Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Kupiłem SUNNY 1.6 SR - Pytania


Guest tom_ash
 Share

Recommended Posts

Guest tom_ash

Witam wszystkich!

 

Kupilem nie dawno Sunny 1.6 sr. Fajne autko, juz je polubiłem. Ale po miesiacu używania mam parę pytań. Liczę że znajdzie się ktoś kto będzie coś wiedział

1. Czym różni się silnik 1.6 SR od zwykłego 1.6 bo to i to to przecież ga16de?

2. Ile powinno takie auto palić bo mi pali tak troszkę ponad 10 litrów, a jezeli to za dużo to może jakieś porady jak to zmienić w dół

3. Czy jest szansa, że jest to auto z ograniczeniem {takim jakie miały( węższe wloty do kolektora)sunny 1,6 na niemcy}auto z belgii

To narazie wszystko co mi przychodzi do głowy

Link to comment
Share on other sites

1. Czym różni się silnik 1.6 SR od zwykłego 1.6 bo to i to to przecież ga16de?

IMHO niczym, to te same silniki. SR to oznaczenie modelu a nie silnika.

2. Ile powinno takie auto palić bo mi pali tak troszkę ponad 10 litrów, a jezeli to za dużo to może jakieś porady jak to zmienić w dół

To zależy czy autko z gaźnikiem, czy na wtrysku. Przy tych warunkach pogodowych może to być normalne spalanie. Informacje o spalaniu masz w wątku: SPALANIE W NASZYCH SUNNYCH

3. Czy jest szansa, że jest to auto z ograniczeniem {takim jakie miały( węższe wloty do kolektora)sunny 1,6 na niemcy}auto z belgii.

Szansa jest ;) Jak masz na kolektorze oznaczenie 73C to śmigasz autkiem niezadławionym. Nie wiem jak to było z rynkiem belgijskim, informacje na ten temat masz opisane w wątku: Zredukowana moc w silnikach GA14De i GA16De

Link to comment
Share on other sites

SRka rozni sie napewno przednim zderzakiem, spojlerem i masz kubełkowe fotele i ktos mi kieys mowil ze twardsze zawieszenie a reszta to najbogatsza wersja, a silnik taki sam jak 1,6 we wszystkich sunnych

Link to comment
Share on other sites

na poczatek, zapraszam do naszej kochanej "szukajki" tam wszystko znajdziesz :)

ale jak juz stworzyles ten temat to sie wypowiem :D

jak juz tu wczesniej pisali.. sr to oznaczenie wersji wyposazenia, tak jakby sportowa wersja auta :) lotki na zderzakach, progi, halogeny, pelna elektryka, kubelki i z tego co wiem to troszke inna kiera niz w standardzie :)

co do spalania.. 10l w zimie z tym silnikiem przy ciezkiej nodze to mozliwe

wersji SR nie widzialem starszej niz 93r. moge sie mylic ale wydaje mi sie ze one byly robione juz na wtrysku :)

a co do mocy silnika.. jak jest on z niemieckiego rynku to napewno 90KM :) tam musieli to ograniczac aby zmiejszyc emisje spalin :) lub najlepiej na hamownie i tam Ci sprawdza :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rysiu83
to by wychodzilo ze wszystkie sr-ki maja 110-cio konne silniki

 

102KM

 

[ Dodano: Nie 08 Lut, 2009 14:35 ]

lub najlepiej na hamownie i tam Ci sprawdza :)

 

nie koniecznie :) sprawdzasz symbol na kolektorze ssący a jest dwa 74C czyli ten wersji 90 konnej i 73C - 102 konny ale nie wiemy jeszcze jakiej wysokości krzywki wałków rozrządu ma autko a to też ważne :)

 

[ Dodano: Nie 08 Lut, 2009 14:39 ]

tu mamy śliczne tematy odnośnie mocy silnika i co zrobić żeby jej dostarczyć :)

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...a0d3d8ef#600481

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=16655

Link to comment
Share on other sites

w google na wikipedii jest piękne rozpisane po angielsku cała seria silników GA16, były 6 wersji tego silnika GA16S, GA16E, GA16I, GA16DE, GA16DS, GA16DNE

Z czego GA16DE dzieli się na dwa rodzaje NVCS o mocy 115KM/6400obr/min i 146Nm

oraz non-NVCS version (European-spec) który miał 102KM (76 kW).

Teraz GA16DS to jest zasilany z gaźnika (sterowany elektronicznie) i była wersja "z" i "bez" katalizatora. Z miała 89KM a bez 95KM

teraz GA16DNE był gdzieś tam robiony na meksyk czy afrykę, miał 105KM był bez EGR, bez katalizatora, na chyba jedno punktcie, bez NVCS bez ECCS.

Link to comment
Share on other sites

tom_ash pytał o silnik w SR i zwykłym sunny i otrzymał prawidłową odpowiedź.

a panowie czy czasami 1.6sr nie ma silnika na pełnym wtrysku a zwykłe 1.6 na gaźniku. ??

Jest to możliwe. Wszystkie suuny produkowane po 1993r, na europyjski rynek, były na wtrysku. Nie jestem pewien, ale może SR ka faktycznie była robiona od 1993r zatem silniczek będzie na wtrysku.

to by wychodzilo ze wszystkie sr-ki maja 110-cio konne silniki a zwykle po 90.. tylko gdzie tu sa teraz te ograniczniki na niemiecki rynek?

Nie wszystkie, SR na rynek niemiecki na 100% miały zadławiony kolektor i moc 90KM -oczywiście w serii ;) - wystarczy sprawdzić na niemieckich giełdach

 

Edit:

widzę, że wątek się rozwinął i pojawiły się nowe informacje w trakcie pisanie mojej odpowiedzi ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest tom_ash

widze, że temat chwycił:) z tego co wiem silnik na wtrysku pelnym mam. Co do sprawdzenia numeru kolektora to slabo, bo jest na nim osłona kolektora a odkrecac mi sie nie chce narazie bo zimno na dworze.

 

Co do mocy to tez wszedzie piszą że 102 km, mam jeszcze orginalne papiery z belgii, no ale nigdy nic nie wiadomo. Dziękuję wszystkim za porady,

Liczę na to że wątek SR będzie się rozwijał bo w necie niewiele o tym znalazłem

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...