Guest sergiej Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 witam ...wlasnie dokonalem swapa za namowa miedzy innymi coobcia i bombla ;-) z mojego zamulonego i zajechanego do konca ga14de na dosc mocne w porownaniu do niego ga16de z primery p11 ...w pozniejszym czasie opisze dokladnie z czym to sie je bo ponoc malo ludzi sie na to decyduje a poki co jestem bardzo zadowolony z tego co udalo sie przy pomocy korespondencyjnej coobcia zrobic ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sergiej Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Nissan Sunny N14 3D 1.4 rok 1993 SILNIK: ga14de totalna seria plus lpg 75 km WYDECH: tez totalna seria ;-) DOLOT: zwęzka w postaci lpg ELEKTRONIKA: seria ZAWIESZENIE: seria HAMULCE: seryjne tarcze plus klocki ferrodo (nie pamietam modelu ) BODY: jedyne co ma to lotka z tylu nadwozie 3d AUDIO : Magnat audio (łupie strasznie) PLANY: zaleznie od funduszy ale napewno w koncu blacharka ...moze wydech ...ale poki co uzdrowie troche nowo zalozony silnik [ Dodano: Pon 09 Mar, 2009 19:18 ] zaczne moze od krotkiego opisania histori wymiany silnika ...byl piekny rok 2008 a w nim piekny zlot w borsku ...na ktorym troche sie kuku zrobilo mojemu autku ...zostala przegrzana uszczelka pod glowica a co za tym idize zostala wyminiowa wraz z uszczelniaczami i planowaniem glowicy ..ale niestety cos zostalo zjebane przez mechanika ...mysle ze powod byl taki ze zostal zalany zly olej zbyt rzadki gdyz jezdzilem juz na mineralnym a zalacal polsyntetyk ...mimo dzwoniacej glowicy klepiacej zaworami poprzez usterke prawdopodobnie blaszek ...przejechalem 25 tys km ...az tu pod koniec lutego cos sie chyba urwalo bo zaczelo tak mocno walic ze auto chodzilo jak star albo jakis jelcz tudziez ikarus ;-) ...wiec po przeszukaniu forum i namowa coobcia i bombla znalazlem w calkiem nielzym stanie ga16de z anglika primerki ... [ Dodano: Pon 09 Mar, 2009 19:36 ] zaczalem od upewnienia sie ze silnik bedzie pasowal bez problemu bo obawy mialem bo nikt wczesniej nie opisywal chyba takiego swapa ... wygladalo na pierwszy rzut oka ze wszystko wyglada tak samo ale po wyjeciu sie znalazlo kilka roznic : 1. mocowanie sondy lambda (problem zaden jesli sie nie ma lpg) ja musialem dolutowac troche kabelkow 2. zbyt krotkie kable do aparatu zaplonowego 3. rozrusznik w ga16de jest schowany za glowica a nie tak jak w ga14de obok glowicy 4. przednia lapa jest inna wiec musialem zalozyc ta z ga16de ...na szczescie pasowalo w otwor 5. najlepsze sie okazalo rozkreceniu skrzyni biegow ...okazalo sie ze sprzeglo w ga14de jest duzo mniejsze ...srednica sprzegla i kola zamachowego sie roznia ...poza tym komplet sprzegla w ga16 jest o 4 mm grubszy ...jedyne co zostalo to zalozenie kola zamachowego z ga14 i kompletnego sprzegla od ga14 pod silniczek ga16 ...przy okazji wymienilem simering na wale jak juz kolo mialem zdjete ... coobcio cos wspominal ze mozna jakis mod z tym zrobic ale dowiedzialem sie o tym po zlozeniu kompletu wiec nie probowlem ...sam napisze o tym lepiej ... 6.aprat zaplonowy wydaje sie byc inny niz w n14 ale pewien nie jestem W tygodniu porobie zdjecia to powklejam ..postaram sie pokazac roznice we wszystkim w czym sie da a teraz male podsumowanie i wynik jaki sie udalo osiagnac ... nie wiem jaka jest moc bo hamowni nie bylo ...ale seria ma cos kolo 100 km i czuc naprawde ta moc w porownaniu z marnymi 75 w ga14 ...auto ciagnie od dolu i nie trzeba go tak katowac obrotami ...ale poki co nie bylo jak sie zmierzyc z kimkolwiek bo za krotki czas od swapa ...poza tym w niedziele slisko na kremie bylo ...ale moze jakas hąde 1.4 bym zrobil bo nadal na klapie 1.4 ;-) i to by bylo chyba na tyle o roznicach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Najprościej to było cały osprzęt z 1,4 przełożyć a co do sprzęgła to do 1,4 można wrzucić to z 1,6 (ma o 10mm większą średnicę i śruby wszystkie pasują). 