Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] SR20Di - Dusi się gdy zimny.


Guest kolor
 Share

Recommended Posts

Cześć.

 

Od dwóch dni mam następujący problem z moją Primerką:

 

Na wolnych obrotach tuż po porannym rozruchu jest wszystko w porządku. Natomiast podczas rozpędzania samochodu (już od 1 biegu) silnik strasznie muli, przygasa i robi kangura - gdy przetrzymać dłużej gaz, to w końcu niemrawo się rozpędza.

Po nagrzaniu wszytko wraca, albo prawie wraca do normy.

 

Co może być przyczyną? Macie jakieś pomysły?

Link to comment
Share on other sites

1. Tagi dodane,

2. szukajka kieruje w stronę przypływki, a ta (z tego co wiem po lekturze forum) daje efekt mulenia raczej gdy silnik jest nagrzany,

3. właśnie zrobiłem autodiagnostykę - otrzymałem kod 55.

Link to comment
Share on other sites

Guest marceli

Podstawowe sprawy typu kable WN,świece,palec,kopułka sprawdzone??

 

Uderz do forumowiczów którzy mieli SR20Di,wystarczy wejśc w Projekty i Prezentacje.

 

Pisz do np. qwasara miał takowy,i zna go na wylot.

Link to comment
Share on other sites

byc moze to wina układu zasilania podobne objawy mialem ...po wymianie filtra paliwa wszystko wrociło do normy ...pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Potrzebuje więcej paliwa jak zimny więc wtedy objawy są najbardziej odczuwalne. Tak jak pisze anszach winny może być filtr paliwa, ale również pompka paliwa może się kończyć.

Sprawdź ciśnienie paliwa przed filtrem i za nim. Prawidłowe wartości znajdziesz na forum. O ile pamiętam to coś około 2,5 bar.

Link to comment
Share on other sites

Potrzebuje więcej paliwa jak zimny więc wtedy objawy są najbardziej odczuwalne. Tak jak pisze anszach winny może być filtr paliwa, ale również pompka paliwa może się kończyć.

Sprawdź ciśnienie paliwa przed filtrem i za nim. Prawidłowe wartości znajdziesz na forum. O ile pamiętam to coś około 2,5 bar.

 

Zgadzam sie. Tez mam Di i maile taki problem. wymienilem filterek paliwa a troche wczesniej pompke i problem zniknal. jezdzisz na lpg?? filterek gazu tez bym wymienil wtedy.

Link to comment
Share on other sites

Filtr paliwa wymieniałem pół roku temu. Przy okazji były czyszczone: przepływomierz, AAC i zaworek tuż obok.

Chyba zostaje sprawdzić pompę...

 

Aha! Auto nie ma instalacji LPG.

Link to comment
Share on other sites

Guest donn_primerra

dokładnie jak piszą koledzy pompa paliwa . moze jeszcze być rególator cisnienia. jezeli masz jednopunky bo Di to jednopunkt pod wtryskiem masz grzałke mieszanki moze ona padła . działa ona tylko na zimnym silniku. warto sprawdzić ale obstawiam pompe paliwa.

Link to comment
Share on other sites

W obecnej P10 mam padniętą pompę paliwa i słabo jedzie bez względu czy silnik zimny czy ciepły. Podgrzewanie przepustnicy też raczej nie. Gdyby padło, to po prostu dłużej by chodził na wysokich obrotach po rozruchu. Tu wygląda jakby był problem ze "ssaniem". Silnik ma zbyt ubogą mieszankę, gdy jest zimny i dlatego nie chce jechać. Nie pamiętam niestety od czego (oprócz ECU) zależy dawkowanie paliwa na zimnym silniku.

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj wieczorem idąc tropem waszych sugestii dot. pompy poszedłem po rozum do głowy i dolałem do benzyny preparat wiążący wodę. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy nie - dość że samochód ożył. Dzisiaj tylko raz przez krótką chwilę trochę go "przytkało". Możliwe, że przed ostatnim (niedawnym) tankowaniem pompa zassała syfu z dna zbiornika.

Ale zobaczymy co będzię dalej...

Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz możliwość, to wyjmij pompę i obejrzyj czy przewody nie są poprzecierane, czy na sitku nie ma osadów. I obserwuj jak auto się zachowuje ;)

Link to comment
Share on other sites

Trochę boję się robić to samodzielnie, ale może zaryzykuję jak zrobi się trochę cieplej.

 

Proszę, napisz czy do ponownego montażu potrzebne są jakieś uszczelki? A może warto dla świętego spokoju przy okazji wymienić całe to ustrojstwo zanurzone w baku? Czy można w to miejsce zastosować części od jakiego nowszego modelu Nissana - np. od Almery?

 

P.S.

Dzisiaj autko działało bez najmniejszych problemów.

Link to comment
Share on other sites

Ja w sobotę wymieniłem pompę. Trzeba z tym powalczyć, ale nie wymagana jest wymiana jakiś uszczelek. Gdybyś się zdecydował, to napisz. Prześlę ci skrótową instrukcję na pw. A jak samochód jeździ bez zarzutu, to na razie niczego nie kombinuj ;)

Link to comment
Share on other sites

O dziwo, w zbiorniku nie było syfu, bo nie musiałem płukać sitka pompy. Może na samym dnie coś zalega, ale ja nigdy nie dopuszczam żeby zaświeciła się rezerwa, więc pompa nie zasysa resztek paliwa z dna.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest kolor

Po nie długim czasie problem niestety powrócił - ..ale szczęśliwym zbiegiem okoliczności wyszło na jaw że mechanik, u którego zwykłem naprawiać auto ma złącze diagnostyczne do P10. :] Podpięcie pod komputer wykazało ewidentną niesprawność sondy lambda. Po wymianie padłego czujnika wszystko wróciło do normy.

 

Dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...