Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N14] kilka pytań na początek (nowy nabytek)


Guest Kejk

Recommended Posts

Witam wszystkich po raz pierwszy! :)

Po tygodniach poszukiwań fajnego autka za nieduże pieniądze,

skończyło się na zakupie Nissana Sunny N14 ('95) SLX, silniczek GA16DE.

Pukam więc nieśmiało do klubu. Witajcie i przyjmijcie w swoje szeregi

kolejnego użytkownika Słonka. ;)

 

Wybaczcie moje dyletanckie pytania, ale nie jestem fachurą. :)

 

Po sprawdzeniu i próbnej jeździe stwierdziłem, że warto kupić

ten samochodzik pomimo kilku usterek:

- elektryka tylnych szyb nie działa (przód ok)

- drobne ślady korozji nadkoli

- troszkę zapuszczony środek

- fotel kierowcy ma pękniętą z jednej strony zębatkę (wprawdzie

ciężko, ale składa się niestety do przodu)

- fotele chyba trochę skrzypią/piszczą ;)

Właściciel miał go krótko, fajny chłopak, ale znajomość

auta od strony mechanicznej miał jeszcze mniejszą niż ja.

Służył mu tylko jako środek transportu do pracy, wymieniał

płyny, lał i jechał. Nawet nie wiedział jaki ma typ silnika

(oprócz pojemności i mocy). Wymienił ponoć jeszcze klocki,

tłumik, tarcze. Ale dokumentacji i rachunków zero.

Olej ma tylko "fiszkę" sprzed 4 tys. km.

 

Reszta na 2-godzinne sprawdzanie auta w jeździe (już po zakupie)

chyba ok. Oponki równe i ok, zapala - jak to się mówi - "na dotyk",

nie ściąga, nic nie stuka, zawieszenie ładnie się zachowuje.

Silniczek chodzi jak zegareczek, chociaż wydaje mi się,

że na wolnych obrotach (ok. 800) trochę drży. Jakby miał za wolne ustawione.

Ale po dłuższej jeździe jakby mu przeszło. Czy to normalne?

W ogóle fajnie ciągnie. ;)

 

Przebieg ok. 175 tys. Wygląda na rzeczywisty.

 

Wydaje mi się, że w środku jest ciut głośno. Czy Słonka nie należą do cichych?

 

ABSy. Na drzwiach jest napis "ABS". Jak sprawdzić, czy są rzeczywiście?

Na jeździe próbnej tego nie sprawdziłem, a teraz próba ostrego hamowania

na dość śliskiej nawierzchni, nie wykazywała jakiegoś innego działania hamulców

niż w aucie bez ABSu. Szwagier mający nówkę Colta z ABSem, twierdzi,

że nie czuje (jechał), żeby ten samochód miał ABS.

Właściwie stwierdził, że na 100% nie. Jak to sprawdzić?

 

Kolejna sprawa:

Po godzinie jazdy przy ruchach kierownicą w lewo pojawił się jakiś dziwny,

krótki dźwięk jakby lekkiego ocierania czegoś. Ale nie wpływało to na

jakość prowadzenia. Do tego nie za każdym razem i przy różnym stopniu

skręcania. Nawet delikatnym ruchu. :-/

 

I w ogóle - na co powinienem na początek zwrócić uwagę?

Co sprawdzić? Czego się spodziewać?

 

To tyle moich emocji i pytań na początek. Chyba nie zasnę. ;)

Obiecuję, że będę najpierw dużo szukał zanim zadam pytania. ;)

Teraz weekend spędzę na pucowaniu i sprawdzaniu wszystkiego. :)

 

pozdrawiam wszystkich Nissanowców! :)

K.

Link to comment
Share on other sites

Guest sergiej

jesli cos stuka przy skrecaniu to pewnie korys przegub sie sypie ...a jesli chodzi o olej to tylko polsyntetyk ...chyba ze poprzedni wlasciciel zalal mineral ...jesli chodzi o drganie na niskich obrotach to moze ktoras z poduszek silnika lub skrzyni juz sie konczy ...u mnie drzy juz jakis czas ale sie tym za bardzo nie przejmuje ...ogolnie dobra oliwa i benzynka zalewac i jezdzic ;-) gratuluje zakupu i witamy w klubie ...polecam poczytac dokladnie dzial sunny znajdziesz odpowiedzi chyba na kazde pytanie ...np. temat chcesz kupic sunny czytaj tutaj ...

