jest na max podwyższa się później około 2-3 cm nad "max" oleju nie ubywa ani nie przybywa co z korkiem ???? chyba kupię wydaje się sprawny i drożny ale.. nie wiem ale czuje zapach spalin z chłodnicy ale tylko ja moi koledzy niestety nie wyczuwają nic jestem już przewrażliwiony . A co z cenami???

Link to comment
Share on other sites

Kolego, wyczuwasz spaliny nosem?:)

Nie chodzi o to, aby korek był drożny, tylko o to, aby działał jak zawór. Jesteś pewien, że działa on poprawnie? Korek kosztuje 40zł, wymiana uszczelki może i 1000zł więc sam pomyśl. Na razie nic z tego co napisałeś nie wskazuje na uszczelkę - mówię raz jeszcze.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli to uszczelka lub pęknięta głowica to musisz dodatkowo mieć problemy z temperaturą silnika, w czasie jazdy wskazówka powinna opadać i iść do góry, oraz powinno chwilami zanikać ogrzewanie w kabinie

Żadnych z wymienionych objawów nie miałem w AstrzeII, gdzie miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą wraz z jej planowaniem. Auto jeździło normalnie, temperatura zawsze byłą w połowie, z ogrzewaniem nigdy nie było problemów.

Po wymianie było wszystko ok przez jakiś czas, kiedy później dramatycznie zaczęło ubywać płynu chłodniczego, który musiałem dolewać litrami w ciągu miesiąca.

Samochód był sprawdzany przez kilka godzin, czy przypadkiem nie było gdzieś wycieków, również na pompie wody, wszelkie łączenia itp itd.

W zimie widać było, że dymił na niebiesko. Diagnoza była jedna, pęknięta głowica albo sam blok silnika.

Link to comment
Share on other sites

jadę po korek fakt 40 zł to nie tysiąc obyś miał rację

 

 

Witam,

 

 

Mógłbyś napisać czy zakup korka pomógł?:)

 

ps. mam podobny problem i dzisiaj zauważyłem, że ta wieżyczka, na którą nakręcany jest korek, jest trochę spocona tak jakby wylewał się z niej płyn.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

kolega sprawdził mi zawartość CO2 w płynie w chłodnicy no i był a a przy większych obrotach wypycha płyn z chłodnicy nie wraca z powrotem ze zbiorniczka ot cała historia parametry prawidłowe (temperatura olej )

Link to comment
Share on other sites

Właśnie bardzo dziwne. Gdyby to był silnik benzynowy to jeszcze, ale w dieslu przy tych kompresjach to minimalnie prawdopodobne. Ale słuchaj, gdy to jest uszczelka, to ten problem musi się powiększać. Nie ma opcji, że będzie jakaś malutka nieszczelność i nie będzie się powiększać. Ja na razie nic bym z tym nie robił, poczekałbym na dalszy rozwój wydarzeń.

A czy termostat normalnie się otwiera i na postoju gdy go mocno nagrzejesz to włącza się wentylator chłodnicy?

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

może być jeszcze jedna przyczyna nie powiększania się "usterki" pęknięcie głowicy ot problemik na 2.5 tyś zł

....i to jest właśnie potwierdzenie tego co napisałem wyżej

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

nie było mnie długo ale praca i praca i ...

I po krzyku naprawa zrobiona uszczelka pod głowicą koszt 2000 zł

w cenie :

planowanie

sprawdzenie szczelności głowicy

uszczelniacze zaworów

nowe śruby głowicy

komplet uszczelek

rolka do rozrządu

filtr powietrza i oleju

olej

robocizna

i wszystko

najgorsze z tego wszystkiego są ceny nowych części

a Almerka sobie bzyka

Żadnych z wymienionych objawów nie miałem w AstrzeII, gdzie miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą wraz z jej planowaniem. Auto jeździło normalnie, temperatura zawsze byłą w połowie, z ogrzewaniem nigdy nie było problemów.

Po wymianie było wszystko ok przez jakiś czas, kiedy później dramatycznie zaczęło ubywać płynu chłodniczego, który musiałem dolewać litrami w ciągu miesiąca.

Samochód był sprawdzany przez kilka godzin, czy przypadkiem nie było gdzieś wycieków, również na pompie wody, wszelkie łączenia itp itd.

