Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] podświetlenie zegarów i pulpitu sterowniczego


lucek82
 Share

Recommended Posts

Witam!

Koledzy, udało mi się zmienić podświetlenie tarcz i pulpitu w mojej Primerce :-D więc się chwalę :-P. Dla tych, którym się spodoba stworzyłem mini-poradnik…

Może na początek kilka fotek przedstawiających efekt końcowy.

 

efektkocowykr3.th.jpg efektkocowy2dc3.th.jpg

 

 

 

Oświetlenie konsoli sterującej:

Aby dobrać się do konsoli, należy rozebrać tunel środkowy. Opis tutaj.

Odłączamy wtyczki od gniazdek (spokojnie, bez użycia siły, wystarczy śrubokrętem podważyć z jednej strony i lekko pociągnąć). Odkręcamy 4 śrubki od spodu konsoli.

Wyciągamy pulpit, odkręcamy kilkanaście mniejszych śrubek (zdejmujemy spód obudowy), po czym ściągamy (pociągnąć) nakładki z potencjometrów regulacji głośności i temperatury. Jeszcze tylko dwie śrubki przytrzymujące płytkę i voila :D .

Teraz szykujemy dobry sprzęt lutowniczy, no i oczywiście diody.

Wykorzystane są następujące typy diod:

- SMD 0603 (zaznaczone na czerwono) w ilości 28 szt.

- SMD 0805 (zaznaczone na zielono) - 5 szt.

- SMD-3528 (zaznaczone na niebiesko) - 6 szt.

 

74784102ut7.th.jpg

 

Nie muszę ukrywać, że potrzeba wprawy w posługiwaniu się lutownicą i odrobinę cierpliwości.

Po wszystkim składamy w odwrotnej kolejności ;) .

 

Oświetlenie zegarów:

Demontaż zegarów: zdejmujemy dwa trójkąty (poprzez pociągnięcie) po bokach zegarów. Tam odkręcamy ukryte śrubki, zdejmujemy górny daszek, kolejne 4 śruby trzymające obudowę zegarów. Dalej odłączamy dwie wtyczki (niebieską i żółtą) (wystarczy pociągnąć).

Liczniki są nasze :D . Teraz dobieramy się do wnętrza zegarów odhaczając po 4 zatrzaski od góry i dołu (schowane za gąbką) licznika.

 

12726168xw2.th.jpg

 

Teraz najtrudniejsza część: zdejmowanie wskazówek. Należy to zrobić bardzo delikatnie pociągając je do góry. Łatwiej zejdą, jeśli wykonamy po kilka obrotów w jedną ze stron (spokojnie, nic nie uszkodzimy). Zdejmujemy tarcze, następnie białe plastyki.

 

28316898hj9.th.jpg 38332963pw8.th.jpg 58955368et0.th.jpg

 

Naszym oczom ukazują się 3 płytki, na których dokonamy operacji lutowania.

Z diodami sytuacja podobna do powyższej, tylko tutaj występują diody SMD 3528. Do samego podświetlania tablic i licznika kilometrów wystarczy 10 diod. Oczywiście można zmienić kolory innych punktów, ja zmieniłem dodatkowo oświetlenie kontrolne świec żarowych, niskiego poziomu płynu spryskiwaczy, NATS oraz kontrolki rezerwy.

 

30241912ly0.th.jpg 46276975il9.th.jpg 85729474ha4.th.jpg

 

Po lutowaniu składamy zegary zwracając szczególną uwagę na osadzenie wskazówek, aby nie opadły zbyt nisko - będą wtedy rysować tarcze. Zbyt wysokie osadzenie spowoduje słabe doświetlenie samych wskazówek.

 

Po wszystkim zalecam przeprowadzić test zegarów:

1. Kluczyk w stacyjce w pozycji LOCK

2. Wcisnąć i przytrzymać przyciski zerowania kilometrów i regulacji podświetlenia zegarów

3. Przekręcić kluczyk w pozycję ON

4. Puścić przyciski

5. Naciskając przycisk zerowania licznika kilometrów dochodzimy do momentu testu zegarów.

W ten sposób można również sprawdzić wszystkie kontrolki, wystarczy nacisnąć przycisk kilka razy więcej.

 

To wszystko. Jak widzicie, nie jest to takie straszne. Pozdrawiam!

W razie jakichkolwiek problemów i wątpliwości służę pomocą.

Oczywiście czekam na opinie.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Guest Micheal

Nie wiem Jak wy ale W moim nissanie primerze p12 nic nie trzeba rozbierać aby zmieniać podświetlenie tarcz i pulpitu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem Jak wy ale W moim nissanie primerze p12 nic nie trzeba rozbierać aby zmieniać podświetlenie tarcz i pulpitu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

tak? a dlaczego?mozesz dasz jakies fotki,albo napiszesz czemu?moze twoj pulpit nie jest poprzykrecany ;) czy cos?

Link to comment
Share on other sites

Eureka Micheal :one: , po prostu zmieniasz siłę natężenia światła led od co, większość nowszych aut ma taki myk, a tu chodzi o zmianę koloru.

czytaj ze zrozumieniem :diabel2:

Link to comment
Share on other sites

Tu macie link na dowód !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahahaha i co to za filmik i co to za dowod?Zmiana jasnosci podswietlenia za pomoca pokretla :?: Kolego albo palisz dobry towar albo nie czytales tego tematu ,przeciez tu mowa o calkowicie innym kolorze podswietlenia ...

