Guest kedziorek2611 Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 Witam wszystkich mam problem z moją primerką 1.8 16v. Moje autko zawsze stoi w garażu wczorajszą noc stała po domem wsiadłem odpaliłem chwilę pochodziła i zgasła. Przekręciłem zapłon dwa razy i odpaliłem przejechałem ok 500 m i jak padła to na amen. Nie wiem co to może być może moze Wy wiecie???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 iskra??? i czy paliwo podaje to w pierwszej kolejnosci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kedziorek2611 Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 pompa paliwowa chodzi bo ją słychać donn jeśli Wiesz to podpowiedz jak sprawdzić czy jest iskra????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 Wyciągnij cewkę z np. 1 cylindra, przewody zapięte, włóż do fajki cewki jakąkolwiek świecę i połóż ją na silniku - aby miała masę. Druga osoba kręci silnikiem a Ty patrzysz, czy na świecy jest iskra. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waichwaich Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 Mam nadzieję ze nie spotkało ci to co spotkało mnie http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=611763#611763 Odkręć korek wlewu oleju do silnika i zobacz czy przy odpalaniu nie stoi ten wałek tylko nie katuj go zbyt długo od razu powinieneś widzieć co i jak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest emeryt03 Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 To może być np. czujnik połżenia wału korbowego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kedziorek2611 Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 Nie wiem czy się cieszyć czy płakać. Sprawdziłem rozrząd i wałek się kręci czyli jest wszystko ok. Sprawdziłem też iskrę i niestety stwierdziłem jej brak, sprawdziłem 1 i 4 cewkę. Problem jest tylko w tym co dalej gdzie znajduje się moduł?. I co ewentualnie muszę dalej szukać bądź sprawdzać???? Proszę o dalsze rady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waichwaich Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 Nie wiem czy się cieszyć czy płakać. Sprawdziłem rozrząd i wałek się kręci czyli jest wszystko ok. Sprawdziłem też iskrę i niestety stwierdziłem jej brak, sprawdziłem 1 i 4 cewkę. Problem jest tylko w tym co dalej gdzie znajduje się moduł?. I co ewentualnie muszę dalej szukać bądź sprawdzać???? Proszę o dalsze rady. Moim zdaniem ciesz się stary że ci nie poharatało fury jak mi :/ nie wiem może jakiś syf w benzynie miałeś i dostał się gdzieś do obiegu :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Nie płakać tu. Jak nie ma iskry to już dobrze. Po lewej stronie silnika z boku dekla zaworów masz wkręcony srubką 6mm czujnik położenia wałka rozrządu. Masz wtyczkę na 3 piny. Wyciągnij go, odepnij wtyczkę i pomierz rezystancję. Między jednymi musi być coś ok 2-3k(?)Ohm. Nie pamiętam już czy kilo... ale się zorientujesz. Jak masz kanał albo podnośnik to w ten sposób sprawdź drugi czujnik umieszczony z tyłu bloku silnika tuż przy skrzyni biegów. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kedziorek2611 Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Serwis dzięki Ci bardzo za Twe cenne rady zaraz lecę do garażu. ale mam jeszcze dwa pytanka jeśli z tymi czujnikami będzie wszystko ok. to co następnie sprawdzać???? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Nie będzie ok. Tak mi się wydaje... One mają mieć identyczne rezystancje, pamiętaj o tym. Aha, gdy kręcisz rozrusznikiem gaśnie check engin, czy świeci się cały czas? Stawiam że cały czas się świeci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kedziorek2611 Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 check engin pali się cały czas!!! Mam do Was jeszcze jedno pytanko odnośnie silnika w mojej Primerze. Czy w silniku 1.8 występuje aparat zapłonowy tak jak np. w silniku 2.0??? Pytam dlatego bo byłem u dwóch fachowców i jeden powiedział że to na pewno aparat zapłonowy, z kolei drugi stwierdził że aparatu jako takiego nie ma. Pytam Was który miał rację???? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Ale sobie utrudniasz życie. Nie masz aparatu. Zmierz rezystancję czujników a przypuszczam, że będziesz miał problem rozwiązany. To jedyne i najprostsze co możesz sam zrobić. Możesz też podpiąć jakiś dobry tester i też powinieneś mieć czarno na białym przyczynę. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kedziorek2611 Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 Po podłączeniu pod komputer wstępna diagnoza mojego problemu to czujnik halla. Pytanie tylko czy zetkneliście się z tą nazwą i czy orientujecie się o koszt nowego???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hary7 Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 O ile się nie myle to czujnik halla to jest właśnie czujnik położenia wału korbowego,pewności nie mam ale serwis na 99% ma rację. Sprawdz te czujniki,sporo osób ma z nimi problem. : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest emeryt03 Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Do traktorka ( 2,0 TD), takie cudo w ASO stoi 405 PLN brutto! ( A dlaczego diagnoza jest wstępna, skoro podłączono pod kompa? Pokazuje coś jeszcze?). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Czujnik halla jest właśnie w aparacie zapłonowym. To jest to co miałeś sprawdzić. Zresztą są tam 2 czujniki halla.... Wymiana aparatu na używany. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bankroot Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Czujnik halla jest właśnie w aparacie zapłonowym. To jest to co miałeś sprawdzić. Zresztą są tam 2 czujniki halla.... Wymiana aparatu na używany.pozdr. Bez obrazy, ale trochę mieszasz kędziorkowi w głowie. Najpierw piszesz (całkiem słusznie), że w jego silniku nie ma aparatu zapłonowego, a teraz piszesz, że miał sprawdzić czujniki Halla w aparacie zapłonowym albo wymienić go na używany :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 moze sie servis pomylił tylko czujnik hala to czujnik hala moze być na wałku na wale czy tam na kole zamachowym czy tez w aparacie. kedziorek2611, on tez wydziwia miał odpowiedz juz dawno to cuduje....a powiedział ci ten mechanik co kompa podpinał który to czujnik wału czy wałka??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Bankroot, oczywiście moja pomyłka. To chyba dlatego, że już temat ciągnie się w nieskończoność a pewnie przeczytałem tylko ostatniego posta i bez myślenia odpisałem. Oczywiście w 1,8 nie ma aparatu itd. Wszystko opisane było wyżej. Temat pomylił mi się z tym problemem: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=51607 dzięki za czujność Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kedziorek2611 Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 odpowiedź na wcześniejszy post. Tak mechanik powiedział mi że to czujnik położenia wału. Na szczęście samochód mam już sprawny jeszcze raz dziękuję wszystkim za podpowiedzi!!! Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.