Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] specyficzny zapach z układu wydechowego oraz leko


Guest coffee-l

Recommended Posts

Guest coffee-l

Witam! mam pytanie: po odpaleniu samochodu widać lekko bały dym z rury wydechowej oraz czuc specyficzny zapach bynajmniej nie benzyny, rano też cieknie jakas ciecz ale po przeczytaniu wcześniejszych postów prawdopodobnie to normalne. Czy może ktos z was wie co to może byc i oznaczać? Jeszcze chyba ważna informacja widac równiez dym albo pare z okolic układu chłodzenia. Bardzo mnie to niepokoi. Jeżeli ktoś z Was zna przyczynę bardzo prosze o pomoc. Silnik 1.6 16v benzyna.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Coffe,skąd cieknie?co? i jakiego koloru?Przyczyny nikt nie będzie znał ,możemy jedynie gdybać i podsuwać pomysły,

Capi z rury?-może zamiast paliwa masz mieszankę rozpuszczalnikową

Sprawdziłeś misę ,czy czasami nie przybywa oleju?jeżeli tak to masz po uszczelce pod głowicą

Patrzałeś w zbiornik wyrównawczy?Jak płyn bąbelkuje tzn że masz przedmuch(patrz wyżej ,uszczelka)

Para z układu chłodzenia świadczy o jego nieszczelności,

jedyna rada jeżeli nie możesz tego posprawdzać ,pozostaje tylko mechanik.

Link to comment
Share on other sites

Guest coffee-l

hej Jack! przed zapaleniem porannym sprawdziłem olej. jest go nawet nadto, wymieniany był 2 tyg. temu, płyn w zbiorniczku jest ok ale bede go kontrolował poniewaz nie sprawdzałem dokładnie wczesniej i nie wiem czy i ile go ubyło. dym się pojawił taki biało-siwy, ale on ma dziwny zapach taki który mi cięzko opisać. tankowałem na statoil, więc poczekam az zejdzie paliwo i zatankuję gdzie indziej. jak ewentualnie samemu pomóc układowi chłodzenia który tak jak napisałeś może być nieszczelny? i jeszcze jedno zauwazyłem z tyłu silnika kawałek rurki gumowej tej która sie łączy z długa rurą metalowa biegnącą po lewej stronie az do przodu chłodnicy taki obieg, ona się lączy później z jakims elementem ale nie wiem z czym bo mechanikiem nie jestem. Owa gumowa rurka ma ok 15cm i zauwazyłem że ona sie dość mocno poci po jakims czasie jazdy jest na niej dużo skroplonej cieczy. nie wiem co to. Płyn w zbiorniczku nie bulgocze. a ta ciecz z rury jest bezwonna i nie jest jej az bardzo duzo wylatuje kilka kropel co jakis czas. ciecz jest przeźroczysta jak woda

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Pabloo4

Jeżeli nie ubywa płynu chłodzącego, poziom oleju nie podnosi się, to po prostu skroplona woda, której kondensacja następuje w układzie wydechowym...

Link to comment
Share on other sites

Pojazd wyposażony w katalizator zawsze będzie poddymiał na zimnym układzie wydechowym. Ta kapiąca ciecz to roztwór kwasu powstały z pary i spalin, która to właśnie jest przyczyną silnej korozji tłumików. Oczywiście można wykonać wydechy z kwasówki, ale to kosztuje.

Jakbyś miał nieszczelny układ chłodzenia to by ciśnienie wywaliło cały płyn z niego, a jakby była walnięta uszczelka pod głowicą to by twoja nysa zmieniła się w parowóz

Link to comment
Share on other sites

palec w rurę i próba ,jak słodkawo to nie dobrze,jak dymi na siwo to też nie dobrze,jak nie ma tych objawów to nie wdychaj spalin,kup dobry zapach do środka i się nie przejmuj :one:

Link to comment
Share on other sites

Guest coffee-l

hej! keriSr o co chodzi z tym słodkawo? w sumie to taki dziwny może rzeczywiscie lekko słodkawy zapach co to może wg. Ciebie oznaczać? a jak siwy to co?

 

[ Dodano: Sro 04 Mar, 2009 18:06 ]

Witam ponownie!

napiszę co zaobserwowałem w ostatnich dniach. ten dziwny lekko słodkawy zapach jakby się zmniejszył, choc delikatnie go jeszcze wyczuwam. dymienie z rury nie ustąpiło, lecz zauważyłem że dymi podczas dodawania gazu nawet podczas postoju. jeżeli silnik chodzi na biegu jałowym to dym jest prawie niezauważalny,. no i kwestia płynu: w zbiorniczku bardzo wolno ale delikatnie go ubywa więc przychodzi mi do głowy tylko to że silnik może rzeczywiście spalać płyn stąd ten dym i zapach. Byłoby nie dobrze, bo z tego co wiem to większa naprawa. Juz sam nie wiem. będe go cały czas obserwował, najbardziej poziom płynu. Olej ok. nie bierze, "masła" pod korkiem nie mam, nic nie bulgocze i nie widać sladów oleju w zbiorniczku. zastanawia mnie też fakt ,ze silnik po jeździe bardzo długi się schładza, wczoraj po ok. 1,5 godz. od wyłączenia jeszcze był ciepły. stał na zewnątrz.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...