Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Elektryczne sterowanie szybami


Guest master_pw
 Share

Recommended Posts

Guest master_pw

Witam,

przymierzam się do zamontowania sterowania elektrycznego szybami, ale mam pewne obawy z tym związane.

Są do wyboru dwie możliwości :

- uniwersalny zestaw

- oryginalny zestaw z rozbitka

 

Po dłuzszych przemyśleniach doszedłem do następujących wniosków:

- zestaw uniwersalny niewątpliwie jedną zaletę - cenę, gdyż na allegro można kupić takie cuś od 130 pln na dwie szyby. Problemem może się tutaj okazać wątpliwa trwałość no i jakość wykonywania zadania (niedomykanie, zacinanie się, tudzież odmowa posłuszeństwa w najmniej oczekiwanym momencie, no i najważniejsza - brak zabezpieczenia przed przeciążeniem)

- oryginał to oryginał i tu nie ma co tłumaczyć. Można liczyć na umiarkowaną trwałość i jeśli montaż wykonany jest poprawnie i starannie nic nie powinno się dziać. Dodatkowo za montażem przemawia istnienie w silnikach oryginalnych zabezpieczeń przeciwprzeciążeniowych. Cena oczywiście jest wyższa niż przy uniwersalnym zestawie, gdyż trzeba doliczyć jeszcze koszt przełączników i innych drobiazgów, o które nie musimy się martwić w przypadku zestawu oryginalnego. Znalazłem na allegro taką aukcję, jednak cena wydaje mi się ciut za niska. Czy to mozliwe, żeby te podnośniki były tak tanie? Większość na allegro odbiega od tej ceny.

 

I teraz pytanie: na które rozwiązanie się zdecydować? podejrzewam, że większość będzie za oryginałami, ale może wypowiedzą się ci, którzy montowali zestaw uniwerslany (swoją drogą biją one rekordy popularności na allegro) i mogliby powiedzieć na temat funkcjonalności takiego rozwiązania.

 

Dodatkowo mam prośbę o podesłanie schematu podłaczenia i poprowadzenia kabli dla 4 drzwi. Jak szaleć to szaleć :)

 

No, to chyba tyle.

Z góry dzięki za zainteresowanie tematem i odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

- oryginał to oryginał i tu nie ma co tłumaczyć.

 

Sam już sobie odpowiedziałeś.Na przyszłość taguj tematy bo moderator je zamknie albo usunie. :zly:

Link to comment
Share on other sites

Guest master_pw

No fakt, oryginał to oryginał, ale liczyłem na wypowiedzi tych, którzy montowali u siebie zestaw uniwersalny, żeby podzielili się wrażeniami z użytkowania. No chyba, że nikt w nissanie takie czegoś nie instaluje, żeby nie skalać japońskiej technologii chińskimi wyrobami :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mlody666

Ja, jak by mi się chciało bawić w takie cuda, wziął bym oryginał. Po pierwsze wiedział bym co mam, po drugie mniej zabawy z montarzem i po trzecie ładniej by to wygladało - mam na myśli boczki z oryginalnymi przyciskami :D

Link to comment
Share on other sites

Ponieważ mam fabryczne elektryczne szyby, mogę powiedzieć jak się sprawuje oryginalny ;-) /porównania do uniwersalnych nie mam/.

 

A więc po 11 latach od wyjechania z fabryki wszystkie cztery szyby nadal chodzą. Z przednią prawą coś się stało, że idzie trochę pod kątem, dopiero na samej górze/samym dole się równuje. Ale tylko ta. Silniki są dosyć słabe - szyba w dół jedzie dwa razy szybciej niż w górę. Co do zabezpieczeń - niby są, ale na tyle brutalne, że palucha mimo wszystko bym nie wsadzał :kosci:. Wadą wszystkich elektrycznych szyb jest to, że korba chodzi zawsze, a tu musisz mieć włożony kluczyk, włączony zapłon (chyba że podłączysz sobie inaczej), i w miarę sprawny akumulator. Przydałyby się wszystkie przyciski typu "auto" jak w BMW, nie tylko u kierowcy.