Link to comment
Share on other sites

Kontrolkę nie wiem czy ma, bo jakiś zestaw na górze między obrotomierzem,

a prędkościomierzem się w ogóle nie świeci i nie mogę dojrzeć co tam jest.

Taki dłuższy prostokąt z okrągłymi bokami. Prawdopodobnie tam może być.

Gdzieś widziałem na forum opis zegarów to zlokalizuje co tam jest.

A zaznaczony przez Asahi element mam. :) Znaczy ABS jest, tylko coś nie działa.

To pół biedy. ;) Spróbuję poszukać gdzie leży przyczyna. Zostawię te ABSy na deser,

bo same hamulce działają pięknie. ;)

 

sergiej - to jest takie głuche ocieranie, dość ciche, a nie stukanie.

No i jak pisałem - nie za każdym razem.

Olej jest wlany mineralny Shell 15W40.

 

dzięki

K.

Link to comment
Share on other sites

Guest misioor

gratuluję wyboru :)

 

sprawdź jeszcze kondycję tylnych kielichów<musisz zdjąć okładziny w bagażniku>,bo jeśli jest rdza na nadkolach to pewnie i kielichami nikt sięnie zajął,a musisz wiedzieć,że to jedyny,ale za to poważny minus tego auta...

 

ps. nie wiem jak można nie poznać czy siema czy nie abs :D

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za porady. Jestem na etapie "macania" samochodu i nasłuchiwania

przed wyjazdem do mechanika na dobry przegląd. Po wypucowaniu

autko się naprawdę ładnie prezentuje. I silniczek ma niezły pałer i pięknie chodzi. :)

Już czytałem, że można z niego tanim kosztem wycisnąć kolejne konie.

Przeżyłem tez chwilę strachu dzisiaj rano jak po próbie kręcenia kluczykiem

nic się nie odzywało. Zajrzałem pod maskę - zsunął się jakiś mały kabelek

z rozrusznika (z elektromagnesu). -uff-

 

Na razie nie mogę się do niczego większego przyczepić z wyjątkiem

hałasu w kabinie i drgań na wolnych obrotach.

Hałas może nie jakiś dokuczliwy, ale dziwny, bo jak otworzę klapę,

to silniczek chodzi jak bzyczek. W kabinie podczas jazdy głośno.

Tylni tłumik świeżo założony, więc chyba trzeba sprawdzić resztę

wydechu, bo to tak trochę jak na sportowym wydechu słychać. -chmmm-

Nigdy nie siedziałem w Sunnym, więc nie wiem jak z głośnością,

ale np. mój starszy Hyunday Pony jest w stosunku do Sunnego cichutki.

 

A na wolnych obrotach też dziwnie. Obrotomierz po nagrzaniu silnika

pokazuje jakieś 800 obr./min., a czasem schodzi do 650-700.

Są momenty, że nie drga mimo, że ma 700. W sumie po włączeniu

dodatkowych odbiorników (świateł, dmuchawy itp.) pownien chyba

podniesć obroty, a tak się nie dzieje i wtedy zaczyna drgać.

Po ich wyłączeniu - wycisza się. Bywa, że jak już się nim dłużej pojeździ,

to sobie równiutko na niskich pracuje. Coś chyba z tymi obrotami jet nie tak. (?)

 

Najbardziej wkurzający jest firmowy immobilizer. Pilot jakoś kiepsko łapie,

dioda w dzień słabo widoczna. Wielokrotnie zapominałem, że się sam załącza

i kręciłem rozrusznikiem.

Chciałbym go wymienić na alarm z pilotem, który będzie sterował

centralnym - już zapoznałem się z poradnikiem w zrób to sam. :)

Problem tylko widzę w pogodzeniu tych dwóch zabezpieczeń.

No bo nie będę raczej paradował z kluczykami z dwoma pilotami.

 

A za ABSy wezmę się na samym końcu.

 

pozdr.

K.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...