jurek00 Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Witam, W jaki sposób następuje zmiana kierunku pracy silnika tylnej wycieraczki.? Czy poprzez zmiane biegunowości czy w sposób mechaniczny.? Moje pytanie może jest laickie ale wynika z faktu, że miałem zapieczony sworzeń napędzający wycieraczke, po wyeliminowaniu usterki i podpięciu do kostki zaciskowej w tylnej klapie (czarny[minus], niebiesku[plus12V], brazowy[plus12V]) wycieraczka robi jeden ruch i nie wraca i nie da się jej drugi raz uruchomić. Jaka może być tego przyczyna? Posiadam Micre '99r 1.0 silnik Z góry dziekuję i pozdrawiam Jurek, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Silnik wycieraczki kręci się tylko w jedną stronę a za ruch wycieraczki odpowiada swego rodzaju mechanizm korbowy (koło zębate + wodzik). Za powrót wycieraczki odpowiadają ścieżki na spodniej stronie koła zębatego i blaszki, które się po nich ślizgają. Rozbierz silniczek jeszcze raz, wyczyść ślizg pod kołem zębatym, podegnij blaszki, żeby dobrze stykały i sprawdź raz jeszcze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurek00 Posted February 4, 2009 Author Share Posted February 4, 2009 ok dzięki za odpowiedź. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gnothi_Seauton Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 A ja mam takie szybkie pytanie o zalecaną długość tylniej wycieraczki. Jaka to będzie długość pióra? Mam u siebie jakąś dziwną wsadzoną, jeszcze po poprzednim właścicielu - nie zbiera na środku i chciałbym wymienić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 Standardowo 40cm. Sprawdź też pracę ramiona, czy nie jest zaśniedziałe, ewentualnie lekko podegnij ramię aby mocniej dociskało do szyby. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest makos Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 mam takie pytanko mam micrę k11 z 2001r (tylna klapa po lifcie) chciałem wymienić wycieraczkę i tu spotkał mnie ZONK tzn kupiona przeze mnie wycieraczka boscha ma mocowanie przystosowane do ramienia w kształcie U na końcu natomiast ramię tylnej wycieraczki ma takie zagłębienia na "pałączek" w wycieraczce ! Czy te dwa rodzaje mocowań da się jakoś połączyć czy trzeba wycieraczki z odpowiednim mocowaniem :?: Z drugiej jednak strony będąc dziś na stacji zerknąłem na wycieraczki i nie było tam takiej która mogła by pasować! Czy trzeba ją kupić bezpośrednio w nissanie :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Trzeba ze starej wycieraczki wyjąć mocowanie (trochę siły w palcach i schodzi) i założyć na nową... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest makos Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 problem polegał właśnie na tym że wydawało mi się że to mocowanie w nowej wycieraczce nie jest zdejmowane, ale po Twoim poście zabrałem się za nią raz jeszcze i okazało sie jednak że schodzi i wycieraczka pasuje dzięki wielkie :!!: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Edyta Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Mam pytanie-nie dxziała mi tylnia wycieraczka-K12 2004 rok Jakie są najczęstrze przyczyny?Mogło sie coś olutować pod gumą na szybie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Mam pytanie-nie dxziała mi tylnia wycieraczka-K12 2004 rok Jakie są najczęstrze przyczyny?Mogło sie coś olutować pod gumą na szybie? http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/51767-k12-awaria-tylnej-wycieraczki/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.