Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Jaki olej do skrzyni biegów


Gość ams
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niby nie wymienia, ale ponoć jak się wymienia to skrzynia wolniej się zużywa...

Polecany jest chyba Valvoline DuraBlend 75W90

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju w skrzyni sie nie wymienia. Sprawdz tylko na wszelki wypadek czy jest go wystarczjaco.

 

to zależy gdzie czytasz, różne źródła podają inaczej, ja przy przebiegu 160k wymieniłem, i to nie była pierwsza wymiana ;)

 

Wlałem właśnie Valvoline ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kovalcik

Witam.

Panowie, ponieważ w mojej Almerce czasami jedynka ciężko wchodzi a trójka zdarza się, że zazgrzyta powiedzcie mi gdzie sprawdza się poziom oleju w skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju w skrzyni sie nie wymienia. Sprawdz tylko na wszelki wypadek czy jest go wystarczjaco.

Wymienia się!!! Co 60 000 lub 4 lata.

Ja mam full syntetic TEXACO - i chodzi super cyferek nie pamiętam :)

Wszystkie płyny w mojej almie są tej marki i nie narzekam - choć cenowo są drogie - ale nie rozlewa się ich w Polsce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ile oleju wchodzi do skrzyni? Orientuje się ktoś.?

 

 

Ok znalazłem Pojemność skrzyni biegów, w litrach 3,5-3,7. :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile oleju wchodzi do skrzyni? Orientuje się ktoś.?

 

 

Ok znalazłem Pojemność skrzyni biegów, w litrach 3,5-3,7. :) .

 

W N15 ?? Bo jak tak to wchodzi równo 3 litry, wiem bo sam wymieniałem i poszły 3 małe banieczki 1 litrowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik 1.4:- pojemność skrzyni od 2,8 do 3,0 l

silnik 1,6 i 2.0D: pojemność skrzyni 2,9 do 3,2 l

 

Wymiana

- normalne warunki eksploatacyjne (????) sprawdzanie poziomu co 30000 lub co 2 lata

- trudne warunki eksploatacyjne sprawdzanie poziomu co 30000 lub co 1 rok a wymiana co 60000 lub 2 lata

 

Klasa lepkości 80W90.(wg ksązki Nissan Almera N15 strona 165 : ) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Belzebub

Nie wiem skąd bierzecie te informacje ale sprawdzałem w 3 (trzech) ksiażkach do Almery N15 (w serwisowej, Sam Naprawiam oraz serwisowa dla mechaników -wer.ang) i jest jak byk napisane że oleju w skrzyni NIE wymienia się !! -czytaj: nie jest to konieczne.

Jedynie jeśli jeżdzimy w ciężkich warunkach -np.gorący klimat, ultra długie trasy, zapylenie -wtedy należy dogłębniej sprawdzić jego stan i poziom. W innym wypadku należy sprawdzać tylko czy nie ma ubytku. Jeśli jest to z logiki należy sprawdzić szczelność układu oraz uzupełnić. Fakt faktem że jesli jest ubytek to rzeczywiście lepiej od razu wymienić cały niż dolewać ale to nie zmienia faktu że oleju w skrzyni NIE zmienia się okresowo.

 

Jeśli ktoś ma inne zdanie to chcę konkretny cytat z serwisówki (ale serwisówki a nie podręcznika napisanego przez Heńka mechanika).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd bierzecie te informacje ale sprawdzałem w 3 (trzech) ksiażkach do Almery N15 (w serwisowej, Sam Naprawiam oraz serwisowa dla mechaników -wer.ang) i jest jak byk napisane że oleju w skrzyni NIE wymienia się !! -czytaj: nie jest to konieczne.

 

Ja Ci nie będę nic cytował. Nie chcesz nie wymieniaj. Wg mnie wymiana oleju w okresie gwarancji pojazdu jest niekonieczna. Ale jeśli jeździsz autem które ma lat od 4-20 to ten olej trzeba zmienić. Moim zdaniem dla poprawnego działania skrzyni powinno się go wymieniać mniej więcej co 60 tys. przejechanych kilometrów. Olej się starzeje, zużywa, w przpadku przekładni mechanicznej jaką jest skrzynia biegów wszystkie opiłki, i zużyte mikrocząstki metali mieszają się z olejem. Po kilku latach każdy olej traci swoje właściwości a szczególnie w Polskich warunkach gdzie raz mamy na zewnątrz -40 raz +40 stopni celcjusza.