1,4 ma fajniejsza krótszą skrzynie więc 1,6 będzie naprawdę żwawe z nią Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sergiej Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 no ja mam u siebie wszystko oprocz alternatora i rozrusznika od ga16 zalozone ...a ze sprzeglem to cos nam nie pasowalo ...moze zle przylozyli na szybko i stwierdzili ze zakladamy sprzeglo 1.4 ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 moze jakas hąde 1.4 bym zrobil bo nadal na klapie 1.4 I nie zmieniaj tego, teraz moda na takie znaczki nawet w GTi się zrobiła Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sergiej Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 bo jak znaczek zalozysz to od razu 20 km ci przybedzie ... [ Dodano: Wto 17 Mar, 2009 15:38 ] no to pojawily sie poswapowe problemy ...pierwszy cos nie tak z ukladem chlodzenia ...bo mi sie zagrzal przy ostrej jezdzie ;-) ale tu stawiam na to ze zle odpowietrzyli uklad bo im tylko 2 l plynu weszlo ;-) i co chwila dolewam wody ...a drugi problem powazniejszy ...jak wiadomo skrzynia jest od ga14 a silnik ga16 ...i dzisiaj po drodze z pracy nagle pedal twardy sprzeglo spierdolilo i takie metaliczne brzeczenie ze skrzyni ...stawiam na docisk albo lozysko w docisk weszlo i piz*a ...poki nie rozbiore sie nie dowiem ...tylko chwilowo funduszy brak do konca miesiaca ...takze 2 tygodnie na kolkach ;-) mam nadzieje ze to poprostu przypadek bo korcilo mnie zeby sprzeglo wymienic bo moje juz mialo najechane sporo ale madry polak po szkodzie ... no chyba ze jednak nie da rady na dluzej pojezdzic na tej skrzyni i tym silniku ...co o tym myslicie ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marceli Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 no chyba ze jednak nie da rady na dluzej pojezdzic na tej skrzyni i tym silniku ...co o tym myslicie ?? Co Ty gadasz? To po to wrzucaleś silnik od P11 żeby teraz na nim nie śmigać?? Wrzucaj klamoty sprzegla od 1,6 bo tamte to było pewne że wyzioną ducha. Jeszcze jakbyś troche pocisnął to już amba Swoją drogą musi ładnie zawijac suniacz na tym motorku :one: Dobry mod,działaj dalej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goago Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 sergiej, Tarcza almera 100nx sunny ga16 Profil piasty: 18x20,7-18N Ilość zębów: 18 Średnica [mm]: 190 Tarcza sunny almera ga14 Profil piasty: 18x20,6-18N Ilość zębów: 18 Średnica [mm]: 180 wkładaj to większe sprzęgło od 1,6 :!: ale niestety wiąże się to z wymianą koła zamachowego od ww modeli. primera odpada ma jeszcze większą średnicę ale rozrusznik po innej stronie także koło zamachowe i skrzynia inne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sergiej Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 poki co nie bede kombinowal i wlecie takie sprzeglo jak mam ...niestety kolo zamachowe od p11 nie wejdzie gdyz jest duzo wieksze ...poza tym w primie rozrusznik od innej strony ...a sunny jedzie dosc dobrze ...nie jeden golf sie juz zdziwil ;-) ...jakie sprzeglo polecicie ?? znaczy sie producent ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 sergiej, tak jak napisał Ci Goago przekładaj swoje stare sprzęgło ze 190mm tarczą - o wiele więcej przeniesie mocy jak to 180mm z 1,4... