Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] centralny zamek


Sznurek
 Share

Recommended Posts

Hey..

 

Problem dziś się stał.. otwierać otwiera się normalnie auto z pilota i z kluczyka , problem następuje wtedy kiedy chce go zamknąć. (obojętnie czy to z pilota czy kluczyka)

Podczas zamykania zamkną się drzwi ale od razu otwiera je.. nie wiem o co chodzi, zauważyłem że przy tylnych drzwiach nie chodzi ten cypelek koło klamki tylko słychać otwarcie.

Na ten czas żeby auto nie stało pod blokiem otwarte to ściągnąłem tapicerkę i wyczepiłem kostkę z tych drzwi , i z kluczyka normalnie zamyka się , a z pilota nadal otwiera ale pewnie sygnału nie dostaje że zamkną drzwi ?

 

po odłączeniu tego na zegarach samochodzik z kluczykiem szybko mruga mi pewien czas ale później już wraca do normy..

 

czy to może być zatarty siłownik w tych drzwiach ?

Link to comment
Share on other sites

Nie konieczniejest to problem silownika. Odłacz od niego ciegno i zobacz czy sie zamyka(sam silownik) i otwiera. Najprawdopodobniej siłownik chce zamknac drzwi ale cos go blokuje wiec jak nie moze zamknac to odryglowuje zamki . Ja bym obstawiał ze ciegno do tego "cypelka kolo klamki " o cos sie blokuje.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym obstawiał na mastera w drzwiach kierowcy

Mi tak odbijało kiedyś a przyczyną była stacyjka, a dokładniej po wyjęciu klucza nie odbijała blokada. NATS myślał ze pozostał kluczyk w stacyjce i dlatego odbijał, czyli taki sam efekt jak przy próbie zamknięcia drzwi ryglem pozostawiając kluczyki w stacyjce Zajrzyj do stacyjki i jeszcze raz zaprogramuj pilota:

1.przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.

2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK- powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.

3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.

4. na końcu przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy

 

 

 

PS Też Cię pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

no i rozwiązałem problem , fakt faktem że parę godzin strzeliło przy tym ale dałem rade i nie musiałem czekać do przyszłego tyg. w kolejce do elektryka :)

 

Problemy zrobiły się aż dwa dziwne, ale opisze na przyszłość dla kogoś kto by miał ten sam problem

 

więc tylne drzwi za kierowcą nie zamykał się cypelek dlatego nie można było zakluczyć auta z kluczyka ani z pilota ponieważ system nie wykrywał masy i cały czas otwierał auto . po odpięciu kostki można było kluczykiem zamknąć auto

 

Problem nastąpił w siłowniku wyciągnąłem go razem z zamkiem , rozebrałem i zobaczyłem że silnik obudowę miał pordzewiała , wiec wziąłem miernik na przejście i okazało się brak przejścia rozebrałem go , i w nim była taka płytka kwadratowa która była zaśniedziała i nie było przejścia , ale po przeczyszczeniu jej wszystko wróciło do normy i zabrałem się za montowanie w drzwi, sprawdziłem i problem ustąpił i zaczęły się zamykać :) więc mówię sukces po mojej stronie

 

ale próbując pilotem otwierać i zamykać po chwili zauważyłem że znowu nie zamyka tylko otwiera drzwi :zly: i wyniuchałem że w przednich drzwiach kierowcy też czasem cypelek nie zamykał się więc rozebrałem i przednie drzwi tak samo wyciągnąłem i na stół siłownik.

 

Sprawdzając miernikiem, przejście na silniczku było :zdziw: , ale postanowiłem pokręcić zębatką i co jakiś czas było brak przejścia , więc i jego rozebrałem i problem występował po stronie szczotek które nie stykały wiec podgiąłem i śmiga

 

więc auto już się zamyka :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Maniek-ol

Ja mam ten sam problem , z tym że odwrotnie. Jak otwieram samochód to zaraz zamyka , ale oprócz drzwi kierowcy. Myślę , że może być to samo. Jutro robię i dam znać jakie są efekty.