Link to comment
Share on other sites

Guest master_pw

Azarien, nieważne czy zabezpieczenie jest brutalne czy nie, ważne że w ogóle jest, gdyż masz pewność, że jak nadusisz przycisk i będziesz go trzymał wciśnięty to silnik podnośnika się nie spali (przynajmniej przez pierwsze kilkanaście-klikadziesiąt sekund :) ), co jest nie do uzyskania w przypadku uniwersalnego zestawu. Tam jak przesadzisz z naciskaniem to bankowo masz spalony silnik i to nie jest mój wymysł, ale dowiedziałem się o tym od kogoś, kto takie rzeczy sprzedaje :)

Link to comment
Share on other sites

Guest siwy_ns

mam pytanko czy ciężko jest sanemu zamontowac elektryczne szyby. a dokladnie chodzi mi oto czy niema problemu z montażem napedu podnoszącego i opuszczającego.

Link to comment
Share on other sites

Guest master_pw

Z tego co się zdążyłem zorientować, to nie jest to trudne tylko pracochłonne. Po pierwsze trzeba boczki porozkręcać, potem najlepiej powyciągać plastiki, które bedą przeszkadzać w montażu. Następnie poprowadzić instalację elektryczną i dopiero na koncu jest montowanie podnośników w drzwiach oraz finalnie podłączenie pod zasilanie. Co do samego montażu podnośnika w drzwiach to podnośnik trzyma się bodajże na 4 srubach, do tego śruby trzymające szybę. Szyby z drzwi nie trzeba wyciągać. Tyle się dowiedziałem na tutejszym forum jak i na stronie www.nissan-almera.pl . Jeśli ktoś wie coś więcej, to niech się wypowie. Chętnie uzupełnie swoją wiedzę.

Link to comment
Share on other sites

Guest siwy_ns

no miło by było jak by się wypowiedział ktoś kto już to robił . mam zamiar zainwestować w owe urządzenie . jeśli ktoś będzie to robił to proszę o fotki i instrukcje , jeśli ja zrobię to szybciej to postaram się pomóc :!:

Link to comment
Share on other sites

jak będziesz miał siłowniki oryginalne używane, to dobrze nasmaruj smarem silikonowym prowadnice. Najpierw ściągnij boczki, stare podnośniki, zamontuj nowe, podepnij na krótko i sprawdź czy dobrze działają. Siłowniki mogą być słabe, lub szyba może się zacinać w prowadnicach. Jak bedzie dobrze dopiero bierz się za elektrykę.

 

PS mam czarny tunel środkowy z zamontowanymi przyciskami od elektrycznych szyb od Forda, zamienię się na taki bez tych przycisków z doplatą, info PV

panel.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest master_pw
zamontuj nowe, podepnij na krótko i sprawdź czy dobrze działają

Czy to oznacza, że można je podpiąć bezpośrednio pod akumulator? Na youtube widziałem, jak koleś podpinał chyba w ten sposób kable bezpośrednio od silnika podnośnika do akumulatora i szyba szła w górę. Potem zamieniał kable idące od silnika podnośnika i szyba szła w dół. Czy można zastosować tutaj taki sam patent z obejściem bezpiecznika/-ów?

Link to comment
Share on other sites

Guest Robert1508

Oczywiście tam masz taki silniczek, który po zmianie biegunów zmienia kierunek obrotów. a jak się boisz że go przeciążysz, to podłącz szeregowo bezpiecznik plytkowy.

Link to comment
Share on other sites

master_pw, silnik os podnośnika szyb jest sterowany dwoma kablami, przez zmianę polaryzacji otrzymujesz odwrotny ruch ;) nie spalisz silnika.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Witam wszystkich. Orientuje się może ktoś czy mechanizm(elektr.) ster. szybami przednimi w wersji 5d będzie pasował do 3d ? Po prześledzeniu Allegro wszystko na to wskazuje jednak jak wiemy w wersji 3d szyby przednie są dłuższe niż w 5d ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...