Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

SWAP ga14de na GA16DE w N14


Guest sergiej
 Share

Recommended Posts

Guest sergiej

witam ...wlasnie dokonalem swapa za namowa miedzy innymi coobcia i bombla ;-) z mojego zamulonego i zajechanego do konca ga14de na dosc mocne w porownaniu do niego ga16de z primery p11 ...w pozniejszym czasie opisze dokladnie z czym to sie je bo ponoc malo ludzi sie na to decyduje a poki co jestem bardzo zadowolony z tego co udalo sie przy pomocy korespondencyjnej coobcia zrobic ...

Link to comment
Share on other sites

Guest sergiej

Nissan Sunny N14 3D 1.4 rok 1993

 

SILNIK: ga14de totalna seria plus lpg 75 km

WYDECH: tez totalna seria ;-)

DOLOT: zwęzka w postaci lpg

ELEKTRONIKA: seria

ZAWIESZENIE: seria

HAMULCE: seryjne tarcze plus klocki ferrodo (nie pamietam modelu )

BODY: jedyne co ma to lotka z tylu nadwozie 3d

AUDIO : Magnat audio (łupie strasznie)

 

PLANY:

zaleznie od funduszy ale napewno w koncu blacharka ...moze wydech ...ale poki co uzdrowie troche nowo zalozony silnik

 

[ Dodano: Pon 09 Mar, 2009 19:18 ]

zaczne moze od krotkiego opisania histori wymiany silnika ...byl piekny rok 2008 a w nim piekny zlot w borsku ...na ktorym troche sie kuku zrobilo mojemu autku ...zostala przegrzana uszczelka pod glowica a co za tym idize zostala wyminiowa wraz z uszczelniaczami i planowaniem glowicy ..ale niestety cos zostalo zjebane przez mechanika ...mysle ze powod byl taki ze zostal zalany zly olej zbyt rzadki gdyz jezdzilem juz na mineralnym a zalacal polsyntetyk ...mimo dzwoniacej glowicy klepiacej zaworami poprzez usterke prawdopodobnie blaszek ...przejechalem 25 tys km ...az tu pod koniec lutego cos sie chyba urwalo bo zaczelo tak mocno walic ze auto chodzilo jak star albo jakis jelcz tudziez ikarus ;-) ...wiec po przeszukaniu forum i namowa coobcia i bombla znalazlem w calkiem nielzym stanie ga16de z anglika primerki ...

 

[ Dodano: Pon 09 Mar, 2009 19:36 ]

zaczalem od upewnienia sie ze silnik bedzie pasowal bez problemu bo obawy mialem bo nikt wczesniej nie opisywal chyba takiego swapa ... wygladalo na pierwszy rzut oka ze wszystko wyglada tak samo ale po wyjeciu sie znalazlo kilka roznic :

 

1. mocowanie sondy lambda (problem zaden jesli sie nie ma lpg) ja musialem dolutowac troche kabelkow

2. zbyt krotkie kable do aparatu zaplonowego

3. rozrusznik w ga16de jest schowany za glowica a nie tak jak w ga14de obok glowicy

4. przednia lapa jest inna wiec musialem zalozyc ta z ga16de ...na szczescie pasowalo w otwor

5. najlepsze sie okazalo rozkreceniu skrzyni biegow ...okazalo sie ze sprzeglo w ga14de jest duzo mniejsze ...srednica sprzegla i kola zamachowego sie roznia ...poza tym komplet sprzegla w ga16 jest o 4 mm grubszy ...jedyne co zostalo to zalozenie kola zamachowego z ga14 i kompletnego sprzegla od ga14 pod silniczek ga16 ...przy okazji wymienilem simering na wale jak juz kolo mialem zdjete ... coobcio cos wspominal ze mozna jakis mod z tym zrobic ale dowiedzialem sie o tym po zlozeniu kompletu wiec nie probowlem ...sam napisze o tym lepiej ...