Link to comment
Share on other sites

Guest sprinter000

I mnie też to dzisiaj dopadło :D Tyle,że objaw jest w drzwiach przednich od pasażera. Cypelek praktycznie przestał reagować na jak i na pilota tak i na kluczyk. Nieraz da sie otworzyć,ale zamknąć już nie, bo odbija,ale jak kolega Sznurek opisał tak prawdopodobnie będzie u mnie. Zobacze co u mnie siedzi jak zdejme tapicerkę z drzwi. :)

Link to comment
Share on other sites

Poszedłem na łatwiznę i wymieniłem zamek. Naprawione :)

No wiesz jeżeli taki posiadałeś w garażu to mogłeś sobie pozwolić , a ja naprawiłem ten co miałem bez żadnych kosztów :)

Tyle,że objaw jest w drzwiach przednich od pasażera.
uu to trochę się namęczysz wyciągnąć ten zamek z siłownikiem z przodu jest masakra z wyciągnięciem tego , przynajmniej od strony kierowcy :) nie poddawaj się tylko spróbuj naprawić powodzenia :one:
Link to comment
Share on other sites

Guest Przem

witam w klubie zamykajacego sie/otwirajacego centralnego.......zamek od strony kierowcy....pierwsze podejscie-poddalem sie po rozlaczeniu wszystkiego..ale nie dalem rady wyjac tego zamka...cos dlugiego i sprezystego tam blokuje (mam nadzieje ze to nie wibrator..hehehe)..w kazdym razie troche sie obawialem czy jak to bede probowal wyjac to szyba nie opadnie?? jak to usunac i ominac ten element w srodku ktory blokuje wyjecie zamka??

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tak się dziwiłem temu co tu czytałem, że tak lecą te siłowniki aż w końcu i mnie dopadło ( prawy tył ) U mnie pękła" sprężyna " dociskająca szczotkę wewnątrz silniczka. Ciężko to było rozebrać ( twarda blacha obudowy silnika ) ale po 30 minutach wirnik był już na wierzchu. Kawałek cienkiej blaszki i kontakt spray załatwił sprawę.

 

Mam pytanko Czy jest możliwość zdjęcia sprzęgiełka z ośki silniczka

Ja przy wyjmowaniu zamka musiałem wyciągnąć prowadnicę od szyby. Czy też ją wyjmowaliście czy radziliście sobie inaczej. Kurka, składanie potem tego wszystkiego zajęło mi 2 godziny. Najgorzej było z prowadnicą+ szyby+uszczelki

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanko Czy jest możliwość zdjęcia sprzęgiełka z ośki silniczka
którego silniczka ? bo są 2 , z tego jednego z takim czarnym elementem ściągnąłem to
Ja przy wyjmowaniu zamka musiałem wyciągnąć prowadnicę od szyby.

ja jej całej nie wyciągałem tylko kawałek i szyby też nie ruszałem , za to z przodu trzeba wyciągnąć bo jest blacha osłaniająca tam jakaś i za żadne chiny nie wyjdzie

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Po rozbiórce i naprawie silniczka od siłownika ( prawe tylne drzwi ) radość trwała 3 tygodnie, po tym okresie zamek zaczął szwankować. Raz zamykał a raz nie. otwierał zawsze. Rozebrałem wszystko jeszcze raz. Teraz już w 5 minut :D Siłownik po odkręceniu od zamka śmiga aż miło , po założeniu na zamek tylko otwiera. Przetarłem zamek szmatką i to samo. Dopiero po solidnym zalaniu WD40 i wyczyszczeniu patyczkami do uszu i późniejszym przesmarowaniu zwykłym towotem cieszę się dalej swoim centralem.

 

Jak będziecie już to wywlekać z drzwi to od razu przepłuczcie zamek. zaoszczędzicie sobie podwójnej roboty

Zamek jest nitowany. Jedynie od strony rygla ma 2-wie śruby na Torxa. Czy ktoś z was to rozbierał?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...