Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Problem ze skrzynią biegów -jedynka ciężko wchodzi


voseba
 Share

Recommended Posts

Witam. Miesiąc temu wymieniałem sprzęgło, wymieniłem też olej w skrzyni. Przedtem miałem problemy czasami, że jedynka ciężko wchodziła, teraz to się nasila. Na postoju jedynka wchodzi bez problemu, problem jest, gdy podczas jazdy musze wrzucić jedynkę, wchodzi bardzo ciężko. Z czego to może wynikać? Auto to N16 2000r 2.2di, nie mam pojęcia, jaki olej miałem przedtem i ile było przejechane, teraz zalałem Shell Transaxle 75W90 GL5.

Link to comment
Share on other sites

to chyba należało by rozpocząć od naprawy silnika a na deser pozostawić skrzynię biegów. 1 służy tylko do ruszenia a szczególnie w dieselu. diesel ma na tyle duży moment obrotowy z samego dołu że naprawdę po za ruszeniem można zapomnieć o istnieniu 1 biegu. skoro podczas jazdy dusi Ci się na dwójce to oznacza że coś chyba jest nie tak.

Link to comment
Share on other sites

gdy podczas jazdy musze wrzucić jedynkę, wchodzi bardzo ciężko

mam to samo, zostaje albo wyhamować do 0, albo jechać tak, żeby wrzucić 2.

1 służy tylko do ruszenia a szczególnie w dieselu.

Nie opowiadaj takich rzeczy, 2.2Di ma dosyć długą skrzynię (zdecydowanie dłuższą niż Avensis 01' 2.0 D4-D) i np. dojeżdżając do świateł z prędkością 10km/h na dwójce zacznie się krztusić jak stary gruźlik, bo ma wtedy poniżej obr. biegu jałowego (jałowy na 2 biegu to jakieś 15km/h)

Link to comment
Share on other sites

Mi tez jedynka wchodzi z lekkim oporem właszcza w czasie jazdy. Ja mam benzyniaka ale tez unikam wrzucania jedynki w czasie jazdy no chyba, że bardzo wolniutko jade. Zazwyczaj wrzucam 2, dłużej przytrzymuje sprzęgło i więcej gazu daje. Te skrzynie w almerach n16 to lipne chyba są wogóle, moze dlatego tez, że to francuskie skrzynie.Tak powiedział mój koleś który naprawiał mi skrzynie. Czy ktoś słyszał o tym.

Link to comment
Share on other sites

Ratunek widzę jedynie w panu z Siedlec. Myślę, że Teres również się zgodzi ze mną :|

 

pozdr.

 

A jako zadanie domowe, sprawdźcie (prócz Teresa - on wie dlaczego :D ) czy wrzucając jedynkę z dwójki w czasie jazdy w takiej kolejności: dwójka - sprzęgło - luz - puszczasz i wciskasz sprzęgło - wrzucasz jedynkę ... coś będzie lepiej.

Link to comment
Share on other sites

Ratunek widzę jedynie w panu z Siedlec. Myślę, że Teres również się zgodzi ze mną :|

 

pozdr.

 

A jako zadanie domowe, sprawdźcie (prócz Teresa - on wie dlaczego :D ) czy wrzucając jedynkę z dwójki w czasie jazdy w takiej kolejności: dwójka - sprzęgło - luz - puszczasz i wciskasz sprzęgło - wrzucasz jedynkę ... coś będzie lepiej.

 

Fajnie ze Pan z Siedlec mi to naprawi, ale mam kawalek drogi do siedlec i chcialbym wiedziec dokladniej co to za usterka.

 

Serwis, na 99% wczoraj to sprawdzalem i nic sie nie zmienilo. ale sprawdze dzisiaj dokladnie tak jak opisalas.

Link to comment
Share on other sites

Nie opowiadaj takich rzeczy, 2.2Di ma dosyć długą skrzynię

 

proszę Cię, chyba nie wiesz co to jest długa skrzynia. jedynka jak i dwójka jest bardzo krótka przy tym silniku, zresztą tak samo jak i trzeci bieg.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Miesiąc temu wymieniałem sprzęgło, wymieniłem też olej w skrzyni. Przedtem miałem problemy czasami, że jedynka ciężko wchodziła, teraz to się nasila. Na postoju jedynka wchodzi bez problemu, problem jest, gdy podczas jazdy musze wrzucić jedynkę, wchodzi bardzo ciężko. Z czego to może wynikać? Auto to N16 2000r 2.2di, nie mam pojęcia, jaki olej miałem przedtem i ile było przejechane, teraz zalałem Shell Transaxle 75W90 GL5.

Problem by wskazywał na synchronizator. A tak na marginesie nie powinno się stosować w tych skrzyniach oleju GL-5 :kosci: .Prowadzi to korozji synchronizatorów i ich szybszego zużywania.Do naszych skrzyń lejemy GL-4 lub GL-4+.

Link to comment
Share on other sites

Z tymi Siedlcami to był oczywiście żart ;) .

Sprawdź jeszcze dokładnie czy nie ma luzu (nawet małego) na drążku idącym od lewarka do skrzyni.

 

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Miesiąc temu wymieniałem sprzęgło, wymieniłem też olej w skrzyni. Przedtem miałem problemy czasami, że jedynka ciężko wchodziła, teraz to się nasila. Na postoju jedynka wchodzi bez problemu, problem jest, gdy podczas jazdy musze wrzucić jedynkę, wchodzi bardzo ciężko. Z czego to może wynikać? Auto to N16 2000r 2.2di, nie mam pojęcia, jaki olej miałem przedtem i ile było przejechane, teraz zalałem Shell Transaxle 75W90 GL5.