6.aprat zaplonowy wydaje sie byc inny niz w n14 ale pewien nie jestem

W tygodniu porobie zdjecia to powklejam ..postaram sie pokazac roznice we wszystkim w czym sie da

 

a teraz male podsumowanie i wynik jaki sie udalo osiagnac ...

nie wiem jaka jest moc bo hamowni nie bylo ...ale seria ma cos kolo 100 km i czuc naprawde ta moc w porownaniu z marnymi 75 w ga14 ...auto ciagnie od dolu i nie trzeba go tak katowac obrotami ...ale poki co nie bylo jak sie zmierzyc z kimkolwiek bo za krotki czas od swapa ...poza tym w niedziele slisko na kremie bylo ...ale moze jakas hąde 1.4 bym zrobil bo nadal na klapie 1.4 ;-)

i to by bylo chyba na tyle o roznicach

Link to comment
Share on other sites

Najprościej to było cały osprzęt z 1,4 przełożyć a co do sprzęgła to do 1,4 można wrzucić to z 1,6 (ma o 10mm większą średnicę i śruby wszystkie pasują).

1,4 ma fajniejsza krótszą skrzynie więc 1,6 będzie naprawdę żwawe z nią :)

Link to comment
Share on other sites

Guest sergiej

no ja mam u siebie wszystko oprocz alternatora i rozrusznika od ga16 zalozone ...a ze sprzeglem to cos nam nie pasowalo ...moze zle przylozyli na szybko i stwierdzili ze zakladamy sprzeglo 1.4 ...

Link to comment
Share on other sites

moze jakas hąde 1.4 bym zrobil bo nadal na klapie 1.4

I nie zmieniaj tego, teraz moda na takie znaczki nawet w GTi się zrobiła :D

Link to comment
Share on other sites

Guest sergiej

bo jak znaczek zalozysz to od razu 20 km ci przybedzie ...

 

[ Dodano: Wto 17 Mar, 2009 15:38 ]

no to pojawily sie poswapowe problemy ...pierwszy cos nie tak z ukladem chlodzenia ...bo mi sie zagrzal przy ostrej jezdzie ;-) ale tu stawiam na to ze zle odpowietrzyli uklad bo im tylko 2 l plynu weszlo ;-) i co chwila dolewam wody ...a drugi problem powazniejszy ...jak wiadomo skrzynia jest od ga14 a silnik ga16 ...i dzisiaj po drodze z pracy nagle pedal twardy sprzeglo spierdolilo i takie metaliczne brzeczenie ze skrzyni ...stawiam na docisk albo lozysko w docisk weszlo i piz*a ...poki nie rozbiore sie nie dowiem ...tylko chwilowo funduszy brak do konca miesiaca ...takze 2 tygodnie na kolkach ;-) mam nadzieje ze to poprostu przypadek bo korcilo mnie zeby sprzeglo wymienic bo moje juz mialo najechane sporo ale madry polak po szkodzie ... no chyba ze jednak nie da rady na dluzej pojezdzic na tej skrzyni i tym silniku ...co o tym myslicie ??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest marceli
no chyba ze jednak nie da rady na dluzej pojezdzic na tej skrzyni i tym silniku ...co o tym myslicie ??

 

 

Co Ty gadasz?

To po to wrzucaleś silnik od P11 żeby teraz na nim nie śmigać??

 

Wrzucaj klamoty sprzegla od 1,6 bo tamte to było pewne że wyzioną ducha.

Jeszcze jakbyś troche pocisnął to już amba :D

 

Swoją drogą musi ładnie zawijac suniacz na tym motorku :one:

Dobry mod,działaj dalej ;)

Link to comment
Share on other sites

sergiej,

Tarcza almera 100nx sunny ga16

Profil piasty: 18x20,7-18N

Ilość zębów: 18

Średnica [mm]: 190

 

Tarcza sunny almera ga14

Profil piasty: 18x20,6-18N

Ilość zębów: 18

Średnica [mm]: 180

 

wkładaj to większe sprzęgło od 1,6 :!: ale niestety wiąże się to z wymianą koła zamachowego od ww modeli. primera odpada ma jeszcze większą średnicę ale rozrusznik po innej stronie także koło zamachowe i skrzynia inne.

Link to comment
Share on other sites

Guest sergiej

poki co nie bede kombinowal i wlecie takie sprzeglo jak mam ...niestety kolo zamachowe od p11 nie wejdzie gdyz jest duzo wieksze ...poza tym w primie rozrusznik od innej strony ...a sunny jedzie dosc dobrze ...nie jeden golf sie juz zdziwil ;-) ...jakie sprzeglo polecicie ?? znaczy sie producent ??

