Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

REDUKTOR w Murano


Gość Strażak Sam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co czytam po innych forach i Nissan Murano org to wina leży po stronie fabrycznie wadliwych lub źle zamontowanych simmeringów i to od strony wału napędowego i od strony skrzyni biegów. Narzekania są nawet na dokładność zamienników co nawet potwierdza wypowiedź kolegi Gregor500. W związku z czym należałoby pomyśleć o doszczelnieniu simmeringów.

 

Od strony zewnętrznej. Simmering można by osadzić na środku do uszczelniania gwintów np. Loctite. Stosowanie silikonów nie wchodzi w grę ponieważ jest duże ryzyko na rozpuszczenie pod wpływem oleju i uszkodzenie mechanizmu. Większy simmering nie wchodzi w grę bo nawet jeśli wejdzie to i tak zostanie zdeformowany. Ostateczność do rozwiercenie gniazda i montaż większego simmeringu, ale to już hardcore.

 

Od strony wewnętrznej będzie ciężko. Montaż mniejszego simmeringu może skończyć się pęknięciem koronki uszczelnienia co zacznie powodować wycieki. Można by przykleić na wałek cieniutką (0.5mm) uszczelkę wykonaną z elastomeru poliuretanowego. Tutaj jest producent różnych elementów z poliuretanu :http://www.poliuretan.olkusz.pl/ Zaopatruję się u niego w elementy zawieszenia, z wzoru wykona wszystko. Może akurat zrobiłby taką uszczelkę.

 

Wszystko jak widać eksperymenty. Ale gra warta świeczki. Podobny problem miałem z simmeringiem wału tylnej osi w skrzyni rozdzielczej w Mitsubishi Pajero Pinin.

Może ktoś ma inny pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sq9mcs pomysły niezłe, ale na mój łeb, powinny wystarczyć nowe zimeringi.

Z prawe strony, to ja nie miałem źadnych wycieków.

Z

Ciekło z tego otworu, czyli od strony skrzynki.

Ta dziura nie jest chyba umiejscowiona przypadkowo, bo wyciekający olej kapie akurat na jedną z siatek wydechu i śmierdzi okrutnie w środku auta.

To chyba ''genialne''rozwiązanie zastępujące ewentualną kontrolkę poziomu oleju w przekładni.

Jeśli to rzeczywiście odmiana przekładni z xtraila

, to gratuluję konstruktorom firmy. Nissan.

Szkoda, bo miałem do niedawna lepsze mniemanie o ich pracy.

A tu, w tym modelu co chwila napotykam jakieś idiotyzmy. Moje auto wyprodukowano jeszcze w Japonii, a nie w Rosji jak te nowe M2 i myślałem, że jest to nadal porządna konstrukcja. Pozdrawiam wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta dziura jest po to aby odprowadzać wodę. Jakbyś wjechał w kałużę lub brodził podczas przeprawy, to zebrana woda musi jakoś wypłynąć. W Pathfinderze mam klka takich dziurek w miejscach które potencjalnie mogą zostać zalane podczas takich akcji. Nie powinien wylewać się przez nie olej.

 

Skrzynia rozdzielcza w Murano to Nissan TY20A. Identyczna jest stosowana w Altimie, Maximie i X-Trailu. Przełożenie 2.466 (0.405:1).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za info o typie skrzynki.

A swoją drogą, to 'fajne' auto: silnik z innego modelu, rozdzielacz z innego, hamulce itd... To jest taki 'składak', choć firmowy.

Szkoda, że niektóre rozwiązania są na poziomie 'garażowym', bo jak nazwać fakt, že ze zmianą położenia silnika nie umożliwiono dojść serwisowych do lewego wydechu, zdjęcia chociažby kolektora dolotowego itp. -ZGROZA

 

A miałem kupić Pathfindera:) 

 

Mam dwa modele Accury - wszystko zrobione o klasę lepiej.

wkar

Jeszcze jestem fanem Nissana, ale chyba przez sentyment do starych modeli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto mi podpowie, jak wyjąć tzw. reduktor, bo utknąłem na 2 śrubkach: skrzynka-reduktor (pozostałym: reduktor-skrzynka dałem radę).

Pozdrawiam. wkar

 

Czy tylny most jest teź taki sam, jak w xtrailu?

Edytowane przez wkar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Cześć czy ktoś może opisać jak wyjąć reduktor? Mój niestety chyba wyje myślałem że to łożyska półosi i piasty, ale pomimo luzów i wymiany na nowe wyje dalej, ehhhh.  Ktoś pomoże jak wyjąć ten reduktor?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. 

Najprościej jest wyjechać z całym zespołem napędowym ( silnik + skrzynia + reduktor).

Ja wyjąłem przez całą masę dziwnych operacji. Zostawiając zespół na miejscu, ale odradzam.

Długo i bardzo niewygodnie.

wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...