Problem by wskazywał na synchronizator. A tak na marginesie nie powinno się stosować w tych skrzyniach oleju GL-5 :kosci: .Prowadzi to korozji synchronizatorów i ich szybszego zużywania.Do naszych skrzyń lejemy GL-4 lub GL-4+.

 

jakie jest prawdopodobienstwo tego ze skonczyl sie synchronizator przez niewlasciwy olej? olej mam miesiac i jakies 1000km przejechane na tym oleju. dodam, ze problem jest tylko jak jade, na postoju nie ma problemu z wlaczeniem pierwszego biegu.

 

serwis, dzieki za info, myslalem ze mowisz powaznie.

Link to comment
Share on other sites

Synchronizator sobie odpuść, gdyby był on uszkodzony to przy wrzucaniu biegu, nieważne którego słyszałbyś zgrzyt kół zębatych, w końcu synchronizatory są po to, jak mówi sama ich nazwa, aby zsynchronizować pracę dwóch kół zębatych - w efekcie czego ich zazębienie jest bez zgrzytów. Poza tym, nowe synchronizatory mają większe opory tarcia, bo to o to przecież chodzi, aby "hamowały" jak najlepiej. Na zużytych synchronizatorach bieg wrzuca się wyjątkowo lekko... ale ze zgrzytem;)

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

jak wyżej Serwis napisał jeżeli nic nie napisałeś o zgrzytach to oznacza że to nie ma nic wspólnego z synchronizatorem. i teraz masz właściwie dwa wyjścia. Albo nauczyć się jeździć bez wrzucania 1 biegu podczas jazdy (co jak już napisałem nie jest żadną filozofią w dieselu) albo sprawdzić czy nie masz żadnego luzu na cięgnach od drążka do skrzyni biegów. Choć prawdę powiedziawszy tutaj bym przyczyny nie szukał bo gdyby tak było to i na postoju miał byś problemy z włożeniem biegu.

Link to comment
Share on other sites

Guest harcerzyk123

Ja również mam klamerkę z takim silniczkiem. Powiem tak, mając odrobinę wprawy można tym autkiem ruszać śmiało z dwójki. Jedynka przy "większych" prędkościach wchodzi z oporami ale tak około 10km/h już wślizguje się bez oporu. Sądzę, że to taka uroda tego silnika i skrzyni biegów.

 

Tak zupełnie w oderwaniu od tematu wpadła mi do głowy taka koncepcja czy takie ciężkie wrzucanie biegu nie jest przypadkiem jakimś zabezpieczeniem aby nie dało się wrzucić pierwszego biegu przy dużych prędkościach? Ktoś może wie coś na ten temat?

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

jedynka jest biegiem nie zsynchronizowanym [tak mi sie wydaje] takze wrzucenie jej w czasie jazdy jest trudne [przynajmniej w kazdym aucie jakim jezdzilem bylo]... z reszta po co wrzucac jedynke dotaczajac sie do swiatel? Nie latwiej wrzucic luz?

Link to comment
Share on other sites

jedynka jak najbardziej jest synchronizowana tak jak zresztą w zdecydowanej większości samochodów, w fiacie 126p masz niesynchronizowany 1 bieg.

Link to comment
Share on other sites

jak wyżej Serwis napisał jeżeli nic nie napisałeś o zgrzytach to oznacza że to nie ma nic wspólnego z synchronizatorem. i teraz masz właściwie dwa wyjścia. Albo nauczyć się jeździć bez wrzucania 1 biegu podczas jazdy (co jak już napisałem nie jest żadną filozofią w dieselu) albo sprawdzić czy nie masz żadnego luzu na cięgnach od drążka do skrzyni biegów. Choć prawdę powiedziawszy tutaj bym przyczyny nie szukał bo gdyby tak było to i na postoju miał byś problemy z włożeniem biegu.

 

nie, w skrzyni nic nie zgrzyta, pracuje bardzo cicho. zastanawiam sie nad luzem na cięgnach. od dziwgni zmiany biegow do skrzyni u mnie idzie tylko jeden drazek. jezeli by byl luz to chyba na postoju tez bym mial problem z wbiciem biegu.

Link to comment
Share on other sites

Bo tam jest 1 drążek.

Natomiast w czasie jazdy silnik minimalnie porusza się w poduszkach silnika i stąd może mieć to wpływ na wrzucenie biegu. Ale w sumie to małe prawdopodobieństwo aby za to odpowiedzialny był ewentualny luzik.

A sprzęgło jak masz wyregulowane? Bierze u dołu, na środku czy u samej góry?

 

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Próbowałeś jedynkę chwilę przytrzymać aż wskoczy? Chyba w każdym aucie, jakim jeździłem działało to mniej więcej tak - jak pchniesz jedynkę i chcesz, żeby od razu wskoczyła to są problemy, a jak ją chwilkę przytrzymasz to wchodzi bez problemu. Zawsze to identyfikowałem tak, że trzeba dać czas synchronizatorom, niech wyrówna prędkości obrotowe.

Link to comment
Share on other sites

Bo tam jest 1 drążek.

Natomiast w czasie jazdy silnik minimalnie porusza się w poduszkach silnika i stąd może mieć to wpływ na wrzucenie biegu. Ale w sumie to małe prawdopodobieństwo aby za to odpowiedzialny był ewentualny luzik.

A sprzęgło jak masz wyregulowane? Bierze u dołu, na środku czy u samej góry?

 

pozdr.

 

sprzegło bierze gdzies na środku. a co do drgan silnika, to mysle ze przy wrzucaniu kazdego biegu by byly takie problemy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...