Dolce Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Witam. Posiadam autko Nissan Primera Kombi z silnikiem 1,6 16V (GA16DE). Wczoraj pisałem posta o dziwnym odgłosie podobnym do pracy wkrętarki, wykluczyłem rozrusznik, wydawało mi się, że to nie jego wina. Jednak dzisiaj, gdy próbowałem odpalić auto, po przekręceniu kluczyka rozrusznik zaczął się szybko kręcić ale nie zazębił się trybami (chyba tak to jest). Dopiero za drugim razem auto odpaliło. Co w tym konkretnym przypadku zaczyna nawalać - bendix czy też jakiś włącznik automatyczny ? Czy ten odgłos, który się pojawia może być związany z opisanym problemem z rozrusznikiem ? Podsumowuąc - czasami (załóżmy raz na 50 "odpaleń" smochodu) słychać po uruchomieniu silnika warkot podobny do pracy wkrętarki. Utrzymuje się ok. 10 sek. Czasem trzeba "podgazować" parę razy auto, żeby szybciej się go pozbyć, ale nie jestem pewien czy to podgazowanie sprawia, że odgłos ustaje czy po prostu samo sie coś odłącza. Do tego dzisiaj rozrusznik kręciś się ale nie zazębił trybów. Co może nawalać, z jakimi kosztami naprawy trzeba się liczyć ? Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 rozrusznik do wyjęcia . nie wyciągniesz to nie dowiesz sie co jest grane . ta niby wkrętarka to pewnie nie rozłaczył i obracał sie wirnik rozrusznika .... to ze ci nie zaskoczył to albo bendix albo łopatki juz nie są w stanie popchnąć bendix aby sie zazembił . tak siak czy owak wyciągaj i badaj... i nie cuduj juz z odpalaniem bo ja kiedyś jak mi nie rozlaczył rozrusznik to az uzwojenie z wirnika odleciało takich obrotów dostał tak wiec mozesz jeszcze uratowac niektóre czesci a dalsze odpalanie tylko pogorszy sprawe.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mavv Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 rozrusznik do wyjęcia . nie wyciągniesz to nie dowiesz sie co jest grane No właśnie jak go wyjąć? Próbowałem kiedyś go wytargać (1.6 16V). Zdjąłem filtr powietrza, ale dostęp do rozrusznika wymaga chyba rozebrania połowy silnika... Zastanawiam się, czy po zdjęciu filtra oleju nie będzie lepszego dostępu. Chyba, że jest na rozrusznik w tym silniku jakiś myk. Bo muszę go u siebie zbadać, ale blokuje mnie wyjęcie - jak to ugryźć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest samos Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Rozrusznik trzymaja 2 dlugie sruby znajdziesz je pod strony filtra przy silniku. Pozneij zostaje odpiac 2 przewody od rozrusznika i praktycznie sam wychodzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mavv Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Rozrusznik trzymaja 2 dlugie sruby znajdziesz je pod strony filtra przy silniku. Pozneij zostaje odpiac 2 przewody od rozrusznika i praktycznie sam wychodzi. Nie miałem okazji spojrzeć na to od dołu (brak kanału). Oczywiście filtr trzeba wyjąć? Czy da się to zrobić bez zdejmowania filtra? (Mowa o filtrze oleju) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chibi Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 kolego wystarczy odkręcić filtr powietrza (3 śrubki) ściągnąć dolot z przepustnicy i spojrzeć w duł wszystko widać jak na dłoni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mavv Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 kolego wystarczy odkręcić filtr powietrza (3 śrubki) ściągnąć dolot z przepustnicy i spojrzeć w duł wszystko widać jak na dłoni Tak zrobiłem - filtr ściągnięty, przepustnica na wierzchu, ale nijak nie mogłem się dostać do rozrusznika - musiałbym mieć chyba ze trzy stawy w nadgarstku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ZAHYR Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Wyglada na to ze automat rozrusznika ci szwankuje, ale niewykluczone że może też byc to wina stacyjki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chibi Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Jeżeli jak w temacie (wiertarka) to nie stacyjka a co do odkręcenia to jedna śrubę zobaczysz gołym okiem a druga jest na prawo od niej trochę głębiej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alconn Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 witam przed chwila meczylem sie 3h z tym rozrusznikiem i nie dalem rady odkrecic 2 sruby zero dojscia ! jak to w ogole zrobic moze ktos cos podpowiedziec ? ja tez niestety nie mam kanalu podlewarowalem dosc wysoko auto dalem rade tam wejsc ale zeby sie dostac do tej 2 sruby to nie wiem jak to zrobic i jakim kluczem w ogole Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.