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sergiej Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 musialbym zalatwic najpier kolo zamachowe z sunny ga16 ...a to troche problem ... czyli tak potrzebuje kolo od sunny ga16 tarcze od ga16 sunny a co z dociskiem ?? tez od ga16 ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Hehe porządki w swoim drugim garażu robiłem i znalazłem z Latosowej rajdówki 1,6 koło zamachowe i prawie nowe sprzęgło NKK - PW poszło Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sergiej Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 to jak dobrze pojdize to wleci coobciowe sprzeglo i mam nadzieje ze bedzie latac ;-) [ Dodano: Pią 27 Mar, 2009 09:24 ] kurcze ...w sklepie mi powiedzieli ze do sunnego sa 3 rodzaje lozysk oporowych ...prawda to ?? nie wiem ktore kupic ... [ Dodano: Pią 27 Mar, 2009 17:50 ] dobra toi zabieram sie za demontaz skrzyni ...dzisiaj pewnie nie skoncze ale jutro moze do poludnia bedzie wszystko na miejscu ...o ile lozysko bedzie pasowalo ...bo wzialem na ryzyko ...choc niby wg vinu szukalem odpowiedniego ... [ Dodano: Pią 27 Mar, 2009 20:13 ] no to kolejny bonus ...okazalo sie ze stara tarcza pekla ...a przy okazji simering na wale poszedl wiec jutro z rana musze do koszalina jechac zeby kupic bo w mojej wsi nic do nissana dostac nie moge ;-( ... [ Dodano: Sob 28 Mar, 2009 20:55 ] no to wlezial nowy simering i coobcia sprzeglo ;-) poki co wszystko ok ,,, ale jutro sprawdze bo dzisiaj po piwkach wiec nie jezdzilem ;-) [ Dodano: Wto 31 Mar, 2009 13:56 ] poki co coobciowe sprzeglo sprawuje sie calkiem dobrze ...tylko troche bardziej meskie jest ...a rozmiar tarczy jest taki sam jak w moim starym ...kolo zamachowe tez to samo ...tylko docisk troszke inny ...ze tak powiem wieksze zeby mial ...no i teraz pedal sie troche bardziej sztywny zrobil ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dmx81 Posted April 3, 2009 Share Posted April 3, 2009 no to teraz jestem we wlasciwym poscie 1.4 =>1.6 sergiej, 1. wszytskich modyfikacji dokonujesz sam u siebie w garazu? 2. czy jest jakas instrukcja dotyczaca poprawnego rozkrecenia i wyciagniecia silnika, tak, aby wg niej poprawnie wykonac ta operacje? bo dla mnie to duze wyzwanie, ale wierze, ze na podstawie Waszych wskazowek i doswiadczeniu Waszym dam sobie rade :one: [ Dodano: Pią 03 Kwi, 2009 14:23 ] znalazlem w ksiazce SAM NAPRAWIAM opis operacji WYMONTOWANIE I ZAMONTOWANIE ZESPOLU NAPEDOWEGO, rozdzial 1.2.3, str 85,86. Czy ta instrukcja jest w pelni wystarczajaca, aby swobodnie to wykonac? bo nie mam zadnej praktyki w wyciaganiu silnika Jesli bylby ktos na tyle cierpliwy, to moglby tez napisac, jaki komplet narzedzi musialbym miec, aby nie stanac w polowie, np klucze od 9 do 30 itd... oczywscie o ile komus sie bedzie chcialo :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sergiej Posted April 3, 2009 Share Posted April 3, 2009 robilem to u kolegi w garazu ...poczatkowo tez chcialem sam sie podjac choc mechanikiem samochodowym nie jestem ...ale jednak jak sie czegos nie wie do konca to lepiej sie nie zabierac ...lepiej miec kogos kto juz to kiedys robil ... ogolnie my wyciagalismy caly uklad napedowy tj silnik skrzynie i polosie pozniej na stole skrecona skrzynia z silnikiem i do srodka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dmx81 Posted April 3, 2009 Share Posted April 3, 2009 a wyciagaliscie i wkladaliscie... recznie? czy raczej trzeba podnosnik miec, bo pewnie ciezko dobrze zlapac, a do tego utrzymac taki ciezar? jakbys mogl jakies wskazowki podrzucic, ewentualnie czego sie dowiedziales