Link to comment
Share on other sites

sergiej, tak jak napisał Ci Goago przekładaj swoje stare sprzęgło ze 190mm tarczą - o wiele więcej przeniesie mocy jak to 180mm z 1,4...

Link to comment
Share on other sites

Guest sergiej

musialbym zalatwic najpier kolo zamachowe z sunny ga16 ...a to troche problem ... czyli tak potrzebuje kolo od sunny ga16 tarcze od ga16 sunny a co z dociskiem ?? tez od ga16 ??

Link to comment
Share on other sites

Hehe porządki w swoim drugim garażu robiłem i znalazłem z Latosowej rajdówki 1,6 koło zamachowe i prawie nowe sprzęgło NKK - PW poszło :)

Link to comment
Share on other sites

Guest sergiej

to jak dobrze pojdize to wleci coobciowe sprzeglo i mam nadzieje ze bedzie latac ;-)

 

[ Dodano: Pią 27 Mar, 2009 09:24 ]

kurcze ...w sklepie mi powiedzieli ze do sunnego sa 3 rodzaje lozysk oporowych ...prawda to ?? nie wiem ktore kupic ...

 

[ Dodano: Pią 27 Mar, 2009 17:50 ]

dobra toi zabieram sie za demontaz skrzyni ...dzisiaj pewnie nie skoncze ale jutro moze do poludnia bedzie wszystko na miejscu ...o ile lozysko bedzie pasowalo ...bo wzialem na ryzyko ...choc niby wg vinu szukalem odpowiedniego ...

 

[ Dodano: Pią 27 Mar, 2009 20:13 ]

no to kolejny bonus ...okazalo sie ze stara tarcza pekla ...a przy okazji simering na wale poszedl wiec jutro z rana musze do koszalina jechac zeby kupic bo w mojej wsi nic do nissana dostac nie moge ;-( ...

 

[ Dodano: Sob 28 Mar, 2009 20:55 ]

no to wlezial nowy simering i coobcia sprzeglo ;-) poki co wszystko ok ,,, ale jutro sprawdze bo dzisiaj po piwkach wiec nie jezdzilem ;-)

 

[ Dodano: Wto 31 Mar, 2009 13:56 ]

poki co coobciowe sprzeglo sprawuje sie calkiem dobrze ...tylko troche bardziej meskie jest ...a rozmiar tarczy jest taki sam jak w moim starym ...kolo zamachowe tez to samo ...tylko docisk troszke inny ...ze tak powiem wieksze zeby mial ...no i teraz pedal sie troche bardziej sztywny zrobil ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest dmx81

no to teraz jestem we wlasciwym poscie :) 1.4 =>1.6

sergiej,

1. wszytskich modyfikacji dokonujesz sam u siebie w garazu?

2. czy jest jakas instrukcja dotyczaca poprawnego rozkrecenia i wyciagniecia silnika, tak, aby wg niej poprawnie wykonac ta operacje? bo dla mnie to duze wyzwanie, ale wierze, ze na podstawie Waszych wskazowek i doswiadczeniu Waszym dam sobie rade :one:

 

[ Dodano: Pią 03 Kwi, 2009 14:23 ]

znalazlem w ksiazce SAM NAPRAWIAM opis operacji WYMONTOWANIE I ZAMONTOWANIE ZESPOLU NAPEDOWEGO, rozdzial 1.2.3, str 85,86. Czy ta instrukcja jest w pelni wystarczajaca, aby swobodnie to wykonac? bo nie mam zadnej praktyki w wyciaganiu silnika

Jesli bylby ktos na tyle cierpliwy, to moglby tez napisac, jaki komplet narzedzi musialbym miec, aby nie stanac w polowie, np klucze od 9 do 30 itd... oczywscie o ile komus sie bedzie chcialo :one:

 

65b38694ab315c03m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest sergiej

robilem to u kolegi w garazu ...poczatkowo tez chcialem sam sie podjac choc mechanikiem samochodowym nie jestem ...ale jednak jak sie czegos nie wie do konca to lepiej sie nie zabierac ...lepiej miec kogos kto juz to kiedys robil ... ogolnie my wyciagalismy caly uklad napedowy tj silnik skrzynie i polosie pozniej na stole skrecona skrzynia z silnikiem i do srodka

Link to comment
Share on other sites

Guest dmx81

a wyciagaliscie i wkladaliscie... recznie? czy raczej trzeba podnosnik miec, bo pewnie ciezko dobrze zlapac, a do tego utrzymac taki ciezar?

