lucek82 Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Witam! Koledzy, udało mi się zmienić podświetlenie tarcz i pulpitu w mojej Primerce :-D więc się chwalę :-P. Dla tych, którym się spodoba stworzyłem mini-poradnik… Może na początek kilka fotek przedstawiających efekt końcowy. Oświetlenie konsoli sterującej: Aby dobrać się do konsoli, należy rozebrać tunel środkowy. Opis tutaj. Odłączamy wtyczki od gniazdek (spokojnie, bez użycia siły, wystarczy śrubokrętem podważyć z jednej strony i lekko pociągnąć). Odkręcamy 4 śrubki od spodu konsoli. Wyciągamy pulpit, odkręcamy kilkanaście mniejszych śrubek (zdejmujemy spód obudowy), po czym ściągamy (pociągnąć) nakładki z potencjometrów regulacji głośności i temperatury. Jeszcze tylko dwie śrubki przytrzymujące płytkę i voila . Teraz szykujemy dobry sprzęt lutowniczy, no i oczywiście diody. Wykorzystane są następujące typy diod: - SMD 0603 (zaznaczone na czerwono) w ilości 28 szt. - SMD 0805 (zaznaczone na zielono) - 5 szt. - SMD-3528 (zaznaczone na niebiesko) - 6 szt. Nie muszę ukrywać, że potrzeba wprawy w posługiwaniu się lutownicą i odrobinę cierpliwości. Po wszystkim składamy w odwrotnej kolejności . Oświetlenie zegarów: Demontaż zegarów: zdejmujemy dwa trójkąty (poprzez pociągnięcie) po bokach zegarów. Tam odkręcamy ukryte śrubki, zdejmujemy górny daszek, kolejne 4 śruby trzymające obudowę zegarów. Dalej odłączamy dwie wtyczki (niebieską i żółtą) (wystarczy pociągnąć). Liczniki są nasze . Teraz dobieramy się do wnętrza zegarów odhaczając po 4 zatrzaski od góry i dołu (schowane za gąbką) licznika. Teraz najtrudniejsza część: zdejmowanie wskazówek. Należy to zrobić bardzo delikatnie pociągając je do góry. Łatwiej zejdą, jeśli wykonamy po kilka obrotów w jedną ze stron (spokojnie, nic nie uszkodzimy). Zdejmujemy tarcze, następnie białe plastyki. Naszym oczom ukazują się 3 płytki, na których dokonamy operacji lutowania. Z diodami sytuacja podobna do powyższej, tylko tutaj występują diody SMD 3528. Do samego podświetlania tablic i licznika kilometrów wystarczy 10 diod. Oczywiście można zmienić kolory innych punktów, ja zmieniłem dodatkowo oświetlenie kontrolne świec żarowych, niskiego poziomu płynu spryskiwaczy, NATS oraz kontrolki rezerwy. Po lutowaniu składamy zegary zwracając szczególną uwagę na osadzenie wskazówek, aby nie opadły zbyt nisko - będą wtedy rysować tarcze. Zbyt wysokie osadzenie spowoduje słabe doświetlenie samych wskazówek. Po wszystkim zalecam przeprowadzić test zegarów: 1. Kluczyk w stacyjce w pozycji LOCK 2. Wcisnąć i przytrzymać przyciski zerowania kilometrów i regulacji podświetlenia zegarów 3. Przekręcić kluczyk w pozycję ON 4. Puścić przyciski 5. Naciskając przycisk zerowania licznika kilometrów dochodzimy do momentu testu zegarów. W ten sposób można również sprawdzić wszystkie kontrolki, wystarczy nacisnąć przycisk kilka razy więcej. To wszystko. Jak widzicie, nie jest to takie straszne. Pozdrawiam! W razie jakichkolwiek problemów i wątpliwości służę pomocą. Oczywiście czekam na opinie. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexandro Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Brawo.:-) Też sie pobawie jak zanjdę chwilę czasu. Oswietlenie wygląda rewelacja. Super opis:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kargul Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 lucek82, :one: mi się niezmiernie mocno podoba- gratuluje pomysłu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pers Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 no wypas , gratki :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pyrus Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 wyglada pieknie :!: :!: wielki szacun za dokladny opis jak to zrobic wraz z fotkami,moze w lato sie zabiore i takie cos sobie tez zrobie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Micheal Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Nie wiem Jak wy ale W moim nissanie primerze p12 nic nie trzeba rozbierać aby zmieniać podświetlenie tarcz i pulpitu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pyrus Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Nie wiem Jak wy ale W moim nissanie primerze p12 nic nie trzeba rozbierać aby zmieniać podświetlenie tarcz i pulpitu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tak? a dlaczego?mozesz dasz jakies fotki,albo napiszesz czemu?moze twoj pulpit nie jest poprzykrecany czy cos? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest steq Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 witam a wiecie może jak wymienić w p11 i jakie diody maja tam iść jakieś foty lub cos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulisses Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 witam a wiecie może jak wymienić w p11 i jakie diody maja tam iść jakieś foty lub cos http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...054461ea54f1559 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Micheal Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Tu macie link na dowód !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grimm Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Eureka Micheal :one: , po prostu zmieniasz siłę natężenia światła led od co, większość nowszych aut ma taki myk, a tu chodzi o zmianę koloru. czytaj ze zrozumieniem :diabel2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pyrus Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Tu macie link na dowód !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahahaha i co to za filmik i co to za dowod?Zmiana jasnosci podswietlenia za pomoca pokretla :?: Kolego albo palisz dobry towar albo nie czytales tego tematu ,przeciez tu mowa o calkowicie innym kolorze podswietlenia ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silver Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 lucek82, myslalem o tym kiedys, bo nie podoba mi sie fabryczne oswietlenie fajny referat - na pewno przyda sie, tylko znajde troche czasu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SPEEDY Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Wyglada naprawdę super,a sama wymiana pewnie zajmuje około 3h,ale warto dla takiego efektu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilot9314 Posted April 18, 2009 Share Posted April 18, 2009 genialne efekt końcowy bardzo ładny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jwojnar1 Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 Fantastyczny efekt. Pobawię sie w wolnej chwili. Dzięki za motywację do pracy ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawd1 Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 Sorzystałem z pomocy kolegi:Lucek82 ale wystarczyło mi cierpliwości tylko na wymiane diod pod zegarami, zajęło mi to około 2 godzin od demontażu do kompletnego złożenia.To naprawdę zajęcie dla cierpliwych, ale efekt końcowy jest tego wart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucek82 Posted December 13, 2009 Author Share Posted December 13, 2009 Witam po dłuższej przerwie! Minęło trochę czasu od mojego ostatniego wpisu na tym forum, niestety z powodu braku czasu zaniedbałem też moją Primkę, postaram się poprawić w nadchodzącym roku. Wracając do tematu - oto zmiany, które zdążyłem wprowadzić przed moją "pauzą": 1. zmiana koloru podświetlenia: a/ włączników: regulacji szyb wszystkich drzwi, podgrzewania siedzeń, centralnego zamka, b/ paneli odtwarzacza cd i dvd, c/ stacyjki, 2. dodanie podświetlenia na nogi u kierowcy i pasażera z przodu - jest to jeszcze wersja "beta", zrobiona z diod typu flux (oczywiście koloru niebieskiego:) w ilości 10szt. na stronę, połączonych równolegle; w przyszłości zamierzam zamienić fluxy na samoprzylepną listwę rgb oraz podświetlić nogi również pasażerom z tyłu. Oto kilka fotek, przedstawiających końcowy efekt. Dziękuję wszystkim za pozytywne opinie - to motywuje mnie do dalszej pracy! Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Krzysio Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Swietna robota. Ja mam problem tego typu ze mi sie nic nie swieci, tylko w momencie uzywania nawigacji podswietlaja sie klawisze funkcyjne. Czy ktos mial ten sam problem i sie z nim uporal. A jeszcze jedna sprawa sterowanie audio w kierownicy samo (podczas zakrecania)zmienia utwory,daje glosniej,lub zmienia plyte-jakis nie fart.Co to moze byc.Wiezcie mi ze sluchanie muzyki w moim aucie jest wku.........ce.Jakies pomysly :)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cartman2507 Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Hej! Moge odpowiedzieć na drugie pytanie? Samoczynne sterowanie radia przy kręceniu (gdy jest zimno) to wada fabryczna modelu - chyba tego po faceliftingu. Wadę powoduje słaba masa zestawy przycisków w kierownicy. Sam mam to samo. Rozwiazanie - wymiana wiazki przewodow na ulepszona wersje. Nie jest to zupelnie szybka naprawa bo trzeba sciagac kierownice. Pewnie to też troche kosztuje. Jako elektronik z zawodu wydaje mi sie że można pewnie poprawić istniejącą wiązkę, ale ja nie mam czasu i ochoty przy tym grzebac tym bardziej że nie moge znalesc nigdzie schematu do tej wersji, a ponieważ są to wzglednie mlode roczniki więc jakiejs domowej przerobki nikt jeszcze nie opublikowal. Daj znac jakbys cos znalazl. Pozdrawiam! Swietna robota. Ja mam problem tego typu ze mi sie nic nie swieci, tylko w momencie uzywania nawigacji podswietlaja sie klawisze funkcyjne. Czy ktos mial ten sam problem i sie z nim uporal. A jeszcze jedna sprawa sterowanie audio w kierownicy samo (podczas zakrecania)zmienia utwory,daje glosniej,lub zmienia plyte-jakis nie fart.Co to moze byc.Wiezcie mi ze sluchanie muzyki w moim aucie jest wku.........ce.Jakies pomysly :)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jogi_79 Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 A ja zainspirowany kolegą zrobiłem na białych smd narazie sam licznik 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Errtu Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 (edited) siema a te liczniki sa po lifcie czy nie ? nie wiem jaki bedzie to efekt tzn jestem w kropce bo chce kupic .. 2.2 dizla primepe p12 i teraz po 1 jaki silnik dci - 138 koni czy di - 126 koni róznica w turbo i interkulerem i sterowniku .. i teraz patrzac na wasze podswietlanie .. czy w modelu 2002 - 2004 mozna takie cos osiagnac czy trzeba miec wersje po lifcie to nie dluza kwoata .. ale po prostu jestem rozwalony ;/ i nie wiem za co sie zabrac co wybrac to sa 2 dylematy niech ktos pomoze pliss a jak po lifcie czy przed liftem pasuja liczniki od lifta ;p tzn wymienic caly licznik Edited April 25, 2010 by Errtu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomaszl Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Witam, mam pytanie jakie diody zastosowałeś do oświetlenia kontrolek świec żarowych, niskiego poziomu płynu spryskiwaczy, NATS oraz kontrolki rezerwy. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucek82 Posted May 22, 2011 Author Share Posted May 22, 2011 Witam, mam pytanie jakie diody zastosowałeś do oświetlenia kontrolek świec żarowych, niskiego poziomu płynu spryskiwaczy, NATS oraz kontrolki rezerwy. Pozdrawiam w opisie jest wzmianka nt. typu diod. SMD 3528 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilot9314 Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Kolego jakich diód użyłeś do podświetlenia przełączników/ cd/dvd i stacyjki ? Nie wiesz czy klawisze 1,2,3 mają oddzielny obwód niż reszta bo akurat te 3 mi nie świecą a przymierzam się do wymiany podświetlenia u siebie i nie wiem czy nie będzie tak że wlutuję nowe diody i nie będą świecić ;/ Odświeżam...potrzebna mi informacja co do rodzai diód podświetlenie przełączników cd/dvd, stacyjki oraz przełączników szyb i centralnego zamka ; ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.