 

Nikt mi nie wmówi że olej w skrzyni biegów jest wieczny, a jeśli Ty w to wierzysz .... no cóż Twoja sprawa, nie wymieniaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Belzebub

W pewnych kwestiach mogę się zgodzić -tak wyglądałoby wszystko w teorii, ale ...te opiłki o których mówisz, oprócz oczywistego negatywnego działania, mają też swoje dodatkowe zastosowanie : koła zębate wycierają się -stają się z wiekiem mniej dopasowane do siebie -i tu wkracza właśnie nasz bohater -olej z drobinami, który zapycha szczeliny, jednocześnie spasowując koła zębate (szczeliny, mikropęknięcia) dlatego jesli na "zużytą" skrzynie wymienisz olej na nowy -skrzynka sypnie Ci się dwa razy szybciej -bo koła dopiero wtedy zaczną o siebie trzeć wraz z biciem na boki i przy okazji braku dokładnego spasowania zaczną drgać i skrzynia niszczyć się znacznie szybciej. Czytałem na ten temat duzych rozmiarów artykuł -taki olej z drobinami ma nawet swoją nazwę.

Lanie w tym wypadku oleju gęstszego nie rozwiąże wyżej wspomnianego problemu a raczej zmuli skrzynie i utrudni wbijanie biegów (tym bardziej na zimnym oleju).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koła zębate wycierają się -stają się z wiekiem mniej dopasowane do siebie -i tu wkracza właśnie nasz bohater -olej z drobinami, który zapycha szczeliny, jednocześnie spasowując koła zębate (szczeliny, mikropęknięcia)

 

Wiesz wg mnie taki olej z opiłkami to nic innego jak płynny materiał ścierny. A jeśli chodzi o zapychanie szczeli itd, masz racje skrzyniabiegów zaczyna sie zapychać, zwiększają sie tarcia wewnętrzne, dodatkowe dołożenie opiłków na powierzchniach zębów powoduje ich szybszą degradację. Opiłki w oleju to nie klej czy zaprawa cementowa. Mówisz o luzach itd. powodem powstawania takich luzów są w dużej mierze właśnie te opiłki.

Jeśli chodzi o artykułu jakie się ukazują w naszej prasie, internecie itd.... w 99,9% są to tzw artykuły sponsorowane - czyli autor napisze dokładnie taką teorię jakiej wymaga sponsor.

Jeszcze nie spotkałem sie z żadnym artykułem na temat jakiegokolwiek produktu który by był obiektywny.

Tutaj w grę wchodzi tylko Twoja umiejętność logicznego myślenia w połączeniu z wykształceniem technicznym jeśli takie masz.

Ja mam wykształcenie techniczne - konstrukcja maszyn i wiem tylko jedno -

 

"KTO NIE SMARUJE NIE JEDZIE"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Belzebub

Na pewno olej z opiłkami ma właściwości trące, ale trzeba się zastanowić nad zrównoważeniem kosztów i nakładu pracy do efektu. (jeśli producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni to mogę zakładać iż miał ku temu powód, z góry zakładam że miał specyfikację i widział testy wytrzymałościowe -nie sądzisz że jeśli wymiana oleju zmniejszyłaby awaryjność a tym samym podniosła sprzedaż i renomę marki to producent by ją zalecał a wręcz wskazywał na cykliczną wymianę?). Inna sprawa to profilaktyka na zasadzie : "wymienie bo tak mi się wydaje".

