Guest jarkk Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 Jakiś czas temu zauważyłem, że aparat zapłonowy jest w jego dolnej części mokry od oleju. Wymieniłem uszczelkę (oring) na oryginał Nissanowski wg numeru z serwisówki, więc wykluczam błąd wymiarów. Po kilku dniach znowu zauważyłem ślady oleju. Tym razem przyjrzałem się dokładniej i wygląda na to, że olej nie cieknie po bloku silnika, ale jakby przez aparat zapłonowy. Olej dociera do najniżej położonej jego części (dolna śruba od kopułki). I tamtędy wypływa na zewnątrz. Czy ktoś spotkał się z taką usterką ? Czy konieczna jest wymiana całego aparatu ? Czy jest jeszcze jakaś uszczelka wewnątrz aparatu ? [ Dodano: Pon 16 Mar, 2009 10:31 ] Dodam, że w archiwum nie znalazłem takiego problemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 wydaje mi sie ze musi być jakiś uszczelniacz w srodku na osi . oring ktory wymieniłeś zapobiega tylko wycieką na zewnątrz ale przeciez miejsce styku aparatu z walkiem tez jest smarowane i pewnie kawałek ośki aparatu równiez... u mnie w 2.0 na zewnątrz nie leciało a po zdjęciu kopułki był olej... miałem 2 aparat wiec wymieniłem .. nie sądze aby jakoś bardzo sie rózniły te aparaty budową i podejzewam ze jest tam w srodku oring jakiś czy zimering... połołudniu lukne w stary aparat i dam ci znać jak chcesz... a jaki masz silnik bo tam nie widze nigdzie??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 W środku aparatu na wałku jest mini simering. Z tego co pamiętam, to nigdy takich rozmiarów nie było dostępnych w sprzedaży. Mozesz wyjać aparat, zdemontować czujniki aby go zobaczyć, ewentualnie zwymiarować i popytać w klepach z łożyskami. pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nice-wawa Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 myśle że to powinno ci pomóc http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=34583 jak fajnie wskazać modowi podpowiedź :diabel: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 nice-wawa dziękuwa za line, w życiu by mnie do głowy nie przyszło, że w serenie będzie. Masz bonusa wymair siemmringa 14/24/7oring - 27x4 (wewnątrz aparatu) łożysko - 15x32x9 (zabudowane numer 6002-2RS) niebawem rozbebesze dziada to sie okaże czy ten sam typ aparatów był w primerach i serenach [ Dodano: Pon 16 Mar, 2009 14:07 ] a jaki masz silnik bo tam nie widze nigdzie??? w podpisie jest i w opisie tematu również Jednak w mojej P11 aparat zapłonowy ma innego rozmiaru elementy Wewnątrz aparatu nie ma żadnego oringa, jest jedynie simmering o wym.: 12.45 wewnątrz 22 mm zewnątrz 6 mm wysokość Dziś poskładam wszystko razem i jak bedzie dobrze to podam wymiary simmeringa, który jest ogólnie łatwodostępny, a którego zastosowałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wafel Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Ja dokładnie miałem ten sam problem. Ciekło przez aparat zapłonowy. Wymieniłem oring i nie wiele to pomogło. Dopiero jak wymieniłem simmering to problem ustał. Niestety wymiarów tego simmeringa nie posiadam bo to mi mechanik robił. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Dlaczego ktoś wyedytował mój podpis i dane w profilu ? Na forum nz nikt nie edytuje podpisów i danych, jeżeli wskazują na nkp. Tu widać niestety chyba się komuś w głowie przewróciło. Jak nie. Mi to już kilka razy, nawet treść postu zmieniają. Nawet są tacy co każą zrywać naklejki i kasować podpisy. Paranoja. Andrzej330. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pepe_aso_honda Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 widze ze taki sam jak w hondzie wymiary 22.35x12.45x5.35 widzialem na allegro oryginal kiedys.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kn Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Próbowałem rozbebeszyć aparat zapłonowy - do motora 2.0 benzyna. I w sumie prawie się cały udało oprócz tego bolca ośki. Poglądowo użyłem instrukcji jarkk'a z działu zrób to sam: http://www.nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/36-nissan-primera-p11/101-wymiania-simeringa-aparatu-zaponowego Jak udało się to wybić? Rzeczywiście sposobem brutalnym? Bo już dosyć mocno waliłem w to wybijakiem + młotkiem i nic, a nie chce uszkodzić ośki czy czegoś jeszcze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.