Guest gomes Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 Witam. Posiadam 100nx 1.6 gaznik 92r. Przebieg mam spory bo 295 tys. Pare dni temu przy normalnej spokojnej jezdzie przy dodawaniu gazu sie zdusil, zaczal pyrkotac tak ze ledwo co dojechalem do domu. Wymienilem kable, przeczyscilem swiece(maja 2 miesiace), przeczyscilem palec i kopulke(w srodku byl bialy osad, po przeczyszczeniu na stykach w srodku srobily sie wypuklenia). Wiem ze odwieczny problem 100nx to przewody podcisnienia. Kupilem 4 m przewodu i go wymienilem(pare wezykow zostalo ale sa ok). Dodam iz na lpg czy benzynie dzieje sie to samo. Rano gdy odpalilem go przez chwile ciagnal ladnie na benzynie ale jak sie tylko troche zagrzal znowu zaczal przerywac. Silnik pracuje cicho ale ma troche wibracji(normalnie przy ok 1.5 chodzil plynnie a teraz pierdzi i wibruje). Uszczelnilem pierscien na gazniku w ktorym dochodzi do niego lpg. Nowy filtr powietrza oraz gazu. Najgorzej sie rusza (trzeba do ok. 3 tys go krecic bo inaczej ciezko ruszc), pozniej na ok 2.5 przerywa, pozniej idzie ladnie do 3.9 i dalej przerywa i juz slabo idzie. Zauwazylem tez ze lepiej przyspiesza jak mu dam lekko gazu niz jak docisne. Czy moze to byc wina czujnika walu korbowego( iskra na wszystkich swiecach jest ale moze w zlym momencie ja podaje-czy w mojej nysce wogole go mam Moze to wina sprzegla (wczesniej nie mialem problemow z ruszaniem)? Moze jakos zaplon mi sie przestawil? Czy moge na sluch podkrecic zaplon? Jakie macie inne pomysly co moglo sie zepsuc ? Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jam Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 moze katalizator zapachany? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Misiek_nx Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 zacznij od czyszczenia gaźnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gomes Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Dziekuje koledzy za porady. Katalizator jest ok (zmienialem ostatnio tlumik srodkowy i koncowy. Jak odkrecilem srodkowy to patrzylem do srodka kata i nie byl ani przegnity ani w srodku nic w nim nie bylo wiec jest ok. Co do czyszczenia gaznika to sprawa na lpg wyglada tak samo(a z tego co wiem to lpg jest wtryskiwane do gardziela i tylko przepustnica sobie reguluje). Gdy zmienialem przewody podcisnienia to patrzylem do srodka gaznika i nie bylo tam nic przysniedziale, zabrudzone itp. Jedyne co zrobilem to podkrecielem troche zaplon(obroty wzrosly z 900 tak do 950-1000. Idzie troszke lepiej ciagnie ale dalej cos nie rowno i nie ta sama moc co przed usterka (wczesniej wkrecaly sie ladnie obroty od 1 do 6 tys(dalej nigdy nie krecilem bo za stary silnik i cos go tez odcinalo). Ja podejrzewam na kopulce elektrody sie troszke wyrobily i sa nie walcowe tylko polokragle. Czy przez to moze silnik pracowac nierowno ? Czy ktos wie czy w nysce jest ten czujnik polozenia walu korbowego ? Pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Misiek_nx Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 wygląda na to że masz aparat zapłonowy do wymiany, tam szukaj czujnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jam Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 czyli kolejny no to zapraszam do wspolnej zabawy http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=51607 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gomes Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Kolego aparat zaplonowy sklada sie z palca i kopolki ? Przewody wn i swiece sprawdzalem i mam ok. Jezeli tylko to mam do wymiany to pytalem w sklepie i cena 45 zl bedzie na wtorek. Co do czujnika polozenia walu korbowego na forum 100nx znalazlem cos takiego: Podciśnieniowy regulator aparatu zapłonowego Producent: Nissan Nr kat. 2230173Y00 Cena: 428,01 zł Czy jest to cos zastepczego stosowane w nyskach ? (sorki za lamerstwo ale jestem informatykiem i raczkuje w mech samochodowej). Co do linku od Jam przeczytalem caly ale tam tez jest mowa o wymianie aparatu zaplonowego. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jam Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 aparat zaplonowy to to cos do czego jest przykrecona kopolka takie szare pomiedzy kopolka a silnikiem ;] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gomes Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Kolego dziekuje za pomoc ! A jak zczytac kody bledow? Czy potrzeba miec jakas specjalna sonde czy cos ktore sie podpina pod laptopa czy wystarczy zwykly multimetr ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jam Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 nie ma za co ja raz pomoge tobie ty innym razem pomozesz mi a propo kodow bledow to tu masz ladnie wszystko opisane http://www.nissanklub.pl/uploads/DIY/Autod...0_GA16_GA14.