 

jakbys mogl jakies wskazowki podrzucic, ewentualnie czego sie dowiedziales w trakcie wymiany i na co zwrocic uwage... bo o pomoc u mnie ciezko bedzie jako doradztwo, jak juz, to tylko silowa :)

 

dzieki za wszytskie odp

Link to comment
Share on other sites

Guest sergiej

oczywiscie ze trzeba miec jakiegos demaga lub jakies inne gowno ...sam silnik wazy 90 kg wiec recznie go nie podniesiesz ;-) ...poczytaj dobrze od poczatku tematu ...prawie wszystkie roznice opisalem ...ale ty bedziesz mial lepiej bo przekladasz z sunny do almery ...tam te same skrzynie sa chyba ...ja mam silnik z p11 i troche kombinacji bylo ...poczytaj od poczatku ...

Link to comment
Share on other sites

Guest dmx81

jeszcz raz ja... przelozenie silnika... a przelozenie walka/walkow, jak to ze soba porownac? bo roboty to chyba duuuuuuuuuuzo mniej przy samych walkach, ale efekt na samych walkach tyle samo duuuuuuuuuzo gorszy niz caly silnik?

Link to comment
Share on other sites

Guest sergiej

walki nie dadza tyle co wstawienie silnika ...fakt ze walki przelozysz w kilka godzin ...a z silnikiem troche zabawy jest ale wrazenia z jazdy beda o niebo lepsze ...

Link to comment
Share on other sites

Sam nie wiem... :)

Może i przekładanie silnika jest fajne... ;)

Osobiście polecam... Ha! :) ale roboty jest od pyyyyyytyyyyyyyyyyyy.... Jeśli projekt nie był robiony wcześniej i trzeba przetrzeć ścieżkę tak, jak to było w przypadku mojego auta, to trzeba się liczyć nawet z paromiesięczną robotą... :)

 

Piotrek.

Link to comment
Share on other sites

Guest sergiej

akurat tutaj zadnych problemow nie ma ...jesli sie ma dwa kompletne silniki ga14 i ga16 to plug ang play prawie ze ... dobre dwa dni pracy i efekt calkiem w pyte ...ale to co ty spootie zrobiles to juz mistrzowstwo swiata ;-)

Link to comment
Share on other sites

akurat tutaj zadnych problemow nie ma ...jesli sie ma dwa kompletne silniki ga14 i ga16 to plug ang play prawie ze ... dobre dwa dni pracy i efekt calkiem w pyte ...ale to co ty spootie zrobiles to juz mistrzowstwo swiata ;-)

 

Sergiej... ja tam za dużo nie zrobiłem... pochwały to powinien zbierać Czarek z AutoR oraz Coobcio. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest sergiej

chlodnice sa raczej te same ...nie amielm okazji porownac bo silnik ktory wkladalem byl juz bez chlodnicy ...ale lipe mam teraz bo mi sie grzeje auto ... poki co wyjalem termostat ktory sie zawieszal ...ale mimo to jeszcze raz sie zagotowal ...byc moze dlatego ze sie wentylator nie zalaczyl ...a byc moze ze jednak uszczelka pod glowa wydmuchana ...pojezdze jeszcze troche a potem zapadnie decyzja co dalej ...ale prawdopodobnie wyjme glowice i przeprowadze maly remont silnika ...potem jeszcze pare planow jest ale to juz nie wiem czy przed zlotem sie uda ...finanse zdecyduja no i czas

Link to comment
Share on other sites

potem zapadnie decyzja co dalej ...ale prawdopodobnie wyjme glowice i przeprowadze maly remont silnika

I zjedź z głową o 1mm przynajmniej :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...