Link to comment
Share on other sites

Wyglada naprawdę super,a sama wymiana pewnie zajmuje około 3h,ale warto dla takiego efektu ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

genialne efekt końcowy bardzo ładny :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Sorzystałem z pomocy kolegi:Lucek82 ale wystarczyło mi cierpliwości tylko na wymiane diod pod zegarami, zajęło mi to około 2 godzin od demontażu do kompletnego złożenia.To naprawdę zajęcie dla cierpliwych, ale efekt końcowy jest tego wart.

Link to comment
Share on other sites

Witam po dłuższej przerwie!

 

Minęło trochę czasu od mojego ostatniego wpisu na tym forum, niestety z powodu braku czasu zaniedbałem też moją Primkę, postaram się poprawić w nadchodzącym roku. :)

 

Wracając do tematu - oto zmiany, które zdążyłem wprowadzić przed moją "pauzą":

 

1. zmiana koloru podświetlenia:

a/ włączników: regulacji szyb wszystkich drzwi, podgrzewania siedzeń, centralnego zamka,

b/ paneli odtwarzacza cd i dvd,

c/ stacyjki,

2. dodanie podświetlenia na nogi u kierowcy i pasażera z przodu - jest to jeszcze wersja "beta", zrobiona z diod typu flux (oczywiście koloru niebieskiego:) w ilości 10szt. na stronę, połączonych równolegle; w przyszłości zamierzam zamienić fluxy na samoprzylepną listwę rgb oraz podświetlić nogi również pasażerom z tyłu.

 

Oto kilka fotek, przedstawiających końcowy efekt.

 

22917413.th.jpg 33742134.th.jpg 96069002.th.jpg 60192249.th.jpg

 

21577160.th.jpg 60781366.th.jpg 88372941.th.jpg

 

 

 

 

 

Dziękuję wszystkim za pozytywne opinie - to motywuje mnie do dalszej pracy!

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Krzysio

Swietna robota. Ja mam problem tego typu ze mi sie nic nie swieci, tylko w momencie uzywania nawigacji podswietlaja sie klawisze funkcyjne. Czy ktos mial ten sam problem i sie z nim uporal.

 

A jeszcze jedna sprawa sterowanie audio w kierownicy samo (podczas zakrecania)zmienia utwory,daje glosniej,lub zmienia plyte-jakis nie fart.Co to moze byc.Wiezcie mi ze sluchanie muzyki w moim aucie jest wku.........ce.Jakies pomysly :):)?

Link to comment
Share on other sites

Guest cartman2507

Hej! Moge odpowiedzieć na drugie pytanie? Samoczynne sterowanie radia przy kręceniu (gdy jest zimno) to wada fabryczna modelu - chyba tego po faceliftingu. Wadę powoduje słaba masa zestawy przycisków w kierownicy. Sam mam to samo. Rozwiazanie - wymiana wiazki przewodow na ulepszona wersje. Nie jest to zupelnie szybka naprawa bo trzeba sciagac kierownice. Pewnie to też troche kosztuje. Jako elektronik z zawodu wydaje mi sie że można pewnie poprawić istniejącą wiązkę, ale ja nie mam czasu i ochoty przy tym grzebac tym bardziej że nie moge znalesc nigdzie schematu do tej wersji, a ponieważ są to wzglednie mlode roczniki więc jakiejs domowej przerobki nikt jeszcze nie opublikowal. Daj znac jakbys cos znalazl. Pozdrawiam!

 

Swietna robota. Ja mam problem tego typu ze mi sie nic nie swieci, tylko w momencie uzywania nawigacji podswietlaja sie klawisze funkcyjne. Czy ktos mial ten sam problem i sie z nim uporal.

 

A jeszcze jedna sprawa sterowanie audio w kierownicy samo (podczas zakrecania)zmienia utwory,daje glosniej,lub zmienia plyte-jakis nie fart.Co to moze byc.Wiezcie mi ze sluchanie muzyki w moim aucie jest wku.........ce.Jakies pomysly :):)?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Guest Errtu

siema a te liczniki sa po lifcie czy nie ? nie wiem jaki bedzie to efekt tzn jestem w kropce bo chce kupic .. 2.2 dizla primepe p12 i teraz po 1 jaki silnik dci - 138 koni czy di - 126 koni róznica w turbo i interkulerem i sterowniku .. i teraz patrzac na wasze podswietlanie .. czy w modelu 2002 - 2004 mozna takie cos osiagnac czy trzeba miec wersje po lifcie to nie dluza kwoata .. ale po prostu jestem rozwalony ;/ i nie wiem za co sie zabrac co wybrac to sa 2 dylematy niech ktos pomoze pliss a jak po lifcie czy przed liftem pasuja liczniki od lifta ;p tzn wymienic caly licznik

Edited by Errtu
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Guest tomaszl

Witam,

mam pytanie jakie diody zastosowałeś do oświetlenia kontrolek świec żarowych, niskiego poziomu płynu spryskiwaczy, NATS oraz kontrolki rezerwy.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam,

mam pytanie jakie diody zastosowałeś do oświetlenia kontrolek świec żarowych, niskiego poziomu płynu spryskiwaczy, NATS oraz kontrolki rezerwy.

Pozdrawiam

 

w opisie jest wzmianka nt. typu diod. SMD 3528

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kolego jakich diód użyłeś do podświetlenia przełączników/ cd/dvd i stacyjki ? Nie wiesz czy klawisze 1,2,3 mają oddzielny obwód niż reszta bo akurat te 3 mi nie świecą a przymierzam się do wymiany podświetlenia u siebie i nie wiem czy nie będzie tak że wlutuję nowe diody i nie będą świecić ;/

 

Odświeżam...potrzebna mi informacja co do rodzai diód podświetlenie przełączników cd/dvd, stacyjki oraz przełączników szyb i centralnego zamka ; )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...