 

BTW. sytuację z wysłużonym olejem i skrzynią biegów przytoczyłem z autopsji : Ford Probe 2.4 , po wymianie oleju skrzynia rozpadła się wewnątrz (i to dosłownie)... ale wszystko zależy od całkowitego dbania o autko -bycie nadgorliwym (w wymianach lub zmianach) nie zawsze popłaca, ale nie jest to też regułą.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni to mogę zakładać iż miał ku temu powód

 

Sprostowanie - Producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów - w okresie gwarancji, a resztę czasu ma w d...."

 

Ja się nie mam zamiaru kłócić .... to nie jest cel tego wątku - jak zapewne przeczytałeś temat pytanie brzmi jaki olej do skrzyni zastosować, a nie czy go wymieniać czy nie.

 

Zrobisz jak uważasz wolny kraj, każdy ma swoje podejście do "dbania o auto".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Belzebub
To w końcu wymieniać olej czy nie??

 

Na to pytanie chyba każdy z nas musi sobie odpowiedzieć indywidualnie.

Instrukcja mówi że nie trzeba. Ja nie wymieniam (mój przebieg 115tyś)

Kolega "Asahi" wymienia regularnie co 60tyś/2lata.

Decision is Yours.

 

Jeśli wymieniać to jaki jest najlepszy??

 

"Valvoline DuraBlend 75W90" -byle miał lepkość/temp. 75W90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprostowanie - Producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów - w okresie gwarancji, a resztę czasu ma w d...."

W okresie gwarancji? W manualu jest napisane ze sie nie wymienia wogole a nie tylko w okresie gwarancji. Moj znajomy pracuje w ASO Nissana jako mechanik ponad 25 lat. Jego zdanie jest takie: chcesz wymienic spoko, ale juz nie raz spuszczal olej ze skrzyni i byl w identycznym stanie jak nowy, ten sam zapach, konsystencja, kolor itp. Swoim samochodem zrobil ponad 250tys i oleju w skrzyni nie wymienial (skrzynia sie nie rozpadla) co by bylo jakby wymienil? mozna gdybac - tu masz przyklad z zycia. Ja w P11 oleju nie wymieniam, kontroluje czy nie ma wyciekow i poziom i to moim zdaniem wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafi1990

no to rozwieje wasze wątpliwości... w książce serwisowej do Almery N15 w tabeli przeglądów jest dokładnie napisane kiedy należy wymienić olej i wychodzi tak że albo co 60 tys albo co 24 miesiące

 

dla mało wiernych strona która mówi o tym

b5558224b8950bad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Belzebub

W moich manualach jest zaznaczone że "wymianie podlega olej eksploatowany w szczególnie trudnych warunkach eksploatacyjnych" -i wtedy jest jak pisze "rafi1990" -wymiana co 30/60k lub 1/2lata. Zresztą na skanie jest zaznaczona gwiazdka że punkt dotyczy "trudnych warunkach eksploatacyjnych".

 

Nie żebym się czepiał -ale wiem skąd jest ten skan i jest to ultra powierzchowna instrukcja.

 

Ja podam cytat z francuskiego manuala :

 

"Olej do skrzynki przekładniowej RS5F30A

"Rodzaj: olej przekładniowy o jakości wg API GL4

i lepkości wg SAE 80W90.

Częstość obsługi:

- w normalnych warunkach eksploatacji: sprawdzanie

poziomu co 30 000 km lub co 1 rok (nie

wymaga się okresowej wymiany oleju);

-w trudnych warunkach eksploatacji: spraw-

J dzanie poziomu co 30 000 km lub co 1 rok,

| wymiana oleju co 60 000 km lub co 2 lata.

 

Olej do skrzynki przekładniowej RS5F31A

1 Rodzaj: olej przekładniowy o jakości wg API GL4

lepkości wg SAE 80W90.

Częstość obsługi:

w normalnych warunkach eksploatacji: sprawdzanie

poziomu co 30 000 km lub co 1 rok (nie

i wymaga się okresowej wymiany oleju);

— w trudnych warunkach eksploatacji: sprawdzanie

poziomu co 30 000 km lub co 1 rok,

wymiana oleju co 60 000 km lub co 2 lata."

 

Zresztą każdy zrobi jak uważa.

Pozdrawiam i oby nam skrzynie z trybikami długo żyły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...