W zimie widać było, że dymił na niebiesko. Diagnoza była jedna, pęknięta głowica albo sam blok silnika

zastanawia mnie tylko jedna rzecz co to był za serwis który oddał głowice do planowania i zapomniał sprawdzić szczelności koszt od 100 zł przy termicznej do 400zł rentgen a gwarancję dostałeś?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest sushi

Witam. pocztytalem troche na forum i wywnioskowalem, ze u mnie moze tez cos by z uszczelka albo z glowica. Otoż zaczelo sie od zagotowania sie plynu chlodniczego. Wyrzucilo go ze zbiorniczka i pojawil sie bardzo silny swad topionego plastiku w kabinie. wymienilem plyn i termostat i dalej czuje swad. Temperatura w normie(w normie tez byla gdy sie plyn gotowal!!!) a smierdzi strasznie. wywnioskowalem ze moze to byc uszczelka- oby nie. Prosze o porade.pozdr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest kubad

Moje praktycznie jedyne objawy to - spore ubytki płynu chłodniczego: w ciągu kilku dni spada (znika/ wycieka/ wyparowuje) od poziomu max do min, po czym ubytek maleje (no ale i tak dolewam...) :029: Muszę przyznać, że trochę poczytałem o tym problemie i jestem delikatnie zaniepokojony. Nie mam problemów z temperaturą, przebieg (licznikowy) 140 000.

Wersja 1. Nieszczelność układu? - nie widzę żadnych wycieków, oglądałem auto na kanale.

Wersja 2. Pompa chłodnicza? - też nie widziałem by była mokra, oglądałem auto: zgaszone, zimne, odpalone, ciepłe.

Wersja 3. Uszczelka głowicy? - słyszałem coś o maśle w silniku, hehe - nie zauważyłem; nienaturalne dymienie ciężko określić.

Wersja 4. Mikropęknięcie głowicy?

Wersja 5. Korek od chłodnicy?

Może jakieś sugestie. Nawet nie wiem jak się za to zabrać... co na początek sprawdzić?

Link to comment
Share on other sites

Guest kubad

W gruncie rzeczy to wiem, ze sprawy nie rozwiąże przez internet. Bardziej chodzi mi o to, żeby mechanik mi nie zaglądał do silnika jeśli to nie jest konieczne (nie wiadomo na kogo sie trafi). Dziś przeprowadziłem test "ze zgaszeniem ciepłego auta i odpaleniem go po 5-10 minutach". Dym był trochę białawy. Jednak ja nie podejmuje sie stwierdzenia czy tak powinno być czy nie... niektórzy twierdza, ze "po prostu paruje skroplona woda z wydechu".

Pytanie jest takie: czy mechanik w 100% postawi trafna diagnozę? :/

Link to comment
Share on other sites

a jak mamy ci odpowiedzieć? ze tak, ja mam raczej negatywne odczucie, kiedy zajezdzam wydawalo by sie z blachą sprawą ( po fakcie sie o tym przekonuje bo wężyk doprowadzający paliwo cieknie), a znachor (tak nazywam takich mechaników)wywróży że to pompa tylko po oglednym spojrzeniu, akurat najdroższa rzecz do roboty.

Najlepiej popytaj kolegów tych co traktują samochody lepiej niż żony, może ci kogoś polecą.

Link to comment
Share on other sites

panowie zamiast do mechanika proponuję do wróżki,rozumiem uszczelka czy pęknięta głowica nie sprawdzi za nim nie rozbierze , ale czy szczelność szfankuje ?

1. wzrost poziomu oleju (płyn w oleju)

2.pomiar zawartość CO2 w układzie chłodzenia , pomiar trwa 10 minut

diagnoza kilkadziesiąt złotych naprawa od 1,5-2.5 tyś zł plus olej i filtry w dobrej stacji

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam Panów i Panie :)

 

Niestety jestem kolejnym posiadaczem almerki 2.2 di z pękniętą uszczelka (tak mi się wydaje bo mam takie same obawy jak poprzednik zakładający ten temat)

 

To znaczy:

bąbelki w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego

po zapaleniu silniki (nawet na zimnym) twarde węże płynu chłodzącego po ok 15s od odpalenia auta

brak problemu z temperaturą

 

Chciałem się zapytać czy można tak jeździć aż do finału czy trzeba to jak najszybciej zrobić?

Edited by ronnie89
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...