Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Termostat ok, a ja wciąż marznę


Gość nuri
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki nietypowy problem, termostat wydaje się być w porządku, bo silnik szybko się nagrzewa do "połowy zegara" tak jak w większości Micr, o których tu czytałem i na tej wysokości pozostaje. Mimo to wewnątrz jest zimno. Po dłuższej chwili jakby mniej, ale wciąż to nie jest to, co było w poprzedniej Micrze (mam już dwie:)

 

Co może być przyczyną? Przypuszczam, że problem dotyczy wewnętrznych układów ogrzewania (pod deską rozdzielczą) - z wylotów powietrza leci przyjemne ciepełko, ale z okolic schowka (czyli tam gdzie jest wentylator) spodem zasuwa zimne powietrze.

 

Co to może być???? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

którędy dokładnie to zimne powietrze zasuwa ? z tych rur skierowanych na nogi z przodu? Bo wiesz że jest tak że jak dasz ustawianie na szybę i na nogi lub na same nogi to z środkowych kratek będzie leciało zimne powietrze zawsze. Czyli jak dajesz ustawienie z kratek na kabine + na nogi to z dołu leci Ci zimne?, czy jak tylko dajesz na samą kabinę (kratki) to zasuwa Ci zimne z nóg?

 

Czy problem rozchodzi się o to że micra nie grzeje za mocno albo wręcz słabo? Może masz mało płynu chłodniczego, albo prawie w ogóle. Jak będziesz nalewał ustaw suwak na grzanie na maksa i możesz wlewać płyn, tylko nie na raz całość, powoli, ściskaj od czasu do czasu gumowe węże, potem możesz trochę pojeździć zobaczyć czy zassało do zbiorniczka wyrównawczego płynu albo czy go nie ubyło jeśli do zbiorniczka też nalewałeś płyn ;) Uzupełnić ubytki i sprawdzać czy dalej gdzieś nie zwiewa płyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariusek

ja tez obstawiam zapchana nagrzewnice.wjedz na kanał,sciagnij przewody wez jakiegos szlałfa i potraktuja ja cisnieniem.moze cos pomoze a jak nie to czekaj na wiosne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze najpierw warto odpowietrzyc uklad? bo moze ci siedzi powietrze w nagrzewnicy.. Najlpeije spuscic caly plyn przeplukac woda wzytsko tj zalac wode odpalic na 5 minut zlac i tak jeszcze ze 3 razy i dopiero nalac swojego nowego plynu jak zawsze polecam kulera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki koledzy za pomoc, spróbuję się odnieść do Waszych wypowiedzi:

 

Jaką masz faktyczną temperaturę plynu chłodniczego w stC przy "połowie zegara"?

pozdr.

Nie mam pojęcia i nie wiem jak to można zmierzyć..

 

którędy dokładnie to zimne powietrze zasuwa ? z tych rur skierowanych na nogi z przodu? Bo wiesz że jest tak że jak dasz ustawianie na szybę i na nogi lub na same nogi to z środkowych kratek będzie leciało zimne powietrze zawsze

Dziś dokładnie sprawdziłem - zimne powietrze nie leci z wylotów (co ja blondynka:) a z dwóch miejsc - tuż pod wentylatorem i w okolicach tej czarnej skrzynki, która przypusczam jest obudową nagrzewnicy. Ale w sumie nie leci go jakoś strasznie dużo, więc chyba racją jest, że:

 

zapchana nagrzewnica

 

Teorie o za małej ilości, złej jakości lub zapowietrzeniu układu zdecydowanie odrzucam - płyn był wymieniany w zeszłym tygodniu.

 

Więc może ktoś wie jak w miarę łatwo we własnym zakresie dobrać się do nagrzewnicy? Gdzie ona w ogóle tak naprawdę jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn był wymieniany w zeszłym tygodniu.

 

A dobrze odpowietrzone po tym dzialaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie tak objawy sa jak masz ;) ale widocznie to nie to... Wez szlaufa podlacz pod nagrzewnice i ja przepchaj lub jak masz wene to ja wyjmij i pucuj :) jak wskaznik masz w polowie a w aucie zimno to ona ma wine... a zrob jeszcze taki tescik prosty jak masz autop na full nagrzane po jezdzie dotknij dolny waz... i porownaj jego tempertature z gornym.. jak bedzie ogromna roznica np po 20km to znaczy ze cos masz z chlodnica... np przytkana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj nietsety tego nie wiem nawet w mojej k10 jak sie tam dostac... chore miejsce... ja ja poczyszcze szlaufem z kanalu podepne sie jako normalny waz idacy od chlodnicy i puszcze mocne cisnienie bo jest na tyle miejsca. IDentycznie robilem z parownikiem od gazu bo byl przypchany syfem bo komus sie nie chcialo wymienic plynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA

Mam identyczny problem z jedna z Micr tez mimo, ze wskazowka jest na polowie skali, wymianie plynu oraz termostatu nie grzeje tak dobrze jak druga Micra...jak znajdziesz przyczyne to podziel sie wiedza:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...