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gomes Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Tak tylko ja mam wersje z gaznikiem i nie mam kontrolki check engin(bynajmniej ja takiej nie zauwazylem:) ). Myslalem raczej ze stosujesz cos takiego; http://moto.allegro.pl/item575135240_obd1_...ejs_nissan.html Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jam Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 tam jest napisane GA16 i nie ma czy DE czy DS czyli u ciebie tez powinno byc u mnie tez nie ma check engine tylko jest narysowany niby silnik przekrec kluczyk na ON i zobacz dokaldnie wszystkie lampki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gomes Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Do godz 15 nie mam dostepu do auta ale pozniej to sprawdze. Czy u Ciebie kolego tez sa problemy z nierowna praca dopiero jak sie silnik troche zagrzeje ? Zastanawiam sie co moze dziac sie z tym aparatem zaplonowym ze dopiero gdy wskazowka drgnie nagle traci moc. Zauwazylem, ze przy dodaniu gazu cos "pstryka" w gazniku. Odglos podobny do przelaczania w przekazniku. Za kazdym razem dzieje sie to samo. Wczesniej mialem dziure w tlumiku wiec wszystko to skutrcznie zagluszalo Czy moze gdzies lewa iskra mi po silniku skacze i jest taki odlos jak przekaznik... obiawy sa jakby nie palil na jeden gar wiec moze tu jest pies pogrzebany ? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jam Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 u mnie sie dusi w okreslonych polozeniach pedalu przyspieszenia .. a jechac to w ogole nie jedzie do 30km/h rozpedzalem sie dluzsza chwile, zostalem wytrabiony na ulicy i w ogole masakra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Misiek_nx Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 dorzuce jeszcze do tematu jeden przykład. Mam dokładnie tak samo jak Jam jak zatankuje 98 na stacji NEste zamiast na Bp czy Orlenie. Tzn mam taki objaw tylko przy ruszeniu ze stacji- zwykle przy wyjezdzie na droge co zawsze mnie kosztuje duzo nerwow :-) ale zaraz potem objaw mija po paru glebszych doscisnieciach gazu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
merid Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 ja w hondzie civic mam tez podobny problem ze jak jest zimny to ciezko idzie a jeszcze ciezej jest go zapalic jeszcze tego nie robilem ale przypuszczenia sa takie ze na fajkach ktore sie podpina do swiec jest olej czyli mam nieszczelne uszczelki i jak je wymienie powinny byc dobre plus do tego dochodzi regulacja zaworow moze masz tez uszczelki pod swiecami zle. Za to w sunnym nigdy nie mialem problemow z zapaleniem tylko raz bo dostawal za duzo powietrze przez rozwalona obudowe filtra powietrza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest komorokoro Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Zauwazylem, ze przy dodaniu gazu cos "pstryka" w gazniku. Odglos podobny do przelaczania w przekazniku. Za kazdym razem dzieje sie to samo. To akurat chyba normalne. Jak zdejmiesz góre od filtra powietrza zobaczysz takie dwie blaszki, zaworki. To one pstrykają Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gomes Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Wczoraj rozkrecilem caly aparat zaplonowy. Wyczytalem, ze aby sprawdzic czy dziala aparat zaplonowy trzeba multimetrem pomierzyc pomiedzy srodkowym a reszta bolcow. Tak tez zrobilem i pokazalo mi ok 2 mV. Oto jak wyglada moj aparat: Czy da sie jakos inaczej sprawdzic czy aparat jest sprawny czy wystarczy wymienic palec i kopulke. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas3035 Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Czyszczenie gaźnika lub któryś z przewodów podciśnienia spadł lub pękł. Po osiągnięciu temperatury przez silnik i przełączeniu się elektrozaworów w gaźniku (takie pstryknięcia) obroty spadną do ok 750. Co do przyspieszania to w gaźniku jest coś w rodzaju "strzykawki" taki tłoczek połączony z dźwignia przepustnicy który podczas gwałtownego naciśnięcia pedału gazu powoduje niezależne podanie paliwa przed przepustnice, po przekroczeniu ok 4500 obrotów podciśnienie otwiera druga przepustnicę (silnik GA 16ED u mnie). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.