w trakcie wymiany i na co zwrocic uwage... bo o pomoc u mnie ciezko bedzie jako doradztwo, jak juz, to tylko silowa dzieki za wszytskie odp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sergiej Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 oczywiscie ze trzeba miec jakiegos demaga lub jakies inne gowno ...sam silnik wazy 90 kg wiec recznie go nie podniesiesz ;-) ...poczytaj dobrze od poczatku tematu ...prawie wszystkie roznice opisalem ...ale ty bedziesz mial lepiej bo przekladasz z sunny do almery ...tam te same skrzynie sa chyba ...ja mam silnik z p11 i troche kombinacji bylo ...poczytaj od poczatku ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dmx81 Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 jeszcz raz ja... przelozenie silnika... a przelozenie walka/walkow, jak to ze soba porownac? bo roboty to chyba duuuuuuuuuuzo mniej przy samych walkach, ale efekt na samych walkach tyle samo duuuuuuuuuzo gorszy niz caly silnik? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sergiej Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 walki nie dadza tyle co wstawienie silnika ...fakt ze walki przelozysz w kilka godzin ...a z silnikiem troche zabawy jest ale wrazenia z jazdy beda o niebo lepsze ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spootie Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Sam nie wiem... Może i przekładanie silnika jest fajne... Osobiście polecam... Ha! ale roboty jest od pyyyyyytyyyyyyyyyyyy.... Jeśli projekt nie był robiony wcześniej i trzeba przetrzeć ścieżkę tak, jak to było w przypadku mojego auta, to trzeba się liczyć nawet z paromiesięczną robotą... Piotrek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sergiej Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 akurat tutaj zadnych problemow nie ma ...jesli sie ma dwa kompletne silniki ga14 i ga16 to plug ang play prawie ze ... dobre dwa dni pracy i efekt calkiem w pyte ...ale to co ty spootie zrobiles to juz mistrzowstwo swiata ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spootie Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 akurat tutaj zadnych problemow nie ma ...jesli sie ma dwa kompletne silniki ga14 i ga16 to plug ang play prawie ze ... dobre dwa dni pracy i efekt calkiem w pyte ...ale to co ty spootie zrobiles to juz mistrzowstwo swiata ;-) Sergiej... ja tam za dużo nie zrobiłem... pochwały to powinien zbierać Czarek z AutoR oraz Coobcio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spootie Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 sergiej a sprawdzales wielkosci chlodnic w 1,4 i 1,6?? Sergiej Włóż tam intercooler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sergiej Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 chlodnice sa raczej te same ...nie amielm okazji porownac bo silnik ktory wkladalem byl juz bez chlodnicy ...ale lipe mam teraz bo mi sie grzeje auto ... poki co wyjalem termostat ktory sie zawieszal ...ale mimo to jeszcze raz sie zagotowal ...byc moze dlatego ze sie wentylator nie zalaczyl ...a byc moze ze jednak uszczelka pod glowa wydmuchana ...pojezdze jeszcze troche a potem zapadnie decyzja co dalej ...ale prawdopodobnie wyjme glowice i przeprowadze maly remont silnika ...potem jeszcze pare planow jest ale to juz nie wiem czy przed zlotem sie uda ...finanse zdecyduja no i czas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 potem zapadnie decyzja co dalej ...ale prawdopodobnie wyjme glowice i przeprowadze maly remont silnika I zjedź z głową o 1mm przynajmniej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.